Τιμη Νι

Παρέχεται από το Investing.com

Τρέχουν... για τον β' γύρο των αποκρατικοποιήσεων


Τρέχουν... για τον β' γύρο των αποκρατικοποιήσεων
Το ζοφερό κλίμα, που δημιουργούν οι συνεχείς καθυστερήσεις για την καταβολή της δόσης των 31,5 δισ. ευρώ αλλά και οι αλλεπάλληλες εμπλοκές των διαπραγματεύσεων με την τρόικα, τείνει να αμβλυνθεί λίγο από τις σαφώς πειστικότερες εξαγγελίες του ΤΑΙΠΕΔ για επίσπευση των αποκρατικοποιήσεων και ορισμό σαφούς χρονοδιαγράμματος ενός δευτέρου κύματος. Πράγματι μετά την έναρξη των διαδικασιών πώλησης για ΟΠΑΠ και ΔΕΠΑ, τη σκυτάλη παίρνουν τα δύο μεγάλα λιμάνια της χώρας (ΟΛΠ, ΟΛΘ), τα Ελληνικά Πετρέλαια (ΕΛΠΕ), η ΕΥΑΘ, η Λάρκο, το «Ελευθέριος Βενιζέλος», η Εγνατία Οδός, τα ΕΛΤΑ, καθώς και άλλα μικρότερα αεροδρόμια και μαρίνες.
Εχουμε κάποια πολύ σημαντικά περιουσιακά στοιχεία και οι προσφορές αναμένεται να ξεκινήσουν τους επόμενους μήνες, τόνισε κατά τη διάρκεια της ομιλίας του σε συνέδριο ο διευθύνων σύμβουλος του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου κ. Ι. Εμίρης. Από την επιτυχημένη προώθηση του προγράμματος αποκρατικοποιήσεων, υπογράμμισε ο κ. Εμίρης, η κυβέρνηση προσδοκά να προσελκύσει επενδύσεις 60 δισ. ευρώ, να δημιουργήσει 50.000 νέες θέσεις εργασίας και να πετύχει ετήσια φορολογικά έσοδα 3 δισ. ευρώ, αυξάνοντας το ΑΕΠ κατά μία ποσοστιαία μονάδα ανά έτος. Πέραν αυτού οι αποκρατικοποιήσεις αποτελούν βασικό εργαλείο για τη βιωσιμότητα του χρέους και για την αποφυγή της χρεοκοπίας. Σύμφωνα με το σχέδιο διάσωσης της ΕΕ και του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου, η Αθήνα πρέπει να βρει 19 δισ. ευρώ μέχρι το τέλος του 2015 και 50 δισ. ευρώ έως το τέλος του 2020 στο πλαίσιο του προγράμματος αποκρατικοποιήσεων. Στο πλαίσιο αυτό η κυβέρνηση ετοιμάζεται να προχωρήσει σε διαγωνισμό για την ιδιωτικοποίηση των ΕΛΠΕ, αλλά και των δύο μεγαλύτερων λιμανιών της χώρας σε Πειραιά και Θεσσαλονίκη.

ΔΕΠΑ ΚΑΙ ΕΛΠΕ
Ειδικότερα σε φάση έντονων διεργασιών έχει μπει πλέον η διαδικασία πώλησης της ΔΕΠΑ. Οι εταιρείες που ενδιαφέρονται προχωρούν στη συγκρότηση των κοινοπρακτικών σχημάτων, εν όψει της κατάθεσης μη δεσμευτικών προσφορών. Κομβικός είναι ο ρόλος της Gazprom, καθώς όπως έχει δηλώσει σε άρθρο του ο αναπληρωτής πρόεδρός της «η συμμετοχή μας στον διαγωνισμό συμβαδίζει με τη στρατηγική του ομίλου Gazprom σχετικά με την προσέγγιση των πελατών λιανικής». Εν τω μεταξύ, όμως, ιδιαίτερα δυναμικά κινούνται και οι ιταλικές ENI και Edison, οι οποίες συζητούν και με τους Ρώσους αλλά και η κοινοπραξία των ομίλων Μυτιληναίου και Βαρδινογιάννη (ο δεύτερος μεγαλύτερος πελάτης της ΔΕΠΑ).
Υπενθυμίζεται ότι η EΝΙ έχει ήδη ισχυρή παρουσία στην ελληνική αγορά αερίου, καθώς διαθέτει μειοψηφικά μερίδια και το μάνατζμεντ των δύο (θυγατρικών της ΔΕΠΑ) Εταιρειών Παροχής Αερίου σε Θεσσαλονίκη και Θεσσαλία, ενώ η Edison είναι ο συνεταίρος της ΔΕΠΑ στον ελληνοϊταλικό αγωγό ITGI, ενώ έχει και την καλή μαρτυρία της συνεργασίας της στον ηλεκτρισμό με τον όμιλο των Ελληνικών Πετρελαίων, που είναι κάτοχος του 35% της ΔΕΠΑ.
Τελευταία, ακούγεται και το όνομα της ισραηλινής εταιρείας Israel Corporation, η οποία, σύμφωνα με πληροφορίες, έχει έρθει σε επαφή με την ισπανική Gas Natural, η οποία στο παρελθόν είχε ενδιαφερθεί για την ΔΕΠΑ, αλλά, όπως αναφέρουν πηγές της αγοράς, στην παρούσα φάση κρατάει αποστάσεις. Η ονοματολογία συνεχίζεται με πληροφορίες να θέλουν τους Ισραηλινούς να έχουν κάνει επαφή για τη δημιουργία κοινοπρακτικού σχήματος με την καταριανή QPI (Qatar Petroleum International), ενώ τέλος και η αζερική Socar φέρεται αποφασισμένη να διεκδικήσει τη ΔΕΠΑ, αλλά αναζητά συμμαχία με ευρωπαϊκή εταιρεία.
Υπενθυμίζεται ότι στις 5 Νοεμβρίου, σύμφωνα με την προκήρυξη του ΤΑΙΠΕΔ, οι εταιρείες οι οποίες, στην πρώτη φάση της διαδικασίας, είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον για την εξαγορά των μετοχών της ΔΕΠΑ που κατέχει το ελληνικό Δημόσιο, θα πρέπει να καταθέσουν μη δεσμευτικές οικονομικές προσφορές.
Εν τω μεταξύ, όπως σχολιάζει η αγορά, η Gazprom ενδιαφέρεται και για τα ΕΛΠΕ και έχει ήδη κάνει επαφές για την «κατόπτευση του περιβάλλοντος» καθώς όλα εξαρτώνται από τη στάση που θα κρατήσει ο όμιλος Λάτση. Υπενθυμίζεται ότι σήμερα ο ενεργειακός όμιλος ελέγχεται, μέσω της Paneuropean που κατέχει το 41,25% των μετοχών, από τον κ. Σπύρο Λάτση και η είσοδος ενός νέου επενδυτή με μικρότερο ποσοστό δημιουργεί ερωτηματικά και ενδοιασμούς.

ΛΑΡΚΟ
Στη λίστα των προς ιδιωτικοποίηση εταιρειών είναι επίσης και η Λάρκο, η οποία τελεί εν αναμονή της απόφασης από τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας επί του αιτήματός της για τον καθορισμό προσωρινής τιμής. Η απόφαση της ΡΑΕ θεωρείται κομβικής σημασίας, καθώς υπό όρους θα μπορούσε σε συνδυασμό με την αντίστοιχη απόφαση της Αρχής για την Αλουμίνιον να χρησιμοποιηθεί ως οδηγός για την τιμολόγηση των υπολοίπων ενεργοβόρων βιομηχανιών αλλά και να δημιουργήσει περιβάλλον για την πώληση της ίδιας της Λάρκο στην καλύτερη δυνατή τιμή.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παράκληση να μην υπάρχουν μηνύματα υβριστικού περιεχομένου.