«Η θέση της κυβέρνησης είναι η αξιοποίηση και η διατήρηση του δημόσιου χαρακτήρα της ΛΑΡΚΟ και, προς αυτήν την κατεύθυνση, έχουμε λάβει συγκεκριμένες πρωτοβουλίες, ώστε, με συντεταγμένο τρόπο, να προχωρήσουμε στην αναδιοργάνωση της εταιρίας, που θα την καταστήσει βιώσιμη και ισχυρή και θα οδηγήσει την ένταξή της στην Ελληνική Εταιρία Συμμετοχών και Περιουσίας», όπως είπε.
Σύμφωνα με τον υπουργό, η ΛΑΡΚΟ αποτελεί εθνικό κεφάλαιο για τη χώρα, συνεχίζει να είναι 100% εξωστρεφής εταιρεία και να συγκαταλέγεται στις πιο αξιόλογες διεθνώς στην αγορά του νικελίου.
Επεσήμανε ακόμη τις υπαρκτές αναπτυξιακές της ικανότητες, δηλώνοντας πως «εμείς καλούμαστε να δώσουμε λύση στη δύσκολη εξίσωση. Χρειάζονται υποχωρήσεις από όλες τις πλευρές με σκοπό οι εργαζόμενοι να έχουν κεντρικό ρόλο στο διάλογο».
Η σχέση με τη ΔΕΗ, η ιδιοκτησία και η διαμάχη με τη DIGICOM, τα τρία δομικά προβλήματα της ΛΑΡΚΟ
Το πρώτο πρόβλημα της ΛΑΡΚΟ είναι σύμφωνα με τον υπουργό, η σχέση της με τη ΔΕΗ. Όπως ενημέρωσε, μετά από πρωτοβουλία της κυβέρνησης, ΔΕΗ και ΛΑΡΚΟ σύναψαν συμφωνία για την τιμή του ρεύματος, αλλά και διευθέτησαν τα παλαιά χρέη, για τη σταδιακή αποπληρωμή τους.
Αναφορικά με το ιδιοκτησιακό ζήτημα, σύμφωνα με τον κ.Σταθάκη αυτό
παραμένει ασαφές για χρόνια, με αποτέλεσμα να υπάρχει ένα σύνθετο
σύστημα, ανάμεσα στα δικαιώματα της παλαιάς και της νέας ΛΑΡΚΟ, καθώς
και το ιδιοκτησιακό καθεστώς των εργοστασίων, «το αν ανήκουν δηλαδή στο
δημόσιο ή στη ΛΑΡΚΟ», όπως είπε.
«Έχουμε απευθυνθεί στο νομικό συμβούλιο του κράτους, είμαστε πολύ κοντά στο να βρεθεί μια λύση η οποία να επιλύει ένα τόσο σύνθετο ιδιοκτησιακό πρόβλημα, με στόχο να μπορεί η εταιρεία να δανείζεται», δήλωσε.
Ως προς τη σχέση της εταιρείας με τη Digicom και αναφορικά με το ζήτημα
των κρατικών ενισχύσεων, ο υπουργός εξέφρασε τη βεβαιότητα πως μέχρι
τέλος του χρόνου η απόφαση που θα ληφθεί θα ανοίξει το δρόμο ώστε να
μπορέσει η εταιρεία να αναβαθμίσει τις εγκαταστάσεις της στο αμέσως
επόμενο διάστημα.
«Με αυτά τα τρία θέματα κατά νου και με τις ενέργειες που κάνουμε ως κυβέρνηση προσπαθούμε να διαμορφώσουμε ένα πλαίσιο στο οποίο η εταιρεία, η οποία ετοιμάζει στρατηγικό σχέδιο, η οποία προσπαθεί να διαχειριστεί τη βραχυχρόνια κρίση τώρα, μέσα στο φθινόπωρο θα μπορεί να λάβει τις σημαντικές αποφάσεις, οι οποίες θα οδηγήσουν τη ΛΑΡΚΟ, σ’ ένα πολύ διαφορετικό πλαίσιο λειτουργίας», κατέληξε ο υπουργός.
Βολές κατά παλαιότερων κυβερνήσεων ΝΔ για κακοδιαχείριση της εταιρείας και εξυπηρετήσεις ημετέρων
«Είναι συνήθης πρακτική της αντιπολίτευσης να μας κατηγορεί εδώ και δυο
χρόνια για έλλειψη στρατηγικού σχεδίου και για την καταστροφή της
ελληνικής οικονομίας, ωστόσο όλοι γνωρίζουν ποιος μας έφερε ως εδώ»,
δήλωσε ο κ.Σταθάκης
Η ΛΑΡΚΟ βρίσκεται σε ιδιαίτερα δυσμενή θέση λόγω της παλαιότερης
κακοδιαχείρισης και είναι σαφές πως η ευθύνη πρωτίστως βρίσκονται στην
ΝΔ, όπως σημείωσε.
Μάλιστα έκανε λόγο για κυβερνήσεις, διορισμένες από την ΝΔ, που μέσα σε λίγα χρόνια «κατάφεραν να χαθούν εκατοντάδες εκατομμύρια κέρδη με αποτέλεσμα η ΛΑΡΚΟ να καταγράφει ετήσιες ζημιές της τάξης των 100.000.000 ευρώ».
«Τότε εμφανίζεται το ζήτημα των κρατικών ενισχύσεων που ακόμα και σήμερα δημιουργεί σοβαρά προβλήματα στη ΛΑΡΚΟ», σημείωσε ο υπουργός και πρόσθεσε πως το 2009 «η διοίκηση προχώρησε σε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου 45.000.000 ευρώ.
Και συνεχίζει με μια σειρά κρατικών εγγυήσεων, στη περίοδο 2010-2014. Ως αποτέλεσμα, η εταιρεία βρέθηκε κατηγορούμενη από τη Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ε.Ε. τη digee.com η οποία ζητά την επιστροφή 135.000.000 ευρώ».
Παράλληλα με το θέμα της κακοδιαχείρισης της ΛΑΡΚΟ, ο υπουργός
αναφέρθηκε και στις κατηγορίες για εξυπηρετήσεις ημετέρων. «Ο κύριος
Σκρέκας, τοποθετείται πρόεδρος του ΔΣ της ΛΑΡΚΟ στις 22/2/2008 με αμοιβή
7.000 ευρώ μηνιαίως η οποία αναπροσαρμόστηκε αμέσως μετά στα 9.000 ευρώ
με αναδρομική ισχύ», όπως είπε.
«Ένα μήνα αργότερα στις 2/6/2008, προσλαμβάνει τη νύφη του- δηλαδή τη
γυναίκα του κυρίου Σκρέκα, η κυρία Ειρήνη Kαραγκούνη-Σκρέκα. Η κυρία
Σκρέκα προσλήφθηκε αμέσως ως υποδιευθύντρια παρακάμπτοντας την ιεραρχία
με τακτικές υποδοχές ύψους 4.219,35 ευρώ, ξεπερνώντας τους παλαιότερους
διπλωματούχους μηχανικούς.
Επιπλέον ο κύριος Σκρέκας, στις 13/3/2008 προσέλαβε και τον συμπέθερο του, τον πατέρα της κυρίας Καραγκούνη-Σκρέκα ως διευθυντή ασφαλείας στο εργοστάσιο της Λάρυμνας με μισθό 2.700 ευρώ, ο οποίος ήταν απόστρατος ταξίαρχος της Χωροφυλακής.
Επιπλέον ο κύριος Σκρέκας, στις 13/3/2008 προσέλαβε και τον συμπέθερο του, τον πατέρα της κυρίας Καραγκούνη-Σκρέκα ως διευθυντή ασφαλείας στο εργοστάσιο της Λάρυμνας με μισθό 2.700 ευρώ, ο οποίος ήταν απόστρατος ταξίαρχος της Χωροφυλακής.
Την ίδια περίοδο προσλαμβάνεται και η κόρη του υφυπουργού Τουρισμού
κυρίου Λιάσκου Βουλευτή Ευβοίας, με σκοπό τη συγγραφή της ιστορίας της
ΛΑΡΚΟ η οποία και δεν γράφτηκε ποτέ. Όλα αυτά συμβαίνουν ενώ η εταιρεία
επαναλαμβάνω καταγράφει μεγάλες ζημιές της τάξης των 100.000.000 το
χρόνο», όπως κατήγγειλε ο υπουργός.πηγη
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παράκληση να μην υπάρχουν μηνύματα υβριστικού περιεχομένου.