Του ΛΕΩΝΙΔΑ ΒΑΤΙΚΙΩΤΗ*
Σε επίδομα μετατρέπει τις συντάξεις το νέο ασφαλιστικό τερατούργημα κυβέρνησης και δανειστών, ενώ αυξάνει υπέρμετρα τις εισφορές. Μόνιμοι μηχανισμοί περικοπών θα επιβάλλουν μειώσεις σε περίπτωση που η δαπάνη υπερβεί το όριο του 16% του ΑΕΠ. Σε εργαλείο δημοσιονομικής προσαρμογής μετατρέπεται το ασφαλιστικό.
ΣΤΑ 9 ΔΙΣ ΕΥΡΩ ΦΤΑΝΟΥΝ ΤΑ ΣΥΝΟΛΙΚΑ ΜΕΤΡΑ
Το ΔΝΤ το είπε κι έγινε! Μέτρα ύψους 9 δισ. ευρώ είχε ζητήσει ο Πολ Τόμσεν με άρθρο του στην ιστοσελίδα του μισητού οργανισμού από τις 11 Φεβρουαρίου για να ενταχθεί στο πρόγραμμα χρηματοδότησης της ελληνικής οικονομίας το ΔΝΤ, μέτρα ύψους 9 δισ. ευρώ θα νομοθετήσει η κυβέρνηση αποδεχόμενη πλήρως την απαίτησή του και για ένα επιπλέον πακέτο ύψους 3,6 δισ. ευρώ που θα ενεργοποιηθεί σε περίπτωση απόκλισης από τους συμφωνημένους στόχους πέραν του πακέτου μέτρων ύψους 5,4 δισ. ευρώ.
Η συμφωνία που επήλθε στο συμβούλιο υπουργών Οικονομικών της ευρωζώνης στο Άμστερνταμ, την Παρασκευή 22 Απριλίου, να εξειδικευθούν τα μέτρα ύψους 3,6 δισ. ευρώ σε ένα νόμο-κάβα φέρνει στην επιφάνεια την εγκληματική ευθύνη της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ για
τη ραγδαία επιδείνωση του βιοτικού επιπέδου του ελληνικού λαού. Η ροζ
Αριστερά του Τσίπρα και τα τυχάρπαστα εθνίκια του Καμμένου φέρνουν στο
εξής τις ίδιες ευθύνες με τα λαμόγια του ΓΑΠ και του Σαμαρά για την φτωχοποίηση του ελληνικού λαού και
την πείνα που θα έρθει. Αναδεικνύει επίσης ότι οι συνεχείς υποχωρήσεις
απέναντι στους δανειστές το μόνο αποτέλεσμα που έχουν είναι να τους
ανοίγουν την όρεξη για νέα αντιλαϊκά μέτρα. Οι υπουργοί του ΣΥΡΙΖΑ πίστευαν, μες στην παροιμιώδη αφέλειά τους, ότι κραδαίνοντας ανά χείρας το πλεόνασμα ύψους 0,7% του ΑΕΠ που
ανακοίνωσε η ευρωπαϊκή στατιστική υπηρεσία μια μέρα νωρίτερα, οι
πιστωτές θα έμεναν με το στόμα ανοιχτό, θα ανακαλούσαν τις απαιτήσεις
τους και θα δεχόντουσαν το σκεπτικό τους. Η προσαρμογή στην
πραγματικότητα ξεκίνησε με την Λαγκάρντ που αμφισβήτησε την αξιοπιστία των στατιστικών στοιχείων,
καθώς πολύ σωστά επικαλέστηκε τις συνεχείς προσαρμογές προς τα κάτω που
κάνει η Γιούροστατ, συνεχίστηκε με τον όρο ψήφισης από τη Βουλή ενός
επιπλέον πακέτου μέτρων και ολοκληρώθηκε με τη δήλωση από την ίδια την
γενική διευθύντρια του Ταμείου, που παρακολουθούσε τη συνεδρίαση του
Άμστερνταμ (μαζί με τον πρόεδρο της ΕΚΤ Μάριο Ντράγκι, του Ευρωπαϊκού Μηχανισμού Σταθερότητας Κλάους Ρέκλινγκ, τον αντιπρόεδρο της Κομισιόν Βάλντις Ντομπρόβσκις και τον επίτροπο Πιέρ Μοσκοβισί) ότι «δε χρειάζεται κούρεμα του χρέους»! Εκεί χάθηκε κι η τελευταία ελπίδα που έθρεφαν οι καιροσκόποι ΣΥΡΙΖΑ να παίξουν με τις αντιθέσεις μεταξύ Ευρωπαίων και ΔΝΤ,
υποτιμώντας τη βαθύτερη συμφωνία τους και το ανοιχτό ενδεχόμενο ένα νέο
πακέτο άγριων αντιλαϊκών μέτρων να καταστήσει αχρείαστο το κούρεμα του
χρέους. Με αυτή της τη δήλωση η Λαγκάρντ ευθυγραμμίστηκε πλήρως με τον
Σόιμπλε και τη συμφωνία της 12ης Ιουλίου 2015, την οποία είχε υπογράψει η Ελλάδα.
Το αποτέλεσμα είναι πως η ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ θα ψηφίσουν ένα σύνολο αντιλαϊκών μέτρων που ισούται με τέταρτο μνημόνιο, όπως γρήγορα χαρακτηρίστηκε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, χωρίς να γίνει κούρεμα ούτε ενός ευρώ από το δημόσιο χρέος!
ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΟ ΓΝΩΡΙΣΜΑ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΟΙ ΥΨΗΛΕΣ ΕΙΣΦΟΡΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΧΑΜΗΛΕΣ ΠΑΡΟΧΕΣ
ΣΥΡΙΖΑ και ΑΝΕΛ πέτυχαν το απίστευτο: από τις δύο γραμμές που υπήρχαν μεταξύ ΔΝΤ και ΕΕ,
με τον απερίγραπτο ενδοτισμό και την ανεκδοτολογική εθελοδουλεία τους
να εφαρμόσουν τις χειρότερες επιλογές που έθετε ως όρο ο κάθε πιστωτής.
Δηλαδή αντιλαϊκά μέτρα που ζητούσε το ΔΝΤ και κόψιμο κάθε συζήτησης για κούρεμα του χρέους που απαιτούσαν οι Γερμανοί!
Την όρεξη των πιστωτών για νέα αντιλαϊκά μέτρα άνοιξαν τα δύο
νομοσχέδια που ανακοίνωσε η κυβέρνηση για το φορολογικό και το
ασφαλιστικό. Η κυβέρνηση μάλιστα ήθελε η ανακοίνωσή τους, ενώ τυπικά
συνεχίζονταν οι διαπραγματεύσεις, να λειτουργήσει ως επίδειξη
συνεργασίας προς τους πιστωτές, που θα αμβλύνει την απαίτησή τους για
νέες περικοπές. Κοινώς, οι ΣΥΡΙΖΑίοι ήθελαν να κάνουν ασκήσεις υποταγής και το μόνο που κατάφεραν ήταν να τους επιβάλλουν να πάρουν κι επιπλέον μέτρα…
Μάλιστα ήταν τέτοια η βιασύνη της κυβέρνησης να φέρει το νομοσχέδιο στη
Βουλή, που στην πρώτη του εκδοχή, κι όχι την τελική όπως δόθηκε στη
δημοσιότητα την Παρασκευή 22 Απριλίου 2015, κρίθηκε από το Ελεγκτικό Συνέδριο ως αντισυνταγματικό επειδή δε συνοδευόταν από αναλογιστικές μελέτες…
Το νομοσχέδιο για το ασφαλιστικό, η συζήτηση του οποίου στις αρμόδιες επιτροπές θα ξεκινήσει την Δευτέρα 25 Απριλίου, ενώ αναμένεται να ψηφιστεί στη Βουλή στις 10 Μαΐου,
αλλάζει εκ βάθρων το τοπίο εισάγοντας ένα νέο ασφαλιστικό σύστημα.
Χαρακτηριστικό του γνώρισμα οι υψηλές εισφορές και οι χαμηλές παροχές. Ο
Κατρούγκαλος έτσι διατηρεί το θλιβερό προνόμιο να νομοθετεί ένα
ασφαλιστικό νομοσχέδιο που θα ζήλευε κι ο Πινοτσέτ…
Επτά είναι τα στοιχεία που ξεχωρίζουν, καθιστώντας το νέο ασφαλιστικό ως
το πιο αντιλαϊκό ασφαλιστικό νόμο που έχει ποτέ κατατεθεί.
Πρώτο, αύξηση των ασφαλιστικών εισφορών κατά 0,50% για τους εργοδότες και 0,50% γα τους εργαζόμενους από 1.6.2016 μέχρι 31.5.2019 και κατά 0,25% επιπλέον για τους εργαζόμενους και τους εργοδότες από 1.6.2019 μέχρι 31.5.2022. για τον κλάδο κύριας σύνταξης που ως βάση της θα έχει ένα ποσοστό 20% επί
των αποδοχών των εργαζομένων και θα αφορά μισθωτούς, ελεύθερους
επαγγελματίες κι αμειβόμενους με μπλοκάκι. Για τους μισθωτούς το 20% κατανέμεται σε ποσοστό 6,67% σε βάρος των ασφαλισμένων και 13,33%
σε βάρος των εργοδοτών, συμπεριλαμβανομένου του δημοσίου. Για τον κλάδο
υγείας, η εισφορά των μισθωτών ορίζεται σε 7,10% επί των πάσης φύσης
αποδοχών τους που κατανέμεται σε ποσοστό 6,45% για παροχές σε είδος (2,15% για τον ασφαλισμένο και 4,30% για τον εργοδότη) και 0,65% για παροχές σε χρήμα (0,40% του ασφαλισμένου, 0,25% του εργοδότη). Η εισφορά των ελεύθερων επαγγελματιών για την υγειονομική περίθαλψη ορίζεται σε ποσοστό 6,95% επί του ασφαλιστέου εισοδήματός τους (το οποίο κατανέμεται σε ποσοστό 6,45% για παροχές σε είδος και 0,50% για παροχές σε χρήμα). Στο 20% θα ανέλθουν οι μηνιαίες ασφαλιστικές εισφορές για τους κατ’ επάγγελμα αγρότες από την 1η Ιανουαρίου το 2022. Μέχρι τότε θα αυξάνονται σταδιακά.
Δεύτερο, μείωση συντάξεων, Προβλέπεται ορισμός εθνικής σύνταξης, που θα χορηγείται χωρίς εισοδηματικά κριτήρια και θα χρηματοδοτείται από τον κρατικό προϋπολογισμό, στα 384 ευρώ για 20 χρόνια ασφάλισης. Σε περίπτωση χορήγησης της σύνταξης πριν τα 20 έτη με ελάχιστο τα 15, το ποσό αυτό θα μειώνεται κατά 2% για κάθε έτος ασφάλισης. Να σημειωθεί πως η κατώτερη εθνική σύνταξη σήμερα ανέρχεται στα 486 ευρώ για 15 χρόνια ασφάλισης και 4.500 ένσημα.
Για τον υπολογισμό του ανταποδοτικού μέρους της σύνταξης θα λαμβάνεται
υπόψη ο μέσος όρος των μηνιαίων αποδοχών του ασφαλισμένου καθ’ όλη τη
διάρκεια του εργάσιμου βίου, αντί των 5 καλύτερων από την τελευταία δεκαετία που ίσχυε στο ΙΚΑ ή του (ακόμη πιο ευνοϊκού για τους εργαζομένους) τελευταίου μισθού που ίσχυε σε ΔΕΚΟ και τράπεζες, ως τώρα. Με βάση υπολογισμούς το αποτέλεσμα θα είναι να μειωθούν οι συντάξεις από 25% ως και 30%
σε σχέση με σήμερα. Συνυπολογίζοντας τις δύο συντάξεις, λόγω της
κατάργησης των κατώτερων νομοθετικά κατοχυρωμένων ορίων, η μείωση που θα
επέλθει θα φτάσει ακόμη και το 15%.
Άμεσα θα πέσει τσεκούρι σε όσες συντάξεις υπερβαίνουν τα 1.300 μικτά και 1.170 καθαρά, με τους περισσότερους συνταξιούχους εξ αυτών να είναι τραπεζοϋπάλληλοι, εργαζόμενοι σε ΔΕΚΟ κι όσοι εισπράττουν πάνω από μία κύρια σύνταξη.
Η μείωση της σύνταξης επιτυγχάνεται μέσω της μείωσης του ποσοστού αναπλήρωσης. Στο εξής για 20 χρόνια ανέρχεται στο 16,77% (από 40%), για 30 χρόνια στα 26,37 χρόνια (από 60%) και για 35 χρόνια στο 33,81% (από 80%).
Τρίτο, ενοποίηση όλων των ασφαλιστικών ταμείων στον Ενιαίο Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (ΕΦΚΑ), που θα είναι ο φορέας κύριας κοινωνικής ασφάλισης και θα ξεκινήσει τη λειτουργία του από 1 Ιανουαρίου 2017. Η ένταξη όλων των ταμείων (ΝΑΤ, ΟΓΑ, κ.α.) στο νέο υπερ-ταμείο θα σημάνει την εξίσωση προς τα κάτω των ασφαλιστικών δικαιωμάτων καθώς
οι παροχές θα προσαρμοστούν στο ελάχιστο δυνατό. Ενοποίηση θα επέλθει
μεταξύ των επικουρικών ταμείων και των ταμείων πρόνοιας. Έτσι, το ΕΤΕΑ μετονομάζεται σε Ενιαίο Ταμείο Επικουρικής Ασφάλισης και Εφάπαξ Παροχών που
θα αποτελείται από δύο κλάδους: επικουρικής ασφάλισης και εφάπαξ
παροχών. Η ενοποίηση εξυπηρετεί επίσης τη χρηματοδότηση των μεγάλων
ελλειμματικών ταμείων από μικρά πλεονασματικά, όπως πχ το ΕΤΑΠ – ΜΜΕ, με
διαθέσιμα που προσεγγίζουν τα 650 εκ. ευρώ!
Τέταρτο, μείωση των αναπηρικών συντάξεων. Πλήρης σύνταξη θα χορηγείται όταν το ποσοστό αναπηρίας υπερβαίνει το 80%. Μεταξύ 67% και 79,99% θα χορηγείται το 75% της εθνικής σύνταξης, μεταξύ 50% και 66,99% το 50% της σύνταξης και σε όσους αναγνωρίζεται ποσοστό αναπηρίας έως 49,99% θα χορηγείται το 40% της σύνταξης.
Πέμπτο, κατάργηση του αγγελιόσημου, που ανερχόταν στο 20% επί της διαφημιστικής δαπάνης και βάραινε τους διαφημιζόμενους,
ενώ στήριζε την ασφάλιση των δημοσιογράφων. Το συγκεκριμένο μέτρο, που
θα αρχίσει να ισχύει αμέσως με τη δημοσίευση του νόμου, αποτελούσε
χρόνιο αίτημα των εκδοτών οι οποίοι ευελπιστούν ότι με την κατάργησή του θα αυξηθεί ισόποσα η διαφημιστική δαπάνη και φυσικά κόκκινο πανί για τους δημοσιογράφους καθώς θα σημάνει τη ραγδαία υποβάθμιση των κατοχυρωμένων ασφαλιστικών τους δικαιωμάτων.
Φαίνεται έτσι πως ο ΣΥΡΙΖΑ, ενώ έρχεται σε ρήξη με μεμονωμένους εκδότες
και συγκροτήματα (πχ ΔΟΛ), που έχουν κλείσει προ πολλού τον κύκλο τους,
την ίδια ώρα χτίζει κοινωνικές συμμαχίες με το σύνολο των εκδοτών,
προσδοκώντας στη στήριξή τους που θα του επιτρέψει να μακροημερεύσει
στην εξουσία. Κι αυτό σε βάρος των ασφαλιστικών δικαιωμάτων χιλιάδων
δημοσιογράφων, παρότι μάλιστα ο ΕΔΟΕΑΠ που καταργείται ήταν ένα από τα
ελάχιστα αυτοδιοίκητα και αυτοδιαχειριζόμενα ταμεία που η λειτουργία του
δε στηριζόταν σε κρατική χρηματοδότηση.
Έκτο, κατάργηση του ΕΚΑΣ με ακόμη ταχύτερους ρυθμούς, εισάγοντας αυστηρότερα εισοδηματικά κριτήρια. Το τρέχον έτος θα χάσουν το επίδομα περίπου 120.000 συνταξιούχοι που εισπράττουν τα 30 ευρώ και αρκετοί απ’ όσους παίρνουν τα 230 ευρώ. Η μείωση των ωφελουμένων του ΕΚΑΣ θα σηματοδοτήσει πολύ μεγαλύτερη επιδείνωση των όρων ζωής χιλιάδων φτωχών που ανήκουν στην τρίτη ηλικία, επειδή οι ωφελούμενοι πληρώνουν ως τώρα συμμετοχή 10% στη φαρμακευτική δαπάνη, αντί του 25% που είναι η γενική συμμετοχή.
Τέλος, με το αντιασφαλιστικό νομοσχέδιο του Κατρούγκαλου, που εισάγει έμμεση ρήτρα μηδενικού ελλείμματος στις επικουρικές συντάξεις, δημιουργούνται μόνιμοι μηχανισμοί παρακολούθησης των δαπανών οι οποίοι θα ενεργοποιούν εργαλεία περικοπών κύριων και επικουρικών συντάξεων, σε περίπτωση που ξεπερασθεί το όριο του 16% του ΑΕΠ.
ΔΙΠΛΑΣΙΑΣΜΟΣ ΦΟΡΟΥ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ
ΕΚΤΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ
Τουλάχιστον 1,8 δισ. ευρώ επιπλέον φόρους θα πληρώσουν με την φορολογία εισοδήματος τα 8,5 εκ. φορολογουμένων με βάση το νομοσχέδιο που έδωσε στη δημοσιότητα η κυβέρνηση, όπου το αφορολόγητο για μισθωτούς, συνταξιούχους και αγρότες μειώνεται από τα 9.550 ευρώ στα 9.100 ευρώ.
Το αποτέλεσμα είναι πώς τα χαμηλότερα φορολογικά κλιμάκια (τα οποία
σύμφωνα με τις προεκλογικές εξαγγελίες των πολιτικών απατεώνων του
ΣΥΡΙΖΑ θα ελαφρύνονταν) τώρα θα πληρώσουν ακόμη και διπλάσιο φόρο! Για παράδειγμα όσοι έχουν ετήσιο εισόδημα 10.000 ενώ για το εισόδημα του 2015 θα πληρώσουν 100 ευρώ φόρο, για το εισόδημα του 2016 με το νέο νόμο θα πληρώσουν 200 ευρώ. Όσοι δηλώνουν ετήσιο εισόδημα 15.000 ευρώ, μαζί με την εισφορά αλληλεγγύης, αντί για 1.305 ευρώ φόρο εισοδήματος το 2015, το 2016 θα πληρώσουν 1.366. Όσοι έχουν 17.000 ευρώ αντί για 1.759 θα πληρώσουν 1.850 ευρώ, κοκ.
Η
κυβέρνηση για προπαγανδιστικούς λόγους προβάλλει την αύξηση στο φόρο που
θα επέλθει (κυρίως εξ αιτίας της αυξημένης εισφοράς αλληλεγγύης) στα
υψηλά εισοδηματικά κλιμάκια, προσπερνώντας την εξαιρετικά μικρή τους
συμμετοχή στο σύνολο των φορολογικών εσόδων. Έτσι, το μεγαλύτερο μέρος
των φορολογικών εσόδων προέρχεται όλο και εντατικότερα από τα χαμηλότερα
εισοδήματα.
Δραματικά
θα είναι τα αποτελέσματα της φοροεπιδρομής στους ελεύθερους
επαγγελματίες, που θα φορολογηθούν από το πρώτο ευρώ, με την κλίμακα των
μισθωτών και συνταξιούχων. Μάλιστα, παρότι μειώνεται ο φορολογικός
συντελεστής από 26% στο 22% οι περισσότεροι θα κληθούν να καταβάλλουν περισσότερες κρατήσεις λόγω αυξημένων ασφαλιστικών εισφορών (20% για σύνταξη, 6,95% για υγεία και 7% για επικουρική).
Το αποτέλεσμα θα είναι χιλιάδες ελεύθεροι επαγγελματίες να αναγκαστούν
να κλείσουν τα βιβλία τους και να αυξηθεί η αδήλωτη εργασία, καθώς θα
είναι πολύ πιο συμφέρον να μη δηλώνονται οι αμοιβές…
ΕΜΜΕΣΟΙ ΦΟΡΟΙ
ΧΑΡΑΤΣΙ ΣΤΟΥΣ ΠΙΟ ΦΤΩΧΟΥΣ
Η αύξηση του ΦΠΑ από το 23% στο 24% (όταν μέχρι το 2010 ήταν στο 19%) θα προκαλέσει αύξηση στο τελικό κόστος πωληθέντων κατά 3,5%,
αν στην τιμή πώλησης μετακυλισθεί το ακριβές ποσοστό της αύξησης.
Γεγονός σπάνιο, καθώς στις περισσότερες φορές η αύξηση των έμμεσων φόρων
γίνεται αφορμή για χιονοστιβάδα αυξήσεων. Οι τελικές τιμές δηλαδή θα
αυξηθούν πολύ περισσότερο, προκαλώντας μεγαλύτερη αφαίμαξη στις τσέπες
των εργαζομένων. Να σημειωθεί δε πως χώρες όπως η Γερμανία και η Κύπρος
έχουν ΦΠΑ 19%, χώρες όπως Γαλλία και η Αγγλία έχουν ΦΠΑ 20%, Βέλγιο και Ισπανία 21%, Ιταλία 22% και Ιρλανδία 23%. Καμία δηλαδή χώρα με συγκρίσιμη οικονομική δομή προς της Ελλάδας δεν έχει τόσο υψηλό ΦΠΑ.
Η αύξηση του ΦΠΑ δεν
είναι κι η μοναδική αύξηση των έμμεσων φόρων που φέρνει η επιτυχής κατά
την κυβέρνηση ολοκλήρωση της τρέχουσας αξιολόγησης. Παρότι ακόμη δεν
έχουν ανακοινωθεί επίσημα, θεωρείται σίγουρο ότι έχει συμφωνηθεί: αύξηση του ειδικού φόρου κατανάλωσης στη βενζίνη κατά 10 λεπτά (που θα την οδηγήσει από τα 1,34 ευρώ στα 1,47 ευρώ),
αύξηση στην τιμή του υγραερίου κίνησης, του ειδικού φόρου κατανάλωσης
στο φυσικό αέριο, στο ειδικό τέλος κινητής τηλεφωνίας, στη συνδρομητική
τηλεόραση και επιβολή νέου τέλους διαμονής στα ξενοδοχεία.
Η αύξηση των έμμεσων φόρων θα
προκαλέσει δυσανάλογη επιβάρυνση των χαμηλών στρωμάτων (σε σχέση με τα
υψηλότερα) καθώς απ’ αυτούς προέρχεται το μεγαλύτερο μέρος της
κατανάλωσης κι αποτελεί σίγουρη πηγή εσόδων για τον προϋπολογισμό και
τους πιστωτές.
Δεν είναι όμως μόνο η νέα φτώχεια που θα φέρει η αύξηση των έμμεσων φόρων. Η αρνητική τους επίδραση θα φανεί και στα μακροοικονομικά μεγέθη της ελληνικής οικονομίας καθώς θα οξύνουν την ύφεση κι αντί για 1% όπως είναι οι πρόσφατες εκτιμήσεις για το 2016 θα
κλείσει σε χαμηλότερα επίπεδα. Η συρρίκνωση της ζήτησης καθώς
μεγαλύτερο μέρος του εισοδήματος θα οδηγείται σε φόρους θα προκαλέσει
μεγαλύτερη μείωση στην ιδιωτική κατανάλωση (που ούτως ή άλλως αναμενόταν να συρρικνωθεί κατά 1 έως 2%)
και υψηλότερη ανεργία που κι αυτή αναμενόταν να αυξηθεί σε σχέση με το
2015. Εν ολίγοις μεγαλύτερη βύθιση στην ύφεση όπου παραδέρνει η ελληνική
οικονομία από το 2008 και με φρενήρεις ρυθμούς από το 2010,
καταρρίπτοντας το ένα παγκόσμιο ρεκόρ μετά το άλλο.
Η
κυβέρνηση επιχειρεί να διασκεδάσει αυτή την προοπτική (που είναι βέβαιη
καθώς επαναλαμβάνεται σταθερά από το πρώτο μνημόνιο που υπέγραψε ο
Παπανδρέου το 2010 μέχρι σήμερα) υποσχόμενη λαγούς με πετραχήλια: επενδύσεις και δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, λόγω του κλίματος …αισιοδοξίας.
Κανείς ωστόσο δεν πρόκειται να επενδύσει σε μια χώρα που η ύφεση θα
εντείνει την αβεβαιότητα παρασέρνοντας, σαν ντόμινο, την μια επιχείρηση
μετά την άλλη και δημιουργώντας αλλεπάλληλα κύματα χρεοκοπιών στην
ιδιωτική οικονομία.
Για να
μην επιβεβαιωθεί αυτή η προοπτική, και κυρίως για να μην υλοποιηθούν τα
σχέδια περαιτέρω υποβάθμισης της θέσης των εργαζομένων και των μεσαίων
στρωμάτων που οδηγούνται στην εξαθλίωση, πρέπει τα σχέδια κυβέρνησης και δανειστών να μείνουν στα χαρτιά. Τα νομοσχέδια που μετατρέπουν τις συντάξεις σε επιδόματα και επιβάλλουν στην Ελλάδα των ανύπαρκτων κοινωνικών παροχών (ακόμη και πριν το ξέσπασμα της κρίσης) μια από τις υψηλότερες φορολογίες στην Ευρώπη πρέπει να μείνουν στα χαρτιά!
*Πηγή: prin.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παράκληση να μην υπάρχουν μηνύματα υβριστικού περιεχομένου.