Η νέα διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ θα βρεθεί μπροστά σε πολλές εκκρεμότητες, οι οποίες χρήζουν άμεσων παρεμβάσεων. Εκτός των αποκρατικοποιήσεων των ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΕΕΣΣΤΥ, που επείγουν, η νέα διοίκηση του Ταμείου Αποκρατικοποιήσεων πρέπει να λάβει αποφάσεις για μια σειρά αποκρατικοποιήσεων που βρίσκονται σε εξέλιξη.
• Περιφερειακά αεροδρόμια: Το Ταμείο πρέπει να ορίσει την ημερομηνία υποβολής των δεσμευτικών προσφορών των 7 ενδιαφερομένων. Η αρχική ημερομηνία υποβολής των προσφορών ήταν ο Μάιος του 2014, αλλά αυτό τώρα δεν αναμένεται να συμβεί πριν από τον Σεπτέμβριο. Η διαδικασία δεν αντιμετωπίζει νομικά προβλήματα, ενώ για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια έχουν ενδιαφερθεί επτά επενδυτικά σχήματα.
• Περιφερειακά αεροδρόμια: Το Ταμείο πρέπει να ορίσει την ημερομηνία υποβολής των δεσμευτικών προσφορών των 7 ενδιαφερομένων. Η αρχική ημερομηνία υποβολής των προσφορών ήταν ο Μάιος του 2014, αλλά αυτό τώρα δεν αναμένεται να συμβεί πριν από τον Σεπτέμβριο. Η διαδικασία δεν αντιμετωπίζει νομικά προβλήματα, ενώ για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια έχουν ενδιαφερθεί επτά επενδυτικά σχήματα.
• Μαρίνα Αλίμου: Τον Ιούλιο του 2013 εξέφρασαν ενδιαφέρον 11 επενδυτικά σχήματα, αλλά μέχρι στιγμής δεν έχει καθοριστεί η υποβολή δεσμευτικών προσφορών. Πληροφορίες αναφέρουν εμπλοκή στη σύνταξη του ΕΣΧΑΔΑ (Ειδικά Σχέδια Χωρικής Ανάπτυξης Δημόσιων Ακινήτων) της μαρίνας και των άλλων λιμένων/μαρινών που περιέχονται στη συγκεκριμένη ιδιωτικοποίηση.
• ΟΛΠ/ΟΛΘ: Η έγκριση του φιλικού διακανονισμού μεταξύ Cosco και ΟΛΠ ξεκαθαρίζει το τοπίο και επιταχύνει την αποκρατικοποίηση. Το ενδιαφέρον είναι δεδομένο και υψηλό και το ΤΑΙΠΕΔ, μετά και τη σύσταση της Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων (ΡΑΛ), θα πρέπει να καθορίσει την ημερομηνία υποβολής των δεσμευτικών προσφορών, τόσο για τον ΟΛΠ όσο και για τον ΟΛΘ.
• Τιτλοποίηση ακινήτων: H διοίκηση του Ταμείου έχει δεσμευθεί να προχωρήσει σε μια τιτλοποίηση εσόδων από ακίνητα (ή μετοχοποίηση εταιρείας ακινήτων) η οποία θα αποφέρει μέχρι τέλος του έτους 350 έως 500 εκατ. ευρώ. Σήμερα ο στόχος αυτός θεωρείται ανέφικτος, αλλά η νέα διοίκηση του Ταμείου θα πρέπει να κάνει αγώνα δρόμου προκειμένου να την ολοκληρώσει μέσα στο 2015. Εξάλλου, πολύ λίγες αποκρατικοποιήσεις παραμένουν πλέον σε εξέλιξη, έτσι ώστε να έρθουν έσοδα το 2015.
Ακόμη η νέα διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ θα πρέπει να τρέξει προκειμένου να ξεκινήσουν οι αποκρατικοποιήσεις που αρχικά προγραμματίζονταν να ξεκινήσουν μέσα στο 2013. Πρόκειται για τις αποκρατικοποιήσεις των ΕΛΤΑ, του ΔΑΑ και της Εγνατίας Οδού και όσων επιχειρήσεων παραμένουν στη δικαιοδοσία του ΤΑΙΠΕΔ. Πρόσφατα, μάλιστα, έγινε γνωστό ότι το Ταμείο θέλει να επιστρέψει τις μετοχές της ΛΑΡΚΟ στο Δημόσιο, καθώς πλέον δεν θεωρεί εφικτή την αποκρατικοποίηση της ζημιογόνου επιχείρησης. Σημειώνεται ότι αρκετές αποκρατικοποιήσεις που αρχικά είχαν ανατεθεί στο ΤΑΙΠΕΔ, τελικά θα γίνουν με τη επιστασία του ελληνικού Δημοσίου. Μεταξύ αυτών οι αποκρατικοποιήσεις των ΕΑΣ, της ΕΛΒΟ, της ΔΕΗ (ώς ένα βαθμό), ενώ ερωτήματα υπάρχουν για το μέλλον των ΕΛΠΕ, ΔΕΠΑ κ.ά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παράκληση να μην υπάρχουν μηνύματα υβριστικού περιεχομένου.