Τιμη Νι

Παρέχεται από το Investing.com

ΑΡΕΙΟΣ ΠΑΓΟΣ ΓΙΑ ΤΑ ΕΡΓΑΤΙΚΑ ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ


Υπέρ μίας χήρας ναυτικού που πνίγηκε μόλις σχόλασε από την εργασία του, αποφάσισε ο Άρειος Πάγος και της επικύρωσε το ποσό των 38.000 ευρώ. Συγκεκριμένα η υπόθεση έχει ως εξής, τον Δεκέμβριο του 2003 πλοίο ήταν πλαγιοδετημένο σε άλλο δεξαμενόπλοιο σε προβλήτα στο Πέραμα και η αποβίβαση από το πλοίο γινόταν μέσω του παράπλευρου δεξαμενόπλοιου. Ο εν λόγω ναύτης μετά το τέλος της εργασίας του καθόταν στη δέστρα της προβλήτας περιμένοντας τον πλοίαρχο του πλοίου για να αναχωρήσουν για τα σπίτια τους. Ο πλοίαρχος αποβιβάστηκε από το πλοίο και αναζήτησε το ναύτη, ο οποίος δεν υπήρχε πουθενά. Μετά από έρευνες, εντοπίστηκε το πτώμα του άτυχου ναύτη να επιπλέει μεταξύ του δεξαμενόπλοιου και της προβλήτας.
Σύμφωνα με την ιατροδικαστική έκθεση ο θάνατος του ναυτικού επήλθε από πνιγμό, ενώ καταγράφονται στην έκθεση ότι ο ναύτης είχε υποβληθεί σε by-pass,λόγω εμφράγματος. Στην ιατροδικαστική έρευνα ως πιθανή εκδοχή θανάτου αναφέρεται η απώλεια των αισθήσεων από καρδιακό επεισόδιο, που είχε ως συνέπεια την πτώση του στη θάλασσα, όπου αναίσθητος πλέον πνίγηκε μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα. Ειδικότερα, σύμφωνα με τη ναυτεργατική νομοθεσία (Ν. 551/1915) "ατύχημα από βίαιο συμβάν, είναι και εκείνο το οποίο επέρχεται ακόμη και εκτός του τόπου και του χρόνου της εργασίας, συνδέεται όμως με αυτή (εργασία) με σχέση αιτίου και αποτελέσματος, όταν δηλαδή λόγω της εργασίας δημιουργήθηκαν οι ιδιαίτερες εκείνες πραγματικές συνθήκες και περιστάσεις που ήταν αναγκαίες για την επέλευση του ατυχήματος και οι οποίες δεν θα υπήρχαν χωρίς την εργασία".
Το Εφετείο αποφάσισε ότι "υφίσταται αιτιώδης σύνδεσμος μεταξύ του ατυχήματος και της ναυτικής εργασίας, καθόσον το συγκεκριμένο ατύχημα δεν θα είχε συμβεί, αν ο παθών δεν εργαζόταν στο δεξαμενόπλοιο και ότι πρόκειται τελικά για εργατικό ατύχημα", επιδικάζοντας στη σύζυγο του ναυτικού το ποσό των 38.000 ευρώ.
Ο Άρειος Πάγος με την υπ' αριθμ. 1111/2011 απόφασή του, επικύρωσε την εφετειακή απόφαση και απέρριψε την αίτηση αναίρεσης της πλοιοκτήτριας εταιρείας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παράκληση να μην υπάρχουν μηνύματα υβριστικού περιεχομένου.