«Επειδή η αξιοπιστία της κυβέρνησης είναι κοντά στο μηδέν, υποχρεώθηκε να αποδεχθεί έναν πρόσθετο ειδικό μηχανισμό επιπλέον μέτρων για την Ελλάδα», δήλωσε χθες ο Κυριάκος Μητσοτάκης. Στην πράξη, ωστόσο, η νέα ρύθμιση που θα έρθει στη Βουλή έως τις 24 Μαΐου γι αυτόν τον ειδικό μηχανισμό δεν είναι τίποτα περισσότερο από τον εφαρμοστικό νόμο της ήδη θεσμοθετημένης δέσμευσης του περασμένου καλοκαιριού, που υπερψηφίστηκε και από τη Νέα Δημοκρατία.
Σήμερα τον καταγγέλλουν, αλλά μόλις το περασμένο καλοκαίρι τον… υπερψήφιζαν: Ο λόγος, για την ηγεσία και τους βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας και τον περίφημο «κόφτη» δαπανών, ή άλλως τον Μηχανισμό Διόρθωσης, που συμπεριλαμβάνεται στα προαπαιτούμενα για να κλείσει η τελική συμφωνία με τους δανειστές και η αξιολόγησης.
Είναι ο Μηχανισμός ο οποίος, όντως, βάζει ρήτρα αυτόματων περικοπών ακόμη και σε μισθούς και συντάξεις στην περίπτωση απόκλισης από τους δημοσιονομικούς στόχους. Είναι όμως και ο ίδιος Μηχανισμός που το βασικό του πλαίσιο είχε ήδη ενταχθεί, και υπερψηφίστηκε διακομματικά από ΝΔ, ΠΑΣΟΚκαι Ποτάμι πέραν της κυβέρνησης, το περασμένο καλοκαίρι στον νόμο 4334/15 – τον νόμο, με τον οποίο σφραγίστηκε η υιοθέτηση του τρίτου Μνημονίου.
Υπόθεση… αξιοπιστίας
«Επειδή η αξιοπιστία της κυβέρνησης είναι κοντά στο μηδέν, υποχρεώθηκε να αποδεχθεί έναν πρόσθετο ειδικό μηχανισμό επιπλέον μέτρων για την Ελλάδα», δήλωσε χθες ο Κυριάκος Μητσοτάκης. Στην πράξη, ωστόσο, η νέα ρύθμιση που θα έρθει στη Βουλή έως τις 24 Μαΐου γι αυτόν τον ειδικό μηχανισμό δεν είναι τίποτα περισσότερο από τον εφαρμοστικό νόμο της ήδη θεσμοθετημένης δέσμευσης του περασμένου καλοκαιριού που υπερψηφίστηκε και από τη Νέα Δημοκρατία.
Ο νόμος 4334 και ο «κόφτης»
Για την ιστορία, δε, η επίμαχη παράγραφος του νόμου 4334/15 που ψηφίστηκε το περασμένο καλοκαίρι αναφέρει επί λέξει για τον Μηχανισμό Διόρθωσης:
«Σε περίπτωση κατά την οποία σε επίπεδο Γενικής Κυβέρνησης εµφανίζονται σηµαντικές αποκλίσεις από τον τριµηνιαίο στόχο, οι οποίες δεν αποδίδονται σε εξαιρετικές περιστάσεις, κατά την έννοια της περίπτωσης θ΄ της παρ. 1 του άρθρου 14 του ν. 4270/2014, ενεργοποιείται διορθωτικός µηχανισµός ύστερα από σχετική γνώµη του Δηµοσιονοµικού Συµβουλίου.
«Σε περίπτωση κατά την οποία σε επίπεδο Γενικής Κυβέρνησης εµφανίζονται σηµαντικές αποκλίσεις από τον τριµηνιαίο στόχο, οι οποίες δεν αποδίδονται σε εξαιρετικές περιστάσεις, κατά την έννοια της περίπτωσης θ΄ της παρ. 1 του άρθρου 14 του ν. 4270/2014, ενεργοποιείται διορθωτικός µηχανισµός ύστερα από σχετική γνώµη του Δηµοσιονοµικού Συµβουλίου.
Ο διορθωτικός µηχανισµός συνίσταται στην κάλυψη της απόκλισης είτε µε περικοπή δαπανών είτε µε ανάληψη δράσεων για την ενίσχυση των εσόδων. Η εφαρµογή του διορθωτικού µηχανισµού δεν συνεπάγεται τη µη εφαρµογή του µέρους Ζ΄ του ν. 4270/2014, αλλά λειτουργεί συνδυαστικά µε τις διατάξεις του.
Η περικοπή δαπανών ή /και η ενίσχυση των εσόδων θα εφαρµόζεται κατά σειρά προτεραιότητας: α) στον φορέα ή τους φορείς από τον οποίο προέρχεται η απόκλιση, β) σε οποιονδήποτε από τους φορείς που ανήκουν στον ίδιο υποτοµέα και που εποπτεύονται από το ίδιο Υπουργείο µε εκείνον ή εκείνους από τον οποίο προέρχεται η απόκλιση, γ) σε οποιονδήποτε από τους φορείς ανήκουν στον ίδιο υποτοµέα µε εκείνον ή εκείνους από τον οποίο προήλθε η απόκλιση ανεξαρτήτως εποπτεύοντος Υπουργείου και δ) σε οποιονδήποτε φορέα ή φορείς της Γενικής Κυβέρνησης».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παράκληση να μην υπάρχουν μηνύματα υβριστικού περιεχομένου.