Με στόχο τον περιορισμό της φοροδιαφυγής και την αύξηση των εσόδων του προϋπολογισμού, ξεκινούν άμεσα και με ταχύτατους ρυθμό από το υπουργείο Οικονομικών - δηλ. τις εφορίες - οι έλεγχοι των οφειλετών του δημοσίου. Την ίδια στιγμή, δημιουργείται για πρώτη φορά Γραφείο Εισαγγελέα Οικονομικού Εγκλήματος, με...
32 επιτελικά στελέχη, τα οποία θα ριχτούν στη μάχη κατά της φοροδιαφυγής. Στο στόχαστρο μπαίνουν - μεταξύ άλλων - επιχειρήσεις που έκαναν χρήση αναπτυξιακών νόμων, σε όσες έχουν διαπιστωθεί φορολογικές παραβάσεις, καθώς και όσες αρνήθηκαν να περαιώσουν τις ανέλεγκτες υποθέσεις της περιόδου 2000 - 2009. Ο θεσμός του εισαγγελέα οικονομικού εγκλήματος προβλέφθηκε για πρώτη φορά με τον Ν. 3943/2011 για την πάταξη της φοροδιαφυγής. Έχει αρμοδιότητα «σε ολόκληρη τη χώρα να διενεργεί προανακριτικές πράξεις, να εποπτεύει, να συντονίζει και να καθοδηγεί τη διενέργεια ανακριτικών πράξεων από τους γενικούς ή ειδικούς ανακριτικούς υπαλλήλους». Παράλληλα, σε εγκύκλιο που απέστειλε προς τις εφορίες ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, Π. Οικονόμου, προβλέπονται 15 διαφορετικά κριτήρια ελέγχου, με ιδιαίτερη βαρύτητα στις εταιρείες που έχουν: - Κατασχεθέντα βιβλία και στοιχεία ή φορολογικές ταμειακές μηχανές ή φορολογικούς μηχανισμούς. - Απώλεια βιβλίων και στοιχείων. - Μεγάλα ποσά δαπανών. - Ουσιαστικές παραβάσεις του ΚΒΣ. - Μη υποβολή δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος, ΦΠΑ ή άλλων φορολογικών αντικειμένων. - Μεγάλα πιστωτικά υπόλοιπα ΦΠΑ που δεν δικαιολογούνται από το αντικείμενο δραστηριότητας της επιχείρησης. - Παράτυπο προσδιορισμό των καθαρών κερδών ή αν δεν εφαρμόσθηκε ο προβλεπόμενος συντελεστής καθαρών κερδών, εφόσον προβλέπεται ο εξω-λογιστικός προσδιορισμός τους. - Αδικαιολόγητη διαφορά μεταξύ στοιχείων των δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος και των δηλώσεων ΦΠΑ. - Δηλούμενα ακαθάριστα έσοδα που δεν βρίσκονται σε συμφωνία με τα λοιπά οικονομικά μεγέθη. - Χαμηλό συντελεστή μικτού και καθαρού κέρδους. - Υπαχθεί σε αναπτυξιακούς νόμους. - Με βάση τα στοιχεία του περιουσιολογίου του έτους 2008, υπόκεινται σε φορολόγηση για την ακίνητη περιουσία. - Υποθέσεις, για τις οποίες δεν έγινε αποδοχή του Εκκαθαριστικού Σημειώματος της περαίωσης ανέλεγκτων υποθέσεων. - Δηλώσεις με τα μεγαλύτερα ακαθάριστα εισοδήματα από κάθε κατηγορία. - Κάνει αυτοέλεγχο και είχαν κληρωθεί για δειγματοληπτικό έλεγχο. Σημειώνεται ότι θα υπάρχει η δυνατότητα συμβιβασμού για κάποιες από τις ελεγχόμενες χρήσεις, εάν αυτές είναι συνεχόμενες, με αφετηρία την παλαιότερη ανέλεγκτη. Θα πρέπει πρώτα να προκαταβάλει το 1/5 του κύριου και πρόσθετου φόρου που του αναλογεί κατά παράβαση. Τα υπόλοιπα ποσά φόρων θα βεβαιώνονται και θα καταβάλλονται σε 12 ισόποσες μηνιαίες δόσεις, αν η συνολική οφειλή, βάσει του συμβιβασμού, είναι μέχρι 25.000 ευρώ, σε 18 δόσεις, για ποσά από 25.000-50.000 ευρώ, σε 24 δόσεις, για ποσά από 50.000-100.000 ευρώ, σε 30 δόσεις, για ποσά από 100.000-150.000 ευρώ και σε 36 δόσεις, για ποσά πάνω από 150.000 ευρώ. Το ποσό κάθε δόσης δεν μπορεί να είναι κατώτερο από 300 ευρώ, εκτός από την τελευταία.
32 επιτελικά στελέχη, τα οποία θα ριχτούν στη μάχη κατά της φοροδιαφυγής. Στο στόχαστρο μπαίνουν - μεταξύ άλλων - επιχειρήσεις που έκαναν χρήση αναπτυξιακών νόμων, σε όσες έχουν διαπιστωθεί φορολογικές παραβάσεις, καθώς και όσες αρνήθηκαν να περαιώσουν τις ανέλεγκτες υποθέσεις της περιόδου 2000 - 2009. Ο θεσμός του εισαγγελέα οικονομικού εγκλήματος προβλέφθηκε για πρώτη φορά με τον Ν. 3943/2011 για την πάταξη της φοροδιαφυγής. Έχει αρμοδιότητα «σε ολόκληρη τη χώρα να διενεργεί προανακριτικές πράξεις, να εποπτεύει, να συντονίζει και να καθοδηγεί τη διενέργεια ανακριτικών πράξεων από τους γενικούς ή ειδικούς ανακριτικούς υπαλλήλους». Παράλληλα, σε εγκύκλιο που απέστειλε προς τις εφορίες ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, Π. Οικονόμου, προβλέπονται 15 διαφορετικά κριτήρια ελέγχου, με ιδιαίτερη βαρύτητα στις εταιρείες που έχουν: - Κατασχεθέντα βιβλία και στοιχεία ή φορολογικές ταμειακές μηχανές ή φορολογικούς μηχανισμούς. - Απώλεια βιβλίων και στοιχείων. - Μεγάλα ποσά δαπανών. - Ουσιαστικές παραβάσεις του ΚΒΣ. - Μη υποβολή δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος, ΦΠΑ ή άλλων φορολογικών αντικειμένων. - Μεγάλα πιστωτικά υπόλοιπα ΦΠΑ που δεν δικαιολογούνται από το αντικείμενο δραστηριότητας της επιχείρησης. - Παράτυπο προσδιορισμό των καθαρών κερδών ή αν δεν εφαρμόσθηκε ο προβλεπόμενος συντελεστής καθαρών κερδών, εφόσον προβλέπεται ο εξω-λογιστικός προσδιορισμός τους. - Αδικαιολόγητη διαφορά μεταξύ στοιχείων των δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος και των δηλώσεων ΦΠΑ. - Δηλούμενα ακαθάριστα έσοδα που δεν βρίσκονται σε συμφωνία με τα λοιπά οικονομικά μεγέθη. - Χαμηλό συντελεστή μικτού και καθαρού κέρδους. - Υπαχθεί σε αναπτυξιακούς νόμους. - Με βάση τα στοιχεία του περιουσιολογίου του έτους 2008, υπόκεινται σε φορολόγηση για την ακίνητη περιουσία. - Υποθέσεις, για τις οποίες δεν έγινε αποδοχή του Εκκαθαριστικού Σημειώματος της περαίωσης ανέλεγκτων υποθέσεων. - Δηλώσεις με τα μεγαλύτερα ακαθάριστα εισοδήματα από κάθε κατηγορία. - Κάνει αυτοέλεγχο και είχαν κληρωθεί για δειγματοληπτικό έλεγχο. Σημειώνεται ότι θα υπάρχει η δυνατότητα συμβιβασμού για κάποιες από τις ελεγχόμενες χρήσεις, εάν αυτές είναι συνεχόμενες, με αφετηρία την παλαιότερη ανέλεγκτη. Θα πρέπει πρώτα να προκαταβάλει το 1/5 του κύριου και πρόσθετου φόρου που του αναλογεί κατά παράβαση. Τα υπόλοιπα ποσά φόρων θα βεβαιώνονται και θα καταβάλλονται σε 12 ισόποσες μηνιαίες δόσεις, αν η συνολική οφειλή, βάσει του συμβιβασμού, είναι μέχρι 25.000 ευρώ, σε 18 δόσεις, για ποσά από 25.000-50.000 ευρώ, σε 24 δόσεις, για ποσά από 50.000-100.000 ευρώ, σε 30 δόσεις, για ποσά από 100.000-150.000 ευρώ και σε 36 δόσεις, για ποσά πάνω από 150.000 ευρώ. Το ποσό κάθε δόσης δεν μπορεί να είναι κατώτερο από 300 ευρώ, εκτός από την τελευταία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παράκληση να μην υπάρχουν μηνύματα υβριστικού περιεχομένου.