Η HOCHTIEF ΕΓΚΑΤΕΛΕΙΨΕ ΤΟ “ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ” ΑΦΟΥ ΚΕΡΔΟΣΚΟΠΗΣΕ ΚΑΙ ΤΟ ΒΟΥΛΙΑΞΕ!
ΣΥΜΦΩΝΗΣΕ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ; AΓΝΩΣΤΟ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΟΥ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟΥ, ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΕΡΑΣΕΙ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ.
ΣΥΜΦΩΝΗΣΕ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ; AΓΝΩΣΤΟ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΟΥ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟΥ, ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΕΡΑΣΕΙ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ.
Ως "βόμβα" έπεσε στην κοινή γνώμη η είδηση ότι η Hochtief πούλησε αιφνιδιαστικά (ή κάποιοι γνώριζαν τις διεργασίες και τις απέκρυπταν;) την εταιρική μονάδα των αεροδρομίων της, την Hochtief Airport GmbH, στην οποία περιλαμβάνεται και το μερίδιό της στο "Ελ. Βενιζέλος", σε θυγατρικό κερδοσκοπικό fund του δημόσιου ταμείου συντάξεων του Καναδά.
Η Hochtief, αφού κατέστησε το "Ελ. Βενιζέλος" το πιο ακριβό αεροδρόμιο, τουλάχιστον, στην περιοχή και αφού, περίπου, το "βούλιαξε" οικονομικά, το εκχώρησε, στην ουσία, με την πώληση του 26,6% έναντι ευτελέστατου απαξιωμένου τιμήματος, κοινώς το ξεφορτώθηκε, σε καθαρά κερδοσκοπικά καναδικά συμφέροντα, άσχετα με τη διαχείριση αεροδρομίων και αυτό μαζί με τις υπόλοιπες αεροδρομικές δραστηριότητες της Hochtief.
Ποιο θα είναι τώρα το μέλλον και ποια η πορεία του "Ελ. Βενιζέλος"; Άγνωστο!!!
Γνώριζε για την πώληση η ελληνική κυβέρνηση; Και τι έπραξε; Τι πρόκειται να πράξει από δω και πέρα;
Η μόνη λύση για το αεροδρόμιο "Ελ. Βενιζέλος", ως άκρως στρατηγικής και εθνικής σημασίας δραστηριότητα, θα έπρεπε να ήταν η άμεση εθνικοποίησή του και ο αναπροσανατολισμός του ρόλου του σε αναπτυξιακή κατεύθυνση για την ενίσχυση του τουρισμού και του ρόλου της Ελλάδας ως αεροπορικού κόμβου στην περιοχή μας.
ΥΠΟ ΚΑΝΑΔΙΚΟ ΕΛΕΓΧΟ ΠΕΡΝΑ ΤΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ «ΕΛ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ»
Την πώληση της εταιρικής μονάδας των αεροδρομίων της, στην οποία περιλαμβάνεται και το μερίδιο της στο «Ελ. Βενιζέλος», σε θυγατρική του δημοσίου επενδυτικού ταμείου συντάξεων του Καναδά (PSP Investments), έναντι 1,1 δισ. ευρώ ανακοίνωσε την Τρίτη η Hochtief. Η πώληση στην PSP Investments θα έχει αναδρομική ισχύ από 1ης Ιανουαρίου 2013.
Η επιχειρηματική συμφωνία αλλάζει και τα δεδομένα στην επιχειρούμενη αποκρατικοποίηση του «Ελ. Βενιζέλος», καθώς η ελληνική πλευρά θα βρεθεί να έχει απέναντί της έναν νέο συνομιλητή.
Ωστόσο, η Hochtief δεν αποχωρεί πλήρως από το το αεροδρόμιο, καθώς διατήρησε εκτός συμφωνίας την HOCHTIEF AirPort Capital GmbH & Co. KGaA (στην οποία συμμετέχουν, επίσης, καναδικά και αυστραλιανά επενδυτικά ταμεία!) μέσω της οποίας ελέγχει μερίδιο 13,3% στο διεθνή αερολιμένα Αθηνών. Έτσι, η πώληση αφορά μόνο την HOCHTIEF AirPort GmbH, που διατηρεί μερίδιο 26,6% στο «Ελ. Βενιζέλος».
Η Hochtief AirPort έχει συμμετοχές στα αεροδρόμια της Αθήνας, της Βουδαπέστης, του Ντίσελντορφ, του Αμβούργου, του Σίδνεϋ και των Τιράνων, τα οποία αθροιστικά διαχειρίζονται περί τους 95 εκατ. επιβάτες κατ’ έτος.
Η συναλλαγή συνολικά ανέρχεται σε 1,5 δισ. ευρώ, εκ των οποίων τα δικαιώματα μειοψηφίας φτάνουν τα 400 εκατ. ευρω. Η συναλλαγή υπόκειται σε έγκριση από τις αρμόδιες αρχές, εάν χρειαστεί, καθώς και σε άλλες εγκρίσεις και αναμένεται να ολοκληρωθεί στο δεύτερο εξάμηνο του 2013.
«Η συναλλαγή είναι αποτέλεσμα μίας πολύ ανταγωνιστικής διαγωνιστικής διαδικασίας» δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Hochtief, Μαρσελίνο Φερνάντεθ Βέρντες, ο οποίος συμπλήρωσε ότι το τίμημα που θα εισπραχθεί, θα χρησιμοποιηθεί για τη μείωση του χρέους και την επένδυση σε υποδομές.
«Η HOCHTIEF AirPort περνάει στα χέρια ενός μακροπρόθεσμου και αξιόπιστου επενδυτή,
που θα συνεχίσει να υποστηρίζει την αεροπορική δραστηριότητα με ένα
υπεύθυνο τρόπο. Επίσης, επιτύχαμε τον στόχο μας να προσφέρουμε μία
προοπτική στους εργαζομένους», τόνισε με τη σειρά του ο οικονομικός διευθυντής και μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Hochtief, Πήτερ Σάσενφελντ.
Η μετοχική σύνθεση του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών έχει ως εξής:
1) ΤΑΙΠΕΔ - 30%
1) ΤΑΙΠΕΔ - 30%
2) HOCHTIEF AirPort GmbH - 26,67%
3) ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΔΗΜΟΣΙΟ - 25%
4) HOCHTIEF AirPort Capital GmbH & Co. - 13,33%
5) Οικογένεια Κοπελούζου - 5% περίπου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παράκληση να μην υπάρχουν μηνύματα υβριστικού περιεχομένου.