Τιμη Νι

Παρέχεται από το Investing.com

Αποκρατικοποιήσεις στο προσκήνιο

Αποκρατικοποιήσεις στο προσκήνιο
(Αναδημοσίευση από την εφημερίδα "Σύμβουλος", 07-04-2010) 

Του Κώστα Τζεβελέκου

Η κυβέρνηση βλέπει τις αποκρατικοποιήσεις ως "σανίδα σωτηρίας" προκειμένου να επιτύχει τον στόχο της για έσοδα μέσα στο 2010. Οι επιτελείς του Μαξίμου προσπαθούν να μην αποκλίνουν πολύ από το Πρόγραμμα Σταθερότητας και Ανάπτυξης που έχουν καταρτίσει. Ο λόγος είναι ότι θα υπάρχει αρνητικός αντίκτυπος στις αγορές και οι Βρυξέλλες θα το εκλάβουν ως ατολμία στη λήψη σοβαρών αποφάσεων. Βέβαια, οι άνθρωποι της αγοράς επιμένουν ότι είναι εξαιρετικά δύσκολο να επιτευχθεί ο παραπάνω στόχος γιατί οι οικονομικές συνθήκες που επικρατούν είναι αποτρεπτικές. Πέρα όμως από τις δυσοίωνες προβλέψεις των ειδικών, η κυβέρνηση θα τολμήσει να υλοποιήσει το πρόγραμμα των αποκρατικοποιήσεων μέσα στον Απρίλιο, και όπως δήλωσε και ο υπουργός Οικονομικών κ. Παπακωνσταντίνου, "το Πρόγραμμα θα ανακοινωθεί σύντομα αφού συζητηθεί στο Υπουργικό Συμβούλιο". Αναλυτικότερα, τα σχέδια της κυβέρνησης προβλέπουν τα εξής:

Στρατηγικός στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ 
Στο τελευταίο Υπουργικό Συμβούλιο της Μ. Τρίτης ο πρωθυπουργός έθεσε στις άμεσες προτεραιότητες της κυβέρνησης, που είναι η εξυγίανση του ΟΣΕ, γιατί όπως έχει γίνει γνωστό το συνολικό έλλειμμα του ΟΣΕ είναι 10 δισ. ευρώ και για κάθε ημέρα που περνάει ο Οργανισμός στοιχίζει 1-2 εκατ. ευρώ. Ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Δημήτρης Ρέππας προσπαθεί να βάλει φρένο στους μισθούς των 7.000 και 8.000 ευρώ τον μήνα, και αυτό θα το πετύχει με μετατάξεις υπαλλήλων, αφού αναμένεται να αποχωρήσουν από τον ΟΣΕ μέσα στα επόμενα δύο χρόνια 1.500 εργαζόμενοι, επειδή πρόκειται να συνταξιοδοτηθούν. Το σχέδιο της κυβέρνησης είναι η είσοδος στρατηγικού επενδυτή στην εταιρεία ΤΡΑΙΝΟΣΕ που διαχειρίζεται τις μεταφορές, αλλά το δίκτυο μεταφοράς θα παραμείνει σε δημόσια ιδιοκτησία. Στον στρατηγικό επενδυτή θα παραχωρήσουν έως 49% της εταιρείας, ο οποίος θα αναλάβει και το μάνατζμεντ. Μεγάλο ενδιαφέρον έχουν εκδηλώσει οι Κινέζοι, οι οποίοι όπως υποστηρίζουν "υπάρχει μεγάλη ζήτηση για μεταφορές και τρένο" και οι οποίοι βέβαια διαθέτουν μεγάλη τεχνογνωσία στους σιδηροδρόμους. Στόχος της κυβέρνησης είναι να ανοίξουν οι σιδηροδρομικές μεταφορές προκειμένου να χρησιμοποιήσουν το δίκτυο και άλλες εταιρείες. Για να διασφαλιστεί ο ελεύθερος ανταγωνισμός και τα συμφέροντα των πολιτών, οι επιτελείς του υπουργείου Υποδομών προετοιμάζουν μια νέα ρυθμιστική αρχή στα πλαίσια των τηλεπικοινωνιών και της ενέργειας. Η κυβέρνηση πιστεύει ότι με την παραχώρηση του 49 % σε στρατηγικό επενδυτή θα περιορισθούν οι ζημίες, αφού σε ποσοστό 50% οφείλονται στη λειτουργία του.

Για τα καζίνο
Σήμερα στη χώρα μας λειτουργούν επτά καζίνο, των οποίων οι άδειες έχουν λήξει. Το οικονομικό επιτελείο προωθεί την ανανέωση των αδειών των συγκεκριμένων καζίνο, από όπου υπολογίζει να εισπράξει 200-300 εκατ. ευρώ. Επίσης προωθεί να πουλήσει τη συμμετοχή του Δημοσίου που έχει έως σήμερα στο καζίνο της Πάρνηθας.

Για τα ακίνητα

Υπάρχουν πολλά αναξιοποίητα ακίνητα που ανήκουν στο Δημόσιο, και από τη στιγμή που παραμένουν ως έχουν είναι μεγάλη φθορά. Η κυβέρνηση επιθυμεί να δημιουργήσει μια εταιρεία-ομπρέλα η οποία θα έχει υπό τη στέγη της όλα τα ακίνητα (Κτηματική Εταιρεία Δημοσίου, Ολυμπιακά Ακίνητα, Τουριστικά Ακίνητα και περιουσία ΔΕΚΟ και ασφαλιστικών ταμείων). Στη συνέχεια θα προσπαθήσει να βρει αγοραστές που να τα αξιοποιήσουν.

Για τη ΛΑΡΚΟ

Σήμερα οι τιμές του νικελίου έχουν αυξηθεί, κι αυτό έχει ως αποτέλεσμα η εταιρεία να αγγίζει τη λειτουργική της κερδοφορία. Το γεγονός αυτό είναι πολύ ελκυστικό για υποψήφιους αγοραστές. Σοβαρό ενδιαφέρον έχουν εκφράσει τρεις όμιλοι. Πρόκειται κατ' αρχάς για τον ολλανδικό όμιλο Cunico, που ανήκει στις πολυεθνικές ΙΜR και ΒSG (οι οποίες ασχολούνται κυρίως με αδαμαντωρυχεία) και διαθέτει τη μεταλλουργία FΕΝΙ στα Σκόπια. Κρούση έχει γίνει και από την αυστραλιανή Western Μines, ενώ παραμένει πάντοτε ενεργό το ενδιαφέρον του ομίλου Μυτιληναίου. Η κυβέρνηση προσανατολίζεται να προωθήσει την πλήρη ιδιωτικοποίηση της συγκεκριμένης βιομηχανίας.

ΕΥΔΑΠ-ΕΥΑΘ, ΔΕΠΑ, ΔΕΗ 
Η θέση της κυβέρνησης είναι να διατηρήσει τον έλεγχο σε όλες τις εταιρείες στρατηγικής σημασίας. Τώρα, σε ό,τι αφορά τη ΔΕΠΑ και τις ΕΥΔΑΠ-ΕΥΑΘ, το Δημόσιο εξετάζει την εκχώρηση μεριδίων είτε με πώληση είτε με ανταλλαγή μετοχών, αλλά μόνο στις εταιρείες διαχείρισης και όχι στις εταιρείες δικτύου. Στη ΔΕΠΑ το Δημόσιο συμμετέχει με 65%, με το υπόλοιπο 35% να ανήκει στα ΕΛΠΕ. Η ΔΕΠΑ όμως είναι και ο μοναδικός κατά 100% μέτοχος του ΔΕΣΦΑ που είναι ο διαχειριστής του δικτύου φυσικού αερίου. Επομένως, αν το Δημόσιο επιθυμεί την πώληση μέρους της συμμετοχής του στη ΔΕΠΑ, θα πρέπει προηγουμένως να "αποκόψει" τον ΔΕΣΦΑ, που θα παραμείνει υπό κρατικό έλεγχο, αφού είναι ο ιδιοκτήτης του δικτύου φυσικού αερίου. Για τη ΔΕΗ ισχύει σχεδιασμός για τη διατήρηση του 51% της εταιρείας.

Πώληση αδειών Στοιχήματος
Θα πωληθούν άδειες για ιντερνετικό στοίχημα και "παίγνια" ενώ εξετάζεται και το πλαίσιο για τα φρουτάκια. Αυτό που εξετάζει η κυβέρνηση για τον ΟΠΑΠ είναι η ανανέωση των αδειών στους τομείς των λαχείων και των παιχνιδιών που διαχειρίζεται (Τζόκερ, Λόττο, Πρότο, Εξτρα 5, Σούπερ 3, Κίνο κ.ά.). Δεν είναι στα άμεσα σχέδια του υπουργείου Οικονομικών η διάθεση ενός πακέτου μετοχών σε στρατηγικό επενδυτή, όπου θα μείωνε τη συμμετοχή του Δημοσίου κάτω από το σημερινό 34%. Γιατί θεωρούν ότι σήμερα έχουν περισσότερα κρατικά έσοδα με την υπάρχουσα δομή και δεν επιθυμούν αλλαγές. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παράκληση να μην υπάρχουν μηνύματα υβριστικού περιεχομένου.