Τιμη Νι

Παρέχεται από το Investing.com

ΔΕΣΦΑ: «Τρέχουν» Έργα Ύψους €250 Εκατομμυρίων

Τον Δεκέμβριο του 2016 θα έχει ολοκληρωθεί η αναβάθμιση του τερματικού σταθμού υγροποιημένου φυσικού αερίου του ΔΕΣΦΑ στη Ρεβυθούσα Μεγάρων, με την κατασκευή της τρίτης δεξαμενής και την αύξηση κατά 40% του ρυθμού αεριοποίησης.
Το έργο αυτό προϋπολογισμού 156 εκατομμυρίων ευρώ, είναι και το μόνο μεγάλης κλίμακας και στρατηγικής σημασί
ας έργο που εκτελεί ο ΔΕΣΦΑ, σύμφωνα με το δεκαετές πρόγραμμα ανάπτυξης 2015-24. Στο νέο δεκαετές, περιλαμβάνονται και άλλα έργα αντίστοιχου ή και πολύ μεγαλύτερου προϋπολογισμού, για τα οποία ωστόσο δεν έχουν ληφθεί αποφάσεις για την υλοποίησή τους. Έτσι, ενώ ο συνολικός προϋπολογισμός των προβλεπόμενων επενδύσεων ανέρχεται σε 1,454 δισ. ευρώ, αυτά που βρίσκονται σε φάση υλοποίησης περιορίζονται στα επίπεδα των 250 εκατομμυρίων.
Έργα μεγάλης κλίμακας για τα οποία δεν έχει ληφθεί επενδυτική απόφαση, είναι ο αγωγός Κομοτηνή –Θεσπρωτία προϋπολογισμού άνω του ενός δισ. ευρώ. Επίσης ο σταθμός συμπίεσης στους Κήπους του Έβρου δαπάνης περίπου 85 εκατομμυρίων. Ωστόσο την υλοποίηση και των δύο ο ΔΕΣΦΑ εξαρτά από το ενδιαφέρον που θα δείξουν χρήστες του δικτύου για τη δέσμευση χωρητικότητας.

Να σημειωθεί εδώ ότι τον αγωγό Κομοτηνής-Θεσπρωτίας ο ΔΕΣΦΑ τον είχε εξαιρέσει κατά τη σύνταξη του προηγούμενου δεκαετούς, καθώς θεώρησε ότι από την στιγμή που δεν υπάρχει μεσοπρόθεσμη προοπτική να κατασκευαστεί ο υποβρύχιος ελληνοιταλικός αγωγός (IGI), δεν υπάρχει λόγος να περιλαμβάνεται το συγκεκριμένο έργο στα δεκαετή αναπτυξιακά του προγράμματα, αφού κύριος προορισμός του είναι να τροφοδοτεί τον ελληνοιταλικό αγωγό. Στη θέση αυτή του ΔΕΣΦΑ αντέδρασαν έντονα η ΔΕΠΑ και η ιταλική Edison που είναι οι φορείς του IGΙ μέσω της εταιρείας Poseidon, με αποτέλεσμα να γίνει αναθεώρηση του προηγούμενου δεκαετούς.
Σε ό,τι αφορά στα άλλα έργα του ΔΕΣΦΑ, η κατασκευή αγωγού προς τη Λάρυμνα (ΛΑΡΚΟ) μήκους 36 χιλιομέτρων και προϋπολογισμού 17,5 εκατομμυρίων ευρώ είναι «παγωμένη», καθώς εκκρεμεί η συμβατική δέσμευση του χρήστη δηλαδή της ΛΑΡΚΟ η οποία ως γνωστόν αντιμετωπίζει σοβαρά οικονομικά προβλήματα. Η κατασκευή του αγωγού από τη Μάνδρα Αττικής στο διυλιστήριο των  ΕΛΠΕ στην Ελευσίνα μήκους 6,5 χιλιομέτρων ολοκληρώνεται σύντομα και αναμένεται να λειτουργήσει τον Ιούλιο.
Παρόμοια έργα εκτελεί ο ΔΕΣΦΑ για τις διασυνδέσεις των μονάδων ηλεκτροπαραγωγής της Protergia και της Korinthos Power σε Άγιο Νικόλαο και Αγίους Θεοδώρους και της βιομηχανικής περιοχής Θίσβης Βοιωτίας. Οι διασυνδέσεις αυτές θα λειτουργήσουν μέσα στο φετινό καλοκαίρι.
Τέλος σε εξέλιξη έχει σειρά μικρότερων επενδύσεων που εστιάζουν στην αναβάθμιση και εκσυγχρονισμό της λειτουργικής του δομής. Έτσι, μεταξύ άλλων έχει σε διαδικασία υλοποίησης έργα όπως:
* Εγκατάσταση εξοπλισμού SCADA πεδίου προϋπολογισμού 1,5 εκατομμυρίων ευρώ και θέση σε λειτουργία το Νοέμβριο του 2016.
* Αναβάθμιση εξοπλισμού συστήματος τιμολόγησης σε μετρητικούς σταθμούς προϋπολογισμού 4,8 εκατομμυρίων και θέση σε λειτουργία Νοέμβριος 2016
* Ολοκληρωμένο πληροφοριακό σύστημα φυσικού αερίου προϋπολογισμού 1,95 εκατομμυρίων και λειτουργία τον Οκτώβριο του 2016.
Τέλος να σημειωθεί ότι το δεκαετές αναπτυξιακό πρόγραμμα του ΔΕΣΦΑ τίθεται σε δημόσια διαβούλευση που θα διαρκέσει μέχρι και την 5 Μαΐου, ενώ για την έγκρισή του αποφασίζει η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παράκληση να μην υπάρχουν μηνύματα υβριστικού περιεχομένου.