Τιμη Νι

Παρέχεται από το Investing.com

Γη, ύδωρ και... ήλιος για τους επενδυτές-δανειστές ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΑ ΚΑΙ ΕΥΡΩΠΑΪΚΑ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ ΠΙΕΖΟΥΝ ΑΣΦΥΚΤΙΚΑ ΤΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΕΠΙΤΕΛΕΙΟ ΝΑ ΕΠΙΣΠΕΥΣΕΙ ΤΙΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΕΚΧΩΡΗΣΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ


Η ΧΩΡΙΣ περιστροφές πρόσφατη δήλωση του Βόλφγκανγκ Σόιμπλε, πως η Γερμανία θέλει τον... ήλιο της Ελλάδας δεν αφήνει και πολλά περιθώρια παρερμηνείας των προθέσεων των δανειστών.
Τα χαμόγελα του κ. Σόιμπλε προκαλούν τρόμο στην κυβέρνηση προϊόντος  του χρόνου...Τα χαμόγελα του κ. Σόιμπλε προκαλούν τρόμο στην κυβέρνηση προϊόντος του χρόνου...Ο γερμανός υπουργός Οικονομικών, σημειώνοντας πως η ηλιοφάνεια στην Ελλάδα είναι πολύ μεγαλύτερη απ' ό,τι στην πατρίδα του και ότι με την εξαγωγή ενέργειας θα επιτευχθεί βελτίωση της ανταγωνιστικότητας, αναδείκνυε έναν από τους τομείς που ενδιαφέρουν διακαώς το Βερολίνο.
Σε ανάλογο ρυθμό κινούνται γαλλικά, αμερικανικά και λοιπά ευρωπαϊκά συμφέροντα, που φαίνεται να πιέζουν ασφυκτικά το οικονομικό επιτελείο να επισπεύσει τις διαδικασίες εκχώρησης. Μάλιστα, η τελευταία προειδοποίηση της προέδρου του ΔΝΤ πως η κυβέρνηση καθυστερεί τις διαρθρωτικές αλλαγές φαίνεται να εντάσσεται στο γενικότερο αυτό πλαίσιο, τη στιγμή που στο τραπέζι έχει τεθεί από πλευράς δανειστών και το επίμαχο ζήτημα των εμπράγματων εγγυήσεων.
Τώρα τρέχουν

Η γερμανική πλευρά, μετά την εδραίωση της θέσης της στον ΟΤΕ (ελέγχει πλέον το 40% του μετοχικού κεφαλαίου), πιέζει για ταχύτερες διαδικασίες στον κλάδο της ενέργειας, δηλώνει παρούσα στον τομέα των υποδομών (αεροδρομίων και μεταφορών), μεταθέτοντας για πιο εύθετο χρόνο την ενεργότερη συμμετοχή της στον τραπεζικό κλάδο. Η πρόθεση αποχώρησης της Hochtief από τη λειτουργία-διαχείριση του «Ελευθέριος Βενιζέλος» ανοίγει τον δρόμο σε έναν επίσης γερμανικών συμφερόντων όμιλο να εξετάσει πολύ σοβαρά την προοπτική συμμετοχής του στο διαγωνισμό επέκτασης της ισχύουσας σύμβασης.
Η FraPort/Frankfurt Airport ανεπίσημα έχει επιβεβαιώσει το γερμανικό ενδιαφέρον και για ορισμένα περιφερειακά αεροδρόμια, κυρίως όμως για αυτά της Κρήτης, όπου η γερμανική τουριστική βιομηχανία σχεδιάζει μεγάλες επενδύσεις μέσα στην επόμενη 5ετία. Παλαιότερα στο τραπέζι του αρμόδιου υπουργείου είχε πέσει πρόταση από ξένους ενδιαφερόμενους για «πακετάρισμα» των αεροδρομίων της μεγαλονήσου, που με αιχμή το νέο διεθνή αερολιμένα στο Καστέλι Ηρακλείου θα αποκτούσαν τον αερομεταφορικό έλεγχο της Κρήτης.
«Σφήνα» στα γερμανικά συμφέροντα φαίνεται να έχουν μπει τελευταία στιγμή οι Γάλλοι, με τη Vinci να ενδιαφέρεται επίσης για το διαγωνισμό. Η ελληνική αγορά είναι από το 2002 μέχρι σήμερα από τις μεγαλύτερες εκτός Γαλλίας για τον όμιλο, που ελέγχει το 57,5% της Γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου, το 36% της Ολυμπίας Οδού (Κορίνθου-Πατρών), ενώ έχει συμμετάσχει στην κατασκευή ολυμπιακών έργων, αλλά και 17,6 χιλιομέτρων του μετρό της Αθήνας.
Τελευταία δύο κινεζικοί όμιλοι κοινοποίησαν (με σχετική επιστολή στις 30/5) το ενδιαφέρον τους προς τον πρωθυπουργό και τον (τότε) υπουργό Οικονομικών, δηλώνοντας και αυτοί παρόντες μόλις η κυβέρνηση ενεργοποιήσει τη διαγωνιστική διαδικασία.Το κινεζικό ενδιαφέρον παραμένει ενεργό και για τα δύο μεγάλα λιμάνια της χώρας, με την COSCO να έχει ήδη σύμβαση εκμετάλλευσης υποδομών του ΟΛΠ. Κατ' αρχήν, η COSCO, που δηλώνει παρούσα για το διαγωνισμό διάθεσης μεριδίου του ΟΛΠ αλλά και από το 75% που ελέγχει το Δημόσιο στον ΟΛΘ, και ο όμιλος Hutchison Whampoa Ltd., ενδιαφέρονται διακαώς για τα ελληνικά λιμάνια. Ο ιδιωτικών συμφερόντων όμιλος (με έδρα το Χονγκ Κονγκ) φέρεται πως θα συμμετάσχει μέσω της θυγατρικής Hutchison Port Holdings, που ειδικεύεται στη λειτουργία-διαχείριση λιμενικών εγκαταστάσεων.
Φλερτ με πολυεθνικές
Για τη ΛΑΡΚΟ ενδιαφέρον φέρεται να υπάρχει από την Glencore, με τον ελβετικό κολοσσό να απασχολεί περισσότερους από 54.000 εργαζόμενους σε 30 και πλέον χώρες. Η ΛΑΡΚΟ, που παρουσίασε αύξηση τζίρου το 2010, καλύπτει το 6%-7% των αναγκών της Ε.Ε. σε νικέλιο, περίπου το 2% της παγκόσμιας παραγωγής, ενώ οι εξαγωγές της αντιπροσωπεύουν ποσοστό πάνω από το 1% των συνολικών ελληνικών εξαγωγών. Καλά ενημερωμένες πηγές σημειώνουν πως ενδιαφέρον υπάρχει και από την πλευρά της Cunico Resources NV. Ο ολλανδικός όμιλος (ο μεγαλύτερος παραγωγός σιδήρου-νικελίου στην Ευρώπη και τέταρτος στον κόσμο) «φλερτάρει» με τη Λάρυμνα από τον Ιούλιο του 2009.
Από το μέτωπο του ΟΠΑΠ η κυβέρνηση ελπίζει να συγκεντρώσει έως και 400 εκατ. ευρώ με τη χρονική επέκταση της άδειας, σύμφωνα με τελευταίες δηλώσεις του υπουργού Οικονομικών. Μάλιστα ο Ευ. Βενιζέλος πρόσθεσε πως η κυβέρνηση δεν δεσμεύεται για την πώληση του 34% που ελέγχει στον οργανισμό, και πως θα αναζητήσει τις καλύτερες δυνατές λύσεις για την τόνωση των εσόδων. Σημειώνεται ότι η επέκταση της άδειας λειτουργίας προβλέπεται στο μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα να ολοκληρωθεί το τρίτο τρίμηνο της χρονιάς και η πώληση του 34% έχει δρομολογηθεί για το τέταρτο τρίμηνο του 2011. Ενδιαφέρον φέρεται να υπάρχει και από τη Lottomatica.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παράκληση να μην υπάρχουν μηνύματα υβριστικού περιεχομένου.