|
Μία σημαντική δραστηριότητα
Περιγραφή Στα πλαίσια των προγραμμάτων Αγωγής Υγείας και Περιβαλλοντικής Εκπ/σης που πραγματοποιούνται στο σχολείο μας οργανώθηκε ο διαγωνισμός αφίσας ‘Teens think Green”,με θέμα το περιβάλλον,στον οποίον συμμετείχαν οι μαθητές των τριών τάξεων του Γυμνασίου.
Σκοπός
Σκοπός της εργασίας αυτής ήταν η ευαισθητοποίηση,ενημέρωση και ανάληψη δράσης για τα περιβαλλοντικά προβλήματα που απασχολούν την
σύγχρονη ζωή μας και θέτουν σε κινδυνο όχι μόνο την υγεία μας αλλά και την ίδια την συνέχιση της ζωής στον πλανήτη.
Επιπλέον στόχος της εργασίας ήταν η ενίσχυση του ομαδικού πνέυματος καθώς επίσης και του αισθήματος ότι όλοι είμαστε συνυπεύθυνοι για ό,τι συμβαίνει στο περιβάλλον μας.
Στάδια της εργασίας-Μέθοδος
1. Συλλογή και επεξεργασία πληροφοριών,εικόνων,και στοιχείων.
Στα πλαίσια των μαθημάτων των ξένων γλωσσών,Αγγλικών (καθηγήτρια κα Ευρυπίδου Ρωξάνη) και Γαλλικών (καθηγήτρια κα Ψωμά Νικολέτα), καθώς επίσης και στο μάθημα της πληροφορικής (καθηγητής Κεσσόγλου Εμμανουήλ) οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να διαβάσουν σχετικά άρθρα αλλά και εργασίες ή δράσεις που έχουν αναλάβει νέοι της ηλικίας τους ή και περιβαλλοντικοί οργανισμοί,να αναζητήσουν ιστοσελίδες και να επισκεφτούν ιστοτόπους στο Ιnternet όπου προβάλονταν σχετικά θέματα,να συζητήσουν και να εκφράσουν τις απόψεις τους πάνω σε ένα ευρύ φάσμα περιβαλλοντικών προβλημάτων.
Έτσι είχαν την ευκαιρία να κατανοήσουν ότι τα προβλήματα του περιβάλλοντος είναι συνέπειες της ανθρώπινης συμπεριφοράς και του υπερκαταναλωτικού τρόπου ζωής και ως τέτοια μπορούν να λυθούν αν αλλάξουμε αυτές τις συμπεριφορές και τις αντικαταστήσουμε με φιλικές προς το περιβάλλον στάσεις .Για παράδειγμα η ανακύκλωση καθώς επίσης και η οικονομία νερού και ενέργειας θεωρήθηκαν ως απλές στάσεις που μπορούμε να υιοθετήσουμε για να συμβάλλουμε στην προστασία του περιβάλλοντος και στην αναβάθμιση της ποιότητας της ζωής μας σε αυτό.
2. Εκπόνηση της εργασίας σε ομάδες
Στο δεύτερο στάδιο της εργασίας οι μαθητές δούλεψαν σε ομάδες και δημιούργησαν τις αφίσες. Η σύσταση των ομάδων αλλά και το θέμα ή τα θέματα που αναδείχτηκαν μέσα από τις αφίσες τους ήταν ελέυθερη επιλογή των μαθητών.Ο ρόλος των διδασκόντων ήταν μόνο συμβουλευτικός και εξέφραζαν την άποψή τους μόνο όταν κατι τέτοιο ζητιόταν από τους μαθητές.
3. Διενέργεια διαγωνισμού-Απονομή βραβείων
Στο τρίτο στάδιο της εργασίας και αφού αναρτήθηκαν οι αφίσες σε σημείο προσβάσιμο και θεατό σε όλους στο σχολείο ,διενεργήθηκε ψηφοφορία στην οποία πήραν μέρος όλοι οι μαθητές και καθηγητές στο σχολείο για να αναδειχθούν τα έργα εκείνα που διαμεσολαβούσαν με τον πιο ελκυστικό και πειστικό τρόπο το περιβαλλοντικό μήνυμα. Τα αποτελέσματα του διαγωνισμού κοινοποιήθηκαν σε ειδική μικρή τελετή όπου και απονεμήθηκαν έπαινοι σε όλους τους μαθητές που συμμετείχαν σε αυτόν από τον Δ/ντή κο Ντασιώτη Γεώργιο και τους καθηγητές.Στην εκδήλωση παρευρέθησαν και οι υπεύθυνοι του ΚΕΣΥΠ Θήβας κ.Αλεξάνδρου Δημήτριος και Ίσσαρης Θρασύβουλος.
οι αφίσσες που δημοσιεύονται φιλοτεχνήθηκαν από τους μαθητές και τις μαθήτριες του Γυμνασίου Ακραιφνίας
Θερμά Συγχαρητήρια τόσο στους μαθητές όσο και στους καθηγητές του Ακραιφνίου .
ΑπάντησηΔιαγραφήΠαράδειγμα προς μίμηση .