Τιμη Νι

Παρέχεται από το Investing.com

Σχέδιο εκκαθάρισης εν λειτουργία για τις ΛΑΡΚΟ, ΕΛΒΟ και ΕΑΣ


Η εκκαθάριση εν λειτουργία για τη ΛΑΡΚΟ, τα Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα (ΕΑΣ) και την Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων (ΕΛΒΟ) - όσον αφορά τις δύο τελευταίες μπορεί να συνοδευθεί από μείωση προσωπικού -συμπεριλαμβάνεται, σύμφωνα με πληροφορίες, στα σενάρια που εξετάζονται για την εξυγίανση των τριών εταιρειών.
Αν και ακόμη η κυβέρνηση δεν έχει λάβει οριστικές αποφάσεις, το βασικό σενάριο για τη ΛΑΡΚΟ είναι να μη μειωθεί το προσωπικό των 1.000 και πλέον εργαζομένων, αλλά να κουρευτούν οι μισθοί, καθώς και να πέσει γενναίο τσεκούρι στις δαπάνες. Επίσης, ίσως επιχειρηθεί να μεταβιβαστούν όλα τα περιουσιακά στοιχεία της σε μια εταιρεία ειδικού σκοπού (π.χ. εργοστάσιο Λάρυμνας, Μεταλλεία Αγ. Ιωάννη Βοιωτίας), προκειμένου να πωληθούν.
Στην περίπτωση των ΕΑΣ και της ΕΛΒΟ εξετάζονται πιο δραστικές λύσεις, δηλαδή  ακόμη και απολύσεις προσωπικού, μαζί φυσικά με την πώληση ακινήτων.
Τα προαναφερθέντα συζητήθηκαν χθες σε ευρεία κυβερνητική σύσκεψη στο υπουργείο Οικονομικών υπό τον Ι. Στουρνάρα.

ΛΑΡΚΟ
1.000 εργαζόμενοι
Μπαίνει μέσα 4.000 - 5.000 δολάρια για κάθε τόνο σιδηρονικελίου που πουλάει. Την εικόνα αυτή μεταφέρουν για τη ΛΑΡΚΟ, μια από τις μεγαλύτερες μεταλλευτικές εταιρείες του είδους της στην Ευρώπη, στελέχη του ΤΑΙΠΕΔ. Δεν είναι τυχαίο πως στα τέλη του 2012 παρουσίασε συσσωρευμένες ζημιές 170 εκατ. ευρώ, οι οποίες σήμερα έχουν ξεπεραστεί. Συγκεκριμένα για κάθε τόνο σιδηρονικελίου που εξορύσσει η ΛΑΡΚΟ, το κόστος παραγωγής είναι 20.000 δολάρια, αλλά η τιμή πώλησής του φτάνει μόλις τα 15.000 - 16.000 δολάρια.
Η βιομηχανία που απασχολεί πάνω από 1.000 άτομα προσωπικό, βαρύνεται με υποχρεώσεις 300 εκατ. ευρώ, αντιμετωπίζει φορολογικές επιβαρύνσεις 190 εκατ. ευρώ, ενώ η Κομισιόν έχει κινήσει τις διαδικασίες για την επιστροφή κρατικών ενισχύσεων άνω των 160 εκατ. ευρώ. Εκτός από τις κρατικές ενισχύσεις, υπάρχουν εκκρεμότητες και στο περιβαλλοντικό σκέλος. Εδώ και χρόνια η εταιρεία εναποθέτει στον Ευβοϊκό Κόλπο στερεά απόβλητα όπως σκουριά ηλεκτροκαμίνων, αντί να τα εναποθέτει σύμφωνα με απόφαση του ΥΠΕΚΑ σε χερσαίο χώρο.
Ηδη από το 2012 κυκλοφορεί το σενάριο να σπάσει σε «κακή» εταιρεία, η οποία και θα εκκαθαριστεί, και σε «καλή» εταιρεία όπου θα εισφερθούν το εργοστάσιο της Λάρυμνας και τα μεταλλεία Αγ. Ιωάννη στη Βοιωτία για να πουληθούν χωριστά.

ΕΛΒΟ
350 εργαζόμενοι
Η Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων, η οποία απασχολεί σήμερα 350 εργαζομένους, έκλεισε το 2012 με ζημιές 19,2 εκατ. ευρώ, μείωση του κύκλου εργασιών κατά 91% (σ.σ.: πραγματοποίησε μόλις 5 εκατ. ευρώ τζίρο) και ίδια κεφάλαια 6,9 εκατ. ευρώ. Βαρύνεται από υποχρεώσεις 62,6 εκατ. ευρώ ενώ το Δημόσιο έχει καλύψει αυξήσεις μετοχικού κεφαλαίου ύψους 81 εκατ. ευρώ στη διάρκεια της τελευταίας τριετίας.
Η ΕΛΒΟ δεν ήταν πάντα μια ζημιογόνος επιχείρηση. Στη σχεδόν 40χρονη παρουσία της στην ελληνική αγορά έχει να επιδείξει αξιόλογη παρουσία στην κατασκευή στρατιωτικών και πολιτικών οχημάτων τόσο εντός συνόρων όσο και στο εξωτερικό. Ιδρύθηκε το 1972 με την επωνυμία Στάγιερ Ελλάς, ως θυγατρική τις αυστριακής Steyr, και το 1987 μετονομάστηκε Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων (ΕΛΒΟ) με πλήρη έλεγχο της εταιρείας από το ελληνικό Δημόσιο.
Τον Αύγουστο του 2000 το 43% των μετοχών της εταιρείας καθώς και το μάνατζμεντ πέρασαν στον έλεγχο του ομίλου Μυτιληναίου, ο οποίος όμως αποχώρησε πλήρως από την εταιρεία το 2011. Οι εγκαταστάσεις της ΕΛΒΟ βρίσκονται στη Βιομηχανική Περιοχή Θεσσαλονίκης, καταλαμβάνουν έκταση 270.000 τ.μ. με καλυμμένη επιφάνεια 60.000 τ.μ. Διαθέτουν εγκατεστημένη ισχύ 8.660 KW και θερμική ισχύ 17,5 MW. Στη Θεσσαλονίκη η εταιρεία διαθέτει σημαντική ακίνητη περιουσία, μέρος της οποίας εξετάζεται να πωληθεί.

ΕΑΣ
840 εργαζόμενοι
Τα Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα (προήλθαν από τη συγχώνευση των εταιρειών Ελληνική Βιομηχανία Οπλων και ΠΥΡΚΑΛ) είχαν το 2011 αρνητικά ίδια κεφάλαια 538 εκατ. ευρώ και υποχρεώσεις πάνω από 1,1 δισ. ευρώ.
Το 2010 είχε ζημιές 142 εκατ. ευρώ, αλλά το 2011 παρουσίασε κέρδη 8,5 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με στοιχεία του υπουργείου Οικονομικών, το Δημόσιο έχει καταβάλει μέσω αύξησης του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας περίπου 87 εκατ. ευρώ την περίοδο 2010-2013, ενώ έχει υποστεί καταπτώσεις εγγυήσεων 332 εκατ. ευρώ την τελευταία τριετία.
Ανεξάρτητα όμως από τα οικονομικά προβλήματα που αντιμετωπίζει, η εταιρεία ΕΑΣ διαθέτει μεγάλης αξίας ακίνητα – η έκταση του παλαιού εργοστασίου Μαρτσινιώτη στον Υμηττό όπου στεγαζόταν η ΠΥΡΚΑΛ, κτίρια στα λιμάνια του Λαυρίου, της Ελευσίνας και του Αιγίου κ.α. – ενώ το συνολικό ενεργητικό της αποτιμάται σε πάνω από 330 εκατ. ευρώ.
Η ΠΥΡΚΑΛ παράγει και συναρμολογεί όπλα, αντιαρματικά, οπλικά - πυραυλικά συστήματα, πυρομαχικά μικρού και μεσαίου διαμετρήματος, πυρομαχικά πυροβολικού. Στον πολιτικό τομέα δραστηριοποιείται στην κατασκευή εμπορικών εκρηκτικών, φυσιγγίων, μεταλλικών κατασκευών, λεβήτων κ.λπ. Διαθέτει πέντε μονάδες κατασκευής στην Ελλάδα και συνεργάζεται με ξένες εταιρείες στον τομέα της άμυνας. Εχει συνάψει μακροχρόνια συμβόλαια με ξένους ομίλους στον τομέα της έρευνας - ανάπτυξης, καθώς και της κατασκευής οπλικών συστημάτων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παράκληση να μην υπάρχουν μηνύματα υβριστικού περιεχομένου.