Όπως έχουμε τονίσει η Ελλάδα χρειάζεται
σωρευτικά 180 με 190 δισεκ. σε πρωτογενή πλεονάσματα έως το 2060 και
επίσης πάνω από 70 εκδόσεις ομολόγων για να μπορεί να μιλάει για
απεξάρτηση από τους δανειστές.
Η Ελλάδα ατενίζει το μέλλον.
Σχεδιάζει έξοδο στις αγορές με re – opening εκδόσεις, οι αποδόσεις των ομολόγων υποχωρούν σε χαμηλά ετών και καλλιεργείται η προσδοκία ότι έρχεται το τέλος των μνημονίων.
Το καλοκαίρι του 2018 τελειώνει το 3ο μνημόνιο και μαζί τελειώνει μια μακρά περίοδος μνημονίων.
Η ελληνική πολιτική επιχειρηματολογία όμως δεν έχει αντίκρισμα.
Σε αντίθεση με τα αόριστα ευχολόγια της Ελλάδος, η Γερμανία σε συνεργασία με τον ESM, την ΕΚΤ και τους θεσμούς των Βρυξελλών έχουν σχεδιάσει το μέλλον της Ελλάδος.
Το μέλλον της Ελλάδος περιλαμβάνει τις εξής παραδοχές…
Να σημειωθεί ότι η έξοδος της Ελλάδος στις αγορές διευκολύνει αυτό τον σχεδιασμό.1)Η Ελλάδα δεν θα λάβει καμία ουσιαστική διευθέτηση στο χρέος.
Η Γερμανία αλλά και ο ESM έχουν σχεδιάσει το μέλλον της Ελλάδος προεξοφλώντας ότι θα αποπληρώσουν όλα τα δάνεια.
Το 2017 αποκλείεται οποιαδήποτε παρέμβαση στο ελληνικό χρέος.
Όσον αφορά το 2018 θα εξαρτηθεί από τις συνθήκες και τα δεδομένα εάν υπάρξει κάποια υποτυπώδης παρέμβαση που δεν θα καθιστά βιώσιμο το ελληνικό χρέος.
Διευθέτηση του ελληνικού χρέους με ουσιαστικές παρεμβάσεις έχουν μηδενιστεί ως σενάριο…δεν υπάρχει επίλυση του ελληνικού χρέους είναι ένας μύθος. 2)Ο δεύτερος μύθος που καταρρίπτεται είναι ο ρόλος του ΔΝΤ.
Το ΔΝΤ δεν θα συμμετάσχει στο ελληνικό πρόγραμμα πέραν από την Συμφωνία Επί της Αρχής.
Όμως αυτό που ελάχιστοι έχουν συνειδητοποιήσει είναι ότι η Συμφωνία Επί της Αρχής δεν είναι η απαρχή μιας συμφωνίας αλλά είναι το τέλος της συμμετοχής του ΔΝΤ στα ελληνικά προγράμματα.
Το ΔΝΤ δεν θα συμμετάσχει άλλη φορά σε ελληνικό πρόγραμμα ανεξαρτήτως της μορφής θα έχει.
3)Γερμανία και ESM έχουν σχεδιάσει το μέλλον της Ελλάδος χρησιμοποιώντας μια παραλλαγή μνημονίου.
Στην λήξη του προγράμματος Αύγουστος του 2018 θα προταθεί μια πιστωτική γραμμή CCCL στην Ελλάδα η οποία θα έχει τα εξής χαρακτηριστικά
Α)Θα είναι 4ετούς διάρκειας από το 2018 έως το 2022.
Ενώ τα μνημόνια είχαν 3ετή διάρκεια η γραμμή CCCL θα έχει 4ετή διάρκεια.
Β)Θα φέρει μηχανισμό εγγύησης έκδοσης ομολόγων και θα φέρει capital buffer δηλαδή κεφάλαια 30 δισεκ. που θα προέλθουν από τα εναπομείναντα κεφάλαια του τρίτου Μνημονίου που ακόμη βρίσκεται σε εξέλιξη.
Γ)Η πιστωτική γραμμή CCCL θα έχει αξιολογήσεις δηλαδή ανά 4 ή 6 μήνες η ελληνική οικονομία θα αξιολογείται από τους δανειστές – θεσμούς.
Δ)Τα κεφάλαια της πιστωτικής γραμμής θα λειτουργούν ως μηχανισμός που θα εξασφαλίζει την κάλυψη των εκδόσεων ομολόγων της Ελλάδος και υπό όρους θα χρηματοδοτεί την Ελλάδα.
Η Ελλάδα δεν μπορεί να ξεφύγει από τα μνημόνια
Η Ελλάδα δεν μπορεί να ξεφύγει από τα μνημόνια αυτό είναι το μόνο σίγουρο.
Όπως έχουμε τονίσει η Ελλάδα χρειάζεται σωρευτικά 180 με 190 δισεκ. σε πρωτογενή πλεονάσματα έως το 2060 και επίσης πάνω από 70 εκδόσεις ομολόγων για να μπορεί να μιλάει για απεξάρτηση από τους δανειστές.
Μέχρι τώρα ας συνηθίσουμε ότι έως το 2022 θα συνεχίσουμε να έχουμε μνημόνια.
Πως θα αποπληρώσει η Ελλάδα 200 δισεκ. δάνεια;
Το παράδοξο είναι ότι η Ελλάδα για να μπορέσει να αποπληρώσει τα 200 δισεκ. δάνεια προς τους επίσημους πιστωτές θα χρειαστεί 70 επιτυχημένες δημοπρασίες ομολόγων από σήμερα έως και τα επόμενα 20-30 χρόνια και 180 δισεκ. πρωτογενούς πλεονάσματος για να εξυπηρετεί το υπέρογκο δημόσιο χρέος.
Πρακτικά λοιπόν η Ελλάδα θα δανείζεται, θα υποχρεούται σε υψηλά πρωτογενή πλεονάσματα αλλά κεφάλαια για επενδύσεις ή άλλες πολιτικές δεν θα περισσεύουν τουλάχιστον για τα πρώτα 6-8 χρόνια.
Στα 180 δισεκ. τα πρωτογενή πλεονάσματα
Από το 2018 έως το 2022 τα πρωτογενή πλεονάσματα θα είναι 3,5% και από το 2023 έως το 2060 τα πρωτογενή πλεονάσματα θα είναι 2% ετησίως.
Τι σημαίνουν όλα αυτά σε παρούσες αξίες;
Επειδή ο μεταβλητός παράγοντας είναι το ΑΕΠ ας πάρουμε ως παράδειγμα ότι το μέσο ΑΕΠ μεταξύ 2017 και 2060 θα είναι 188 δισεκ. ευρώ σενάριο ακραία συντηρητικό.
Σε παρούσες αξίες λοιπόν τα πρωτογενή πλεονάσματα μεταξύ 2017 και 2060 αθροιστικά φθάνουν στα 180 δισεκ. ευρώ.
Η Ελλάδα δεσμεύτηκε να συγκεντρώσει σε 43 χρόνια 180 δισεκ. και έναντι αυτής της μεγάλης δέσμευσης πήρε 21,5 δισεκ. εκ των οποίων τα 7,5 δισεκ. θα εξαφανιστούν τον Ιούλιο με τις αποπληρωμές χρέους.
Θα επιχειρηματολογήσουν ορισμένοι λέγοντας ότι τα πρωτογενή πλεονάσματα είναι συμβατή υποχρέωση της Ελλάδος καθώς μέσω αυτών θα πληρώνονται οι τόκοι των δανείων και υποχρεώσεων χρέους.
Αυτό είναι αληθές αλλά δεν αναιρεί ότι η Ελλάδα δεσμεύτηκε σε παρούσες αξίες να συγκεντρώσει 180 δισεκ. για το ελληνικό χρέος έναντι 218 δισεκ. τωρινών υποχρεώσεων προς τους δανειστές ή συνολικού χρέους 320 δισεκ. ευρώ.
Σχεδιάζει έξοδο στις αγορές με re – opening εκδόσεις, οι αποδόσεις των ομολόγων υποχωρούν σε χαμηλά ετών και καλλιεργείται η προσδοκία ότι έρχεται το τέλος των μνημονίων.
Το καλοκαίρι του 2018 τελειώνει το 3ο μνημόνιο και μαζί τελειώνει μια μακρά περίοδος μνημονίων.
Η ελληνική πολιτική επιχειρηματολογία όμως δεν έχει αντίκρισμα.
Σε αντίθεση με τα αόριστα ευχολόγια της Ελλάδος, η Γερμανία σε συνεργασία με τον ESM, την ΕΚΤ και τους θεσμούς των Βρυξελλών έχουν σχεδιάσει το μέλλον της Ελλάδος.
Το μέλλον της Ελλάδος περιλαμβάνει τις εξής παραδοχές…
Να σημειωθεί ότι η έξοδος της Ελλάδος στις αγορές διευκολύνει αυτό τον σχεδιασμό.1)Η Ελλάδα δεν θα λάβει καμία ουσιαστική διευθέτηση στο χρέος.
Η Γερμανία αλλά και ο ESM έχουν σχεδιάσει το μέλλον της Ελλάδος προεξοφλώντας ότι θα αποπληρώσουν όλα τα δάνεια.
Το 2017 αποκλείεται οποιαδήποτε παρέμβαση στο ελληνικό χρέος.
Όσον αφορά το 2018 θα εξαρτηθεί από τις συνθήκες και τα δεδομένα εάν υπάρξει κάποια υποτυπώδης παρέμβαση που δεν θα καθιστά βιώσιμο το ελληνικό χρέος.
Διευθέτηση του ελληνικού χρέους με ουσιαστικές παρεμβάσεις έχουν μηδενιστεί ως σενάριο…δεν υπάρχει επίλυση του ελληνικού χρέους είναι ένας μύθος. 2)Ο δεύτερος μύθος που καταρρίπτεται είναι ο ρόλος του ΔΝΤ.
Το ΔΝΤ δεν θα συμμετάσχει στο ελληνικό πρόγραμμα πέραν από την Συμφωνία Επί της Αρχής.
Όμως αυτό που ελάχιστοι έχουν συνειδητοποιήσει είναι ότι η Συμφωνία Επί της Αρχής δεν είναι η απαρχή μιας συμφωνίας αλλά είναι το τέλος της συμμετοχής του ΔΝΤ στα ελληνικά προγράμματα.
Το ΔΝΤ δεν θα συμμετάσχει άλλη φορά σε ελληνικό πρόγραμμα ανεξαρτήτως της μορφής θα έχει.
3)Γερμανία και ESM έχουν σχεδιάσει το μέλλον της Ελλάδος χρησιμοποιώντας μια παραλλαγή μνημονίου.
Στην λήξη του προγράμματος Αύγουστος του 2018 θα προταθεί μια πιστωτική γραμμή CCCL στην Ελλάδα η οποία θα έχει τα εξής χαρακτηριστικά
Α)Θα είναι 4ετούς διάρκειας από το 2018 έως το 2022.
Ενώ τα μνημόνια είχαν 3ετή διάρκεια η γραμμή CCCL θα έχει 4ετή διάρκεια.
Β)Θα φέρει μηχανισμό εγγύησης έκδοσης ομολόγων και θα φέρει capital buffer δηλαδή κεφάλαια 30 δισεκ. που θα προέλθουν από τα εναπομείναντα κεφάλαια του τρίτου Μνημονίου που ακόμη βρίσκεται σε εξέλιξη.
Γ)Η πιστωτική γραμμή CCCL θα έχει αξιολογήσεις δηλαδή ανά 4 ή 6 μήνες η ελληνική οικονομία θα αξιολογείται από τους δανειστές – θεσμούς.
Δ)Τα κεφάλαια της πιστωτικής γραμμής θα λειτουργούν ως μηχανισμός που θα εξασφαλίζει την κάλυψη των εκδόσεων ομολόγων της Ελλάδος και υπό όρους θα χρηματοδοτεί την Ελλάδα.
Η Ελλάδα δεν μπορεί να ξεφύγει από τα μνημόνια
Η Ελλάδα δεν μπορεί να ξεφύγει από τα μνημόνια αυτό είναι το μόνο σίγουρο.
Όπως έχουμε τονίσει η Ελλάδα χρειάζεται σωρευτικά 180 με 190 δισεκ. σε πρωτογενή πλεονάσματα έως το 2060 και επίσης πάνω από 70 εκδόσεις ομολόγων για να μπορεί να μιλάει για απεξάρτηση από τους δανειστές.
Μέχρι τώρα ας συνηθίσουμε ότι έως το 2022 θα συνεχίσουμε να έχουμε μνημόνια.
Πως θα αποπληρώσει η Ελλάδα 200 δισεκ. δάνεια;
Το παράδοξο είναι ότι η Ελλάδα για να μπορέσει να αποπληρώσει τα 200 δισεκ. δάνεια προς τους επίσημους πιστωτές θα χρειαστεί 70 επιτυχημένες δημοπρασίες ομολόγων από σήμερα έως και τα επόμενα 20-30 χρόνια και 180 δισεκ. πρωτογενούς πλεονάσματος για να εξυπηρετεί το υπέρογκο δημόσιο χρέος.
Πρακτικά λοιπόν η Ελλάδα θα δανείζεται, θα υποχρεούται σε υψηλά πρωτογενή πλεονάσματα αλλά κεφάλαια για επενδύσεις ή άλλες πολιτικές δεν θα περισσεύουν τουλάχιστον για τα πρώτα 6-8 χρόνια.
Στα 180 δισεκ. τα πρωτογενή πλεονάσματα
Από το 2018 έως το 2022 τα πρωτογενή πλεονάσματα θα είναι 3,5% και από το 2023 έως το 2060 τα πρωτογενή πλεονάσματα θα είναι 2% ετησίως.
Τι σημαίνουν όλα αυτά σε παρούσες αξίες;
Επειδή ο μεταβλητός παράγοντας είναι το ΑΕΠ ας πάρουμε ως παράδειγμα ότι το μέσο ΑΕΠ μεταξύ 2017 και 2060 θα είναι 188 δισεκ. ευρώ σενάριο ακραία συντηρητικό.
Σε παρούσες αξίες λοιπόν τα πρωτογενή πλεονάσματα μεταξύ 2017 και 2060 αθροιστικά φθάνουν στα 180 δισεκ. ευρώ.
Η Ελλάδα δεσμεύτηκε να συγκεντρώσει σε 43 χρόνια 180 δισεκ. και έναντι αυτής της μεγάλης δέσμευσης πήρε 21,5 δισεκ. εκ των οποίων τα 7,5 δισεκ. θα εξαφανιστούν τον Ιούλιο με τις αποπληρωμές χρέους.
Θα επιχειρηματολογήσουν ορισμένοι λέγοντας ότι τα πρωτογενή πλεονάσματα είναι συμβατή υποχρέωση της Ελλάδος καθώς μέσω αυτών θα πληρώνονται οι τόκοι των δανείων και υποχρεώσεων χρέους.
Αυτό είναι αληθές αλλά δεν αναιρεί ότι η Ελλάδα δεσμεύτηκε σε παρούσες αξίες να συγκεντρώσει 180 δισεκ. για το ελληνικό χρέος έναντι 218 δισεκ. τωρινών υποχρεώσεων προς τους δανειστές ή συνολικού χρέους 320 δισεκ. ευρώ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παράκληση να μην υπάρχουν μηνύματα υβριστικού περιεχομένου.