Τιμη Νι

Παρέχεται από το Investing.com

ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ ΤΟ ΠΟΛΥΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ - ΤΕΡΑΣ ΜΕ ΤΑ «ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ» ΜΕΤΡΑ ΕΞΑΘΛΙΩΣΗΣ

(Τρ. 29/7/14 - 20:30)
ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΕΔΩ
Το πολυνομοσχέδιο - σκούπα με τα "προαπαιτούμενα" μέτρα εξαθλίωσης κατέθεσε η κυβέρνηση στη Βουλή το βράδυ της Τρίτης (29/7), προκειμένου να αποδεσμευθεί η δόση του 1 δισ. από την τρόικα.
Το πολυνομοσχέδιο περιέχει 232 άρθρα και φέρνει καταιγίδα αντιλαϊκών διατάξεων. Κεντρικοί του στόχοι είναι:
√ Να ισχυροποιήσει τους μηχανισμούς του κράτους στη συλλογή του καταιγισμού των φόρων που έχουν επιβληθεί (ενίσχυση με προσωπικό, πόρους και άλλα εργαλεία της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων).
 Να ανοίξει ένα νέο γύρο ληστείας των ασφαλιστικών ταμείων των εργαζομένων (ενοποιήσεις και συγχωνεύσεις επικουρικών ταμείων)
 Να καθοριστεί, επίσης, η διαδικασία οριοθέτησης του αιγιαλού, η οποία θα προωθήσει την περαιτέρωεμπορευματοποίησή του.
Ειδικά το ασφαλιστικό σύστημα θα δεχθεί ισχυρότατο πλήγμα από τις προωθούμενες διατάξεις, αφού από τη μία πλευρά δρομολογείται η ένταξη στη ρήτρα μηδενικού ελλείμματος όλων των ασφαλιστικών και προνοιακών φορέων της Γενικής Κυβέρνησης και της Κεντρικής Διοίκησης ή του Δημοσίου ή του κράτους, ενώ από την άλλη καταργούνται σειρά από φορους, τέλη και εισφορές που κατευθύνονται σταταμεία αλλά και σε οργανισμούς της τοπικής αυτοδιοίκησης.

Το πολυνομοσχέδιο θα τεθεί σε ψηφοφορία μέχρι τις 8 Αυγούστου και η κυβέρνηση δεν αποκλείεται να καταφύγει ακόμα και σε αντικαταστάσεις βουλευτών της συμπολίτευσης με άλλους "προθυμότερους", προκειμένου να μην επηρεάσουν τις ονομαστικές ψηφοφορίες που αναμένεται να ζητήσει ο ΣΥΡΙΖΑ.


ΤΟ ΠΟΛΥΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΗ ΔΟΣΗ ΤΟΥ 1 ΔΙΣ. ΕΥΡΩ
Με 232 άρθρα κατατέθηκε στη Βουλή το πολυνομοσχέδιο των 216 σελίδων, το οποίο υπογράφεται από δεκατρείς υπουργούς και δύο αναπληρωτές, η ψήφιση του οποίου ανοίγει το δρόμο για την εκταμίευση της δόσης του 1 δισ. ευρώ. Στόχος της κυβέρνησης είναι το πολυνομοσχέδιο να έχει ψηφιστεί έως τις 8 Αυγούστου.
Στο πολυνομοσχέδιο περιλαμβάνονται διατάξεις με τις οποίες εκσυγχρονίζεται το σύστημα δημοσίων συμβάσεων, καταργείται η υποχρέωση υποβολής εκκαθαριστικής δήλωση ΦΠΑ για διαχειριστικές περιόδους που λήγουν μετά την 1η Ιανουαρίου 2014, συστήνονται 400 οργανικές θέσεις μόνιμου προσωπικού του κλάδου ΠΕ εφοριακών στη Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων (ΓΓΔΕ), επισπεύδονται οι διαδικασίες απονομής σύνταξης σε υπαλλήλους του Δημοσίου σε περιπτώσεις διαδοχικής ασφάλισης και ανοίγει ο δρόμος για αποπληρωμή ληξιπρόθεσμων οφειλών νοσοκομείων και ασφαλιστικών ταμείων.
Ειδικότερα στο τελευταίο μέτρο των ληξιπρόθεσμων οφειλών, προβλέπεται επιχορήγηση φορέων του κλάδου υγείας (νοσηλευτικά ιδρύματα, νομικά πρόσωπα) και πρόνοιας (οργανισμούς κοινωνικής ασφάλισης- ΟΚΑ) αλλά και λοιπών φορέων της γενικής κυβέρνησης που δεν προβλέπεται σήμερα ναεπιχορηγούνται από τον κρατικό προϋπολογισμό, να λάβουν επιχορηγήσεις με αποκλειστικό σκοπό την άμεση αποπληρωμή ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεών τους σε ιδιώτες που δημιουργήθηκαν τα έτη 2012 και 2013.
Με άλλη διάταξη άλλωστε δίνεται η δυνατότητα στη Φορολογική Διοίκηση να μπλοκάρει ή να απενεργοποιεί ΑΦΜ φορολογουμένων οι οποίοι είτε έχουν παύσει να ασκούν οικονομική δραστηριότητα, είτε έχουν διαπράξει φοροδιαφυγή (υπό την ποινική κατά το διοικητικό δίκαιο έννοιά της) ή έχουν δηλώσει ψεύτικα ή ανακριβή στοιχεία για να εκδώσουν το ΑΦΜ.
Αναλυτικά το νομοσχέδιο, σύμφωνα με την εισηγητική έκθεση καλύπτει τις εξής ενότητες:

Στο Μέρος Α’ περιλαμβάνονται διατάξεις του Υπουργείου Οικονομικών που αφορούν τον εξορθολογισμό λειτουργίας της Φορολογικής Διοίκησης και τη μείωση του διοικητικού κόστους για τον φορολογούμενο, οργανωτικά θέματα του Υπουργείου, ρυθμίσεις για την εξόφληση ληξιπροθέσμων υποχρεώσεων φορέων του δημοσίου τομέα, διατάξεις για τον εκσυγχρονισμό της νομοθεσίας που διέπει την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς όπως και θέματα που άπτονται ειδικότερες λειτουργίες της καθώς και διατάξεις για την χάραξη του αιγιαλού και άλλες διατάξεις για την προστασία της δημόσιας περιουσίας.
Στο Μέρος Β’ περιλαμβάνονται διατάξεις του Υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, με τις οποίες εκσυγχρονίζεται το σύστημα δημοσίων συμβάσεων. Ο χώρος των δημοσίων συμβάσεων είναι διαχρονικά βεβαρημένος με το ότι δε γίνεται διαφανής και αποτελεσματική διαχείριση των διατιθέμενων προς τον σκοπό αυτό πόρων του κρατικού προϋπολογισμού και του προγράμματος δημοσίων επενδύσεων, συμπεριλαμβανομένων των κονδυλίων των ευρωπαϊκών ταμείων, με συνέπεια αφ’ ενός μεν να επιβαρύνονται τα ετήσια δημοσιονομικά ελλείμματα και εν τέλει το δημόσιο χρέος, αφ’ ετέρου δε να καθυστερεί ή να ακυρώνεται η υλοποίηση δημόσιων επενδύσεων που θα υπηρετήσουν την ανάπτυξη, την ενίσχυση της απασχόλησης και την μεταστροφή του οικονομικού κλίματος. Υπό συνθήκες δημοσιονομικής και οικονομικής κρίσης, εντείνεται η ανάγκη για αξιοπιστία και αποτελεσματικότητα της δράσης του Κράτους στον συγκεκριμένο τομέα.
Στο Μέρος Γ΄ του νομοσχεδίου περιλαμβάνονται διατάξεις του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισηςκαι Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, με τις οποίες μειώνονται τα διοικητικά βάρη σε 13 επιλεγμένους τομείς της οικονομίας με άμεσα αποτελέσματα και για τους πολίτες αλλά και για τους κλάδους της οικονομίας μας ,ενώ 
Στο Μέρος Δ’ περιλαμβάνονται διατάξεις αρμοδιότητος των Υπουργείων Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και ΠρόνοιαςΕθνικής Άμυνας και Προστασίας του Πολίτη με τις οποίες μεταφέρεται στο Υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας και υπάγεται στην εποπτεία και αρμοδιότητά του το Ταμείο Επικουρικής Ασφάλισης και Πρόνοιας Απασχολούμενων στα Σώματα ασφαλείας «Τ.Ε.Α.Π.Α.Σ.Α.» καθώς από την 1.1.2015, οι τομείς του Κλάδου Επικουρικής Ασφάλισης του Τ.Ε.Α.Π.Α.Σ.Α. εντάσσονται στο Ενιαίο Ταμείο Επικουρικής Ασφάλισης (Ε.Τ.Ε.Α.).
Στο Μέρος Ε’ περιλαμβάνεται διάταξη για τα ανταποδοτικά τέλη του Υπουργείου Περιβάλλοντος,Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής.
Στο Μέρος ΣΤ’ του νομοσχεδίου περιλαμβάνονται διατάξεις του Υπουργείου ΔικαιοσύνηςΔιαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων με τις οποίες αντικαθίστανται ορισμένες διατάξεις του ισχύοντος νόμου 3213/2003 που αφορά στην υποβολή και τον έλεγχο των δηλώσεων περιουσιακής κατάστασης δημοσίων λειτουργών και προσώπων με δημόσιο ενδιαφέρον. Οι νέες ρυθμίσεις κρίνονται αναγκαίες αφενός μεν για να επεκταθεί η υποχρέωση δήλωσης σε νέες κατηγορίες προσώπων και να ενισχυθεί η αρμόδια επιτροπή ελέγχου, αφετέρου δε για να αντιμετωπιστούν δυσλειτουργίες που έχουν ανακύψει κατά την εφαρμογή του ισχύοντος νόμου και να καταστεί αυτός αποτελεσματικότερος με την αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παράκληση να μην υπάρχουν μηνύματα υβριστικού περιεχομένου.