Εξεταστική για τροποποιημένα στατιστικά στοιχεία: Πρόταση ευθύνης για να διερευνηθεί μία υπόθεση που πληρώνουμε ακριβά όλοι μας.
Ολυμπιακή: Ένα μικρό αφιέρωμα στην μεγάλη...μεταρρύθμιση της κυβέρνησης Καραμανλή.
Μέτρα-καμπάνα για όσους δημόσιους λειτουργούς τολμήσουν να βάλουν το χέρι στο μέλι.
ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΓΙΑ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΜΕΝΑ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ: ΜΙΑ ΠΡΟΤΑΣΗ ΕΥΘΥΝΗΣ ΓΙΑ ΝΑ ΔΙΕΡΕΥΝΗΘΕΙ ΠΛΗΡΩΣ ΜΙΑ ΥΠΟΘΕΣΗ ΠΟΥ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ ΣΗΜΕΡΑ ΟΛΟΙ ΜΑΣ ΠΟΛΥ ΑΚΡΙΒΑ...
Γιατί είναι απαραίτητη η Εξεταστική Επιτροπή για την υπόθεση τροποποιημένων στατιστικών στοιχείων την περίοδο 2004-2009;
- Γιατί η Ελλάδα βρίσκεται σήμερα στη δίνη πρωτοφανούς επίθεσης από διεθνείς κερδοσκοπικούς κύκλουςκαι διεθνή μέσα ενημέρωσης, με αποδυναμωμένο το κύρος και την αξιοπιστία της. Και η διαπιστωμένη αναξιοπιστία των δημοσιονομικών στοιχείων είναι αυτή που κατέστησε τη χώρα ευάλωτη στις επιθέσεις που πλήττουν την οικονομία μας και στα παιχνίδια των κερδοσκόπων με τις αγορές κρατικών ομολόγων
- Γιατί δεν μπορούμε να μην κάνουμε τίποτα όταν ήδη η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει κινήσει τη διαδικασία διερεύνησης των στατιστικών στοιχείων, που παρουσίασε η ΝΔ τα τελευταία πέντε χρόνια. Όπως προκύπτει από την προειδοποιητική επιστολή που απέστειλε στις 8 Φεβρουαρίου 2010 η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προς τις Ελληνικές Αρχές, η ΕΕ εγκαλεί την Ελλάδα γιατί διαπιστώνει, μεταξύ άλλων ότι, υπήρξαν περιπτώσεις στις οποίες στοιχεία που διαβιβάζονταν από τις αρμόδιες υπηρεσίες προς τις πολιτικές ιεραρχίες αποσιωπούνταν και κατέληγαν στην ΕΕ τροποποιημένα.
- Γιατί δεν μπορούμε να κάνουμε πως δεν καταλαβαίνουμε, όταν έχει ήδη παρουσιαστεί το πόρισμα των Ανεξάρτητων Εμπειρογνωμόνων από το οποίο προκύπτουν σαφώς πολιτικές ευθύνες για τις λανθασμένες χρήσεις των στατιστικών στοιχείων τα τελευταία χρόνια.
- Γιατί όπως αποκαλύφθηκε μετά τις εθνικές εκλογές της 4ης Οκτωβρίου 2009, από τις 2 Ιουλίου 2009, σε έκθεση της Ευρωπαϊκή Επιτροπής για την πορεία της Ελληνικής Οικονομίας, υπήρχε η προειδοποίηση ότι το έλλειμμα της Ελλάδας θα ξεπερνούσε το 10% του ΑΕΠ αν η κυβέρνηση δεν ενεργούσε αποτελεσματικά για την μείωσή του. Η προειδοποίηση αυτή δεν δημοσιοποιήθηκε ποτέ από την κυβέρνηση της ΝΔ προς τους πολίτες και τα πολιτικά κόμματα της χώρας.
- Γιατί τον Σεπτέμβριο του 2009, στο πλαίσιο της υποχρέωσης γνωστοποίησης των δημοσιονομικών στοιχείων στη Eurostat οι αρμόδιες υπηρεσίες διαβίβασαν στην ηγεσία της Ελληνικής Στατιστικής υπηρεσίας τους Πίνακες των στοιχείων και στις 30 Σεπτεμβρίου οι Πίνακες αυτοί στάλθηκαν στη Eurostat, με κενές όμως τις στήλες για τα έτη 2008 και 2009. Το γεγονός ότι δεν υπήρχαν στοιχεία για προηγούμενο έτος (το έτος 2008) καταγράφεται ως πρωτοφανέςστα ιστορικά της γνωστοποίησης στοιχείων υπερβολικού ελλείμματος της Eurostat.
- Γιατί οφείλουμε μια απάντηση στους Ευρωπαίους εταίρους, αλλά πάνω από όλα στον Ελληνικό λαό για το τι ακριβώς συνέβη και ποιος είναι υπεύθυνος γι' αυτή την κατάσταση. Πρέπει να γίνει αντιληπτό ότι τα σφάλματα και τα αδικήματα σε αυτή τη χώρα, δεν μένουν ανέλεγκτα.
Διαβάστε στο τέλος όλη την πρόταση του ΠΑΣΟΚ για σύσταση Εξεταστικής Επιτροπής για τη διερεύνηση της υπόθεσης των τροποποιημένων δημοσιονομικών στοιχείων κατά την περίοδο 2004-2009.
Τι απαντάμε στην πρόταση της Ν.Δ. να συσταθεί Εξεταστική Επιτροπή για την...ελληνική οικονομία από το 1981!
- Πρώτον, γιατί από το 1981 και όχι π.χ. από την εποχή του Χαρίλαου Τρικούπη; Τέτοιες προτάσεις έχουν μόνο ένα στόχο: να μη βγει, ποτέ, κανένα συμπέρασμα.
- Δεύτερον, είναι γελοίο να συσταθεί Εξεταστική Επιτροπή για την οικονομική πολιτική που ακολουθήθηκε τις τελευταίες δεκαετίες. Η άσκηση της οικονομικής πολιτικής κρίνεται με την ψήφο του Ελληνικού λαού στις εκλογές.Αυτό το οποίο είναι χρήσιμο, αυτό το οποίο λέει η δική μας σοβαρή πρόταση είναι να βρούμε αν και ποιος πήρε στατιστικό στοιχείο Α και το παρουσίασε ως Β, τινάζοντας στον αέρα την αξιοπιστία της χώρας, και να βρούμε θεσμικούς τρόπους ώστε να μην επαναληφθούν ξανά τέτοια φαινόμενα. Τόσο απλά.
- Τρίτον, έχει κάτι συγκεκριμένο να πει η Ν.Δ. για εσκεμμένη τροποποίηση στατιστικών στοιχείων πριν το 2004; Γιατί δεν το είπε το 2004 όταν ξεκίνησε την εγκληματική «απογραφή»; Και γιατί ο κ. Αλογοσκούφης δήλωσε στις 22/9/2004 στη Βουλή «η Ελλάδα μπήκε στην ΟΝΕ με το σπαθί της με τους κανόνες που ίσχυαν τότε. Εμείς δεν θα επιτρέψουμε σε κανένα να αμφισβητήσει τον τρόπο που μπήκε και πρέπει να τελειώσει εδώ η ιστορία με τα στοιχεία»; Και μην μας πουν ότι βρήκαν στοιχεία αλλά δεν τα δημοσιοποίησαν για να μην βλάψουν την Ελλάδα, γιατί με την εγκληματική απογραφή αυτό ακριβώς έκαναν: έβλαψαν τον τόπο και το μόνο που βρήκαν να καταλογίσουν στην κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ ήταν η μέθοδος καταγραφής των αμυντικών δαπανών - τον ίδιο ακριβώς τρόπο που ακολούθησε η κυβέρνηση της Ν.Δ., αφού πρώτα τον κατήγγειλε...
Τι απαντάμε σε εκείνους που υποστηρίζουν ότι η Εξεταστική Επιτροπή κάνει κακό στην εικόνα της χώρας...
Είναι η συγκάλυψη, τα μισόλογα, το σκοτάδι που διέσυραν βάναυσα την αξιοπιστία της χώρας.Όσο εμείς οι ίδιοι δεν αποκαλύπτουμε τι έγινε, τόσο θα είμαστε έρμαιο των «αποκαλύψεων» του κάθε δημοσιεύματος, σε κάθε ξένη εφημερίδα, που εξυπηρετεί πάσης φύσεως συμφέροντα - πάντως όχι τα συμφέροντα της χώρας μας.
Ο Γιώργος Παπανδρέου, η κυβέρνησή του, το ΠΑΣΟΚ και οι πολίτες δεν φοβούνται την αλήθεια. Όποιος την φοβάται, κακό του κεφαλιού του.
Τι απαντάμε στις γελοιότητες της Ν.Δ. ότι δήθεν το ΠΑΣΟΚ, φούσκωσε τα στοιχεία για το έλλειμμα
Ο σχεδόν διπλασιασμός του ελλείμματος (από το 6% που έλεγε η κυβέρνηση της Ν.Δ., στο 12,7%) προκύπτει από τα στοιχεία εκτέλεσης του κρατικού προϋπολογισμού έως τον Σεπτέμβριο του 2009 και σε εκτιμήσεις που προέκυπταν από τις γνωστές έως εκείνη τη στιγμή αναλήψεις υποχρεώσεων από φορείς της κεντρικής κυβέρνησης έως το τέλος του έτους. Και στην αποτύπωση των νέων εκτιμήσεων του προϋπολογισμού δεν υπήρξε καμία αλλαγή στη μεθοδολογία καταγραφής.
Με λίγα λόγια, η αύξηση του ελλείμματος, δεν είναι αποτέλεσμα κάποιου τεχνάσματος, όπως συνέβη με την «απογραφή» του 2004.
Αν παρόλα αυτά επιμένουν στη Ν.Δ. ότι το έλλειμμα του 2009 δεν ήταν 12,7% αλλά μικρότερο ας πάνε να τα υποστηρίξουν αυτά στην Τράπεζα της Ελλάδας και στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
1. Κ. Καραμανλής, ο πρωθυπουργός - αρχιμεταρρυθμιστής, για την ολοκλήρωση της συμφωνίας για την Ολυμπιακή, 23 Μαρτίου 2009,: «Η Πατρίδα μας περνά σε μια νέα φάση στις αερομεταφορές: με υγιή ανταγωνισμό μεταξύ των εταιρειών, με επιλογές για τους καταναλωτές και με διασφαλισμένη την αεροπορική εξυπηρέτηση όλων των άγονων γραμμών".
2. Κ. Χατζηδάκης, πρωτομάστορας της...μεγάλης μεταρρύθμισης, ομιλία στη Βουλή για την κύρωση της συμφωνίας για την Ολυμπιακή, 8 Απριλίου 2009: «Αντιλαμβάνονται οι πολίτες ότι λύνεται οριστικά το ζήτημα της Ολυμπιακής που ταλάνιζε για δεκαετίες τη χώρα μας και μάλιστα κρατώντας το όνομα και το σήμα της εταιρείας, δίνοντας δυνατότητα απεριόριστης ανάπτυξης την επόμενη κιόλας μέρα, βρίσκοντας αξιόπιστο επενδυτή, προστατεύοντας τα δικαιώματα των καταναλωτών, καθώς αποφεύγονται μονοπωλιακές καταστάσεις, εξασφαλίζοντας πλήρως τους εργαζομένους στην εταιρεία και φυσικά καλύπτοντας τις άγονες γραμμές. Αυτές ήταν οι δεσμεύσεις της κυβέρνησης τον Δεκέμβριο του 2007 και τις δεσμεύσεις αυτές είμαστε περήφανοι σήμερα να πούμε ότι τις τηρήσαμε στο ακέραιο».
3. Ευ. Στυλιανίδης, υπουργός-μεταρρυθμιστής των μεταφορών, ομιλία στη Βουλή για την κύρωση της συμφωνίας για την Ολυμπιακή, 9 Απριλίου 2009: «Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, η διαδικασία της αποκρατικοποίησης υλοποιήθηκε μέσα στην πιο δύσκολη οικονομική συγκυρία. Αυτήν τη στιγμή, το κράτος μετεξελίσσεται από κράτος-επιχειρηματία ρόλος στον οποίο απέτυχε- σε κράτος-ρυθμιστή, σε κράτος που βάζει τους κανόνες στην αεροπορική αγορά και που επιτηρεί με αυστηρότητα την εφαρμογή αυτών των κανόνων από τους ιδιώτες παρόχους, με τρόπο ώστε να ευνοείται ο ανταγωνισμός προς όφελος του ίδιου του πολίτη, του επιβάτη, του καταναλωτή. Καλύτερες τιμές και ανταγωνισμός μεταξύ των μεγάλων και των μικρών ελληνικών εταιρειών, σημαίνει αγώνας για να ανακτήσουμε μερίδιο από τη διεθνή αγορά, σημαίνει αύξηση του τουρισμού και περισσότερη παρουσία στις διεθνείς αγορές, μεγαλύτερα οφέλη για τις τοπικές κοινωνίες. Το παράδειγμα της Ολυμπιακής, κύριε Πρόεδρε, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, είναι ένα παράδειγμα προς μίμηση».
4. Αυτά έλεγαν τότε οι μεγάλοι μεταρρυθμιστές...Σήμερα παρακολουθούμε με προσοχή τις ανακοινώσεις για τησυμφωνία συγχώνευσης μεταξύ της Aegean και της Olympic Air. Είναι αυτονόητο, ότι τόσο η Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού όσο και η Επιτροπή Ανταγωνισμού στη χώρα μας, σύμφωνα με τις νόμιμες διαδικασίες, θα εξετάσουν όλες τις παραμέτρους της συμφωνίας για την εξασφάλιση των συνθηκών υγιούς ανταγωνισμού. Στο πλαίσιο αυτό επαναλαμβάνουμε ότι μέριμνα της Ελληνικής πολιτείας είναι να μην υπάρχουν μονοπώλια και δεύτερον να διασφαλιστούν, όσο το δυνατόν περισσότερο, θέσεις εργασίας. Και έχει μεγάλη σημασία και για τους πολίτες και την εθνική οικονομία, η διασφάλιση καθολικής και ομαλής εκτέλεσης μεταφορικού έργου και υπηρεσιών, καθώς και ηδιασφάλιση ανταγωνιστικών τιμών για τους καταναλωτές.
ΤΟ ΕΙΠΑΜΕ, ΤΟ ΚΑΝΟΥΜΕ. ΜΕΤΡΑ-ΚΑΜΠΑΝΑ ΓΙΑ ΟΣΟΥΣ ΔΗΜΟΣΙΟΥΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΣ ΤΟΛΜΗΣΟΥΝ ΝΑ ΒΑΛΟΥΝ ΧΕΡΙ ΣΤΟ ΜΕΛΙ. ΓΙΑΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΝΑ ΜΠΕΙ ΤΕΛΟΣ ΣΤΗΝ ΑΤΙΜΩΡΗΣΙΑ.
Αυστηρότερες ποινές για τους δημόσιους λειτουργούς που θα αποδειχθεί ότι διέπραξαν οικονομικό έγκλημα καικίνητρα για συνεργασία με τις αρχές σε υποθέσεις που ζημιώνουν το Δημόσιο, εμπεριέχονται στο νομοσχέδιο για τη διαφάνεια στο Δημόσιο που παρουσίασε χθες η κυβέρνηση. Οι βασικές διατάξεις του νομοσχεδίου είναι οι εξής:
- Εξατομικευμένος έλεγχος «πόθεν έσχες». Αντιμετωπίζουμε το πρόβλημα της έλλειψης ουσιαστικού ελέγχου. Για αυτό, πέραν των υπαρχόντων ήδη μηχανισμών ελέγχου, προσφέρεται πλέον και αυτοτελώς στον Υπουργό Δικαιοσύνης, το δικαίωμα να παρεμβαίνει, ζητώντας εξατομικευμένο έλεγχο συγκεκριμένων προσώπων, όταν υπάρχει καταγγελία σε βάρος τους.
- Μετατρέπεται σε κακούργημα ο παράνομος πλουτισμός των υπόχρεων σε δήλωση «πόθεν έσχες» προσώπωνόταν υπερβαίνει το ποσό των 73.000 ευρώ, καθώς και η απόκρυψη στοιχείων από τη δήλωση «πόθεν έσχες», όταν υπερβαίνουν το ποσό των 300.000 ευρώ. Πλημμέλημα παραμένει σε κάθε περίπτωση η από αμέλεια μη δήλωσηπεριουσιακών στοιχείων.
- Η συμμετοχή προσώπων υπόχρεων σε δήλωση «πόθεν έσχες» σε off-shore εταιρίες επιφέρει στέρηση των πολιτικών δικαιωμάτων αλλά και δήμευση του μεριδίου συμμετοχής, στις εταιρίες αυτές.
- Προβλέπεται ότι η στέρηση των πολιτικών δικαιωμάτων είναι σε κάθε περίπτωση καταδίκης για τα πιο πάνω αδικήματα που τελούνται με δόλο υποχρεωτική, ενώ η έκπτωση από το αξίωμα ή την κατεχόμενη θέση επέρχεται αυτοδικαίως με τη δημοσίευση της αμετάκλητης καταδικαστικής απόφασης.
- Προβλέπονται μέτρα που έχουν ως στόχο να διασφαλίσουν την πρακτική αποτελεσματικότητα των ρυθμίσεων σχετικά με την ποινή της δήμευσης περιουσιακών στοιχείων, αποτρέποντας τη μεταβολή του περιουσιακού status quo των σχετικών προσώπων και κατ' επέκταση την εξαφάνιση των υποκείμενων σε δήμευση περιουσιακών στοιχείων τους πριν την απαγγελία της σχετικής ποινής.
- Θεσπίζονται μέτρα επιείκειας για όσους καταγγέλλουν επίορκους υπαλλήλους. Ειδικότερα, όταν εκείνος που εισφέρει στοιχεία για την εμπλοκή υπαλλήλου σε πράξη διαφθοράς είναι ιδιώτης, η συμβολή του στην αποκάλυψη της διαφθοράς έχει ως συνέπεια να μένει αυτός σε κάθε περίπτωση ατιμώρητος. Το ίδιο ισχύει και για τον καταγγέλλοντα υπάλληλο, όταν όμως με την μεταμέλεια που δείχνει βοηθάει στην αποκάλυψη κυκλώματος διαφθοράς ή στην αποκάλυψη πράξεων διαφθοράς των προϊσταμένων του.
- Επεκτείνονται οι διατάξεις για τη δήμευση, τη στέρηση των πολιτικών δικαιωμάτων και τα μέτρα επιείκειας και στο έγκλημα της δωροδοκίας βουλευτών και μελών συμβουλίων τοπικής αυτοδιοίκησης.
2. Διαβάστε στο τελος το σχετικό σχέδιο νόμου που τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση.
1
Η Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΠΑΣΟΚ, κατέθεσε σήμερα προς τον Πρόεδρο της Βουλής των Ελλήνων, Φίλιππο Πετσάλνικο, πρόταση για σύσταση Εξεταστικής Επιτροπής της Βουλής για τη διερεύνηση της υπόθεσης των τροποποιημένων δημοσιονομικών στοιχείων κατά την περίοδο 2004-2009.
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της πρότασης:
Προς
Τον Πρόεδρο της Βουλής των Ελλήνων,
κ. Φίλιππο Πετσάλνικο
Θέμα: Πρόταση για τη σύσταση εξεταστικής επιτροπής για τη διερεύνηση της υπόθεσης των τροποποιημένων δημοσιονομικών στοιχείων.
Η χώρα βρίσκεται σήμερα στη δίνη πρωτοφανούς επίθεσης από διεθνείς κερδοσκοπικούς κύκλους και διεθνή μέσα ενημέρωσης, με αποδυναμωμένο το κύρος και την αξιοπιστία της. Εκτός από το μέγεθος του δημοσιονομικού προβλήματος, η διαπιστωμένη αναξιοπιστία των δημοσιονομικών στοιχείων κατέστησαν τη χώρα ευάλωτη στις επιθέσεις που πλήττουν την οικονομία μας και στα παιχνίδια των κερδοσκόπων με τις αγορές κρατικών ομολόγων.
Η Ελλάδα ως μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης έχει σαφείς και απολύτως οριοθετημένες υποχρεώσεις που απορρέουν από την Συνθήκη της ΕΕ, το συνοδευτικό πρωτόκολλο και τον κανονισμό για την εφαρμογή της Συνθήκης. Στο πλαίσιο της παρακολούθησης των δημοσιονομικών στοιχείων κάθε χώρας, η Ελλάδα οφείλει να ετοιμάζει και να στέλνει στην Eurostat δύο φορές τον χρόνο (τέλος Μαρτίου και τέλος Σεπτεμβρίου) τα στοιχεία για την παρακολούθηση του δημοσιονομικού ελλείμματος και του δημόσιου χρέους.
Επιπλέον, έχει υποχρέωση όπως κάθε χώρα μέλος του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου πριν το τέλος κάθε μήνα, να δημοσιοποιεί σειρά στατιστικών δεδομένων για την πορεία της οικονομίας (SDDS) του προηγούμενου μήνα, μεταξύ των οποίων, τα στοιχεία εκτέλεσης του προϋπολογισμού.
Στο πλαίσιο της ίδιας υποχρέωσης τα στοιχεία για την πορεία του δημοσίου χρέους πρέπει να δημοσιεύονται το αργότερο πενήντα ημέρες μετά την ολοκλήρωση κάθε τριμήνου και να αναλύονται στο τριμηνιαίο Δελτίο Εκτέλεσης του Δημοσίου Χρέους του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους.
Οι υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και ειδικά η Ευρωπαϊκή Στατιστική Υπηρεσία (Eurostat) κατά την περίοδο 2004-2009, εκδήλωσαν έντονη ανησυχία για τον τρόπο παραγωγής και δημοσιοποίησης των δημοσιονομικών στοιχείων (έλλειμμα και χρέος) και για το λόγο αυτό η Eurostat πραγματοποίησε 10 επισκέψεις στη χώρα. Η Ελλάδα, είναι η μόνη χώρα στην οποία η Eurostat έχει πραγματοποιήσει τέτοιες επισκέψεις.
Το έλλειμμα εμπιστοσύνης υπήρξε αποτέλεσμα της πολιτικής της κυβέρνησης της Ν.Δ. Η «απογραφή του 2004» είχε ως δηλωμένο στόχο τη «διαφάνεια» και την «αξιοπιστία» των δημοσιονομικών δεδομένων. Στην πραγματικότητα όμως επεδίωξε να υπονομεύσει το έργο των προηγούμενων κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ, και τις θυσίες των Ελλήνων πολιτών για την ένταξη της οικονομίας μας στην Οικονομική και Νομισματική Ένωση. Θύμα αυτής της μεθόδευσης ήταν η ίδια η αξιοπιστία και το κύρος της χώρας.
Μετά τη διαδικασία της «απογραφής» και παρά τις μεθοδολογικές αναντιστοιχίες με τους κανόνες της Eurostat στην καταγραφή συγκεκριμένων στοιχείων που οδήγησαν σε διόγκωση των ελλειμμάτων των προηγούμενων περιόδων, όπως η καταγραφή των αμυντικών δαπανών, τα στοιχεία αυτά έγιναν αποδεκτά από τις Ευρωπαϊκές αρχές.
Ταυτόχρονα, επιβεβαιώθηκε με απόλυτο και οριστικό τρόπο , τόσο από τις εθνικές αρχές, όσο από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η ακρίβεια των στοιχείων με τα οποία πιστοποιήθηκε η επίτευξη των κριτηρίων της Συνθήκης για την ένταξη της χώρας στην Οικονομική και Νομισματική Ένωση.
Θα περίμενε κανείς ότι αυτό το πρώτο πλήγμα στην αξιοπιστία της χώρας και οι ιδιαίτερες επισημάνσεις, επιφυλάξεις και το σχέδιο δράσης που είχε συντάξει και κοινοποιήσει η Eurostat προς την Ελληνική Κυβέρνηση, μαζί με τις ιδιαίτερα δυσμενείς οικονομικές συνθήκες της περιόδου 2007-2009, θα οδηγούσαν την τότε πολιτική ηγεσία σε μια ειλικρινή προσπάθεια αποτύπωσης της πραγματικής δημοσιονομικής κατάστασης, προκειμένου να διαφυλαχθεί η αξιοπιστία και το κύρος της Ελλάδας και να ληφθούν παράλληλα, τα κατάλληλα δημοσιονομικά μέτρα που θα επέτρεπαν τη βελτίωση των δημοσιονομικών μεγεθών και θα διέσωζαν την οικονομία μας.
Αντί για αυτό η κυβέρνηση της ΝΔ απέκρυψε συστηματικά τα πραγματικά στοιχεία από τους Έλληνες πολίτες και τους διεθνείς εταίρους με προφανή σκοπιμότητα.
Όπως προκύπτει από:
- την έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τα στοιχεία του ελλείμματος και χρέους που δημοσιεύτηκε στις 8 Ιανουαρίου 2010,
- τα δημοσιευμένα στοιχεία και τις ημερομηνίες δημοσίευσης των στοιχείων εκτέλεσης του προϋπολογισμού από το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους, και
- το πόρισμα της ανεξάρτητης επιτροπής για την αξιοπιστία των δημοσιονομικών στοιχείων που γνωστοποιήθηκε και συζητήθηκε στην αρμόδια Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής,
εκτός από τις εγγενείς διαρθρωτικές αδυναμίες του συστήματος παραγωγής και δημοσιοποίησης δημοσιονομικών στατιστικών, τις οποίες η προηγούμενη κυβέρνηση παρά τις επισημάνσεις της Eurostat δεν αντιμετώπισε αποφασιστικά, υπήρξαν μεθοδεύσεις χειραγώγησης στη δημοσιοποίηση των δημοσιονομικών στοιχείων.
Υπάρχουν σαφείς ενδείξεις ότι κατά την περίοδο 2007-2009 υπήρξαν πολιτικές παρεμβάσεις τόσο στο περιεχόμενο των στοιχείων όσο και στους χρόνους δημοσιοποίησής τους προς τον Ελληνικό λαό και τις Ευρωπαϊκές αρχές.
Ενδεικτικά:
- Παρά το γεγονός ότι η χώρα εξήλθε από τη διαδικασία υπερβολικού ελλείμματος το καλοκαίρι του 2007, τα στοιχεία εκτέλεσης του προϋπολογισμού του 2007 έως το μήνα Ιούλιο, που έδειχναν ότι το έλλειμμα του κρατικού προϋπολογισμού ήταν ήδη κατά 30,1% μεγαλύτερο από αυτό της αντίστοιχης περιόδου του προηγούμενου έτους (έναντι ετήσιου στόχου αύξησης κατά 8,1%), δεν δημοσιοποιήθηκαν παρά μόνο μετά τη διενέργεια των εκλογών του Σεπτεμβρίου του 2007 (συγκεκριμένα στις 24/9/2007).
- Το έλλειμμα του 2007 συνέχισε μεθοδευμένα να υποεκτιμάται και να μην αποτυπώνεται με ακρίβεια στα δημοσιευόμενα στοιχεία του 2007 χωρίς να λαμβάνονται τα απαραίτητα μέτρα για την μείωσή του. Αποτέλεσμα ήταν ο εκτροχιασμός του ελλείμματος να συνεχιστεί και το 2008, και η χώρα να εισέλθει απολύτως ανοχύρωτη στη δίνη της χρηματοπιστωτικής κρίσης και για μια ακόμη φορά σε διαδικασία υπερβολικού ελλείμματος και επιτήρησης από την ΕΕ τον Απρίλιο του 2009, εξαιτίας του δημοσιονομικού αποτελέσματος του 2007.
- Όπως αποκαλύφθηκε μετά τις εθνικές εκλογές της 4ης Οκτωβρίου 2009, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σε έκθεση που κατέθεσε για την ενημέρωση του Συμβουλίου των Υπουργών Οικονομικών της Ευρωζώνης για την πορεία της Ελληνικής Οικονομίας στις 2 Ιουλίου 2009, είχε ήδη προειδοποιήσει ότι το έλλειμμα της Ελλάδας θα ξεπερνούσε το 10% του ΑΕΠ αν η Κυβέρνηση δεν ενεργούσε αποτελεσματικά για την μείωσή του. Η προειδοποίηση αυτή δεν δημοσιοποιήθηκε ποτέ από την κυβέρνηση της ΝΔ προς τους έλληνες πολίτες και τα πολιτικά κόμματα της χώρας.
- Τον Σεπτέμβριο του 2009, στο πλαίσιο της υποχρέωσης γνωστοποίησης των δημοσιονομικών στοιχείων στη Eurostat οι αρμόδιες υπηρεσίες διαβίβασαν στην ηγεσία της ΕΣΥΕ τους Πίνακες των στοιχείων και στις 30 Σεπτεμβρίου οι Πίνακες αυτοί στάλθηκαν στη Eurostat, όμως με κενές τις στήλες για τα έτη 2008 και 2009. Το γεγονός ότι δεν υπήρχαν στοιχεία για προηγούμενο έτος (το έτος 2008) καταγράφεται ως πρωτοφανές στα ιστορικά της γνωστοποίησης στοιχείων υπερβολικού ελλείμματος της Eurostat.
- Στις 2 Οκτωβρίου σε νέα γνωστοποίηση προς τη Eurostat, με συμπληρωμένες τις στήλες, στις οποίες το έλλειμμα γενικής κυβέρνησης του 2009 προβλεπόταν σε 14.360 εκ. ευρώ ή 6% του ΑΕΠ και το έλλειμμα κεντρικής κυβέρνησης 17.522 εκ. ευρώ ή 7,3% του ΑΕΠ. Τα στοιχεία αυτά αποτέλεσαν το υπόβαθρο της προεκλογικής επιχειρηματολογίας της ΝΔ και με τα στοιχεία αυτά η ΝΔ διεκδίκησε την ψήφο του Ελληνικού λαού.
- Πριν την αποστολή των ανακριβών αυτών στοιχείων είχαν ήδη δημοσιευτεί από την Τράπεζα της Ελλάδος οι καθαρές δανειακές ανάγκες της κεντρικής κυβέρνησης σε ταμειακή βάση έως τον μήνα Αύγουστο του 2009, που έδειχναν ότι το έλλειμμα κεντρικής κυβέρνησης είχε σχεδόν φτάσει το ποσό των 22 δις ευρώ.
- Στα στοιχεία που στάλθηκαν στις Ευρωπαϊκές αρχές δεν συμπεριλαμβανόταν το μεγαλύτερο μέρος των χρεών των νοσοκομείων. Για τα χρέη αυτά είχε αποσταλεί στις Ευρωπαϊκές αρχές επιστολή που βεβαίωνε ότι ανέρχονταν στα 2,2 δις ευρώ έως το τέλος του 2008. Ωστόσο, ο αρμόδιος υπουργός είχε καταθέσει στη Βουλή έγγραφα που αποδείκνυαν ότι το ύψος των χρεών των νοσοκομείων ξεπερνούσε τα 5 δις ευρώ έως τις 31/12/2008.
- Κατά τη διαδικασία κατάρτισης του προσχεδίου του προϋπολογισμού του 2010 η σημερινή Κυβέρνηση και ο Ελληνικός λαός πληροφορήθηκαν για πρώτη φορά στο σύνολό του το πραγματικό μέγεθος των δημοσιονομικών στοιχείων: το έλλειμμα γενικής κυβέρνησης εκτιμήθηκε σε 30.102 εκ. ευρώ ή 12,5% του ΑΕΠ και το έλλειμμα κεντρικής κυβέρνησης σε 32.130 ή 13,3% του ΑΕΠ. Οι εκτιμήσεις αυτές απεστάλησαν με νέα γνωστοποίηση των στοιχείων υπερβολικού ελλείμματος στη Eurostat.
- Όπως προκύπτει από την προειδοποιητική επιστολή που απέστειλε στις 8 Φεβρουαρίου 2010 η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προς τις Ελληνικές Αρχές, η ΕΕ εγκαλεί την Ελλάδα γιατί διαπιστώνει, μεταξύ άλλων ότι, υπήρξαν περιπτώσεις που στοιχεία που διαβιβάζονταν από τις αρμόδιες υπηρεσίες προς τις πολιτικές ιεραρχίες αποσιωπούνταν και κατέληγαν στην ΕΕ τροποποιημένα στοιχεία.
Ο σχεδόν διπλασιασμός του ελλείμματος της γενικής κυβέρνησης μεταξύ των δύο γνωστοποιήσεων του Οκτωβρίου οφείλεται σχεδόν αποκλειστικά στη μεταβολή του ελλείμματος της κεντρικής κυβέρνησης, δηλ. στα πραγματικά στοιχεία εκτέλεσης του κρατικού προϋπολογισμού. Στην αποτύπωση των νέων εκτιμήσεων του προϋπολογισμού δεν υπήρξε καμία αλλαγή στη μεθοδολογία καταγραφής. Δεν οφείλεται δηλαδή σε άλλη μια διαδικασία «απογραφής» όπως το 2004. Το σύνολο της μεταβολής των στοιχείων κεντρικής κυβέρνησης οφείλεται στα διαθέσιμα στοιχεία εκτέλεσης του προϋπολογισμού έως τον Σεπτέμβριο του 2009 και σε εκτιμήσεις που προέκυπταν από τις γνωστές έως εκείνη τη στιγμή αναλήψεις υποχρεώσεων από φορείς της κεντρικής κυβέρνησης έως το τέλος του έτους.
Παράλληλα η σημερινή Κυβέρνηση, τον Οκτώβριο του 2010, ενημερώθηκε από τις υπηρεσίες του ΓΛΚ ότι είχαν καταρτιστεί και έπρεπε να είχαν κοινοποιηθεί ήδη από τους μήνες Αύγουστο και Σεπτέμβριο αντίστοιχα, τα στοιχεία εκτέλεσης του κρατικού προϋπολογισμού για τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο, τα οποία καταδείκνυαν το μέγεθος του εκτροχιασμού του προϋπολογισμού του 2009, σε αντίθεση με τα στοιχεία που είχαν διαβιβασθεί στη Eurostat.
Εξ όλων αυτών προκύπτει ότι η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, επέδειξε μια ανεύθυνη πολιτικά και καταστροφική για την οικονομία της χώρας πρακτική, η οποία θυσίασε στο βωμό της κομματικής σκοπιμότητας, το δημόσιο συμφέρον. Παρά το γεγονός ότι η ΝΔ αποδοκιμάστηκε με την ψήφο του ελληνικού λαού στις εκλογές της 4ης Οκτωβρίου 2009, ανακύπτουν σοβαρά ερωτηματικά για τη στάση και τις ενέργειες προσώπων, που είχαν λειτουργικά, θεσμικά και πολιτικά την ευθύνη να προστατεύσουν το δημόσιο συμφέρον και να τηρήσουν τις θεσμικές υποχρεώσεις της χώρας. Με τις πράξεις ή τις παραλείψεις τους απέκρυψαν την αλήθεια τόσο από τον Ελληνικό λαό όσο και από τους εταίρους της Ελλάδας, με αποτέλεσμα την καταρράκωση του κύρους και της αξιοπιστίας της χώρας, που αποτελούν κρίσιμα εργαλεία διαπραγμάτευσης στις διεθνείς πολιτικές εξελίξεις, αλλά και στις διεθνείς αγορές.
Η αμφισβήτηση της αξιοπιστίας των δυνατοτήτων της ελληνικής οικονομίας σήμερα, μεταφράζεται σε εξαιρετικές δυσκολίες αντιμετώπισης του ίδιου του δημοσιονομικού προβλήματος, καθώς δημιουργεί ιδιαίτερα επαχθείς όρους δανεισμού, αλλά και οδηγεί στην πλέον αυστηρή μορφή επιτήρησης που έχει ποτέ υποστεί χώρα της Ευρωζώνης.
Ο Ελληνικός λαός απαιτεί την πλήρη διερεύνηση αυτού του θέματος και απόδοση ευθυνών. Για τους λόγους αυτούς συντρέχουν οι προϋποθέσεις και είναι αναγκαία η σύσταση Εξεταστικής Επιτροπής, κατά το άρθρο 68 του Συντάγματος και 144, και επόμενα του Κανονισμού της Βουλής, με σκοπό την πλήρη διερεύνηση της υπόθεσης για την αποκάλυψη των πραγματικών δεδομένων και της αλήθειας. Επειδή, η πρόταση αυτή υπογράφεται από τον απαιτούμενο αριθμό Βουλευτών (άρθρο 144, παρ. 2 του Κανονισμού της Βουλής) και πληρούνται οι λοιπές προϋποθέσεις, ζητάμε να συγκληθεί η Ολομέλεια της Βουλής προκειμένου να ληφθούν αποφάσεις για τη σύσταση Εξεταστικής Επιτροπής.
Η νέα πορεία της χώρας, η ανασυγκρότηση της οικονομίας μας προϋποθέτουν ριζικές αλλαγές και προοδευτικές μεταρρυθμίσεις, στη δημόσια διοίκηση και στο εθνικό σύστημα συλλογής και επεξεργασίας στατιστικών στοιχείων. Προϋποθέτουν νέες λειτουργίες και θεσμικές εγγυήσεις που ενισχύουν τη διαφάνεια και τον έλεγχο στη διαδικασία κατάρτισης και εκτέλεσης του Προϋπολογισμού.
Η εξεταστική Επιτροπή που προτείνουμε θα έχει την ευκαιρία να καταλήξει σε συγκεκριμένες προτάσεις με την υλοποίηση των οποίων θα θωρακιστεί η θεσμική αξιοπιστία της χώρας.
Αθήνα, 22 Φεβρουαρίου 2010
Οι Βουλευτές
Κακλαμάνης Απόστολος
Παπουτσής Χρήστος
Ευθυμίου Πέτρος
Αγάτσα Αριάδνη
Αηδόνης Χρήστος
Αθανασιάδης Αλέξανδρος
Αλευράς Αθανάσιος
Αμοιρίδης Ιωάννης
Ανδρουλάκης Δημήτριος
Αντωνακόπουλος Παναγιώτης
Αντωνίου Αντωνία
Αποστολάκη Μαρία-Ελένη
Αράπογλου Χρυσή
Αρβανιτίδης Γεώργιος
Αργύρης Ευάγγελος
Ασπραδάκης Παντελής
Βαλυράκης Ιωσήφ
Βαρβαρίγος Δημήτρης
Βαρδίκος Πυθαγόρας
Βλατής Ιωάννης
Βουδούρης Οδυσσέας-Νίκος
Βούρος Ιωάννης
Βρεττός Κωνσταντίνος
Γείτονας Κωνσταντίνος
Γερανίδης Βασίλειος
Γιαννακά Σοφία
Γιαννακοπούλου Κωνσταντίνα
Γικόνογλου Αθανάσιος
Γιουματζίδης Βασίλειος
Γρηγοράκος Λεωνίδας
Δαμιανάκης Ευτύχιος
Δημαράς Ιωάννης
Δημητρουλόπουλος Παναγιώτης
Διαμαντίδης Ιωάννης
Δριβελέγκας Ιωάννης
Εμινίδης Σάββας
Έξαρχος Βασίλειος
Ζήση Ροδούλα
Ζούνη Παναγιώτα
Ζωΐδης Νικόλαος
Θεοδωρίδης Ηλίας
Θεοχάρη Μαρία
Καϊλή Ευδοξία
Καρανίκας Ηλίας
Καρτάλης Κωνσταντίνος
Καρύδης Δημήτρης
Κατρίνης Μιχάλης
Κατσούρας Χρήστος
Κεγκέρογλου Βασίλειος
Κεδίκογλου Συμεών
Κεφαλίδου Χαρά
Κουκουλόπουλος Πάρις
Κουρουμπλής Παναγιώτης
Κουσελάς Δημήτριος
Κουσουρνάς Ευστάθιος
Κουτμερίδης Ευστάθιος
Κουτσούκος Ιωάννης
Κρεμαστινός Δημήτριος
Κωνσταντινόπουλος Οδυσσέας
Λαφαζάνης Αργύρης
Λιάνης Γεώργιος
Λιντζέρης Δημήτρης
Μαγκούφης Χρήστος
Μακρυπίδης Ανδρέας
Μάντατζη Τσετίν
Μανωλάκης Άγγελος
Μαργέλης Σπυροπάνος
Μερεντίτη Αθανασία
Μίχος Λάμπρος
Μίχου Μαρία
Μόσιαλος Ηλίας
Μοσχόπουλος Σπύρος
Μπεντενιώτης Εμμανουήλ
Νασιώκας Έκτορας
Νικητιάδης Γεώργιος
Νιώτης Γρηγόρης
Νταλάρα Άννα
Ξυνίδης Σωκράτης
Όθωνας Εμμανουήλ
Οικονόμου Αθανάσιος
Οικονόμου Βασίλειος
Οικονόμου Παντελής
Παναρίτη Έλενα
Παντούλας Μιχάλης
Παπαγεωργίου Αθανάσιος
Παπαδόπουλος Αθανάσιος
Παπαθανάση Αφροδίτη
Παπαϊωάννου Μιλτιάδης
Παπαμανώλης Γεώργιος
Παπανδρέου Βάσω
Παπαχρήστος Ευάγγελος
Παπουτσής Δημήτρης
Παραστατίδης Θεόδωρος
Παρασύρης Φραγκίσκος
Περλεπέ-Σηφουνάκη Αικατερίνη
Πρωτόπαππας Χρήστος
Ρενταρή-Τέντε Όλγα
Ρήγας Παναγιώτης
Ρόβλιας Κωνσταντίνος
Ρομπόπουλος Θωμάς
Σακοράφα Σοφία
Σαλαγιάννης Νικόλαος
Σιδηρόπουλος Αναστάσιος
Σκανδαλίδης Κωνσταντίνος
Σκουλάκης Εμμανουήλ
Σκραφνάκη Μαρία
Σπηλιόπουλος Κωνσταντίνος
Στασινός Παύλος
Στρατάκης Εμμανουήλ
Τζελέπης Μιχάλης
Τιμοσίδης Μιχάλης
Τόγιας Βασίλειος
Τόλκας Άγγελος
Τριανταφυλλόπουλος Ανδρέας
Τσιαούση Ελένη
Τσιρώνης Δημήτριος
Τσόκλη Μάγια
Τσόνογλου-Βυλλιώτη Βασιλική
Τσούρας Αθανάσιος
Τσουρή Ελπίδα
Τσώνης Νικόλαος
Φαρμάκη-Γκέκη Αικατερίνη
Φλωρίδης Γεώργιος
Χάϊδος Χρήστος
Χαντάβας Αθανάσιος
Χαραλαμπόπουλος Γεώργιος
Χατζηοσμάν Αχμέτ
Χυτήρης Τηλέμαχος
2
Σχέδιο Νόμου « Για την τροποποίηση του ν.3213/2003 (Πόθεν έσχες) και διατάξεων του Ποινικού Κώδικα που αφορούν τα εγκλήματα σχετικά με την Υπηρεσία»
Τρίτη, 23 Φεβρουαρίου 2010
Τίθεται σε δημόσια διαβούλευση η νομοθετική πρωτοβουλία του Υπουργείου Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, για την ενίσχυση της διαφάνειας στο δημόσιο βίο και την καταπολέμηση της διαφθοράς.Οι προτεινόμενες ρυθμίσεις κινούνται σε δύο άξονες:
Α. Ενίσχυση της διαφάνειας σχετικά με την περιουσιακή κατάσταση των κρατικών λειτουργών, με ουσιαστικές τροποποιήσεις στην υποβολή δηλώσεων πόθεν έσχες.
Β. Καταπολέμηση της διαφθοράς, η οποία μπορεί να εκτείνεται σε όλα τα επίπεδα του δημόσιου τομέα, προτείνοντας τροποποιήσεις των διατάξεων του Ποινικού Κώδικα που αφορούν τα σχετικά με την Υπηρεσία εγκλήματα.
Η διαφάνεια αποτελεί προτεραιότητα σε κάθε πρωτοβουλία της κυβέρνησης, όπως και η συμμετοχή των πολιτών στη διαμόρφωση των επιλογών της. Για αυτό, σας καλώ, να συμμετάσχετε στη δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση, διατυπώνοντας τις απόψεις και τις παρατηρήσεις σας στις ρυθμίσεις του σχεδίου νόμου. Η διαβούλευση θα ολοκληρωθεί στις 4 Μαρτίου 2010 και, αφού ληφθούν υπόψη τα αποτελέσματά της, το σχέδιο νόμου θα κατατεθεί προς ψήφιση στη Βουλή.
Χάρης Καστανίδης
Υπουργός Δικαιοσύνης, Διαφάνειας
& Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παράκληση να μην υπάρχουν μηνύματα υβριστικού περιεχομένου.