Οι άνθρωποι που χειραγωγούν τους άλλους είναι από τους πιο εγωκεντρικούς ανθρώπους. Τους ενδιαφέρουν μόνο τα δικά τους συμφέροντα και συνήθως αυτά είναι εις βάρος των άλλων.
Οι μέθοδοι που χρησιμοποιούνται από τους χειριστικούς ανθρώπους μπορούν να χαρακτηριστούν καταχρηστικές, παραπλανητικές και ύπουλες.
Αν και οι πράξεις είναι σίγουρα κακόβουλες, οι χειριστικοί άνθρωποι είναι εξίσου πανούργοι και έξυπνοι.
Η πράξη της χειραγώγησης προϋποθέτει σκόπιμη και περίπλοκη σκέψη. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί μόνο όταν ένας άνθρωπος χρησιμοποιεί την ανθρώπινη ψυχολογία προς όφελός του.
Η ψυχολογική χειραγώγηση είναι ένα είδος κοινωνικής επιρροής που έχει ως στόχο να αλλάξει την συμπεριφορά ή αντίληψη των άλλων μέσω καταχρηστικών, παραπλανητικών ή ύπουλων τακτικών.- Harriet Braiker, συγγραφέας του “Ποιος κινεί τα νήματα σας;”
Η ψυχολογική χειραγώγηση είναι ένα είδος κοινωνικής επιρροής που έχει ως στόχο να αλλάξει την συμπεριφορά ή αντίληψη των άλλων μέσω καταχρηστικών, παραπλανητικών ή ύπουλων τακτικών.- Harriet Braiker, συγγραφέας του “Ποιος κινεί τα νήματα σας;”
Ο Δρ, Τζορτζ Σίμονς, κλινικός ψυχολόγος και παγκοσμίου φήμης ειδικός σε “χειριστικούς ανθρώπους και άλλες διαταραγμένες προσωπικότητες και τα θύματά τους” αναφέρει 3 προϋποθέσεις για την επιτυχή χειραγώγηση:
1. Απόκρυψη επιθετικών συμπεριφορών και προθέσεων
2. Κατανόηση των ψυχολογικών αδυναμιών του θύματος και καθορισμός της μεθόδου χειραγώγησης που θα έχει τα καλύτερα αποτελέσματα.
3. Ασυνήθιστος βαθμός σκληρότητας. Δεν ανησυχούν καθόλου για την πρόκληση βλάβης στα θύματα.
3. Ασυνήθιστος βαθμός σκληρότητας. Δεν ανησυχούν καθόλου για την πρόκληση βλάβης στα θύματα.
Δείτε παρακάτω 7 σημάδια, ότι κάποιος προσπαθεί να σας χειραγωγήσει ψυχολογικά:
1. Επιμένουν να ακούσουν πρώτα την ιστορία σας
Αυτή είναι η τακτική που χρησιμοποιούν και οι πωλητές. Θα προσπαθήσουν να αξιολογήσουν τα δυνατά και αδύναμα σημεία σας και τα τελευταία θα χρησιμοποιηθούν για να επιλέξουν την μέθοδο χειραγώγησης.
Ένας χειριστικός άνθρωπος θα το κάνει αυτό επανειλημμένα. Σε περίπτωση που υποψιάζεστε, ότι συμβαίνει κάτι τέτοιο αρνηθείτε να συμμετάσχετε σε κάποια συζήτηση μέχρι να αποδείξουν το αντίθετο.
Ένας χειριστικός άνθρωπος θα το κάνει αυτό επανειλημμένα. Σε περίπτωση που υποψιάζεστε, ότι συμβαίνει κάτι τέτοιο αρνηθείτε να συμμετάσχετε σε κάποια συζήτηση μέχρι να αποδείξουν το αντίθετο.
2. Χρησιμοποιούν την “υπερφόρτωση πληροφοριών” για να σας μπερδέψουν
Οι χειριστικοί άνθρωποι θα χρησιμοποιήσουν πολλές άσχετες πληροφορίες που συχνά δεν γνωρίζουν καλά για να σας μπερδέψουν και το κάνουν μόνο για δικό τους όφελος. Θα κάνουν ό,τι μπορούν για να εδραιώσουν την αξιοπιστία τους μέσω των “ειδικών γνώσεων τους”, ελπίζοντας ότι θα μπορούν να ελέγξουν την κατάσταση όπως θέλουν.
3. Αποπνέουν αρνητικά συναισθήματα
Μερικοί χειριστικοί άνθρωποι υψώνουν την φωνή τους σε μια προσπάθεια να ελέγξουν τον συνομιλητή τους. Αυτό το κάνουν, όταν θέλουν ο άλλος να συμμορφωθεί με τις απαιτήσεις τους- μια συνηθισμένη τακτική καταναγκασμού.
4. Προσπαθούν να σας κάνουν να νιώσετε ανασφαλείς
Ένας ανασφαλής άνθρωπος είναι συχνά στόχος για τους χειριστικούς ανθρώπους, καθώς η ανασφάλειά τους εκλαμβάνεται ως σοβαρή αδυναμία. Θα χρησιμοποιήσουν διαφορετικές μεθόδους, όπως κακό χιούμορ ή σαρκαστικά σχόλια, για να σας κάνουν να νιώσετε ανασφαλείς. Συνήθως, θα κάνουν πλάκα με την εμφάνισή σας, τις συνθήκες εργασίας σας ή ακόμα και την προσωπική σας ζωή.
Αν καταφέρετε να μην τους ορμίσετε, μπορείτε να ξεκαθαρίσετε ότι δεν ανέχεστε τέτοιου είδους σχόλια.
Αν καταφέρετε να μην τους ορμίσετε, μπορείτε να ξεκαθαρίσετε ότι δεν ανέχεστε τέτοιου είδους σχόλια.
5. Θα παίξουν τον ρόλο του χαζού κατά καιρούς
Η επίδειξη άγνοιας είναι ένα από τα όπλα των χειριστικών ανθρώπων. Αυτή η τακτική είναι περισσότερο συνηθισμένη στον χώρο εργασίας. Μην φοβηθείτε να ξεσκεπάσετε την μπλόφα τους, αν είστε σίγουροι για την συμπεριφορά τους. Αρνηθείτε να αναλάβετε ευθύνες που δεν αποτελούν μέρος των δικών σας αρμοδιοτήτων.
6. Χειρίζονται τα γεγονότα
Οι χειριστικοί άνθρωποι είναι τις περισσότερες φορές παθολογικοί και καταναγκαστικοί ψεύτες. Συνεπώς, δεν αποτελεί έκπληξη ότι θα αποκρύψουν την αλήθεια για να προσπαθήσουν να σας χειραγωγήσουν. Θα κατηγορήσουν αθώους ανθρώπους, θα πουν υπερβολές, θα “ξεχάσουν” κάποια σημαντική πληροφορία, θα πουν πολλές δικαιολογίες.
Αυτό είναι μια από τις βασικές αδυναμίες των χειριστικών ανθρώπων. Δεν έχετε καμία υποχρέωση να παραμείνετε άπραγοι, όταν τέτοιοι άνθρωποι σας λένε ψέματα.
Αυτό είναι μια από τις βασικές αδυναμίες των χειριστικών ανθρώπων. Δεν έχετε καμία υποχρέωση να παραμείνετε άπραγοι, όταν τέτοιοι άνθρωποι σας λένε ψέματα.
7. Ασκούν αδικαιολόγητη πίεση
Οι χειριστικοί άνθρωποι ασκούν μεγάλη πίεση στους άλλους για να πάρουν μια απόφαση πριν να είναι έτοιμοι. Θα δημιουργήσουν μια εσφαλμένη αίσθηση επείγοντος στην προσπάθειά τους αυξήσουν το επίπεδο της έντασης. Φυσικά, όλο αυτό είναι απάτη και το κάνουν για να ελέγξουν το θύμα τους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παράκληση να μην υπάρχουν μηνύματα υβριστικού περιεχομένου.