Οι θέσεις της νέας κυβέρνησης για θέματα λιμενικής πολιτικής με επίκεντρο τον Πειραιά και την Cοsco έχει ...
προκαλέσει σύγχυση στους μην γνωρίζοντες σε βάθος το θέμα αφού συγχέουν την ιδιωτικοποίηση τόσο του ΟΛΠ όσο και του ΟΛΘ με την αναδιαπραγμάτευση της σύμβασης παραχώρησης στους Κινέζους δύο προβλητών της ΙΙ και της ΙΙΙ στο λιμάνι του Πειραιά. Πρόκειται όμως για διαφορετικές υποθέσεις.
Κάθετο είναι το «όχι» της κυβέρνησης στις ιδιωτικοποιήσεις των λιμανιών και ειδικά στην πώληση του 67% της ΟΛΠ ΑΕ. «Όλοι οι φορείς της Ναυτιλίας και του Πειραιά δεν είδαν θετικά την εξέλιξη για την πώληση του ΟΛΠ. Αυτή η κυβέρνηση έρχεται να δικαιώσει την τεκμηριωμένη άποψή τους. Ο ΟΛΠ και ο ΟΛΘ θα πρέπει να διατηρηθούν σε άλλη βάση που θα αποτελέσει την προϋπόθεση για την ανασυγκρότησή τους», ξεκαθάρισε ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας, Θοδωρής Δρίτσας, ενώ συμπλήρωσε ότι διασώζεται ο δημόσιος χαρακτήρας του λιμανιού. Η διαδικασία για την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ βρίσκεται στη δεύτερη φάση της, όμως, δεν υπάρχει εξέλιξη εδώ και μήνες. Η μη πώληση του ΟΛΠ διατηρεί τον δημόσιο χαρακτήρα του, κάτι που θέλουν όλοι οι φορείς της ναυτιλίας αλλά και του Πειραιά, οι εργαζόμενοι στον Οργανισμό, αλλά κατά βάθος και η Cosco. Και αυτό γιατί οι Κινέζοι θα προχωρούσαν στην πλειοδοσία για την απόκτηση του ΟΛΠ μόνο εάν συνεχιζόταν η διαδικασία και παρέμενε στο παιχνίδι και κάποιος άλλος ενδιαφερόμενος. Και αυτό γιατί δεν θα ήθελαν κάποιον άλλον μέσα στα πόδια τους. Παραμένοντας ο ΟΛΠ στο Δημόσιο οι Κινέζοι δεν έχουν λόγο να ανησυχούν, αφού είναι τεράστιο μέγεθος με τις δύο προβλήτες που διαχειρίζονται, την ΙΙ και την ΙΙΙ, οπότε κανείς δεν θα μπορέσει να τους ανταγωνιστεί.
Τα ερωτήματα για την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ μέχρι να βγει η νέα κυβέρνηση ήταν πολλά και παραμένουν και θα μείνουν αναπάντητα αφού παγώνει η διαδικασία.
Στελέχη του Λιμανιού επισημαίνουν: «Yπάρχουν σοβαρά ερωτήματα που αντικρούουν τις αποφάσεις της απερχόμενης συγκυβέρνησης Κυβερνήσεως και του ΤΑΙΠΕΔ για την οριστική πώληση της ΟΛΠ Α.Ε σε ιδιώτες. Η Τρόικα σε όλα τα Μνημόνια ζητούσε την πώληση του 23% των μετοχών της ΟΛΠ Α.Ε και της ΟΛΘ Α.Ε μέσω παραχωρήσεων σε ιδιώτες. Ποτέ δεν ζήτησε την πώληση του 67%. Δεν ελήφθησαν ποτέ υπ’ όψιν οι ρήτρες του νέου κανονισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τη λιμενική αγορά, με αποτέλεσμα οι προτάσεις του ΤΑΙΠΕΔ να συγκρούονται πλήρως με τις διατάξεις του νέου Ευρωπαϊκού κανονισμού που απαιτεί τουλάχιστον δύο διαχειριστές για κάθε λιμάνι. Δεν έχει ακόμη απαντηθεί ένα σημαντικό ερώτημα. Γιατί ο ΤΑΙΠΕΔ δεν επέλεξε την πώληση του 51%, ποσοστό που αποτελεί πλειοψηφικό πακέτο για ιδιώτες, αλλά κατέφυγε στο 67%» και καταλήγουν: «Μήπως όλες οι πιο πάνω προϋποθέσεις έχουν παραγκωνισθεί σκόπιμα ή μήπως από απροσεξία των υπευθύνων του ΤΑΙΠΕΔ;»
Η αναδιαπραγμάτευση της σύμβασης
Το άλλο θέμα είναι η επαναδιαπραγμάτευση της σύμβασης παραχώρησης του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων στην Cosco, η οποία λειτουργεί την προβλήτα ΙΙ, το αριστερό τμήμα της ΙΙΙ και άρχισε να κατασκευάζει και το δυτικό κομμάτι μετά την υπογραφή του Φιλικού Διακανονισμού με τον ΟΛΠ. Γεγονός που την καθιστά κυρίαρχη στην ανατολική Μεσόγειο.
Η κυβέρνηση χαμηλώνει τους τόνους αφού μετά την αρχική, κάθετη τοποθέτηση των στελεχών της, ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας, Θόδωρος Δρίτσας, κατά την τελετή παράδοσης - παραλαβής του υπουργείου, εμφανίστηκε πιο διαλλακτικός. «Κάθε τι που έχει εγκατασταθεί με σύμβαση στη χώρα μας είναι σεβαστό. Όσον αφορά στην παραχώρηση του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων στην COSCO στεκόμαστε με πολύ σοβαρότητα απέναντι στις συμβατικές υποχρεώσεις του ελληνικού κράτους. Θέλουμε κάθε τέτοια σύμβαση να ανταποκρίνεται στις ανάγκες της ελληνικής κοινωνίας. Πέρα από τη συζήτηση που θα ανοίξουμε για αυτή την συμφωνία, το πρώτιστο ζήτημα είναι να εντάσσονται στην αναβάθμιση διακρατικών σχέσεων. Στο πλαίσιο αυτό θέλουμε ανοιχτούς ορίζοντες για την αναβάθμιση των σχέσεων με την Κίνα και τον κινεζικό λαό», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Δρίτσας.
Από την πλευρά του ο νέος υπουργός Οικονομίας, Γιώργος Σταθάκης, για την λιμενική πολιτική που θα ακολουθήσει η κυβέρνηση επεσήμανε: «Η Ελλάδα θα παραμείνει διεθνής κόμβος μεταφορών. Ο τρόπος και οι διαδικασίες θα είναι διαφορετικές, ώστε η λιμενική υποδομή να γίνει χώρος τεράστιας διεθνούς εμβέλειας».
Θέση για το θέμα πήρε ο απερχόμενος υπουργός Ναυτιλίας, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης όποιος για τη λιμενική πολιτική επεσήμανε ότι είναι σημαντικό να μη διαταραχθεί η σχέση στρατηγικής σημασίας με την Κίνα και δημιουργηθεί ανασφάλεια στο επενδυτικό περιβάλλον εφόσον γίνει αναδιαπραγμάτευση της σύμβασης με την Cosco.
προκαλέσει σύγχυση στους μην γνωρίζοντες σε βάθος το θέμα αφού συγχέουν την ιδιωτικοποίηση τόσο του ΟΛΠ όσο και του ΟΛΘ με την αναδιαπραγμάτευση της σύμβασης παραχώρησης στους Κινέζους δύο προβλητών της ΙΙ και της ΙΙΙ στο λιμάνι του Πειραιά. Πρόκειται όμως για διαφορετικές υποθέσεις.
Κάθετο είναι το «όχι» της κυβέρνησης στις ιδιωτικοποιήσεις των λιμανιών και ειδικά στην πώληση του 67% της ΟΛΠ ΑΕ. «Όλοι οι φορείς της Ναυτιλίας και του Πειραιά δεν είδαν θετικά την εξέλιξη για την πώληση του ΟΛΠ. Αυτή η κυβέρνηση έρχεται να δικαιώσει την τεκμηριωμένη άποψή τους. Ο ΟΛΠ και ο ΟΛΘ θα πρέπει να διατηρηθούν σε άλλη βάση που θα αποτελέσει την προϋπόθεση για την ανασυγκρότησή τους», ξεκαθάρισε ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας, Θοδωρής Δρίτσας, ενώ συμπλήρωσε ότι διασώζεται ο δημόσιος χαρακτήρας του λιμανιού. Η διαδικασία για την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ βρίσκεται στη δεύτερη φάση της, όμως, δεν υπάρχει εξέλιξη εδώ και μήνες. Η μη πώληση του ΟΛΠ διατηρεί τον δημόσιο χαρακτήρα του, κάτι που θέλουν όλοι οι φορείς της ναυτιλίας αλλά και του Πειραιά, οι εργαζόμενοι στον Οργανισμό, αλλά κατά βάθος και η Cosco. Και αυτό γιατί οι Κινέζοι θα προχωρούσαν στην πλειοδοσία για την απόκτηση του ΟΛΠ μόνο εάν συνεχιζόταν η διαδικασία και παρέμενε στο παιχνίδι και κάποιος άλλος ενδιαφερόμενος. Και αυτό γιατί δεν θα ήθελαν κάποιον άλλον μέσα στα πόδια τους. Παραμένοντας ο ΟΛΠ στο Δημόσιο οι Κινέζοι δεν έχουν λόγο να ανησυχούν, αφού είναι τεράστιο μέγεθος με τις δύο προβλήτες που διαχειρίζονται, την ΙΙ και την ΙΙΙ, οπότε κανείς δεν θα μπορέσει να τους ανταγωνιστεί.
Τα ερωτήματα για την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ μέχρι να βγει η νέα κυβέρνηση ήταν πολλά και παραμένουν και θα μείνουν αναπάντητα αφού παγώνει η διαδικασία.
Στελέχη του Λιμανιού επισημαίνουν: «Yπάρχουν σοβαρά ερωτήματα που αντικρούουν τις αποφάσεις της απερχόμενης συγκυβέρνησης Κυβερνήσεως και του ΤΑΙΠΕΔ για την οριστική πώληση της ΟΛΠ Α.Ε σε ιδιώτες. Η Τρόικα σε όλα τα Μνημόνια ζητούσε την πώληση του 23% των μετοχών της ΟΛΠ Α.Ε και της ΟΛΘ Α.Ε μέσω παραχωρήσεων σε ιδιώτες. Ποτέ δεν ζήτησε την πώληση του 67%. Δεν ελήφθησαν ποτέ υπ’ όψιν οι ρήτρες του νέου κανονισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τη λιμενική αγορά, με αποτέλεσμα οι προτάσεις του ΤΑΙΠΕΔ να συγκρούονται πλήρως με τις διατάξεις του νέου Ευρωπαϊκού κανονισμού που απαιτεί τουλάχιστον δύο διαχειριστές για κάθε λιμάνι. Δεν έχει ακόμη απαντηθεί ένα σημαντικό ερώτημα. Γιατί ο ΤΑΙΠΕΔ δεν επέλεξε την πώληση του 51%, ποσοστό που αποτελεί πλειοψηφικό πακέτο για ιδιώτες, αλλά κατέφυγε στο 67%» και καταλήγουν: «Μήπως όλες οι πιο πάνω προϋποθέσεις έχουν παραγκωνισθεί σκόπιμα ή μήπως από απροσεξία των υπευθύνων του ΤΑΙΠΕΔ;»
Η αναδιαπραγμάτευση της σύμβασης
Το άλλο θέμα είναι η επαναδιαπραγμάτευση της σύμβασης παραχώρησης του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων στην Cosco, η οποία λειτουργεί την προβλήτα ΙΙ, το αριστερό τμήμα της ΙΙΙ και άρχισε να κατασκευάζει και το δυτικό κομμάτι μετά την υπογραφή του Φιλικού Διακανονισμού με τον ΟΛΠ. Γεγονός που την καθιστά κυρίαρχη στην ανατολική Μεσόγειο.
Η κυβέρνηση χαμηλώνει τους τόνους αφού μετά την αρχική, κάθετη τοποθέτηση των στελεχών της, ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας, Θόδωρος Δρίτσας, κατά την τελετή παράδοσης - παραλαβής του υπουργείου, εμφανίστηκε πιο διαλλακτικός. «Κάθε τι που έχει εγκατασταθεί με σύμβαση στη χώρα μας είναι σεβαστό. Όσον αφορά στην παραχώρηση του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων στην COSCO στεκόμαστε με πολύ σοβαρότητα απέναντι στις συμβατικές υποχρεώσεις του ελληνικού κράτους. Θέλουμε κάθε τέτοια σύμβαση να ανταποκρίνεται στις ανάγκες της ελληνικής κοινωνίας. Πέρα από τη συζήτηση που θα ανοίξουμε για αυτή την συμφωνία, το πρώτιστο ζήτημα είναι να εντάσσονται στην αναβάθμιση διακρατικών σχέσεων. Στο πλαίσιο αυτό θέλουμε ανοιχτούς ορίζοντες για την αναβάθμιση των σχέσεων με την Κίνα και τον κινεζικό λαό», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Δρίτσας.
Από την πλευρά του ο νέος υπουργός Οικονομίας, Γιώργος Σταθάκης, για την λιμενική πολιτική που θα ακολουθήσει η κυβέρνηση επεσήμανε: «Η Ελλάδα θα παραμείνει διεθνής κόμβος μεταφορών. Ο τρόπος και οι διαδικασίες θα είναι διαφορετικές, ώστε η λιμενική υποδομή να γίνει χώρος τεράστιας διεθνούς εμβέλειας».
Θέση για το θέμα πήρε ο απερχόμενος υπουργός Ναυτιλίας, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης όποιος για τη λιμενική πολιτική επεσήμανε ότι είναι σημαντικό να μη διαταραχθεί η σχέση στρατηγικής σημασίας με την Κίνα και δημιουργηθεί ανασφάλεια στο επενδυτικό περιβάλλον εφόσον γίνει αναδιαπραγμάτευση της σύμβασης με την Cosco.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παράκληση να μην υπάρχουν μηνύματα υβριστικού περιεχομένου.