Τιμη Νι

Παρέχεται από το Investing.com

Πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων με τυχερά παιχνίδια, υποδομές και Λάρκο


 Αναμένονται έσοδα άνω των 700 εκατ. ευρώ - Θα παρουσιαστεί σήμερα
στο υπουργικό συμβούλιο
Του Σωτηρη Nικα
Από τα τυχερά παιχνίδια, τις υποδομές της χώρας και τη ΛΑΡΚΟ φαίνεται ότι θα ξεκινήσει το τριετές πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων του Δημοσίου, που εκτός απροόπτου θα παρουσιαστεί σήμερα από τον υπουργό Οικονομικών Γ. Παπακωνσταντίνου στο υπουργικό συμβούλιο. Επίσης, δεν αποκλείεται να συζητηθούν η πορεία απελευθέρωσης των κλειστών επαγγελμάτων και εφαρμογής των μέτρων που προβλέπονται στη συμφωνία με Διεθνές Νομισματικό Ταμείο (ΔΝΤ), Κομισιόν και Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα (ΕΚΤ), η οποία μεταξύ άλλων προβλέπει και την είσπραξη τουλάχιστον 1 δισ. ευρώ ετησίως από τις ιδιωτικοποιήσεις στα επόμενα τρία χρόνια.
Σύμφωνα με πληροφορίες, στο πλαίσιο των ιδιωτικοποιήσεων, το οικονομικό επιτελείο στοχεύει στην είσπραξη τουλάχιστον 700 εκατ. ευρώ (ποσό που μπορεί να ξεπεράσει και το 1 δισ. ευρώ) από την οργάνωση και εκμετάλλευση της αγοράς των τυχερών παιγνίων. Σε αυτά περιλαμβάνονται:
1. Η επέκταση αδειών του ΟΠΑΠ.
2. Η πώληση αδειών για τον ηλεκτρονικό τζόγο (internet betting) και
3. Η προώθηση νομοσχεδίου για τη λειτουργία καταστημάτων με «φρουτάκια» και «βιντεολόττο».
Στο υπουργείο Οικονομικών υποστηρίζουν ότι οι αδειοδοτήσεις αυτές θα συνοδευτούν και από τη δημιουργία μιας Ανεξάρτητης Αρχής Παιγνίων, η οποία θα ελέγχει αυστηρά τη λειτουργία των επιχειρήσεων που θα δραστηριοποιηθούν στην αγορά των τυχερών παιχνιδιών. Πάντως, ακόμα δεν είναι ξεκάθαρο το πότε θα έχει έσοδα το Δημόσιο από την εκχώρηση των παραπάνω αδειών.
Σε ό,τι αφορά τις υποδομές της χώρας, η κυβέρνηση προτίθεται να προχωρήσει στη σύναψη συμβάσεων παραχώρησης με ιδιώτες για τα λιμάνια και τα περιφερειακά αεροδρόμια της Ελλάδας. Το Δημόσιο θα κρατάει την ψιλή κυριότητα και θα παραχωρεί ένα μέρος της επικαρπίας στον ιδιώτη που θα πρέπει να υλοποιήσει και επενδύσεις. Για τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ) «Ελ. Βενιζέλος», εξετάζεται η χρονική επέκταση της άδειας εκμετάλλευσης που έχει η γερμανική εταιρεία Hochtief, αλλά και η είσοδος τρίτου επενδυτή που απλώς θα αγοράσει μέρος του μετοχικού κεφαλαίου τόσο από το Δημόσιο, όσο και από τη Hochtief.
Για την ακίνητη περιουσία του Δημοσίου -εκτιμάται σε πάνω από 300 δισ. ευρώ- η κυβέρνηση θα προχωρήσει στη δημιουργία ειδικής γραμματείας που θα διαχειρίζεται τα ακίνητα, ενώ θα προωθήσει και νομοθετικές ρυθμίσεις σύμφωνα με τις οποίες θα «καθαρίζουν» γρήγορα τα ακίνητα από τυχόν διαδικαστικές εμπλοκές (πολεοδομία, δικαστικές διαμάχες κ.λπ.).
Πέραν αυτών, το υπουργικό συμβούλιο αναμένεται να αποφασίσει την επιτάχυνση των διαδικασιών αποκρατικοποίησης της ΛΑΡΚΟ. Οι διαδικασίες είχαν ξεκινήσει από την προηγούμενη κυβέρνηση και είχαν «παγώσει». Ομως, το υπουργείο Οικονομικών διαπιστώνει μεγάλες ζημίες στην επιχείρηση και θέλει να επισπεύσει την ιδιωτικοποίησή της. Οι πληροφορίες θέλουν να πωλείται πλειοψηφικό πακέτο της ΛΑΡΚΟ σε στρατηγικό επενδυτή.
Παράλληλα, εκτιμάται ότι θα εγκριθεί και τυπικά η πώληση του 49% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε ιδιώτη, ο οποίος θα αναλάβει και το μάνατζμεντ της επιχείρησης, καθώς και το πρόγραμμα αξιοποίησης της ακίνητης περιουσίας του ΟΣΕ (παραχώρηση εμπορικών και εμπορευματικών σταθμών, εκμετάλλευση οικοπέδων κ.λπ.).
Στο υπουργείο Οικονομικών θεωρούν ότι αυτή τη στιγμή δεν είναι πρόσφορο το έδαφος για να γίνουν κινήσεις αποκρατικοποίησης σε εταιρείες που είναι εισηγμένες στο Χρηματιστήριο Αθηνών, λόγω του αρνητικού κλίματος που επικρατεί. Ωστόσο, δεν αποκλείουν, να δοθεί σε κάποιον ιδιώτη το μάνατζμεντ μαζί με ένα ποσοστό των ΕΥΔΑΠ και ΕΥΑΘ (έως 23% για την ΕΥΑΘ και έως 10% για την ΕΥΔΑΠ), ενώ κάτι αντίστοιχο μπορεί να γίνει και στις περιπτώσεις των ΔΕΠΑ και ΔΕΗ. Σε κάθε περίπτωση, τις τελικές αποφάσεις θα τις λάβει ο ίδιος ο πρωθυπουργός.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παράκληση να μην υπάρχουν μηνύματα υβριστικού περιεχομένου.