Τιμη Νι

Παρέχεται από το Investing.com

"ΜΙΝΙ" ΜΝΗΜΟΝΙΟ ΤΟ ΥΠΕΡΕΠΕΙΓΟΝ ΝΟΜ/ΔΙΟ - ΛΑΙΜΗΤΟΜΟΣ

ΚΑΤΑΚΡΕΟΥΡΓΟΥΝΤΑΙ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΑ ΤΑΜΕΙΑ - ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ ΚΑΙ ΜΙΣΘΟΙ
ΔΙΑΛΥΟΝΤΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ: ΑΡΤΟΠΟΙΟΙ, ΦΑΡΜΑΚΟΠΟΙΟΙ, ΤΑΞΙ, ΦΟΡΤΗΓΑ, ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΑ
ΠΑΡΑΙΤΗΘΗΚΕ Ο ΜΑΞΙΜΟΣ ΧΑΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ
TO ΤΕΛΙΚΟ NOMOΣΧΕΔΙΟ ΕΔΩ
Σκληρότερες και αντιδραστικότερες και από τις πλέοναπαισιόδοξες προβλέψεις είναι οι ρυθμίσεις της "συμφωνίας" κυβέρνησης - τρόικας, που το βράδυ της Πέμπτης (27/3) δόθηκαν στα κόμματα και την Παρασκευή (28/3) κατατέθηκαν στη Βουλή.
Mε διαδικασίες «εξπρές», που εξευτελίζουν ακόμα και το ρόλο του Κοινοβουλίου, η συγκυβέρνηση Σαμαρά - Βενιζέλου σφαγιάζει τα δικαιώματα του κόσμου της εργασίας και ρημάζει ακόμα περισσότερο τη μεγάλη κοινωνική πλειοψηφία της χώρας.
Οι εγχώριες οικονομικές και πολιτικές ελίτ, σε αγαστή συνεργασία με την τρόικα (ΕΕ, ΕΚΤ και ΔΝΤ), βάζουν με το νέο «μίνι – μνημόνιο» ένα ακόμα λιθαράκι (;) στον πολιτικό και οικονομικό κατήφορο της χώρας και του ελληνικού λαού.

Με το κυβερνητικό πολυνομοσχέδιο, ισοπεδώνονται οι μισθοί και προωθείται η περαιτέρωελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων, διαλύεται το ασφαλιστικό σύστημα και καταστρέφεται η εγχώρια κτηνοτροφία. Ταυτόχρονα, εξαφανίζονται, κυριολεκτικά, ολόκληρες επαγγελματικές κατηγορίες (φαρμακοποιοί, ταξί, φορτηγά κλπ), ενώ έρχεται μια διατροφική λαίλαπα για τους καταναλωτές μέσω των μέτρων - "φωτιά" που υιοθετήθηκαν από τη λεγόμενη εργαλειοθήκη του ΟΟΣΑ.
Η κυβέρνηση είναι έτοιμη να διαπράξει ένα ακόμη έγκλημα σε βάρος του ελληνικού λαού, σπεύδοντας να χαρίσει σε ιδιώτες κερδοσκόπους της τράπεζες, οι οποίες έχουν ανακεφαλαιοποιηθεί με πακτωλό δισεκατομμυρίων του δημοσίου χρήματος.
Εν τω μεταξύ οι βουλευτές Ν.Δ. - ΠΑΣΟΚ, προσπαθούν εναγωνίως να βρουν κάποιο "πάτημα" ώστε να ψηφίσουν, τελικά, τη συμφωνία με την τρόικα, καθώς το "μίνι μνημόνιο", σύμφωνα με πολιτικούς αναλυτές, δεν διασώζει ούτε τα προσχήματα.
(ΔΕΙΤΕ ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΟ ΤΕΛΙΚΟ ΠΟΛΥΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΕΔΩ)
Το σχέδιο νόμου θα συζητηθεί στις Επιτροπές Οικονομικών Υποθέσεων και Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής το Σάββατο (29/3) και την Κυριακή (30/3). Θα ψηφιστεί από την Ολομέλεια της Βουλής τα μεσάνυχτα της Κυριακής.
Στις 208 σελίδες του πολυνομοσχεδίου περιλαμβάνονται δεκάδες διατάξεις σχετικές με:
  • Τη διανομή του λεγόμενου "κοινωνικού μερίσματος",
  • Τις δράσεις για τους αστέγους, ρυθμίσεις σχετικές με την απελευθέρωση επαγγελμάτων (αναλογιστή - εκτιμητή),
  • Ζητήματα σχετικά με τις ιδιωτικοποιήσεις και τη λειτουργία του ΤΑΙΠΕΔ,
  • Οργανωτικά θέματα του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους,
  • Ρυθμίσεις για την Ελληνική Στατιστική Αρχή και τον ΟΔΔΗΧ,
  • Θέματα σχετικά με την κατάργηση φόρων υπέρ τρίτων (πόροι προς ασφαλιστικά ταμεία, ΟΤΑ κλπ),
  • Αλλαγές στον Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας,
  • Θέματα σχετικά με τα φορολογικά πρόστιμα ιδιωτών και επιτιδευματιών και επιχειρήσεων
  • Διατάξεις για την αναδιοργάνωση των υπηρεσιών του υπουργείου Οικονομικών,
  • Οι αλλαγές στο επάγγελμα του αδειούχου φαρμακοποιού και στη λήψη άδειας ίδρυσης και λειτουργίας φαρμακείου,
  • Οι αλλαγές στη διάθεση των μη συνταγογραφούμενων φαρμάκων,
  • Οι αλλαγές στη διακίνηση πετρελαιοειδών προϊόντων,
  • Οι αλλαγές στη διάθεση λογοτεχνικών βιβλίων,
  • Παρεμβάσεις για τις τουριστικές περιοχές (λειτουργία καταστημάτων την Κυριακή όλο το χρόνο),
  • Ο Κώδικας Δεοντολογίας για την προστασία του καταναλωτή κατά τις προσφορές και εκπτώσεις,
  • Οι ανατροπές στη διάθεση των προϊόντων αρτοποιίας και στην πώληση και διανομή άρτου και αρτοπαρασκευασμάτων,
  • Οι τροποποιήσεις στον «Κώδικας Τροφίμων και Ποτών»,
  • Τα μέτρα για τις αλλαγές στον τομέα του γάλακτος και των γαλακτοκομικών προϊόντων,
  • Τροποποιήσεις σχετικές με τη διακίνηση τσιμέντων στην χώρα,
  • Η μεταφορά άνευ κομίστρου πελατών τουριστικών καταλυμάτων με επιβατηγά ιδιωτικής χρήσης,
  • Οι αλλαγές στον υπολογισμό του ποσού αποζημίωσης υπαλλήλων που είναι σε διαθεσιμότητα,
  • Διατάξεις για την κινητικότητα διαθεσιμότητα στο ΕΣΥ και για το συμψηφισμό οφειλών προς τονΕΟΠΥΥ,
  • Μέτρα για την υποχρεωτική παρακράτηση ληξιπρόθεσμων ασφαλιστικών εισφορών,
  • Οι αλλαγές που οδηγούν στη μείωση των εργοδοτικών εισφορών
  • Οι παρεμβάσεις στη λειτουργία των Επιχειρήσεων Προσωρινής Απασχόλησης,
  • Διατάξεις για την ακίνητη περιουσία που ανήκει στον ΟΣΕ,
  • Αλλαγές στον Ποινικό Κώδικα σχετικά με τη δωροληψία πολιτικών αξιωματούχων, την εμπορία επιρροής, αλλά και τη δωροληψία και δωροδοκία στον ιδιωτικό τομέα,
  • Διατάξεις σχετικές με τη Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων,
  • Τις αλλαγές στην λειτουργία του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας,
  • Τις αλλαγές στην φορολογία των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων.
ΠΑΡΑΙΤΗΘΗΚΕ Ο ΑΝΑΠΛ. ΥΠ. ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΜΑΞΙΜΟΣ ΧΑΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ
Την παραίτησή του στον Πρόεδρο της Κυβέρνησης κ. Αντώνη Σαμαρά υπέβαλε την Τρίτη 18 Μαρτίου 2014 ο Αναπληρωτής Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος.
Ο κ. Χαρακόπουλος έκανε την ακόλουθη δήλωση:
«Από την πρώτη στιγμή που ηγέρθη, το φθινόπωρο του 2012, από το υπουργείο Ανάπτυξης, το ζήτημα της επιμήκυνσης του χρόνου ζωής του «φρέσκου γάλακτος», διατύπωσα δημοσίως τις σοβαρές αντιρρήσεις μου.
Το αυτό έπραξα και όταν το ίδιο ζήτημα, έπειτα από σιωπή ενός έτους, προέκυψε πλέον ως πρόταση του ΟΟΣΑ, σε έκθεση που συντάχθηκε μετά από παραγγελία του υπουργείου Ανάπτυξης.
Με στέρεα επιχειρήματα αποδείξαμε ότι η πρόταση θα είναι αρνητική για την ελληνική κτηνοτροφία και με αμφίβολα οφέλη για τον Έλληνα καταναλωτή. Απαντήσεις πειστικές δεν πήραμε.
Αντ' αυτού, η εφαρμογή της έκθεσης του ΟΟΣΑ και ο χρόνος διάρκειας του φρέσκου γάλακτος εμφανίστηκαν ξαφνικά ως προαπαιτούμενο εκ μέρους της Τρόικας για την καταβολή της επόμενης δόσης!
Και στη συνέχεια, σε μια διαδικασία κατά την οποία ουδέποτε ερωτηθήκαμε και ουδέποτε ενημερωθήκαμε, πληροφορούμασταν από τα ΜΜΕ για εναλλακτικές προτάσεις του υπουργείου Ανάπτυξης, που όλες, όμως, ως αποτέλεσμα θα είχαν τη διευκόλυνση αθρόων εισαγωγών γάλακτος. Εις βάρος, εννοείται, της εγχώριας παραγωγής. Κι αυτό, δυστυχώς, ισχύει και για την τελική «πρόταση Καχριμάνη» που συμφωνήθηκε με την τρόικα, όπως με πληροφόρησε ο πρωθυπουργός.
Καθώς, λοιπόν, η διαφωνία μου για την προτεινόμενη ρύθμιση στο γάλα συνέχιζε να υφίσταται, θεώρησα ότι δεν ήταν έντιμο εκ μέρους μου να παραμείνω στη θέση του Αναπληρωτή Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων.
1. Για το λόγο αυτό, ήδη από την Τρίτη 18 Μαρτίου, έθεσα την παραίτησή μου στη διάθεση του πρωθυπουργού, ο οποίος μου ζήτησε να μην τη δημοσιοποιήσω πριν τη Σύνοδο Κορυφής, κάτι το οποίο και σεβάστηκα.
2. Ενόσω ο πρωθυπουργός βρισκόταν στις Βρυξέλλες, ο Γραμματέας του Υπουργικού Συμβουλίου με πληροφόρησε ότι η τελική συμφωνία δεν είχε ακόμη καθαρογραφεί και επιδεχόταν αλλαγών. Ταυτόχρονα, ο Αντιπρόεδρος της κυβέρνησης, δημοσίως, έκανε λόγο για βελτιώσεις προκειμένου να μην καταστραφεί η κτηνοτροφία. Ενόψει των επικείμενων αλλαγών δήλωσα ότι θα τοποθετηθώ αφού κατατεθεί στη Βουλή ως νομοσχέδιο το τελικό κείμενο της συμφωνίας.
3. Τη Δευτέρα 24 Μαρτίου, οι εκπρόσωποι των αγελαδοτρόφων κατέθεσαν συγκεκριμένη συμβιβαστική πρόταση, η οποία θεώρησα ότι θα μπορούσε να αποτελέσει τη βάση για την άρση του αδιεξόδου. Δυστυχώς κάτι τέτοιο δεν έγινε.
4. Την Πέμπτη 27 Μαρτίου, στη σύσκεψη του Υπουργού Ανάπτυξης με βουλευτές της ΝΔ ζήτησα τόσο εγώ όσο και άλλοι συνάδελφοι να οριστεί, από τα συναρμόδια υπουργεία Ανάπτυξης και Αγροτικής Ανάπτυξης, Επιστημονική Επιτροπή που θα ορίσει τη διάρκεια ζωής του παστεριωμένου γάλακτος. Ανάλογη πρόταση, άλλωστε, είχε προτείνει και ο Υπουργός κ. Τσαυτάρης. Ο Υπουργός Ανάπτυξης αρνήθηκε την υιοθέτηση της πρότασης επικαλούμενος την Τρόικα και ανακοίνωσε, ενώπιον 30 βουλευτών, ρύθμιση σύμφωνα με την οποία «η διάρκεια συντήρησης του παστεριωμένου γάλακτος θα γίνεται με ευθύνη του παρασκευαστή μετά από έγκριση των αρμόδιων ελεγκτικών οργάνων κατά τις προβλέψεις του κοινοτικού δικαίου». Μετά από αυτή την ουσιαστική διόρθωση, εξερχόμενος της σύσκεψης και απαντώντας σε σχετική ερώτηση κοινοβουλευτικών συντακτών, δήλωσα ότι «απετράπησαν τα χειρότερα».
6. Ωστόσο, στο νομοσχέδιο, όπως κατατέθηκε τα μεσάνυχτα της Παρασκευής 28 Μαρτίου, η προηγούμενη διατύπωση αντικαταστάθηκε με την άνευ ουσίας φράση «και υπόκειται σε ελέγχους των αρμοδίων αρχών».
Μετά την υπαναχώρηση του Υπουργού Ανάπτυξης είμαι αναγκασμένος να εμμείνω στην αρχική μου απόφαση και να δημοσιοποιήσω την παραίτησή μου από τη θέση του Αναπληρωτή Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων.
Στη ζωή μου έχω μάθει να βαδίζω «την οδόν την στενήν». Ξεκαθαρίζω, λοιπόν, όπως άλλωστε είπα και στον πρωθυπουργό, ότι εφόσον η διάταξη για το γάλα δεν είναι ξεχωριστό άρθρο -που θα ήταν και το ορθό- η πολιτική μου ηθική δεν μου επιτρέπει, εδώ που έφτασαν τα πράγματα, να θέσω σε δοκιμασία την απρόσκοπτη χρηματοδότηση της χώρας.
Εύχομαι να αποδειχθεί ότι έχω εγώ άδικο στο θέμα του γάλακτος...
Θέλω να ευχαριστήσω τον πρωθυπουργό για τη δυνατότητα που μου έδωσε να εργαστώ, σε μια ιδιαίτερα δύσκολη συγκυρία για τη χώρα, από τη θέση του Αναπληρωτή Υπουργού για την αντιμετώπιση χρόνιων προβλημάτων του αγροτικού κόσμου, κάτι που ασφαλώς, θα συνεχίσω να κάνω με όλες μου τις δυνάμεις».
ΟΙ ΠΑΜΠΟΛΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΤΟΥ ΠΟΛΥΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ ΠΟΥ ΔΙΑΛΥΟΥΝ ΔΕΚΑΔΕΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ
ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ ΑΝΕΛΕΗΤΑ ΔΕΚΑΔΕΣ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ!
Σαρωτικές αλλαγές φέρνει η υιοθέτηση με το πολυνομοσχέδιο μεγάλου μέρους της «εργαλειοθήκης» του ΟΟΣΑ. Αίρονται περιορισμοί για φαρμακεία. Πιλοτική λειτουργία καταστημάτων όλες τις Κυριακέςτου χρόνου σε τουριστικές περιοχές. Με το ζύγι η διάθεση ψωμιού. Τι αλλάζει για γάλα, βιβλία καιΜΗ.ΣΥ.ΦΑ.
Σαρωτικές αλλαγές στο «μοντέλο» με το οποίο λειτουργεί σήμερα η αγορά σε τέσσερις κλάδους της οικονομίας (τουρισμός, επεξεργασία τροφίμων, οικοδομικά υλικά και λιανικό εμπόριο) φέρνει το υπουργείο Ανάπτυξης μέσω του πολυνομοσχεδίου που κατατίθεται αύριο στη Βουλή και στο οποίο έχει υιοθετηθεί το 82% των μεταρρυθμίσεων που έχει προτείνει ο ΟΟΣΑ μέσω της εργαλειοθήκης του.
Απώτερος στόχος του αρμόδιου υπουργείου, όπως δήλωσε αργά το βράδυ της Πέμπτης ο υπουργός κ. Κωστής Χατζηδάκης κατά τη διάρκεια έκτακτης συνέντευξης τύπου, είναι η μείωση των τιμών και η ενίσχυση του ανταγωνισμού.
Ωστόσο οι έντονες αντιδράσεις που εκδηλώθηκαν τις τελευταίες ημέρες από βουλευτές της συγκυβέρνησης για σειρά μεταρρυθμίσεων που προωθεί το υπουργείο, μεταξύ των οποίων και οι αλλαγές στο γάλα, στα φάρμακα και στα βιβλία, απομένει να φανεί εάν έχουν καμφθεί. Κάτι που θα φανεί κατά τη διάρκεια της ψήφισής του την ερχόμενη Κυριακή.
Σε δημοσιογραφική ερώτησηγια τη στάση που εκτιμά ότι θα κρατήσουν οι βουλευτές που αντιδρούν, ο αρμόδιος υπουργός δήλωσε χαρακτηριστικά: «Η δική μου εκτίμηση, μετά τις συζητήσεις και τη λήψη ορισμένων παρατηρήσεων συναδέλφων, είναι ότι αυτές τις κρίσιμες ώρες όλοι θα στηρίξουν αυτές τις προσπάθειες». Συμπληρώνοντας με νόημα ότι «η προσπάθεια έχει συγκεκριμένη αξία για την αγορά και τον καταναλωτή».
Νωρίτερα κατά τη διάρκεια της εισήγησης του είχε δηλώσει σχετικά: «Ποτέ δεν πίστεψα ότι διαβάζοντας το νομοσχέδιο οι συνάδελφοι που στηρίζουν την κυβερνητική πλειοψηφία θα μπορούσαν να αρνηθούν να γίνει τομή προς όφελος των καταναλωτών και ακόμη περισσότερο δεν μπορούσα να πιστέψω ότι θα μπορούσαν να ψηφίσουν υπέρ του να έχουμε ακριβότερο γάλα, φάρμακα, είδη πρώτης ανάγκης". Επισημαίνοντας παράλληλα "είναι αδιανόητο να κρατάμε χαμηλά τον ανταγωνισμό και υψηλά τις τιμές».
ΛΙΑΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ
ΦΑΡΜΑΚΑ-ΦΑΡΜΑΚΕΙΑ:
1. Καταργούνται οι ελάχιστες αποστάσεις μεταξύ φαρμακείων, ενώ διατηρούνται τα πληθυσμιακά κριτήρια.
2. Καταργείται το ελάχιστο ποσοστό 50% που έπρεπε να κατέχει ο αδειούχος φαρμακοποιός στην κοινή εταιρία με άλλο φαρμακείο ή φαρμακαποθήκη.
3. Επιτρέπεται σε φαρμακοποιούς να ιδρύουν ή να διευθύνουν περισσότερα του ενός φαρμακεία.
4. Αίρεται η απαγόρευση της συστέγασης φαρμακείων ή φαρμακοποιών με άλλα καταστήματα.
5. Καταργείται το ελάχιστο εμβαδόν φαρμακαποθήκης και του χώρου εξυπηρέτησης του κοινού (φαρμακοπωλείο) σε περιπτώσεις συστέγασης φαρμακείων.
6. Απελευθερώνονται προς τα κάτω οι τιμές των Μη Συνταγογραφούμενων Φαρμάκων (ΜΗΣΥΦΑ), με κατάργηση του εγγυημένου περιθωρίου κέρδους των φαρμακείων. Οι ανώτατες τιμές των ΜΗΣΥΦΑ διατηρούνται στα σημερινά επίπεδα και ύστερα από τρίμηνο θα γίνει αποτίμηση της κατάστασης που θα διαμορφωθεί στην αγορά. Τα νέα ΜΗΣΥΦΑ που θα τεθούν σε κυκλοφορία στο εξής θα διατίθενται σε ίδιες ή χαμηλότερες τιμές εφόσον υπάρχουν ήδη κυκλοφορούντα με όμοιες δραστικές ουσίες, περιεκτικότητες και φαρμακοτεχνικές μορφές. Για όσα δεν υπάρχουν όμοιες δραστικές ουσίες, η τιμολόγηση θα γίνεται με βάση τον μέσο όρο των τριών χαμηλότερων χωρών -μελών της Ε.Ε.
7. Απελευθερώνεται το ωράριο λειτουργίας των φαρμακείων για τις έξι ημέρες της εβδομάδας (εκτός Κυριακής), με πρόνοια φυσικά να παραμείνει ο θεσμός των εφημεριών.
8. Προβλέπεται ρητά ότι βιταμίνες και συμπληρώματα διατροφής μπορούν να πωλούνται και εξ αποστάσεως (μέσω Ίντερνετ).
9. Ως ΜΗΣΥΦΑ θα χαρακτηρίζονται στο εξής τα φάρμακα που κυκλοφορούν σε τρεις χώρες – μέλη της ΕΕ ως τέτοια (αντί για πέντε).
ΚΑΥΣΙΜΑ
10. Eπιτρέπεται σε Προμηθευτικούς Συνεταιρισμούς και Κοινοπραξίες να διαθέτουν αποθηκευτικούς χώρους, καταργούνται οι περιορισμοί στη διακίνηση πετρελαίου θέρμανσης από πωλητές χωρίς αποθηκευτικούς χώρους, κατοχυρώνεται δικαίωμα των πρατηριούχων να κάνουν εισαγωγές καυσίμων, αίρεται η απαγόρευση πώλησης πετρελαίου θέρμανσης από πρατήρια των εθνικών οδών.
11. Καταργείται η υποχρέωση των πρατηρίων χωρίς αποκλειστική σύμβαση συνεργασίας με εταιρία εμπορίας να αναρτούν την πινακίδα «ΑΠ-Ανεξάρτητο Πρατήριο».
ΠΕΡΙΠΤΕΡΑ-ΚΥΛΙΚΕΙΑ-ΚΑΠΝΟΣ
12. Παραμένει ο περιορισμός που προβλέπει ότι το 30% των θέσεων περιπτέρων παραχωρούνται ύστερα από κλήρωση σε άτομα με ειδικές ανάγκες και πολύτεκνους, με εισοδηματικά κριτήρια. Αποσαφηνίζεται το καθεστώς διάθεσης προϊόντων καπνού με την επιφύλαξη των διατάξεων που αφορούν την προστασία της δημόσιας υγείας.
ΒΙΒΛΙΑ
13. Απελευθερώνονται οι τιμές των βιβλίων, με εξαίρεση τα λογοτεχνικά βιβλία, για τα οποία διατηρείται η ενιαία τιμή μόνο για την πρώτη έκδοση και με ανώτατο χρονικό όριο τα δύο χρόνια. Το καθεστώς της ενιαίας τιμής σημαίνει ότι οι λιανέμποροι δεν μπορούν να κάνουν έκπτωση πάνω από 10% επί της τιμής που ορίζει ο εκδότης. Για τις λοιπές κατηγορίες βιβλίων και για τις επόμενες εκδόσεις των λογοτεχνικών, οι τιμές απελευθερώνονται. Στην έννοια του βιβλίου περιλαμβάνονται τα CD, DVD που αναπαράγουν το περιεχόμενο συγκεκριμένου βιβλίου καθώς και τα ηλεκτρονικά βιβλία (e-book).
14. Παρέχεται η δυνατότητα διοργάνωσης περισσότερων εκθέσεων βιβλίων.
ΚΥΡΙΑΚΕΣ
15. Εφαρμόζεται πιλοτικά, για ένα χρόνο σε τρεις τουριστικές περιοχές η προαιρετική λειτουργία των καταστημάτων όλες τις Κυριακές του έτους. Οι περιοχές θα καθοριστούν ύστερα με υπουργική απόφαση.
ΕΚΠΤΩΣΕΙΣ-ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ
16. Θεσπίζεται Κώδικας Δεοντολογίας για την προστασία του καταναλωτή κατά τις προσφορές και εκπτώσεις. Ο Κώδικας θα ρυθμίζει μεταξύ άλλων τον τρόπο αναγραφής των τιμών κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων, τις χρονικές περιόδους των προσφορών, κ.α.
17. Καταργείται η απαγόρευση διενέργειας εκπτώσεων στα καταστήματα stock και outlet.
18. Καταργείται ο περιορισμός στην περίπτωση διενέργειας προωθητικών ενεργειών, σύμφωνα με τον οποίο η αξία του προϊόντος που δίδεται ως δώρο πρέπει να είναι μικρότερη της αξίας του κύριου προϊόντος.
ΑΠΟΡΡΥΠΑΝΤΙΚΑ
19. Καταργούνται τα τέλη γνωστοποίησης της χημικής σύνθεσης των απορρυπαντικών στο Γενικό Χημείο του Κράτους ενώ η υποχρεωτική γνωστοποίηση της χημικής σύνθεσης των προϊόντων αντικαθίσταται από ενημερωτικό μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου χωρίς υποχρέωση αναγραφής του αριθμού καταχώρισης.
ΑΝΩΤΑΤΕΣ ΤΙΜΕΣ
20. Αποσαφηνίζεται ότι οι ανώτατες τιμές πώλησης για τα προϊόντα (νερό, τοστ, καφές, τσάι) που προβλέπονται στην Υπουργική Απόφαση για τους κανόνες ΔΙΕΠΠΥ ισχύουν περιοριστικά στους χώρους που προβλέπει η ίδια απόφαση (αεροδρόμια, πλοία, γήπεδα, αρχαιολογικοί χώροι, κλπ.), για την αποφυγή παρεξηγήσεων.
ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΤΡΟΦΙΜΩΝ
ΨΩΜΙ
21. Ορίζεται ρητά ότι το ψωμί και τα αρτοπαρασκευάσματα θα ζυγίζονται υποχρεωτικά ενώπιον του καταναλωτή σε όλα τα σημεία πώλησης.
22. Καταργούνται οι προκαθορισμένες ποσότητες και το προκαθορισμένο βάρος πώλησης άρτου και αρτοσκευασμάτων. Στις πινακίδες θα αναγράφεται η τιμή ανά κιλό και συμπληρωματικά , στα προϊόντα που πωλούνται συνήθως με το κομμάτι (π.χ. κουλούρια τύπου Θεσσαλονίκης) και η τιμή ανά τεμάχιο.
23. Επιτρέπεται η πώληση ψωμιού από όλα τα καταστήματα τροφίμων και ποτών εφόσον εφοδιαστούν με άδεια πρατηρίου και με την επιφύλαξη τήρησης των υγειονομικών διατάξεων και των διατάξεων σχετικά με την ασφάλεια των τροφίμων και την προστασία των καταναλωτών. Εξαιρούνται κρεοπωλεία, πτηνοπωλεία, ιχθυοπωλεία και περίπτερα στα οποία δεν μπορεί να πωλείται ψωμί.
24. Καταργείται η υποχρέωση των αρτοποιείων να τηρούν αποθέματα αλεύρων, καυσίμων και αλατιού για την παραγωγή ψωμιού τριών ημερών το καλοκαίρι και μιας εβδομάδας τις υπόλοιπες εποχές.
25. Καταργείται η εισφορά που επιβάλλεται σε κάθε αγορά αλεύρου υπέρ του ταμείου επικουρικής ασφάλισης αρτοποιών.
26. Καταργείται η αναχρονιστική διάταξη περί ελάχιστης δυναμικότητας παραγωγής για τους αρτοποιούς της πρωτεύουσας.
27. Προβλέπεται η έκδοση σύγχρονου κώδικα καλών πρακτικών για τρόφιμα-ποτά με κοινή απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και του Υπουργού Οικονομικών, μετά από διαβούλευση με τους φορείς της αγοράς. Στόχος είναι ο εκσυγχρονισμός της νομοθεσίας, η ανάδειξη των παραδοσιακών ελληνικών προϊόντων και η προστασία του καταναλωτή.
ΓΑΛΑ
28. Το γάλα θα διακρίνεται πλέον σε "παστεριωμένο γάλα" και σε "γάλα υψηλής θερμικής επεξεργασίας".
29. Αίρεται ο νομικός περιορισμός της ανώτατης διάρκειας συντήρησης του γάλακτος χαμηλής παστερίωσης και ορίζεται ότι η διάρκεια συντήρησης τόσο για το παστεριωμένο όσο και για το γάλα υψηλής παστερίωσης θα καθορίζεται με βάση τη μέθοδο παστερίωσης σε κάθε βιομηχανία, όπως γίνεται σε όλη την Ευρώπη.
30. Στη συσκευασία κάθε προϊόντος, θα πρέπει να αναγράφονται: η ημερομηνία παστερίωσης, η ημερομηνία λήξης καθώς και η διάρκεια "ζωής". Π.χ. "γάλα 5 ημερών", "γάλα 7 ημερών" κλπ.
31. Θεσπίζεται νέα κατηγορία γάλακτος, το «γάλα ημέρας» που συσκευάζεται σε διάστημα 24 ωρών από την άμελξη και η διάρκεια συντήρησής του δεν υπερβαίνει τις δύο ημέρες από την ημερομηνία παστερίωσης.
ΕΛΑΙΟΛΑΔΟ
32. Επιτρέπεται για λόγους οικονομίας κλίμακος η διακίνηση ελαιολάδου σε συσκευασίες 10, 20, 25 και 50 λίτρων αποκλειστικά για κατανάλωση σε εστιατόρια, ξενοδοχεία, καντίνες ή άλλες παρόμοιες εγκαταστάσεις.
ΔΟΜΙΚΑ ΥΛΙΚΑ
33. Αίρεται η υποχρέωση διακίνησης χύδην τσιμέντου από χώρες της ΕΕ μέσω των Κέντρων Διανομής, υπό προϋποθέσεις και εφόσον διασφαλίζεται ο έλεγχος της ποιότητας του προϊόντος.
34. Αίρονται οι προϋποθέσεις περί ελάχιστου εταιρικού κεφαλαίου (500.000 ευρώ) και περί ελάχιστου όγκου των αποθηκευτικών χώρων (2.000 κυβικά μέτρα) που απαιτείται να έχουν οι κάτοχοι Άδειας Εμπορίας Ασφάλτου.
35. Ευθυγραμμίζεται η διάρκεια της άδειας λειτουργίας των μηχανημάτων κατεργασίας των αδρανών υλικών με τη διάρκεια της άδειας εκμετάλλευσης του λατομείου.
36. Περιορίζονται μια σειρά από διοικητικά βάρη, όπως η υποχρέωση υποβολής στοιχείων για τιμές, εξαγωγές, κλπ. από τα λατομεία.
37. Θεσπίζονται αντικειμενικά κριτήρια για τον υπολογισμό των αναλογικών μισθωμάτων σε λατομεία αδρανών υλικών, καταργώντας το μέχρι σήμερα ασαφές καθεστώς.
38. Καταργείται η επιβάρυνση 2% επί της τιμής πώλησης τσιμέντου υπέρ του Ταμείου Επικουρικής Ασφαλίσεως Προσωπικού Εταιριών Τσιμέντων.
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
39. Καταργούνται περιορισμοί (χιλιομετρικές αποστάσεις, δυναμικότητα κλινών, κ.α. ) για ίδρυση ξενοδοχείων, κέντρων αθλητικού και προπονητικού τουρισμού, κέντρων θαλασσοθεραπείας, συνεδριακών κέντρων, χιονοδρομικών κέντρων.
40. Καταργείται η έγκριση καταλληλότητας του ΕΟΤ για το οικόπεδο ή γήπεδο τουριστικής εγκατάστασης.
41. Αίρονται περιορισμοί ως προς την εκμίσθωση επιβατηγών ιδιωτικής χρήσης: Συγκεκριμένα, καταργείται το ελάχιστο όριο κυβισμού των αυτοκινήτων που είναι 1.500 κ.εκ. και μειώνεται η ελάχιστη διάρκειας μίσθωσης από 12 ώρες που είναι σήμερα σε 6.
42. Εξομοιώνονται παλαιοί και νέοι επαγγελματίες ως προς τη δυνατότητα απόκτησης τουριστικών λεωφορείων, καινούργιων ή μεταχειρισμένων.
43. Καταργείται η υποχρέωση γνωστοποίησης, θεώρησης και έγκρισης τιμών από τις τουριστικές επιχειρήσεις προς τον ΕΟΤ και το ΞΕΕ, καθώς οι ρυθμίσεις αυτές περιορίζουν τον ανταγωνισμό.
44. Αίρεται ο περιορισμός ελλιμενισμού σκαφών αναψυχής σε αλιευτικούς λιμένες ή καταφύγια, εφόσον σε απόσταση μικρότερη των 5 ναυτικών μιλίων λειτουργεί τουριστικός λιμένας σκαφών αναψυχής, διευκολύνοντας το θαλάσσιο τουρισμό.
45. Εξισώνονται όλες οι τουριστικές εγκαταστάσεις, παλιές και νέες ως προς τις προϋποθέσεις διάθεσης υγρών αποβλήτων. Για την ομαλή μετάβαση των υφιστάμενων επιχειρήσεων στο νέο καθεστώς, παρέχεται μεταβατική περίοδος 18 μηνών.
46. Επεκτείνεται η δυνατότητα διαδικτυακών τουριστικών γραφείων να παρέχουν όσες υπηρεσίες παρέχουν τα τουριστικά γραφεία με φυσική παρουσία.
47. Εξομειώνονται παλιές και νέες εγκαταστάσεις ως προς τους όρους δόμησης που εφαρμόζονται σε περίπτωση επέκτασης.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ
48. Αίρονται εμπόδια για τη συγχώνευση και το διαχωρισμό εγκαταστάσεων.
49. Ορίζεται ρητά η δυνατότητα ταυτόχρονης μεταφοράς με Φορτηγό Ιδιωτικής Χρήσης ευπαθών και μη ευπαθών προϊόντων με την προϋπόθεση ύπαρξης ειδικών διαχωριστικών για τη στεγανοποίηση του ενός διαμερίσματος από το άλλο.
50. Καταργείται η υποχρέωση ύπαρξης χώρου στάθμευσης για τις εταιρίες φορτηγών ΔΧ, παλιές και νέες.
AΠΟΡΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΓΙΑ ΤΑΞΙ-ΠΟΥΛΜΑΝ-ΦΟΡΤΗΓΑ
Παρεμβάσεις που απορρυθμίζουν, πλήρως, την αγορά ταξί περιέχει το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών. Συγκεκριμένα:
-Τα επιβατηγά ιδιωτικής χρήσης οχήματα που εκμισθώνονται από τουριστικά γραφεία, γραφεία ενοικιάσεων αυτοκινήτων, εταιρείες και συνεταιρισμούς επιβατηγών δημόσιας χρήσης αυτοκινήτων δεν απαιτείται να είναι 1.500 κυβικών και άνω, όπως προέβλεπε ο νόμος 4093/2012.
-Δεν απαιτείται απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων βάσει της οποίας καθορίζονταν διακριτικά γνωρίσματα και λοιπά αποδεικτικά στοιχεία που φέρουν τα επιβατηγά οχήματα ιδιωτικής χρήσης που χρησιμοποιούν τα ξενοδοχειακά καταλύματα για να μεταφέρουν τους πελάτες τους. Τα συγκεκριμένα οχήματα είτε ανήκουν στα τουριστικά καταλύματα είτε τα τουριστικά καταλύματα έχουν συνάψει χρηματοδοτική μίσθωση με στόχο την μεταφορά, χωρίς κόμιστρο των πελατών τους από τα σημεία αφίξεως ή αναχωρήσεως μέχρι τις εγκαταστάσεις των καταλυμάτων αυτών και αντίστροφα. Ειδικότερα, το πολυνομοσχέδιο ορίζει ότι:
«Επιτρέπεται η μεταφορά άνευ κομίστρου πελατών τουριστικών καταλυμάτων, όπως ορίζονται στην παράγραφο 1 του άρθρου 2 του ν. 2160/1993 (Α' 118) με επιβατηγά ιδιωτικής χρήσης οχήματα, είτε ιδιοκτησίας των καταλυμάτων, είτε κατόπιν χρηματοδοτικής μίσθωσης κατά τις κείμενες διατάξεις, από τα σημεία αφίξεως ή αναχωρήσεως μέχρι τις εγκαταστάσεις των καταλυμάτων αυτών και αντίστροφα. Επιτρέπεται στις εταιρείες και τους συνεταιρισμούς Επιβατηγών Δημόσιας Χρήσης αυτοκινήτων, που έχουν συσταθεί σύμφωνα με το άρθρο 6 του ν. 3109/2003 (Α' 38) και το άρθρο 87 του ν. 4070/2012 (Α' 82) να συνάπτουν συμβάσεις με ολική ή μερική εκμίσθωση των ΕΔΧ αυτοκινήτων, με οδηγό, με τουριστικά καταλύματα, με κόμιστρο που διαμορφώνεται με συμφωνία των συμβαλλόμενων μερών για τη μεταφορά των πελατών των καταλυμάτων από τα σημεία αφίξεως ή αναχωρήσεως μέχρι τις εγκαταστάσεις των καταλυμάτων και αντίστροφα.»
- Τα τουριστικά γραφεία και τα γραφεία ενοικιάσεως αυτοκινήτων, οι εταιρείες και συνεταιρισμοί επιβατηγών Δημόσιας Χρήσης αυτοκινήτων μπορούν να προχωρούν σε ολική εκμίσθωση με οδηγό μέσω προκρατήσεως Επιβατηγών Ιδιωτικής Χρήσης αυτοκινήτων (απαγορεύεται η μεταφορά επιβατών με κόμιστρο με τα αυτοκίνητα αυτά) με αντίστοιχη σύμβαση ελαχίστου διάρκειας έξι αντί 12 ωρών, όπως ισχύει με το σημερινό καθεστώς.
- Οι επιχειρήσεις εκμίσθωσης μοτοσικλετών άνω των 50 κ.ε. άνευ οδηγού δύνανται να εκμισθώνουν τρίκυκλα και τετράκυκλα οχήματα (γουρούνες), των οποίων ο μεγιστος αριθμός προσδιορίζεται-δεν μπορεί να είναι χαμηλότερος του 20% της συνολικής δυναμικότητας της επιχείρησης- με απόφαση του οικείου δήμου μέσα σε τρεις μήνες από την έναρξη ισχύους του πολυνομοσχεδίου. Ο αριθμός των τρίκυκλων ή τετράκυκλων (πάντοτε ως ποσοστό επί της συνολικής δυναμικότητας) καθορίζεται από τους οικείους δήμους για περιβαλλοντικούς λόγους αλλά και για λόγους της ασφάλειας των τουριστών και των τοπικών ιδιαιτεροτήτων. Εάν ο δήμος δεν ενεργήσει μέσα σε τρεις μήνες, τότε η εταιρεία μπορεί να ορίσει ελεύθερα τον αριθμό των εκμισθούμενων τρίκυκλων και τετράκυκλων.
- Τα καινούρια και μεταχειρισμένα τουριστικά λεωφορεία δημόσιας χρήσης που τίθενται σε λειτουργία πρέπει να είναι προέλευσης εσωτερικού ή χώρας μέλους της Ε.Ε. ή του Ε.Ο.Χ. και να εμπίπτουν στην κατηγορία εκπομπών ρύπων EURO V ή μεταγενέστερη.
- Η εγγυητική επιστολή της περίπτωσης που απαιτείται για τη θέση σε κυκλοφορία ειδικού τουριστικού λεωφορείου δημοσίας χρήσης, εφόσον η αίτηση για την έγκριση θέσης σε κυκλοφορία ειδικού τουριστικού λεωφορείου δημόσιας χρήσης υποβάλλεται από Τουριστική Επιχείρηση Οδικών Μεταφορών, αντικαθίσταται από εγγυητική επιστολή ύψους 1000 ευρώ για τα πρώτα δέκα οχήματα της επιχείρησης και εκατό ευρώ 100 ευρώ για κάθε ένα από τα επόμενα πέραν του παραπάνω αριθμού.
- Επιτρέπεται η ταυτόχρονη μεταφορά ευπαθών και μη ευπαθών προϊόντων και με Φορτηγά Ιδιωτικής Χρήσης αυτοκίνητα, για την εξυπηρέτηση των μεταφορικών αναγκών των επιχειρήσεων, εφόσον τα οχήματα φέρουν ένα ή περισσότερα ειδικά χωρίσματα για τη στεγανοποίηση του ενός διαμερίσματος από το άλλο. Τα μεταφερόμενα εμπορεύματα καθώς και η ύπαρξη των χωρισμάτων αναγράφονται στη στήλη των παρατηρήσεων της άδειας κυκλοφορίας.
-Επιτρέπεται η διακίνηση πετρελαιοειδών προϊόντων για θέρμανση από κάτοχο άδειας λειτουργίας πρατηρίου υγρών καυσίμων, που έχει σύμβαση αποκλειστικής συνεργασίας με συγκεκριμένη εταιρεία εμπορίας και διανομής πετρελαιοειδών με βυτιοφόρο αυτοκίνητο, εφόσον κατά τη συγκεκριμένη διακίνηση το βυτιοφόρο δεν φέρει παραπλανητικό ως προς την προέλευση σήμα.
-Δεν επιτρέπεται η διάθεση πετρελαιοειδών προϊόντων από:
i) Κάτοχο άδειας Λειτουργίας Πρατηρίου υγρών καυσίμων σε άλλο κάτοχο άδειας Λειτουργίας Πρατηρίου υγρών καυσίμων.
ii) Κάτοχο άδειας Λειτουργίας Πρατηρίου υγρών καυσίμων, ο οποίος δεν είναι και κάτοχος άδειας Πωλητή πετρελαίου για θέρμανση, σε κάτοχο άδειας Πωλητή πετρελαίου για θέρμανση, με ή χωρίς ίδιους αποθηκευτικούς χώρους.
β. Κάτοχος Άδειας Πωλητή πετρελαίου για θέρμανση με ίδιους αποθηκευτικούς χώρους, ανεξαρτήτως του αν διαθέτει και άδεια Λειτουργίας Πρατηρίου υγρών καυσίμων, επιτρέπεται να προμηθεύεται πετρελαιοειδή προϊόντα για θέρμανση από εταιρίες εμπορίας πετρελαιοειδών, Διυλιστήρια και εισαγωγές εφόσον, εφόσον, για την περίπτωση των εισαγωγών υπάρχει εγκατεστημένο και σε πλήρη λειτουργία σύστημα εισροών εκροών, καθώς και να τα διαθέτει σε κατόχους Άδειας Πωλητή πετρελαίου για θέρμανση χωρίς ίδιους αποθηκευτικούς χώρους.
Kάτοχος Άδειας Πωλητή πετρελαίου για θέρμανση χωρίς ίδιους αποθηκευτικούς χώρους επιτρέπεται να προμηθεύεται πετρελαιοειδή προϊόντα για θέρμανση είτε από κατόχους Άδειας Πωλητή πετρελαίου για θέρμανση με ίδιους αποθηκευτικούς χώρους είτε από εταιρίες εμπορίας πετρελαιοειδών και Διυλιστήρια.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παράκληση να μην υπάρχουν μηνύματα υβριστικού περιεχομένου.