Τιμη Νι

Παρέχεται από το Investing.com

Τον τρέχουνε (οι έξω) και τρέχει (τους δικούς του)


Ούτε να πανηγυρίσει δι’ ολίγον δεν μπορεί η κυβέρνηση, αφού μετά την ανάσα που πιστεύει ότι πήρε από τις Βρυξέλλες προσγειώθηκε στην «κίτρινη» σύγκρουση του υπουρ­γού Μεταφορών με πολλούς βουλευ­τές του ΠΑΣΟΚ.
Κι ενώ ο πρωθυπουργός παρακολου­θεί στωικά τους βουλευτές «να πυροβολούν» τους υπουργούς του χωρίς να παρεμβαίνει, επιχειρεί να δεσμεύσει τα κυβερνητικά στελέχη για τις νομο­θετικές προτεραιότητες των επόμενων εβδομάδων δημοσιοποιώντας τις επι­στολές που τους απέστειλε, ώστε να εί­ναι σαφές το πλαίσιο στο οποίο πρέπει να κινηθούν.
Ο στόχος του διπλός: αφενός να πει­στούν οι δανειστές μας ότι η κυβέρνηση δεν εφησυχάζει και αφετέρου να προ­σαρμοστεί μια ράθυμη, κουρασμένη και αμήχανη κυβέρνηση στα ασφυκτικά χρονοδιαγράμματα που μας «έραψαν» για μια ακόμη (ύστατη;) φορά οι πιστω­τές μας.
Χτες, ύστερα από σιωπή 10 ημερών, ο πρωθυπουργός επιχείρησε να λύσει και το θέμα των αντιδράσεων των ταξι­τζήδων στην πλήρη απελευθέρωση.
Η «κίτρινη» σύγκρουση…
Ο Γιώργος Παπανδρέου προτίμησε να μη σηκώσει το γάντι μιλώντας χτες στους βουλευτές, για τους πρωτοφα­νείς προπηλακισμούς που........
δέχτηκε ο Γιάννης Ραγκούσης από κυβερνητικούς βουλευτές στην προχτεσινή συνεδρία­ση του ΚτΕ Μεταφορών.
Αντίθετα, ήταν ήπιος και θεσμικός καλώντας εκ νέου τους ιδιοκτήτες των ταξί να επανέλθουν στο τραπέζι του δι­αλόγου και τόνισε ότι είναι καλοδεχού­μενες όλες οι προτάσεις στο πλαίσιο της απελευθέρωσης της αγοράς με κα­νόνες. Ωστόσο πολλοί βουλευτές, που έμοιαζαν ικανοποιημένοι από την «άμβλυνση» των αιχμηρών τόνων Ραγκούση,παρατηρούσαν ότι οι χειρισμοί του υπουργού έχουν ανοίξει το «κουτί της Πανδώρας», οι ταξιτζήδες έχουν πολωθεί από τη διαμαρτυρία τους και αρνού­νται πια οποιασδήποτε μορφής απελευ­θέρωση.
Πάντως η κρίση με τα ταξί ανάδειξε για μια ακόμη φορά το πρόβλημα που συνεχώς η κυβέρνηση σπρώχνει κάτω από το χαλί και αφορά την κατάσταση που επικρατεί στην Κοινοβουλευτική Ομάδα.
Έμπειροι κυβερνητικοί βουλευτές επισημαίνουν ότι υπάρχει μια συνεχώς διευρυνόμενη ομάδα βουλευτών, που αναζητά πολιτικό ρόλο διαφοροποιούμενη από τις κυβερνητικές επιλογές.
Οι βουλευτές αυτοί θεωρούν πως δεν μπορούν να είναι νεροκουβαλητές μιας πολιτικής την οποία δεν συνδιαμορφώνουν.
Επί δύο σχεδόν χρόνια κυβερνητικής θητείας καλούνται να ψηφίζουν πολύ σκληρά μέτρα χωρίς να λαμβάνονται υπόψη οι αγωνίες τους και οι παρατηρήσεις τους.
Θεωρούν λοιπόν ότι πέρα από την πο­λιτική πίεση που υφίστανται ως εκπρό­σωποι τοπικών κοινωνιών που βιώνουν δραματικά την κρίση, χρησιμοποιούν την απεργία των ταξί όχι μόνο για να εκτονωθούν πολιτικά, αλλά και προκειμένου να δηλώσουν πολιτικό «παρών» σε μια συγκυρία που τους απαξιώνει και τους απομειώνει ως πολιτικές προσωπι­κότητες.
Μάλιστα επιλέγουν μια μείζονα κρί­ση, όχι όταν επιβλήθηκε η περικοπή συντάξεων, την οποία κατάπιαν αμάσητη, αλλά σε μια αντιπαράθεση όπως αυτή με τα ταξί που δεν δείχνει να έχει και ευρεία κοινωνική στήριξη.
Αυτό που δεν περνά απαρατήρητο είναι ότι οι επιθέσεις επικεντρώθηκαν στον Γιάννη Ραγκούση, αφού εξέλιπε το γνωστό - παραδοσιακό αλεξικέραυ­νο της βουλευτικής οργής: ο Γιώργος Παπακωνσταντίνου.
Πολιτικοί παρατηρητές σημειώνουν ότι οι επιθέσεις των ίδιων βουλευτών που δεν είχαν αφήσει σε… χλωρό κλαρί τον πρώην υπουργό Οικονομικών, επανακάμπτουν βάζοντας στο στόχαστρό τους τώρα τον Γιάννη Ραγκούση.
Η πολιτική διαδρομή και των δύο εί­ναι σχεδόν κοινή, αφού ουσιαστικά επιβλήθηκαν σε πρωταγωνιστικούς - κυ­βερνητικούς ρόλους από τον ίδιο τον πρωθυπουργό, χωρίς να έχουν πολιτι­κή διαδρομή εντός του ΠΑΣΟΚ, που θα τους προσέδιδε κύρος απέναντι στους βουλευτές.
Ο Γιώργος Παπακωνσταντίνου μά­λιστα είναι και εξωκοινοβουλευτικός υπουργός, αφού εγκατέλειψε την Κο­ζάνη προκειμένου να εκλεγεί ευρωβουλευτής και παραιτήθηκε και από εκεί για να μπει στην κυβέρνηση.
Ο δε Γιάννης Ραγκούσης είναι βου­λευτής Επικρατείας και μάλιστα επικεφαλής της λίστας, με απόφαση του ίδι­ου του πρωθυπουργού, προερχόμενος από τον Δήμο Πάρου.
Πολλοί βουλευτές εκτιμούν ότι όσο γρήγορα εκτινάχτηκε στην πολιτική ιεραρχία, το ίδιο απότομη είναι και η πτώ­ση του, αφού με τον χειρισμό στο θέμα των ταξί μοιάζει να παίζει το τελευταίο του χαρτί.
Ο πρωθυπουργός φέρεται να είναι ιδιαίτερα χολωμένος μαζί του, από την περίοδο που εγκατέλειψε οποιαδήποτε προσπάθεια συντονισμού του κυβερνη­τικού έργου ως υπερυπουργός Εσωτε­ρικών εξαιτίας των μαχαιρωμάτων που δεχόταν από τους συναδέλφους του υπουργούς.
Και παρ’ ότι τον στήριξε χτες με την παρέμβασή του στην Κοινοβουλευτική Ομάδα, συνεργάτες του πρωθυπουρ­γού επισημαίνουν ότι η προσέγγισή του στο θέμα ήταν πολύ χοντροκομμένη.
Άδειασε εντελώς τον Δημήτρη Ρέππα, δημιουργώντας συνθήκες αντιπαράθεσης, και αποδόμησε πλήρως το μέχρι τότε κυβερνητικό έργο, ενώ θα μπορούσε με νηφαλιότητα να δηλώσει ότι υπάρχουν προβλήματα στην εφαρ­μογή της συμφωνίας Ρέππα και να αλ­λάξει επίμαχα σημεία, χωρίς να πετάει περιφρονητικά, όπως έκανε, τη δου­λειά που είχε κάνει ο προκάτοχός του στο υπουργείο.
«Δεν έδειξε ίχνος συναδελφικής αλ­ληλεγγύης και προσοχής στον τρόπο που απέρριψε το Προεδρικό Διάταγμα. Αν είχε κινηθεί πιο προσεκτικά, δεν θα είχε ανάψει τόσες φωτιές» επισημαίνει πρώην υπουργός της κυβέρνησης και προσθέτει: «Είτε είναι πολύ έξυπνος και έχει ένα σχέδιο στο μυαλό του που θα μας καταπλήξει όλους και θα τουμπάρει το σύστημα, είτε έχει άγνοια κινδύνου και τότε είναι επικίνδυνος».
Παλιοί κοινοβουλευτικοί επισημαί­νουν ότι η φθορά που υπέστη το πολι­τικό του προφίλ τις τελευταίες 10 μέρες θα κάνει πολύ καιρό να επουλωθεί. Σημειώνουν δε ότι η σφοδρότητα της αντίδρασης των βουλευτών αλλά και της κοινωνικής και οικονομικής ανα­στάτωσης που προκάλεσαν οι άτσαλοι χειρισμοί είναι τέτοιας κλίμακας που εί­ναι πιο εύκολο να τον οδηγήσει εκόντα - άκοντα εκτός κυβέρνησης.
Ειδικά αν επιβεβαιωθούν οι ΠΑΣΟΚικές «Κασσάνδρες» ότι τα πράγματα με τους ταξιτζήδες θα φτάσουν σε αδιέ­ξοδο.
Η στάση των βουλευτών, κυρίως αυ­τών της περιφέρειας, μπορεί να προκάλεσε πολλά ερωτήματα ή να αιφνιδία­σε κάποιους άλλους, με δεδομένη την περιορισμένη κοινωνική αποδοχή της απεργίας των ταξί, θεωρείται όμως εξηγήσιμη:
 Ο πρώτος λόγος είναι ότι σε πολλές περιοχές της χώρας, σε αντίθεση με Αθήνα - Θεσσαλονίκη, πρωτοστατούν στελέχη του ΠΑΣΟΚ στις κινητοποιήσεις και μάλιστα στελέχη - συνεργάτες των βουλευτών.
 Μια ακόμα εξήγηση είναι ότι στις μικρές κοινωνίες οι ταξιτζήδες είναι «πολλαπλασιαστές» των πολιτικών μη­νυμάτων στην κοινή γνώμη και θεωρείται ότι παίζουν ρόλο στις εκλογικές αναμετρήσεις.
Το σημαντικότερο όμως είναι ότι βου­λευτές, που είτε δεν διατηρούν καμία εντελώς ελπίδα εισόδου τους σε κυβέρ­νηση υπό τον Γιώργο Παπανδρέου είτε δεν το επιθυμούν κιόλας, θέλουν να επιβεβαιώσουν ότι παίζουν ρόλο στις εξελίξεις και διεκδικούν κατά περιό­δους το δεκάλεπτο δημοσιότητας που τους αναλογεί.
Συνεργάτες του πρωθυπουργού, που σε άλλη περίοδο θα είχαν κινητοποιηθεί προκειμένου να αμβλυνθούν οι αντιπα­ραθέσεις, στη συγκεκριμένη περίπτω­ση απείχαν διακριτικά.
Εκτός του Βασίλη Έξαρχου και του Χρήστου Πρωτόπαπα, δεν καταβλήθηκαν και μεγάλες προσπάθειες προκει­μένου να μην υπάρξει ένταση στη συνε­δρίαση του ΚτΕ Μεταφορών ή να μαζευ­τεί από τα Μέσα Ενημέρωσης η επίθεση εναντίον του υπουργού Υποδομών.
Πρώην υπουργός που συνομιλεί με τους συνεργάτες του πρωθυπουργού, σχολίαζε στο «Π» ότι μετά την πίεση που δέχτηκαν οι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ να ψηφίσουν το Μεσοπρόθεσμο με πε­ρικυκλωμένη τη Βουλή από πολίτες που τους μούντζωναν, έπρεπε να υπάρξει μια βαλβίδα εκτόνωσης της έντασης.
Έτσι, ενώ στο παρελθόν και σε ανά­λογη εξέγερση της Κ.Ο. ο Γιώργος Παπανδρέου θα είχε κατακλυστεί από ει­σηγήσεις να δεχτεί κατά ομάδες τους βουλευτές προκειμένου να συζητήσει μαζί τους και να τους κατευνάσει, αυ­τό το καλοκαίρι με αφορμή και την κυ­βερνητική εργασιοθεραπεία αποφασί­στηκε να τους αφήσει να «βράσουν στο ζουμί τους».
Κίνηση υψηλού ρίσκου, αφού τελι­κά οι βουλευτές εκτονώνονται πολιτικά στοχοποιώντας υπουργούς - κηπουρούς στους ΚτΕ του ΠΑΣΟΚ και στα κανάλια.
Με δεδομένο λοιπόν ότι η Βουλή δεν θα έχει φέτος θερινά τμήματα διακο­πών, τα παραδοσιακά δείπνα Παπαν­δρέου με βουλευτές ανά τμήμα δεν θα πραγματοποιηθούν.
Αφήστε που φέτος διέτρεχαν τον κίνδυνο μέσα να τρώνε και απέξω πολίτες να κράζουν…
Εργασιοθεραπεία…
Έχοντας πάρει σκληρό μάθημα από τη σοβαρή κριτική που έχει υποστεί για αδράνεια μηνών, ο Γιώργος Παπαν­δρέουεπιχειρεί να πείσει τους πάντες, εντός και εκτός χώρας, ότι η κυβέρνηση δεν πρόκειται να χαλαρώσει με τίποτα παρ’ ότι έφτασε ο Αύγουστος.
Ήδη για σήμερα έχει προγραμματι­στεί συνεδρίαση της κυβερνητικής επιτροπής και Υπουργικό Συμβούλιο με βασικό θέμα το «fast track» στη Δικαι­οσύνη.
Ο πρωθυπουργός μοιάζει αυτή τη φο­ρά να έχει λάβει πολύ σοβαρά υπόψη του τις παρατηρήσεις από τις Βρυξέλ­λες για αδικαιολόγητες καθυστερήσεις και επιχειρεί να προλάβει τον χρόνο.
Έτσι κι αλλιώς, όπως εκτιμούν οι επι­κοινωνιακοί σύμβουλοι του κόμματος, η δημοσκοπική κατρακύλα του ΠΑΣΟΚδεν μπορεί να ανακοπεί αλλιώς, παρά μόνο αν υπάρξουν μετρήσιμα αποτελέ­σματα του κυβερνητικού έργου για την ανατροπή της ύφεσης.
Χτες ο πρωθυπουργός είχε μια ακόμα σύσκεψη με τους επικεφαλής της Τράπεζας της Ελλάδος και των ελληνικών τραπεζών για το θέμα της εθελοντικής διακράτησης των ομολόγων.
Παρ’ ότι στον τομέα αυτό το τοπίο δεν έχει ξεκαθαρίσει, ο πρωθυπουρ­γός θα ήθελε να προωθηθεί η διαδικα­σία «επιλεκτικής χρεοκοπίας» εντός του Αυγούστου.
Κι αυτό γιατί ο επικοινωνιακός σχεδι­ασμός που έχει γίνει είναι να ανέβει στις 10 Σεπτεμβρίου στη Θεσσαλονίκη με ένα μεγάλο «αναπτυξιακό» πακέτο.
Για να συμβεί αυτό πρέπει ώς το τέ­λος Αυγούστου να έχουν προωθηθεί μεγάλες αλλαγές, όπως είναι οι βασικοί άξονες για την αναμόρφωση του φορολογικού συστήματος, που φιλοδοξεί να ανακοινώσει στη ΔΕΘ, η αναδιαμόρ­φωση της κατάρτισης του ΕΣΠΑ, ώστε να αξιοποιηθούν άμεσα τα 15 δισ. που συμφώνησε να διαθέσει η Ευρωπαϊκή Ένωση με πολύ χαμηλή ελληνική συμ­μετοχή και οι αλλαγές στα πανεπιστή­μια.
Το τελευταίο νομοσχέδιο, αν δεν σκο­ντάψει στις αντιδράσεις βουλευτών του ΠΑΣΟΚ, προορίζεται να χρησιμοποιηθεί ως… «μεταρρυθμιστική» προμετωπίδα.
Συνεργάτες του πρωθυπουργού επι­σημαίνουν ότι η κυβέρνηση έφτασε όντως στο χείλος της καταστροφής και η απόφαση για τη διαχείριση του χρέ­ους τής έδωσε το φιλί της ζωής.
Το Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα πε­ριλαμβάνει μια σειρά πολύ σκληρών μέτρων και η εξουθενωμένη κοινωνία αναζητά μια ελπίδα, μια προοπτική ανάπτυξης.
Άλλωστε το νέο μεγάλο στοίχημα της κυβέρνησης δεν είναι μόνο να αντέξει ένα «θερμό πολιτικά φθινόπωρο», αλ­λά και να έχει απτά αποτελέσματα στην οικονομική πολιτική.
Και το πιο απτό απ’ όλα: να αρχίσει να έχει πλεονάσματα από τον επόμενο χρόνο.
Και όλοι έχουν πια πειστεί ότι, αν η οι­κονομία δεν ξεκολλήσει από τον βάλτο της ύφεσης, οι πιθανότητες πολιτικής επιβίωσης της κυβέρνησης θα ελαχιστοποιούνται…
Νέοι πονοκέφαλοι;
Με αφορμή το διεθνές ρεζιλίκι με τον αποκλεισμό λιμανιών και αεροδρομίων από ταξιτζήδες, μαθαίνουμε ότι «ξύπνη­σε» και η Κομισιόν και ψάχνει όλες τις συμφωνίες και τις δια­δικασίες για το άνοιγμα των επαγγελμάτων. Στην κατεύθυνση αυτή έβαλε το χεράκι της και η Άνγκελα Μέρκελ με τις δημόσιες διαπιστώσεις της ότι παρά τον νόμο δεν άνοιξε η αγορά των φορτηγών στην Ελλάδα, καλώντας την ελληνική κυβέρνηση όχι μόνο να ψηφίζει νόμους, αλλά και να τους εφαρμόζει.
Αποτέλεσμα αυτού του μπάχαλου είναι στα υπουργεία να έχουν επιστραφεί οι φάκελοι, με πολλές παρατηρήσεις, για το άνοιγμα επαγγελμάτων όπως των φαρμακοποιών, των δικηγόρων και των συμβολαιογράφων. Στελέχη της Ευρω­παϊκής Επιτροπής, που πίεσαν αφόρητα να προσαρμοστεί η Ελλάδα στο κοινοτικό δίκαιο, διατυπώνουν - παρά την αρχι­κή αποδοχή από την τρόικα - πολλές ενστάσεις για τον τρό­πο με τον οποίο η κυβέρνηση άνοιξε τα επαγγέλματα. Στο πλαίσιο αυτό και ύστερα από σχετικές οχλήσεις, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εξετάζει και την άρση του καμποτάζ, την απε­λευθέρωση δηλαδή της ακτοπλοΐας και κυρίως τον όρο που έθεσαν οι ναυτεργάτες (και πέρασε στη σχετική ρύθμιση της Λούκας Κατσέλη) να υποχρεούνται τα πλοία με ξένη σημαία που εκτελούν δρομολόγια σε ελληνικά λιμάνια, να προσλαμ­βάνουν και ποσοστό Ελλήνων ναυτικών. Αν λοιπόν από Σεπτέμβριο η Κομισιόν ξανανοίξει τον φάκελο «κλειστά επαγγέλματα», αναμένεται να έχουμε νέες κοινω­νικές αναταραχές.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παράκληση να μην υπάρχουν μηνύματα υβριστικού περιεχομένου.