Τιμη Νι

Παρέχεται από το Investing.com

Πατάνε γκάζι για ιδιωτικοποιήσεις και αναδιαρθρώσεις των ΔΕΚΟ

Με Παπακωνσταντίνου, Ρέππα η πρώτη σύσκεψη στο υπουργείο Οικονομικών μετά την αναθεώρηση του Μνημονίου
Την ταχύτερη δυνατή τοποθέτηση συμβούλων αποκρατικοποιήσεων σε δημόσια ακίνητα, λιμάνια και κρατικές εταιρείες, άμεσες ενέργειες εύρεσης κονδυλίων για να προχωρήσουν οι επενδύσεις και επιτάχυνση των επιχειρησιακών σχεδίων των μεταφορικών ΔΕΚΟ αποφάσισε χθες ο υπουργός Οικονομικών Γ. Παπακωνσταντίνου, σε σύσκεψη που είχε με τον αρμόδιο υπουργό Μεταφορών Δήμητρη Ρέππα.
Με Παπακωνσταντίνου, Ρέππα η πρώτη σύσκεψη στο υπουργείο Οικονομικών μετά την αναθεώρηση του ΜνημονίουΣύμφωνα με αρμόδια στελέχη, κοινή γραμμή ήταν η επιτάχυνση όλων των στόχων στο πεδίο των ΔΕΚΟ και των αποκρατικοποιήσεων παράλληλα. Σημείο-κλειδί θεώρησαν την εύρεση μετρητών, ώστε να προχωρήσουν τα έργα (αυτοχρηματοδοτούμενα, επενδύσεις ΕΣΠΑ κ.λπ.) που έχουν μεγάλο πρόβλημα μετά την περικοπή των πόρων του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων.
Πληροφορίες ανέφεραν ότι για το σκοπό αυτό επιτέλους «ξεκολλάει» το δάνειο 2 δισ. ευρώ της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων που εκκρεμεί από τον Ιούλιο, ενώ αναζητείται τρόπος να καλυφθούν όσα έργα έχουν μείνει «ορφανά» από κοινοτικά κονδύλια.
ΟΣΕ: φεύγουν 1.800
* Υπολογίστηκαν σε 1.800 οι μετατάξεις που θα κάνει ο ΟΣΕ προς τη δημόσια διοίκηση.
**Αποφασίστηκε να προχωρήσει με τη στήριξη του κράτους ο εμπορευματικός σταθμός στο Θριάσιο και στη Θεσσαλονίκη και εκ των υστέρων ιδιώτες να κληθούν προς αξιοποίηση επί σχεδίου που το Δημόσιο θα επιβάλει.
**Επίσης, αποφασίστηκε ο ΟΑΣΑ να υποβάλει σχέδιο έως το τέλος του έτους, νωρίτερα δηλαδή από τον αρχικό προγραμματισμό.
Πρόκειται για την πρώτη μεγάλη σύσκεψη που έγινε στο υπουργείο Οικονομικών μετά τη νέα αναθεώρηση του Μνημονίου. Αρμόδια στελέχη έλεγαν ότι πρόκειται για το πιο δύσκολο εγχείρημα μαζί με τη φοροδιαφυγή, για την οποία προγραμματίζονται ανακοινώσεις την προσεχή εβδομάδα.
Οσο για το υπουργείο Υποδομών θα μπορούσε να λέγεται και υπουργείο ΔΕΚΟ, αφού στο χαρτοφυλάκιό του περιλαμβάνονται ουκ ολίγες κρατικές επιχειρήσεις, αν και ο αριθμός τους μειώθηκε εσχάτως μετά τις ιδιωτικοποιήσεις του ΟΤΕ και της Ολυμπιακής.
Με δεδομένο ότι κυβέρνηση και τρόικα έχουν αναγάγει σε ύψιστης σημασίας το θέμα του υπερπληθυσμού των ΔΕΚΟ, θέλοντας και μη ο Δημ. Ρέππας «πατάει γκάζι» για τη συγχώνευση επιχειρήσεων, αρχής γενομένης από τις αστικές συγκοινωνίες. Σύμφωνα με πληροφορίες, το θέμα τέθηκε και κατά τη χθεσινή σύσκεψη των Ρέππα και Παπακωνσταντίνου, προκειμένου να δρομολογηθούν:
1Η συνένωση της ΕΘΕΛ (μπλε λεωφορεία) με τα ΗΛΠΑΠ (τρόλεϊ), προκειμένου να δημιουργηθεί μία εταιρεία για τη λειτουργία των επίγειων συγκοινωνιακών μέσων.
2Η δημιουργία μιας εταιρείας μετά τη συγχώνευση της Αττικό Μετρό Εταιρεία Λειτουργίας (ΑΜΕΛ), με το τραμ και τον ηλεκτρικό σιδηρόδρομο (ΗΣΑΠ).
Σημειώνεται πως αναφορά σε συγχώνευση του μετρό με τον ΗΣΑΠ υπάρχει σε νόμο της δεκαετίας του '90.
Η σχετική διάταξη ουδέποτε ενεργοποιήθηκε όμως, με τους ιθύνοντες του -τότε- υπουργείου Μεταφορών να λένε πως οι δύο εταιρείες λειτουργούν υπό διαφορετικό ιδιοκτησιακό καθεστώς και έχουν διαφορετικούς κανονισμούς εργασίας και συλλογικές συμβάσεις.
Ελεγαν, επίσης, πως οι μηχανοδηγοί του ΗΣΑΠ λαμβάνουν περισσότερα από τους ηλεκτροδηγούς του μετρό, πράγμα απολύτως αναμενόμενο αν λάβει κανείς υπόψη πως το μετρό «μετρά» πια μια δεκαετία ζωής, ενώ στον ΗΣΑΠ υπάρχουν εργαζόμενοι που προσλήφθηκαν τη δεκαετία του '80.
Το μόνο θέμα που υπάρχει είναι ότι ΑΜΕΛ και Τραμ ανήκουν σήμερα στην Αττικό Μετρό Α.Ε., ενώ ο ΗΣΑΠ αποτελεί θυγατρική του ΟΑΣΑ, αλλά αυτή η διαφορά μπορεί απλώς να καθυστερήσει για μερικές εβδομάδες τη συγχώνευση. *

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παράκληση να μην υπάρχουν μηνύματα υβριστικού περιεχομένου.