400 ΕΚΑΤ. ΕΥΡΩ ΠΡΟΣΔΟΚΑ ΝΑ ΕΙΣΠΡΑΞΕΙ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
Την εξίσωση των φόρων σε πετρέλαιο κίνησης και βενζίνη με την αύξηση του ΕΦΚ στο πετρέλαιο πρότεινε το οικονομικό επιτελείο της τρόικα, στο πλαίσιο του πακέτου των μέτρων που θα “συνοδεύει” το φορολογικό και το ασφαλιστικό. Η κυβέρνηση προσδοκά να εισπράξει από τη συγκεκριμένη πηγή έσοδα της τάξης των 400 εκατ. ευρώ, καθώς – λόγω κυρίως των χαμηλότερων τιμών στο πετρέλαιο σε σχέση με τη βενζίνη – περισσότεροι από 6 στους 10 Έλληνες έχουν αυτοκίνητο με το συγκεκριμένο καύσιμο (αποτελούν πλέον το 62%
του στόλου των οχημάτων). Επικοινωνιακά, θα “εκμεταλλευθεί το γεγονός
ότι οι τιμές των καυσίμων διεθνώς είναι σε χαμηλά επίπεδα δεκαετίας.
Στην Ελλάδα ο ΕΦΚ στο πετρέλαιο κίνησης είναι 330 ευρώ / χιλιόλιτρο. Στα πρατήρια η λιανική τιμή της βενζίνης είναι περίπου 1,35 ευρώ / λίτρο και στο πετρέλαιο περίπου 1 ευρώ / λίτρο.
Η διαφορά στην τιμή του καυσίμου, αλλά και τα μηδενικά τέλη κυκλοφορίας στα περισσότερα μοντέλα diesel με κινητήρες χαμηλού κυβισμού ώθησαν εκατοντάδες χιλιάδες πολίτες να αλλάξουν το όχημά τους από βενζινοκίνητο σε πετρελαιοκίνητο.
Από το 2011. όταν απελευθερώθηκε η πετρελαιοκίνηση στην Ελλάδα (στα
τέλη αυτού του έτους σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη), η συγκεκριμένη αγορά
άρχισε να καταγράφει αλματώδη άνοδο, ακόμη και εν μέσω κρίσης και capital controls.
Το 2011 τα πετρελαιοκίνητα αποτελούσαν το 9,9% του στόλου των αυτοκινήτων, ποσοστό που εκτινάχθηκε στο 39,8% το 2012, για να αυξηθεί στο 62% στο τέλος του 2015. Είναι, επίσης, χαρακτηριστικό ότι την τελευταία τριετία σε σύνολο 158.394 νέων ΙΧ τα 102.639 ήταν diesel.
ΒΑΡΥΤΑΤΕΣ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Η αύξηση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στο πετρέλαιο κίνησης ενδέχεται να συμπαρασύρει ανοδικά και τις τιμές του υγραερίου (που,
επίσης, χρησιμοποιείται για την κίνηση των οχημάτων και βαρύνεται με
ΕΦΚ), ενώ θα πρέπει να υπάρξει μέριμνα για να μην αυξηθεί η τιμή του
φυσικού αερίου. Εκτός από το βαρύτατο και απολύτως ανορθόδοξο πλήγμα στους κατόχους πετρελαιοκινήτων αυτοκινήτων, βαρύτατο πλήγμα θα υποστούν και οι αγρότες στους οποίους καταργήθηκε κάθε επιστροφή φόρου στο πετρέλαιο που χρησιμοποιούν. Πλήγμα θα υποστεί, επισης, η αγορά του αυτοκινήτου, ενώ θα υπάρξει αύξηση του κόστους παραγωγής και ενέργειας των βιομηχανιών και βιοτεχνιών, καθώς και του κόστους της εφοδιαστικής αλυσίδας, κόστη που θα μετακυλισθούν στην κατανάλωση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παράκληση να μην υπάρχουν μηνύματα υβριστικού περιεχομένου.