Αναλυτές επισημαίνουν πως το σκάνδαλο της Volkswagen, του γερμανικού κολοσσού της αυτοκινητοβιομηχανίας, αποτελεί μεγαλύτερη απειλή για τη Γερμανία από την ελληνική κρίση, καθώς διακυβεύονται «πολύ πιο σημαντικά πράγματα» για την οικονομίας της χώρας. Η απάτη της Volkswagen με το λογισμικό που έκρυβε τις εκπομπές ρύπων στα αυτοκίνητα του ομίλου με ντίζελ κινητήρες εκτός των άλλων διαλύει και τον μύθο του «Made in Germany». Η αυτοκινητοβιομηχανία αποτελεί την «ατμομηχανή» και για το λόγο αυτό πολλοί αναλυτές υπογραμμίζουν πως ένα χτύπημα σε αυτή αποτελεί ουσιαστικά ένα χτύπημα στην καρδιά της γερμανικής οικονομίας.
Αναλυτής της ING, μιλώντας στο πρακτορείο Reuters, αναφέρει πως ξαφνικά η Volkswagen, το «καμάρι» της γερμανικής βιομηχανίας, έγινε το μεγαλύτερο ρίσκο για τη γερμανική οικονομία, μεγαλύτερο και από αυτό της ελληνικής κρίσης. Μετά την αποκάλυψη της απάτης η μετοχή της εταιρείας κατέρρευσε και οι πωλήσεις των αυτοκινήτων σημειώσαν σημαντική πτώση, γεγονός που αναμένεται να έχει σημαντικές επιπτώσεις στα ταμεία της εταιρείας. Όμως αυτό αναμένεται να επηρεάσει και τη γερμανική οικονομία στο σύνολό της.
Στις ΗΠΑ, όπου αποκαλύφθηκε και η απάτη, η Volkswagen πουλάει περίπου 600.000 αυτοκίνητα, αριθμός που αντιστοιχεί μόλις στο 6% των παγκόσμιων πωλήσεων της, οι οποίες φτάνουν τα 9,5 εκατομμύρια. Τα πρόστιμα που θα της επιβληθούν, τα οποία εκτιμώνται σε 18 δις δολάρια, δεν φαίνεται να μπορούν να την απειλήσουν καθώς τα ταμειακά της διαθέσιμα αγγίζουν τα 24 δις δολάρια.
Ωστόσο το πρόβλημα για τη Γερμανία είναι πως το σκάνδαλο καταρρίπτει τον μύθο του «Made in Germany» και ήδη έχει αρχίσει να έχει επιπτώσεις και σε άλλες μεγάλες εταιρείες, όπως στη BMW και στη Daimler, οι οποίες ήδη αναγκάστηκαν να προχωρήσουν σε δημόσιες δηλώσεις για το θέμα.
Η αυτοκινητοβιομηχανία αποτελεί τον πυλώνα της γερμανικής οικονομίας και πριν από την αποκάλυψη του σκανδάλου οι εκτιμήσεις ανέφεραν πως θα κινηθεί ανοδικά κατά 1,8%. Ωστόσο μετά την αποκάλυψη της απάτης εκφράζονται αμφιβολίες για το αν αυτός ο στόχος μπορεί να επιτευχθεί. Η κρίση στην αυτοκινητοβιομηχανία αναμένεται να ενισχυθεί και λόγω της πτώσης της ζήτησης που καταγράφεται στην Κίνα.
Πολλοί αναλυτές επισημαίνουν και το ενδεχόμενο να ξεκινήσουν οι απολύσεις στο χώρο. Σημειώνεται πως το 2014, πάνω από 775.000 άνθρωποι εργάζονταν στην Γερμανία στην αυτοκινητοβιομηχανία, περίπου το 2% του ενεργού πληθυσμού της χώρας.
Σημειώνεται πως η πωλήσεις αυτοκινήτων και ανταλλακτικών αποτελούν την πιο κερδοφόρα εξαγωγική δραστηριότητα της Γερμανίας. Οι συνολικές εξαγωγές το 2014 ξεπέρασαν τα 200 δις ευρώ, ποσό που αντιστοιχεί στο 20% των συνολικών εξαγωγών της Γερμανίας. Αυτός είναι και ο λόγος που πολλοί οικονομικοί αναλυτές επισημαίνουν πως το χτύπημα στη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία αποτελεί ουσιαστικά ένα χτύπημα στην καρδιά της γερμανικής οικονομίας.
Αναλυτές υπογραμμίζουν στο Reuters πως το σκάνδαλο της Volkswagen αναδεικνύεται σε μια τραγική ειρωνεία για τη σύγχρονη οικονομική ιστορία της Γερμανίας. Η χώρα κατάφερε να βγει κερδισμένη από όλες τις οικονομικές κρίσεις που προήλθαν από το εξωτερικό, όπως η παγκόσμια οικονομική κρίση του 2008, η κρίση χρέους της ευρωζώνης, αλλά και η ύφεση στην Κίνα. Ωστόσο σήμερα βρίσκεται αντιμέτωπη με έναν κίνδυνο που γεννήθηκε από το «καμάρι» της βιομηχανίας της, τη Volkswagen. Πολλοί μάλιστα σημειώνουν την υπεροψία της Γερμανίας και του πολιτικοοικονομικού συστήματός της πως μπορεί να σταθεί όρθια σε όλες τις προκλήσεις του σύγχρονου παγκόσμιου οικονομικού περιβάλλοντος.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παράκληση να μην υπάρχουν μηνύματα υβριστικού περιεχομένου.