Ο λογαριασμός από τα μέτρα που περιλαμβάνει το νομοσχέδιο που κατατέθηκε στη Βουλή περιγράφεται στην έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του κράτους. Πρόκειται για το νομοσχέδιο που κατέθεσε μονομερώς η ελληνική πλευρά, χωρίς την έγκριση των θεσμών.
Αναφορικά με το φορολογικό κομμάτι προκύπτει:
– Ετήσια αύξηση εσόδων, από τον επανακαθορισμό του φόρου εισοδήματος και της Ειδικής Εισφοράς Αλληλεγγύης, το ύψος της οποίας εκτιμάται στο ποσό του 1,7 δισ. ευρώ
– Ετήσια μείωση των εσόδων του Δημοσίου, από την κατάργηση του ειδικού τέλους πέντε λεπτών (0,05) του ευρώ, ανά στήλη, κάθε παιγνίου της ΟΓΙΑΠ ΑΕ, το ύψος της οποίας εκτιμάται στο ποσό των 210 εκατ. ευρώ περίπου
– Ετήσια αύξηση των εσόδων του Δημοσίου ύψους 56 εκατ. ευρώ περίπου, από την αύξηση της συμμετοχής του Ελληνικού Δημοσίου (από 30% σε 35%) στα έσοδα επί του μικτού κέρδους από τα τυχερά παίγνια.
Αναφορικά με τις ρυθμίσεις του ασφαλιστικού οι σημαντικότερες περικοπές αφορούν σε:
– Ετήσια εξοικονόμηση δαπάνης, από το 2020 και εφεξής ποσού 900 εκατ. ευρώ περίπου, από την κατάργηση του ΕΚΑΣ, η οποία για τα έτη 2016, 2017, 2018 και 2019 περιορίζεται σε 168 εκατ., 569 εκατ., 803 εκατ. και 853 εκατ. περίπου αντίστοιχα, από τον επανακαθορισμό κατά το αυστηρότερο των κριτηρίων χορήγησής του.
Εξοικονόμηση από:
– τη μείωση της ετήσιας δαπάνης για τους νέους συνταξιούχους του Δημοσίου και του ΕΦΚΑ ύψους 21 εκατ. ευρώ για το έτος 2016, 101 εκατ. ευρώ έως το έτος 2017, 222 εκατ. ευρώ έως το έτος 2018 και 345 εκατ. ευρώ έως το έτος 2019.
– τη μείωση της ετήσιας δαπάνης οικογενειακών παροχών για τους νέους συνταξιούχους του ΕΦΚΑ ύψους 1 εκατ. ευρώ για το έτος 2016, 7 εκατ. ευρώ έως το έτος 2017, 15 εκατ. ευρώ έως το έτος 2018 και 21 εκατ. ευρώ έως το έτος 2019,
– τη μείωση της ετήσιας δαπάνης για συντάξεις λόγω θανάτου του Δημοσίου και του ΕΦΚΑ ύψους 11 εκατ. ευρώ για το έτος 2016, 59 εκατ. ευρώ έως το έτος 2017, 122 εκατ. ευρώ έως το έτος 2018 και 177 εκατ. ευρώ έως το έτος 2019,
– τη μείωση της ετήσιας δαπάνης για συντάξεις του Δημοσίου και του ΕΦΚΑ , λόγω της εφαρμογής ανωτάτου ορίου σύνταξης ύψους 22 εκατ. ευρώ για το έτος 2016 και 38 εκατ. ευρώ για καθένα από τα έτη 2017 και 2018.
– τη μη καταβολή αυξήσεων, κατά το 2018, στους υφιστάμενους συνταξιούχους του Δημοσίου και του ΕΦΚΑ, ύψους 187 εκατ. ευρώ.
– τη μη καταβολή αυξήσεων σε υφιστάμενους συνταξιούχους του Δημοσίου και του ΕΦΚΑ, λόγω συμψηφισμού των αυξήσεων αυτών με τις αρνητικές προσωπικές διαφορές που θα προκύψουν από τον επανυπολογισμό των συντάξεων, ύψους 76 εκατ. ευρώ, η οποία θα επέλθει στον προϋπολογισμό του έτους 2019.
Ετήσια μελλοντική εξοικονόμηση, από την αύξηση του ορίου ηλικίας, για την καταβολή της σύνταξης σε πολιτικούς υπαλλήλους που απολύονται από το 65° στο 67° έτος της ηλικίας τους.
Επίσης προβλέπεται αύξηση εσόδων:
α) ύψους 23 εκατ. ευρώ για το έτος 2016, 24 εκατ ευρώ για το έτος 2017, 25 εκατ. ευρώ για το έτος 2018, 2 εκατ. ευρώ για το έτος 2019, λόγω αύξηση του ορίου ασφαλιστέων αποδοχών (άρθρο 38)
β) ύψος 136 εκατ. ευρώ από το έτος 2017, 137 εκατ. ευρώ έως το έτος 2018, 138 κατ. ευρώ έως το έτος 2019, λόγω αλλαγής της βάσης εισφορών στους αυτοαπασχολούμενους και ελεύθερους επαγγελματίες (από τεκμαρτό εισόδημα στο πραγματικό εισόδημα από την ασκούμενη δραστηριότητά τους), (άρθρο 39)
γ) ύψους 94 εκατ. ευρώ για το έτους 2016, 95 εκατ. ευρώ έως το έτους 2017, 112 εκατ. ευρώ έως το έτος 2018, 157 εκατ. ευρώ έως το έτος 2019 από τις ρυθμίσεις ως προς τις εισφορές ασφαλισμένων στον ΟΓΑ (άρθρο 40)
– Ετήσια εξοικονόμηση δαπάνης της τάξης των 600 χιλ. ευρώ περίπου από τον περιορισμό δαπανών για αμοιβές διοικητών, Υποδιοικητών, Προέδρων και Αντιπροέδρων, καθώς και των μελών των Διοικητικών Συμβουλίων για τους εντασσόμενους φορείς (άρθρα 51-68)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παράκληση να μην υπάρχουν μηνύματα υβριστικού περιεχομένου.