Στην επισκευή ή ακόμη και στο πρόχειρο «μπάλωμα» των παλαιών αυτοκινήτων τους καταφεύγουν όλο και περισσότεροι ιδιοκτήτες ΙΧ, αδυνατώντας – εν μέσω της πρωτοφανούς κρίσης που μαστίζει τη χώρα – να...αγοράσουν κάποιο καινούριο ή μεταχειρισμένο όχημα.
Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τα συνεργεία που πραγματοποιούν ανασκευές αυτοκινήτων να κάνουν το τελευταίο διάστημα «χρυσές δουλειές», την ώρα που η αγορά ΙΧ αργοπεθαίνει, με τις πωλήσεις να καταγράφουν συνεχώς κάθετη πτώση. Ωστόσο, οι περισσότεροι οδηγοί επιλέγουν τις απολύτως απαραίτητες επισκευές, με μοναδικό γνώμονα «να κινείται το αμάξι».
«Ο κόσμος φέρνει στα συνεργεία τα αυτοκίνητά του μόνο για το απολύτως απαραίτητο σέρβις και για να φτιάξει ότι έχει χαλάσει. Πολύ λίγοι είναι εκείνοι που επιλέγουν πρόσθετες παρεμβάσεις», δηλώνει στη Voria.gr ο πρόεδρος του Συλλόγου Ιδιοκτητών Συνεργείων Θεσσαλονίκης και β' αντιπρόεδρος του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου, Αναστάσιος Λυκάρτσης.
Ο ίδιος επισημαίνει ότι η κάθετη πτώση στην αγορά αυτοκινήτου λειτουργεί ιδιαίτερα θετικά για τα συνεργεία. «Το ότι ο κόσμος κρατάει τα παλιά οχήματα και δεν τα αποσύρει μας συμφέρει. Η νέα πολύ μεγάλη πτώση η αγορά ΙΧ λειτουργεί εξαιρετικά θετικά για εμάς», δηλώνει χαρακτηριστικά.
Ο Μπάμπης Χριστοδούλου είναι ιδιοκτήτης συνεργείου στη Θεσσαλονίκη και ασχολείται με κάθε είδους «παρεμβάσεις» σε ΙΧ δεκαετίας και άνω. Όπως λέει στη Voria.gr, ο κόσμος σήμερα δυσκολεύεται πάρα πολύ να αποσύρει το παλιό του αυτοκίνητο και να αγοράσει κάποιο καινούριο και επιλέγει να κάνει ένα όσο το δυνατόν οικονομικότερο «λίφτινγκ» για να μπορεί να μετακινείται. «Υπάρχει μεγάλη δραστηριότητα στις επισκευές αυτοκινήτων. Ασχολούμαστε καθημερινά με οχήματα 10ετίας ή 15ετίας και πραγματοποιούμε κάθε είδους ανακατασκευές, από μια απλή αλλαγή χρώματος και εξάτμισης, μέχρι και την τοποθέτηση νέου κινητήρα», τονίζει.
Ο ίδιος αναφέρει ότι οι πελάτες που δέχεται καθημερινά στο συνεργείο του προέρχονται από όλες τις ηλικίες. Από νέους που θέλουν να «φτιάξουν» το αυτοκίνητό τους, μέχρι γονείς και συνταξιούχους, που λόγω της άσχημης οικονομικής τους κατάστασης καταφεύγουν στην επισκευή του παλιού οικογενειακού αυτοκινήτου.
Το κόστος για την ανακατασκευή ενός οχήματος ποικίλει ανάλογα με την παλαιότητα του ΙΧ και το είδος της παρέμβασης. Ένα ήπιο «λίφτινγκ» (βάψιμο, αλλαγή καθρέφτη, φτερών) κοστίζει γύρω στα 1.000 ευρώ, ενώ η αλλαγή του κινητήρα μπορεί να αγγίξει τα 3.000 ευρώ. Όπως υπογραμμίζει ο κ. Χριστοδούλου, «αν κάνουμε σωστή δουλειά και τις επισκευές που απαιτούνται, τότε το αυτοκίνητο θα έχει την ίδια επίδοση και συμπεριφορά με ένα εργοστασιακό».
Ωστόσο δεν είναι λίγοι οι ιδιοκτήτες, που στον βωμό της οικονομικής δυσπραγίας, επιλέγουν «μπαλώματα», θυσιάζοντας ακόμη και την ασφάλεια του οχήματός τους, ενώ στις περισσότερες περιπτώσεις οι πελάτες πληρώνουν με δόσεις ακόμη και για φτηνές παρεμβάσεις. «Πολλοί πελάτες αποφεύγουν να φτιάξουν τον κλιματισμό του αυτοκινήτου τους, ενώ υπάρχουν πολλά ΙΧ που κυκλοφορούν χωρίς αερόσακους», δηλώνει χαρακτηριστικά ο κ. Χριστοδούλου.
Να σημειώσουμε, τέλος, ότι η «καθίζηση» στην αγορά αυτοκινήτου συνεχίστηκε ακάθεκτη και τον Αύγουστο, με τις πωλήσεις να καταγράφουν νέα μεγάλη πτώση σε ποσοστό 37,1%, σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ).
voria.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παράκληση να μην υπάρχουν μηνύματα υβριστικού περιεχομένου.