Του Χάρη Φλουδόπουλου
Καθώς η Κομισιόν απεφάνθη χθες ότι η Λάρκο πρέπει να επιστρέψει 136 εκατομμύρια ευρώ παράνομες κρατικές ενισχύσεις, το βασικό ερώτημα που προκύπτει είναι πως θα πληρωθούν αυτά τα χρήματα και ταυτόχρονα θα διασφαλιστεί η συνέχιση της διαδικασίας πώλησης της βιομηχανίας νικελίου, η οποία παρουσιάζει εγγενείς αδυναμίες και προβλήματα, ακόμη και χωρίς το ευρωπαϊκό πρόστιμο.
Απάντηση σαφής δεν μπορεί να δοθεί στο ερώτημα, παρά μόνο εικασίες με βάση την ερμηνεία της απόφασης, η οποία πρέπει να τονιστεί πως αναφέρει ότι η υποχρέωση επιστροφής της ασύμβατης ενίσχυσης δε θα μεταβιβαστεί στους αγοραστές των στοιχείων της ΛΑΡΚΟ.
Πώς διαμορφώνεται λοιπόν το σκηνικό της επόμενης ημέρας για τη βιομηχανία;
Σύμφωνα με την εκτίμηση που διαμορφώνεται,
η Κομισιόν ουσιαστικά προδιαγράφει συγκεκριμένη διαδικασία πώλησης ή μακροχρόνιας μίσθωσης ενός τμήματος της Λάρκο (εργοστάσιο, δημόσια αλλά και κάποια κομβικά για τη λειτουργία του εργοστασίου ιδιωτικά μεταλλεία) και τη δημιουργία μιας «κακής» Λάρκο, η οποία θα έχει ως ενεργητικό ένα ορυχείο καθώς και άλλα στοιχεία της σημερινής εταιρείας. Το πιο πιθανό σενάριο λοιπόν, είναι να υπάρξουν χωριστές διαγωνιστικές διαδικασίες, ο οποίες πάντως θα ευνοούν την απόκτηση όλων των παγίων από έναν αγοραστή.
Στην «κακή»Λάρκο θα παραμείνουν οι σημερινές υποχρεώσεις, που περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων τα χρέη της «παλιάς Λάρκο», τα χρέη προς την Εθνική, τις οφειλές της ΔΕΗ και την υποχρέωση επιστροφής των παράνομων ενισχύσεων.
Σε κάθε περίπτωση, η απόφαση της Κομισιόν ήταν μη αναμενόμενη από την ελληνική κυβέρνηση και οδηγεί εκ των πραγμάτων σε αναθεώρηση των πλάνων για ενιαία πώληση της εταιρείας. Και όλα αυτά υπό τη χρονική πίεση του περιθωρίου που έχει δώσει η Κομισιόν για πώληση της εταιρείας μέχρι τέλος του 2014.
Καθώς η Κομισιόν απεφάνθη χθες ότι η Λάρκο πρέπει να επιστρέψει 136 εκατομμύρια ευρώ παράνομες κρατικές ενισχύσεις, το βασικό ερώτημα που προκύπτει είναι πως θα πληρωθούν αυτά τα χρήματα και ταυτόχρονα θα διασφαλιστεί η συνέχιση της διαδικασίας πώλησης της βιομηχανίας νικελίου, η οποία παρουσιάζει εγγενείς αδυναμίες και προβλήματα, ακόμη και χωρίς το ευρωπαϊκό πρόστιμο.
Απάντηση σαφής δεν μπορεί να δοθεί στο ερώτημα, παρά μόνο εικασίες με βάση την ερμηνεία της απόφασης, η οποία πρέπει να τονιστεί πως αναφέρει ότι η υποχρέωση επιστροφής της ασύμβατης ενίσχυσης δε θα μεταβιβαστεί στους αγοραστές των στοιχείων της ΛΑΡΚΟ.
Πώς διαμορφώνεται λοιπόν το σκηνικό της επόμενης ημέρας για τη βιομηχανία;
Σύμφωνα με την εκτίμηση που διαμορφώνεται,
η Κομισιόν ουσιαστικά προδιαγράφει συγκεκριμένη διαδικασία πώλησης ή μακροχρόνιας μίσθωσης ενός τμήματος της Λάρκο (εργοστάσιο, δημόσια αλλά και κάποια κομβικά για τη λειτουργία του εργοστασίου ιδιωτικά μεταλλεία) και τη δημιουργία μιας «κακής» Λάρκο, η οποία θα έχει ως ενεργητικό ένα ορυχείο καθώς και άλλα στοιχεία της σημερινής εταιρείας. Το πιο πιθανό σενάριο λοιπόν, είναι να υπάρξουν χωριστές διαγωνιστικές διαδικασίες, ο οποίες πάντως θα ευνοούν την απόκτηση όλων των παγίων από έναν αγοραστή.
Στην «κακή»Λάρκο θα παραμείνουν οι σημερινές υποχρεώσεις, που περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων τα χρέη της «παλιάς Λάρκο», τα χρέη προς την Εθνική, τις οφειλές της ΔΕΗ και την υποχρέωση επιστροφής των παράνομων ενισχύσεων.
Σε κάθε περίπτωση, η απόφαση της Κομισιόν ήταν μη αναμενόμενη από την ελληνική κυβέρνηση και οδηγεί εκ των πραγμάτων σε αναθεώρηση των πλάνων για ενιαία πώληση της εταιρείας. Και όλα αυτά υπό τη χρονική πίεση του περιθωρίου που έχει δώσει η Κομισιόν για πώληση της εταιρείας μέχρι τέλος του 2014.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παράκληση να μην υπάρχουν μηνύματα υβριστικού περιεχομένου.