Τιμη Νι

Παρέχεται από το Investing.com

Η «5η ΦΑΛΑΓΓΑ» ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΟΡΩΣΙΚΟΥ ΑΓΩΓΟΥ ΦΥΣΙΚΟΥ ΑΕΡΙΟΥ

ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΩΣ «ΔΟΥΡΕΙΟΣ ΙΠΠΟΣ» ΥΠΟΝΟΜΕΥΣΗΣ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗΣ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑΣ
Του ΕΙΔΙΚΟΥ ΣΥΝΕΡΓΑΤΗ
Η πρόσφατη επίσκεψη του επικεφαλής της GAZPROM, κ. ΑΜίλερ, στην Αθήνα  και η κάλυψη από μερίδα του Τύπου έδωσε και πάλι την ευκαιρία στους κύκλους εκείνους που λειτουργούν ως «Δούρειος Ίππος» υπονόμευσης της εθνικής αναπτυξιακής προσπάθειας να ξεκινήσουν μια ακόμη εκστρατεία δημιουργίας εντυπώσεων.  
Κι αυτό σε μια κρίσιμη περίοδο, όπου η κυβέρνηση διαπραγματεύεται με τους δανειστές για ρευστότητα της οικονομίας και για ουσιαστικό «κούρεμα» που θα καταστήσει το χρέος βιώσιμο. Μια κυβέρνηση που προωθεί μια διαφορετική λογική δημοσιονομικής εξυγίανσης, με βάση την παραγωγική ανασυγκρότηση, την προσέλκυση αμοιβαία επωφελών ξένων επενδύσεων και την μεγέθυνση της οικονομίας.

Στο πλαίσιο αυτής της κυβερνητικής πολιτικής εντάσσεται η αξιοποίηση νέων δεδομένων,  που δημιούργησε η απόφαση της Μόσχας να αλλάξει την όδευση προμήθειας φυσικού αερίου στην ευρωπαϊκή αγορά από την Ουκρανία και να παραδώσει το  φυσικό αέριο στα σύνορα Ελλάδος-Τουρκίας.
Η προοπτική ενός ελληνικού αγωγού από τα ελληνο-τουρκικά σύνορα μέχρι τα σύνορα Ελλάδος-FYROMαποτελεί μια σημαντική επενδυτική  ευκαιρία, στην οποία η κυβέρνηση ανταποκρίθηκε θετικά με μια συστηματική προσπάθεια επίτευξης επιπρόσθετων ωφελημάτων, που θα ενισχύουν την ικανότητα της χώρας να ανταπεξέλθει στις οικονομικές και κυρίως πολιτικές  πιέσεις που δέχεται από εκείνους που θέλουν την Ελλάδα αέναη «αποικία χρέους».
Η επίσκεψη κ. Α. Μίλερ ήταν μια καθοριστική συνάντηση για την προώθηση της συνεργασίας σε συνέχεια του πλαισίου που συμφωνήθηκε κατά τις συνομιλίες Πούτιν-Τσίπρα. Ο προσδιορισμός των προϋποθέσεων για αμεσότερη εξασφάλιση των οικονομικών ωφελημάτων από την λειτουργία του αγωγού, που θα μπορούσε να συμβάλει στην στήριξη της δημοσιονομικής σταθερότητας στις σημερινές συνθήκες πιέσεων που δέχεται η χώρα, είναι ο μοναδικός λόγος που δεν έχει ήδη ολοκληρωθεί και τυπικά το ήδη συμφωνημένο πλαίσιο αυτής της αμοιβαία επωφελούς συνεργασίας.
Κι όμως, η επίσκεψη αυτή αντιμετωπίστηκε με άρθρα στον τύπο όπως  «άνθρακας ο αγωγός», «ρούβλια που δεν υπήρχαν στην βαλίτσα του Μίλερ» (Ελεύθερος Τύπος), «συζητήσεις περί διαγραμμάτων» (Ναυτεμπορική), «μόνο συμπάθεια» (Τα Νέα) σε μια προσπάθεια να αναδειχθεί ως «γεγονός» αυτό, που ήδη πριν από την συνάντηση Πούτιν-Τσίπρα, καλλιεργείτο επικοινωνιακά από διάφορους κύκλους: ότι η υπόθεση του ελληνικού αγωγού είναι … «εξωπραγματική» και ότι η μοναδική … συμβολή της είναι να μας φέρει σε «σύγκρουση» με τους εταίρους μας στην Ε.Ε.
Κι όλα αυτά επειδή η σημερινή κυβέρνηση τόλμησε το … αυτονόητο: να ανταποκριθεί σε μια θετική για την Ελλάδα συγκυρία που παρουσιάστηκε στην περιοχής μας.
ΥΠΟΝΟΜΕΥΣΗ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗΣ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑΣ
Η εκστρατεία χυδαίας διαστρέβλωσης της πραγματικότητας αποκτά πλέον τον χαρακτήρα «5ης φάλαγγας» που υπονομεύει ευθέως όχι μόνο την προσπάθεια της κυβέρνησης να προωθήσει μια τεράστια διεθνή επένδυση, αιμοδότη της δημοσιονομικής σταθερότητας της χώρας για δεκαετίες αλλάαποδυναμώνει την διεθνή διαπραγματευτική θέση της ελληνική κυβέρνησης, που ενισχύει η άμεση και θετική ανταπόκριση της στην υλοποίηση του ελληνικού αγωγού.
Όμως, όλοι αυτοί οι «σχολιαστές» κατανοούν πλήρως τα πρωτοφανή δημοσιονομικά οφέλη, που θα αποκομίσει η οικονομία μας από την μεταφορά 47 δις κυβικών μέτρων μέσω της ελληνικής επικράτειας. Πρόκειται για μια στρατηγική επένδυση που θα καταστήσει την χώρα έναν από τους θεμελιώδεις κόμβους φυσικού αερίου στον ευρωπαϊκό ενεργειακό χάρτη, αλλάζοντας άρδην την γεωοικονομική της θέση.
Οι δηλώσεις Μίλερ έξω από Μέγαρο Μαξίμου μετά την συνάντηση με το Πρωθυπουργό χαρακτηριστήκαν  «γενικόλογες διαβεβαιώσεις».  Ωστόσο η πραγματικότητα είναι διαφορετική. Ο κ. Μίλερ δήλωσε απερίφραστα «Η Ρωσική πλευρά και η Gazprom εγγυώνται ότι μέσα από το έδαφος της Ελλάδος θα μεταφέρει έως 47 δις κυβικά μέτρα και αναμφίβολα τέτοιος όγκος μεταφοράς θα δώσει τις δυνατότητες για την Ελλάδα να πάρει εμπορική πίστωση για υλοποίηση άλλων σχεδίων στην Ελλάδα».
Ήταν, επίσης, κατηγορηματικός  ότι ο ελληνικός αγωγός θα υλοποιηθεί σε πλήρη συμμόρφωση με την κοινοτική νομοθεσία και ότι ευρωπαϊκές εταιρίες ενδιαφέρονται ήδη για συμμετοχή στην κοινοπραξία του έργου, η οποία καταρχήν θα είναι 50%-50% από Ελληνική Δημόσια Εταιρία και Εταιρία ρωσικών συμφερόντων.
Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΕΧΕΙ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΒΟΥΛΗΣΗ ΚΑΙ ΘΑ ΣΤΗΡΙΞΕΙ ΤΗΝ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΗΣ
Το γεγονός ότι η κυβέρνηση υποστηρίζει πλήρως το έργο αυτό και ταυτόχρονα προσέρχεται με αυξημένο αίσθημα ευθύνης στις διαπραγματεύσεις προκειμένου να εξασφαλίσει τους βέλτιστους δυνατούς όρους, αντιμετωπίζεται από τους «σχολιαστές» με μια πρωτοφανή μηδενιστική εκστρατεία της προσπάθειας της χώρας να ανακάμψει.
Τέτοια «αρθρογραφία» προσφέρει το κατάλληλο κλίμα που χρειάζονται κάθε λογής θιγόμενα διεθνή ανταγωνιστικά συμφέροντα, που πλήττονται από την απόφαση της Μόσχας να προκρίνει την μεταφορά του φυσικού αερίου μέσω Ελλάδος. Γιατί όλοι αυτοί γνωρίζουν ότι ήδη έχει κατατεθεί από την Σλοβακία η πρόταση του σχεδίου “East Ring”, πρόταση που αποσκοπεί να μεταφέρει τα 47 δις κυβ. μέτρα φυσικού αερίου από τα σύνορα … Βουλγαρίας-Τουρκίας, παρακάμπτοντας την Ελλάδα !!
Πρόκειται για ένα έργο πολυσύνθετο και με αυστηρό χρονοδιάγραμμα υλοποίησης μέχρι το 2019 και αυτή είναι η βασική πλην όμως τεχνικού χαρακτήρα και βατή δυσκολία του εγχειρήματος.
Η κυβέρνηση πιστεύει ότι το ελληνικό παραγωγικό δυναμικό μπορεί να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις τέτοιων έργων ευρωπαϊκής σημασίας Πρωτίστως, όμως, η κυβέρνηση έχει την πολιτική βούληση να στηρίξει και να φέρει σε πέρας αυτήν την στρατηγική ενεργειακή  επιλογή της χώρας

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παράκληση να μην υπάρχουν μηνύματα υβριστικού περιεχομένου.