ΣΤΗΝ ΕΞΟΔΟ ΟΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ, ΣΤΗΝ ΕΙΣΟΔΟ ΟΙ ΕΛΑΣΤΙΚΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ!
ΔΕΝ ΑΠΕΡΡΙΨΕ-ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΣΕ Ο Φ. ΣΑΧΙΝΙΔΗΣ ΝΕΑ ΜΕΙΩΣΗ ΣΤΙΣ ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ!
ΚΥΜΑ ΑΙΤΗΣΕΩΝ ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΗΣΗΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ, ΔΙΑΛΥΕΙ ΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗ!
Βγάζει στην ανεργία τους εργαζόμενους και εισάγει για τα καλά τις ευέλικτες μορφές απασχόλησης στο Δημόσιοτο κυβερνητικό σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος για την εργασιακή εφεδρεία (για να δείτε ολόκληρο το Π.Δ. πατήστε εδώ).
Με βάση τα όσα προβλέπονται στο τελευταίο, μόλις το 10% του προσωπικού που περνάει στην εφεδρείαθα επαναπροσληφθεί στο Δημόσιο, ενώ το υπόλοιπο 90% θα οδηγηθεί είτε σε ελαστικές μορφές απασχόλησης είτε στον καιάδα της ανεργίας.
Ειδικότερα, το 30% των «εφέδρων» θα απορροφηθεί με συμβάσεις ορισμένου χρόνου, ένα ακόμη ποσοστό θα (επανα)προσληφθεί ως εποχιακό προσωπικό και το μεγαλύτερο μέρος του θα απολυθεί.
Οι δραματικές αλλαγές που προωθούν κυβέρνηση και τρόικα στις εργασιακές σχέσεις των δημοσίων υπαλλήλων σε συνδυασμό με τις περικοπές στους μισθούς που φέρνει το ενιαίο μισθολόγιο-πεινολόγιο, οι οποίες προμηνύουν και αντίστοιχο ψαλίδι στις συντάξεις, έχουν πανικοβάλει χιλιάδες εργαζομένους στο Δημόσιο και τους έχουν οδηγήσει στην παραίτηση και την υποβολή αίτησης συνταξιοδότησης τους.
Τα μέτρα που προωθεί η κυβέρνηση σε βάρος των δημοσίων υπαλλήλων και ο πανικός που αυτά δημιουργούν στους τελευταίους, έχει μεταξύ άλλων και σαν αποτέλεσμα να οδηγείται σε διάλυση η δημόσια διοίκηση της χώρας, σε μια περίοδο που η ανασυγκρότηση και αναβάθμιση του δημοσίουείναι αναγκαία συνθήκη για μια προοδευτική λύση εξόδου από την κρίση που αντιμετωπίζει η ελληνική οικονομία.
Το κλίμα φόβου ενισχύουν και τα όσα είπε ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Φ. Σαχινίδης, ο οποίος, απαντώντας σε ερωτήσεις βουλευτών του κόμματος του, δεν απέρριψε (επιβεβαιώνοντας στην ουσία) την περιρρέουσα φημολογία ότι το νέο μισθολόγιο θα συνοδευτεί και από νέες μειώσεις στις συντάξεις του δημοσίου.
Μαζικό το κύμα φυγής από το Δημόσιο λόγω ενιαίου μισθολογίου και εφεδρείας
Σαρωτικό το κύμα φυγής που παρατηρείται το τελευταίο διάστημα στο Δημόσιο, με χιλιάδες υπαλλήλους να καταθέτουν αιτήσεις συνταξιοδότησης εν όψει των ανατροπών στο μισθολόγιο, τις συντάξεις αλλά και στην εργασιακή εφεδρεία, σε σημείο, μάλιστα, τα ασφαλιστικά ταμεία να βρεθούν μπροστά ακόμη και σε στάση πληρωμών.
Μέσα σε τρεις ημέρες έχουν υποβληθεί 6.000 αιτήσεις για συνταξιοδότηση, είπε στον Βήμα 99,5 o αντιπρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ασφαλιστικών Ταμείων και γενικός διευθυντής του Ταμείου Πρόνοιας Δημοσίων Υπαλλήλων Νίκος Καλάκος.
«Πρόκειται για άτομα από 55-63 ετών που κατέχουν θέσεις από προϊστάμενο και πάνω» είπε ο κ.Καλάκος, τονίζοντας πως το κύμα φυγής ήταν αναμενόμενο.
«Οφείλεται στις περικοπές επιδομών, στις μειώσεις μισθών, στο νέο μισθολόγιο και στο νεφελώδες σκηνικό της εργασιακής εφεδρείας» είπε και πρόσθεσε ότι τα ταμεία δεν θα αντέξουν να πληρώσουν συντάξεις. «Ακόμα και αυτά που σήμερα μπορούν, σε πέντε χρόνια θα αδυνατούν».
Στο ΙΚΑ σε διάστημα δύο ημερών υποβλήθηκαν 1.000 αιτήσεις για συνταξιοδότηση υπαλλήλων του Ιδρύματος. Οι αιτήσεις για αποχώρηση ανέρχονται σε 2.000 στο υπουργείο Οικονομικών, συμπεριλαμβανομένου του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, όπως αναφέρουν «Τα Νέα».
Ο πρόεδρος της ΠΟΣΕ - ΙΚΑ, Νίκος Χατζόπουλος δήλωσε ότι μέσα σε δύο ημέρες 1.000 υπάλληλοι από τους 8.385 παραιτήθηκαν υποβάλλοντας αιτήσεις συνταξιοδότησης. Παράλληλα ο κ. Χατζόπουλος προειδοποίησε για τα προβλήματα στην εξυπηρέτηση του κοινού και την είσπραξη των εσόδων από εισφορές και κάλεσε τα συναρμόδια υπουργεία να ξεκαθαρίσουν τι θα ισχύσει για τις συντάξεις μετά την εφαρμογή του νέου μισθολογίου και της εργασιακής εφεδρείας.
Μαζικές είναι οι αιτήσεις συνταξιοδότησης και στα άλλα ασφαλιστικά ταμεία (ΟΑΕΕ, ΟΠΑΔ κ.λπ.), γεγονός το οποίο - όπως παρατηρεί ο πρόεδρος της ΠΟΠΟΚΠ (Πανελλήνια Ομοσπονδία Προσωπικού στα ασφαλιστικά ταμεία) Θανάσης Τσακανίκας - θα προκαλέσει μπλακάουτ στην εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων αλλά και στη βιωσιμότητα των οργανισμών.
Ο κ.Καλάκος τόνισε ότι οι υπό συνταξιοδότηση εργαζόμενοι δεν θα αποφύγουν τελικά τις μειώσεις στις συντάξεις τους αφού το μέτρο θα έχει αναδρομική ισχύ.
Ανέφερε, επίσης, ότι η τελευταία αναλογιστική μελέτη που έφθασε στο Ταμείο Πρόνοιας Δημοσίων Υπαλλήλων κατέδειξε πως το έλλειμμα υπερβαίνει τα 4 δισ. ευρώ, γεγονός που οδηγεί με ακρίβεια στη στάση πληρωμών. Στο ίδιο Ταμείο δεν αποκλείεται να υπάρξουν και νέες περικοπές στο εφάπαξ, πέραν του 10% που ήδη έχει επιβληθεί.
Τονίζεται ότι εκτός από το νέο μισθολόγιο και την εργασιακή εφεδρεία, το υπουργείο Οικονομικών εξετάζει νομοθετική ρύθμιση και για τις συντάξεις, για τη μείωση του ποσοστού αναπλήρωσης, η οποία θα αφορά τόσο τους «παλαιούς» όσο και τους «νέους» ασφαλισμένους. Το ποσοστό πρόκειται να υποχωρήσει στο 60% από το 80% που ισχύει σήμερα για τους «παλαιούς» και 70% για όσους ασφαλίστηκαν μετά το 1993.
Σύμφωνα με κύκλους της ΑΔΕΔΥ, με τις νέες ρυθμίσεις η μείωση των συντάξεων μπορεί να αρχίζει από 142 ευρώ - για όσους είναι σε χαμηλά κλιμάκια - και να φτάνει έως και τα 393 ευρώ τον μήνα, για όσους είναι στα υψηλότερα κλιμάκια και συμπληρώσουν 35ετία. Μεγάλοι χαμένοι θα είναι οι παλαιοί ασφαλισμένοι, που μπήκαν στην αγορά εργασίας μέχρι 31 Δεκεμβρίου 1992. Ωστόσο, οι αλλαγές θα επηρεάσουν και όσους διορίστηκαν μετά το 1993.
Μέσα σε τρεις ημέρες έχουν υποβληθεί 6.000 αιτήσεις για συνταξιοδότηση, είπε στον Βήμα 99,5 o αντιπρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ασφαλιστικών Ταμείων και γενικός διευθυντής του Ταμείου Πρόνοιας Δημοσίων Υπαλλήλων Νίκος Καλάκος.
«Πρόκειται για άτομα από 55-63 ετών που κατέχουν θέσεις από προϊστάμενο και πάνω» είπε ο κ.Καλάκος, τονίζοντας πως το κύμα φυγής ήταν αναμενόμενο.
«Οφείλεται στις περικοπές επιδομών, στις μειώσεις μισθών, στο νέο μισθολόγιο και στο νεφελώδες σκηνικό της εργασιακής εφεδρείας» είπε και πρόσθεσε ότι τα ταμεία δεν θα αντέξουν να πληρώσουν συντάξεις. «Ακόμα και αυτά που σήμερα μπορούν, σε πέντε χρόνια θα αδυνατούν».
Στο ΙΚΑ σε διάστημα δύο ημερών υποβλήθηκαν 1.000 αιτήσεις για συνταξιοδότηση υπαλλήλων του Ιδρύματος. Οι αιτήσεις για αποχώρηση ανέρχονται σε 2.000 στο υπουργείο Οικονομικών, συμπεριλαμβανομένου του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, όπως αναφέρουν «Τα Νέα».
Ο πρόεδρος της ΠΟΣΕ - ΙΚΑ, Νίκος Χατζόπουλος δήλωσε ότι μέσα σε δύο ημέρες 1.000 υπάλληλοι από τους 8.385 παραιτήθηκαν υποβάλλοντας αιτήσεις συνταξιοδότησης. Παράλληλα ο κ. Χατζόπουλος προειδοποίησε για τα προβλήματα στην εξυπηρέτηση του κοινού και την είσπραξη των εσόδων από εισφορές και κάλεσε τα συναρμόδια υπουργεία να ξεκαθαρίσουν τι θα ισχύσει για τις συντάξεις μετά την εφαρμογή του νέου μισθολογίου και της εργασιακής εφεδρείας.
Μαζικές είναι οι αιτήσεις συνταξιοδότησης και στα άλλα ασφαλιστικά ταμεία (ΟΑΕΕ, ΟΠΑΔ κ.λπ.), γεγονός το οποίο - όπως παρατηρεί ο πρόεδρος της ΠΟΠΟΚΠ (Πανελλήνια Ομοσπονδία Προσωπικού στα ασφαλιστικά ταμεία) Θανάσης Τσακανίκας - θα προκαλέσει μπλακάουτ στην εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων αλλά και στη βιωσιμότητα των οργανισμών.
Ο κ.Καλάκος τόνισε ότι οι υπό συνταξιοδότηση εργαζόμενοι δεν θα αποφύγουν τελικά τις μειώσεις στις συντάξεις τους αφού το μέτρο θα έχει αναδρομική ισχύ.
Ανέφερε, επίσης, ότι η τελευταία αναλογιστική μελέτη που έφθασε στο Ταμείο Πρόνοιας Δημοσίων Υπαλλήλων κατέδειξε πως το έλλειμμα υπερβαίνει τα 4 δισ. ευρώ, γεγονός που οδηγεί με ακρίβεια στη στάση πληρωμών. Στο ίδιο Ταμείο δεν αποκλείεται να υπάρξουν και νέες περικοπές στο εφάπαξ, πέραν του 10% που ήδη έχει επιβληθεί.
Τονίζεται ότι εκτός από το νέο μισθολόγιο και την εργασιακή εφεδρεία, το υπουργείο Οικονομικών εξετάζει νομοθετική ρύθμιση και για τις συντάξεις, για τη μείωση του ποσοστού αναπλήρωσης, η οποία θα αφορά τόσο τους «παλαιούς» όσο και τους «νέους» ασφαλισμένους. Το ποσοστό πρόκειται να υποχωρήσει στο 60% από το 80% που ισχύει σήμερα για τους «παλαιούς» και 70% για όσους ασφαλίστηκαν μετά το 1993.
Σύμφωνα με κύκλους της ΑΔΕΔΥ, με τις νέες ρυθμίσεις η μείωση των συντάξεων μπορεί να αρχίζει από 142 ευρώ - για όσους είναι σε χαμηλά κλιμάκια - και να φτάνει έως και τα 393 ευρώ τον μήνα, για όσους είναι στα υψηλότερα κλιμάκια και συμπληρώσουν 35ετία. Μεγάλοι χαμένοι θα είναι οι παλαιοί ασφαλισμένοι, που μπήκαν στην αγορά εργασίας μέχρι 31 Δεκεμβρίου 1992. Ωστόσο, οι αλλαγές θα επηρεάσουν και όσους διορίστηκαν μετά το 1993.
Πηγή: in.gr
Τι προβλέπει το σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος για την εργασιακή εφεδρεία
Στο Συμβούλιο της Επικρατείας εστάλη το σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος για την κατάρτιση των πινάκων κατάταξης του πλεονάζοντος προσωπικού από τον ευρύτερο δημόσιο τομέα, με την παράκληση εξέτασής του κατά προτεραιότητα, ως επείγον.
Η ρύθμιση επεκτείνει την εργασιακή εφεδρεία και στο στενό δημόσιο τομέα, θέτει σε ισχύ Προεδρικό Διάταγμα, με το οποίο υποχρεούνται όλα τα υπουργεία να προχωρήσουν σε αναμόρφωση των οργανισμών τους, ενώ ταυτόχρονα εισάγει «ευέλικτες μορφές εργασίας» και στο στενό δημόσιο τομέα.
Το 10% του προσωπικού που περνάει στην εφεδρεία θα επαναπροσληφθεί στο Δημόσιο, το 30% θα απορροφηθεί με συμβάσεις ορισμένου χρόνου, ένα ακόμη προοστό θα (επανα)προσληφθεί ως εποχιακό προσωπικό και ένα μέρος του, που δεν εκπληρώνει τα κριτήρια του ΑΣΕΠ, θα απολυθεί.
Το 10% του προσωπικού που περνάει στην εφεδρεία θα επαναπροσληφθεί στο Δημόσιο, το 30% θα απορροφηθεί με συμβάσεις ορισμένου χρόνου, ένα ακόμη προοστό θα (επανα)προσληφθεί ως εποχιακό προσωπικό και ένα μέρος του, που δεν εκπληρώνει τα κριτήρια του ΑΣΕΠ, θα απολυθεί.
Τι προβλέπει το Προεδρικό Διάταγμα
Σύμφωνα με το σχέδιο ΠΔ, οι φορείς, εφόσον χαρακτηρίσουν προσωπικό ως πλεονάζον, συντάσσουν και αποστέλλουν στο ΑΣΕΠ πίνακα πλεονάζοντος προσωπικού κατά κατηγορία και ειδικότητα, καθώς και τα στοιχεία υπηρεσιακών μεταβολών. Επιπλέον, προσκομίζονται στο ΑΣΕΠ από τους ενδιαφερόμενους τα δικαιολογητικά που αποδεικνύουν τα προσόντα και τις ιδιότητες που επικαλούνται (όπως τίτλους σπουδών).
Με βάση τα στοιχεία αυτά, το ΑΣΕΠ κατατάσσει το πλεονάζον προσωπικό και συντάσσει ανά φορέα πίνακα κατάταξης κατά κατηγορία και ειδικότητα. Η κατάταξη γίνεται με βάση συγκεκριμένα κριτήρια, τα οποία λαμβάνουν υπόψη τα τυπικά προσόντα, την εμπειρία, τον χρόνο εργασίας στον φορέα, καθώς και την οικογενειακή κατάσταση (πολύτεκνοι ή τέκνα πολυτέκνων, μονογονεϊκές οικογένειες), ενώ ειδική μέριμνα λαμβάνεται για τα άτομα με αναπηρία, τους έχοντες σύζυγο ή την επιμέλεια παιδιών με αναπηρία, καθώς και για τους συζύγους που έχουν χαρακτηριστεί και οι δύο ως πλεονάζοντες.
Στη συνέχεια, το ΑΣΕΠ ενοποιεί τους πίνακες των φορέων δύο φορές το χρόνο. Εξαιρετικά, για το πρώτο έτος η ενοποίηση γίνεται κάθε τρίμηνο. Από τον ενοποιημένο πίνακα και κατόπιν αίτησης του ενδιαφερομένου, με βάση τη σειρά κατάταξης θα γίνεται η μεταφορά του προσωπικού σε θέση τακτικού προσωπικού στο δημόσιο τομέα σε ποσοστό 10% των ετήσιων προσλήψεων, καθώς και σε θέσεις εποχιακού προσωπικού έως ποσοστό 30% των θέσεων που προκηρύσσονται. Για την επιλογή σε θέση μερικής απασχόλησης οι κατατασσόμενοι στον πίνακα έχουν απόλυτη προτεραιότητα.
Με βάση τα στοιχεία αυτά, το ΑΣΕΠ κατατάσσει το πλεονάζον προσωπικό και συντάσσει ανά φορέα πίνακα κατάταξης κατά κατηγορία και ειδικότητα. Η κατάταξη γίνεται με βάση συγκεκριμένα κριτήρια, τα οποία λαμβάνουν υπόψη τα τυπικά προσόντα, την εμπειρία, τον χρόνο εργασίας στον φορέα, καθώς και την οικογενειακή κατάσταση (πολύτεκνοι ή τέκνα πολυτέκνων, μονογονεϊκές οικογένειες), ενώ ειδική μέριμνα λαμβάνεται για τα άτομα με αναπηρία, τους έχοντες σύζυγο ή την επιμέλεια παιδιών με αναπηρία, καθώς και για τους συζύγους που έχουν χαρακτηριστεί και οι δύο ως πλεονάζοντες.
Στη συνέχεια, το ΑΣΕΠ ενοποιεί τους πίνακες των φορέων δύο φορές το χρόνο. Εξαιρετικά, για το πρώτο έτος η ενοποίηση γίνεται κάθε τρίμηνο. Από τον ενοποιημένο πίνακα και κατόπιν αίτησης του ενδιαφερομένου, με βάση τη σειρά κατάταξης θα γίνεται η μεταφορά του προσωπικού σε θέση τακτικού προσωπικού στο δημόσιο τομέα σε ποσοστό 10% των ετήσιων προσλήψεων, καθώς και σε θέσεις εποχιακού προσωπικού έως ποσοστό 30% των θέσεων που προκηρύσσονται. Για την επιλογή σε θέση μερικής απασχόλησης οι κατατασσόμενοι στον πίνακα έχουν απόλυτη προτεραιότητα.
Σπουδές, προϋπηρεσία, οικογενειακή κατάσταση
Ειδικότερα, σύμφωνα με το Προεδρικό Διάταγμα, το προσωπικό των ΝΠΙΔ που προσδιορίζεται ως πλεονάζον, εντάσσεται σε πίνακες κατάταξης ανά κατηγορία και ειδικότητα, που καταρτίζονται χωριστά για κάθε νομικό πρόσωπο από το ΑΣΕΠ.
Το πλεονάζον προσωπικό των κατηγοριών πανεπιστημιακής, τεχνολογικής και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, κατατάσσεται ανά κλάδο ή ειδικότητα σε πίνακες κατάταξης κατά φθίνουσα σειρά συνολικής βαθμολογίας, όπως αυτή προκύπτει από τη βαθμολόγηση των αντικειμενικών κριτηρίων.
Στα αντικειμενικά κριτήρια που προβλέπονται στο ΠΔ είναι οι τίτλοι σπουδών, οι ειδικές γνώσεις, μόνο για τις κατηγορίες Πανεπιστημιακής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης, όπως το διδακτορικό, ο μεταπτυχιακός τίτλος, ενώ και για την κατηγορία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης υπολογίζεται και η γνώση χειρισμού ηλεκτρονικού υπολογιστή, επεξεργασία κειμένων, υπηρεσιών διαδικτύου, καθώς και η γνώση ξένης γλώσσας.
Για την προϋπηρεσία και την εμπειρία μετρά ο χρόνος στο φορέα, από τον οποίο προέρχεται ο υπάλληλος, ενώ σημαντικό στοιχείο θα είναι και η ηλικία του εργαζόμενου (για ηλικία από 21 έως 60 ετών).
Ειδική μέριμνα υπάρχει και για την οικογενειακή κατάσταση του εργαζόμενου και ειδικά για αυτούς που έχουν παιδιά, ανήκουν στις κατηγορίες τριτέκνων και πολυτέκνων (το δικαίωμα αυτό ασκείται από το γονέα και μετά την ενηλικίωση των τέκνων και μέχρι τη συμπλήρωση του 25ου έτους της ηλικίας τους).
Το πλεονάζον προσωπικό κατηγορίας υποχρεωτικής εκπαίδευσης κατατάσσεται ανά κλάδο ή ειδικότητα σε πίνακες κατάταξης κατά φθίνουσα σειρά συνολικής βαθμολογίας, που προκύπτει από τη βαθμολόγηση αντικειμενικών κριτηρίων, όπως η προϋπηρεσία στο φορέα από τον οποίο προέρχεται ο υπάλληλος, η εμπειρία, η ηλικία, η οικογενειακή κατάσταση (ως παραπάνω).
Σε κάθε περίπτωση, προηγούνται του λοιπού πλεονάζοντος προσωπικού όλων των προαναφερθεισών κατηγοριών, ανεξαρτήτως της συνολικής βαθμολογίας τους, κατά σειρά προτεραιότητας, τα άτομα με αναπηρία 50% και άνω, οι έχοντες σύζυγο ή την επιμέλεια τέκνου με αναπηρία τουλάχιστον 67% και ο ένας εκ των δύο συζύγων εφόσον και οι δύο χαρακτηρίζονται ως πλεονάζον προσωπικό.
Για την κατάρτιση του πίνακα κατάταξης του πλεονάζοντος προσωπικού ο διάδοχος ή ο υφιστάμενος φορέας (όταν δεν υφίσταται διάδοχος), αποστέλλει στο ΑΣΕΠ πίνακα του προσωπικού που προσδιορίστηκε ως πλεονάζον, αμέσως μετά από τον προσδιορισμό του, και όχι πέραν του ενός μηνός. Ο πίνακας περιλαμβάνει το εν λόγω προσωπικό κατά αλφαβητική σειρά, με αναφορά απαραιτήτως του ονοματεπώνυμου, του πατρώνυμου, των στοιχείων ταυτότητας, της ημερομηνίας πρόσληψης στο φορέα και του κλάδου-ειδικότητας αυτού. Ο πίνακας συνοδεύεται από έντυπο με τις υπηρεσιακές μεταβολές, τα προσόντα και τις ιδιότητες εκάστου εκ των αναγραφομένων στον πίνακα υπαλλήλου. Ο πίνακας καθώς και το σχετικό έντυπο κοινοποιούνται από τον οικείο φορέα ταυτοχρόνως στους ενδιαφερομένους, οι οποίοι εντός προθεσμίας 20 ημερολογιακών ημερών από την κοινοποίηση του πίνακα υποβάλλουν στο ΑΣΕΠ αίτηση με συνημμένα τα δικαιολογητικά υποχρεωτικώς.
Ο ενδιαφερόμενος που είτε δεν υποβάλλει την αίτηση και τα συνημμένα σε αυτή δικαιολογητικά, είτε την υποβάλλει εκπρόθεσμα, εντάσσεται στον πίνακα της ειδικότητάς του χωρίς μόρια και δεν δύναται να συμμετέχει σε καμία διαδικασία διάθεσης ή απασχόλησης.
Το πλεονάζον προσωπικό των κατηγοριών πανεπιστημιακής, τεχνολογικής και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, κατατάσσεται ανά κλάδο ή ειδικότητα σε πίνακες κατάταξης κατά φθίνουσα σειρά συνολικής βαθμολογίας, όπως αυτή προκύπτει από τη βαθμολόγηση των αντικειμενικών κριτηρίων.
Στα αντικειμενικά κριτήρια που προβλέπονται στο ΠΔ είναι οι τίτλοι σπουδών, οι ειδικές γνώσεις, μόνο για τις κατηγορίες Πανεπιστημιακής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης, όπως το διδακτορικό, ο μεταπτυχιακός τίτλος, ενώ και για την κατηγορία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης υπολογίζεται και η γνώση χειρισμού ηλεκτρονικού υπολογιστή, επεξεργασία κειμένων, υπηρεσιών διαδικτύου, καθώς και η γνώση ξένης γλώσσας.
Για την προϋπηρεσία και την εμπειρία μετρά ο χρόνος στο φορέα, από τον οποίο προέρχεται ο υπάλληλος, ενώ σημαντικό στοιχείο θα είναι και η ηλικία του εργαζόμενου (για ηλικία από 21 έως 60 ετών).
Ειδική μέριμνα υπάρχει και για την οικογενειακή κατάσταση του εργαζόμενου και ειδικά για αυτούς που έχουν παιδιά, ανήκουν στις κατηγορίες τριτέκνων και πολυτέκνων (το δικαίωμα αυτό ασκείται από το γονέα και μετά την ενηλικίωση των τέκνων και μέχρι τη συμπλήρωση του 25ου έτους της ηλικίας τους).
Το πλεονάζον προσωπικό κατηγορίας υποχρεωτικής εκπαίδευσης κατατάσσεται ανά κλάδο ή ειδικότητα σε πίνακες κατάταξης κατά φθίνουσα σειρά συνολικής βαθμολογίας, που προκύπτει από τη βαθμολόγηση αντικειμενικών κριτηρίων, όπως η προϋπηρεσία στο φορέα από τον οποίο προέρχεται ο υπάλληλος, η εμπειρία, η ηλικία, η οικογενειακή κατάσταση (ως παραπάνω).
Σε κάθε περίπτωση, προηγούνται του λοιπού πλεονάζοντος προσωπικού όλων των προαναφερθεισών κατηγοριών, ανεξαρτήτως της συνολικής βαθμολογίας τους, κατά σειρά προτεραιότητας, τα άτομα με αναπηρία 50% και άνω, οι έχοντες σύζυγο ή την επιμέλεια τέκνου με αναπηρία τουλάχιστον 67% και ο ένας εκ των δύο συζύγων εφόσον και οι δύο χαρακτηρίζονται ως πλεονάζον προσωπικό.
Για την κατάρτιση του πίνακα κατάταξης του πλεονάζοντος προσωπικού ο διάδοχος ή ο υφιστάμενος φορέας (όταν δεν υφίσταται διάδοχος), αποστέλλει στο ΑΣΕΠ πίνακα του προσωπικού που προσδιορίστηκε ως πλεονάζον, αμέσως μετά από τον προσδιορισμό του, και όχι πέραν του ενός μηνός. Ο πίνακας περιλαμβάνει το εν λόγω προσωπικό κατά αλφαβητική σειρά, με αναφορά απαραιτήτως του ονοματεπώνυμου, του πατρώνυμου, των στοιχείων ταυτότητας, της ημερομηνίας πρόσληψης στο φορέα και του κλάδου-ειδικότητας αυτού. Ο πίνακας συνοδεύεται από έντυπο με τις υπηρεσιακές μεταβολές, τα προσόντα και τις ιδιότητες εκάστου εκ των αναγραφομένων στον πίνακα υπαλλήλου. Ο πίνακας καθώς και το σχετικό έντυπο κοινοποιούνται από τον οικείο φορέα ταυτοχρόνως στους ενδιαφερομένους, οι οποίοι εντός προθεσμίας 20 ημερολογιακών ημερών από την κοινοποίηση του πίνακα υποβάλλουν στο ΑΣΕΠ αίτηση με συνημμένα τα δικαιολογητικά υποχρεωτικώς.
Ο ενδιαφερόμενος που είτε δεν υποβάλλει την αίτηση και τα συνημμένα σε αυτή δικαιολογητικά, είτε την υποβάλλει εκπρόθεσμα, εντάσσεται στον πίνακα της ειδικότητάς του χωρίς μόρια και δεν δύναται να συμμετέχει σε καμία διαδικασία διάθεσης ή απασχόλησης.
Ο ενδιαφερόμενος εντάσσεται στην κατηγορία εκπαίδευσης και ειδικότητας, με την οποία χαρακτηρίστηκε ως πλεονάζον προσωπικό. Στην περίπτωση που δεν διαθέτει τα τυπικά προσόντα για την κατάταξή του στη συγκεκριμένη ειδικότητα, κατατάσσεται σε πίνακα της ίδιας κατηγορίας και σε ειδικότητα των τυπικών του προσόντων.
Διαδικασία μέσω ΑΣΕΠ
Το Μάρτιο και Σεπτέμβριο εκάστου έτους το ΑΣΕΠ προβαίνει σε ενοποίηση των οριστικοποιημένων πινάκων των φορέων ανά κατηγορία και κλάδο-ειδικότητα, ενώ, πριν τη δημοσίευση του ενοποιημένου πίνακα κατάταξης πλεονάζοντος προσωπικού το Μάρτιο, εκδίδει πρόσκληση επικαιροποίησης των προσόντων ή και ιδιοτήτων των εγγεγραμμένων στους οικείους πίνακες κατάταξης πλεονάζοντος προσωπικού.
Σχετικά με τη διαδικασία μεταφοράς για πλήρωση θέσεων τακτικού προσωπικού, το ΑΣΕΠ, μετά την έκδοση της υπουργικής απόφασης κατανομής του ποσοστού 10% των ετήσιων προσλήψεων του πλεονάζοντος προσωπικού ανά φορέα, κατηγορία, κλάδο-ειδικότητα, σύμφωνα με τη σχετική νομοθεσία, εκδίδει μία φορά το έτος προκήρυξη για μεταφορά του ανωτέρω προσωπικού με την ίδια σχέση εργασίας σε φορείς του δημόσιου τομέα.
Σχετικά με τη διαδικασία μεταφοράς για πλήρωση θέσεων τακτικού προσωπικού, το ΑΣΕΠ, μετά την έκδοση της υπουργικής απόφασης κατανομής του ποσοστού 10% των ετήσιων προσλήψεων του πλεονάζοντος προσωπικού ανά φορέα, κατηγορία, κλάδο-ειδικότητα, σύμφωνα με τη σχετική νομοθεσία, εκδίδει μία φορά το έτος προκήρυξη για μεταφορά του ανωτέρω προσωπικού με την ίδια σχέση εργασίας σε φορείς του δημόσιου τομέα.
Κριτήρια Κατάταξης Πλεονάζοντος Προσωπικού
Η μεταφορά του ανωτέρω προσωπικού γίνεται με κοινές υπουργικές αποφάσεις του υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, του υπουργού Οικονομικών, του εποπτεύοντος το νομικό πρόσωπο υπουργού και των άλλων συναρμόδιων υπουργών. Η ολοκλήρωση της μεταφοράς συνεπάγεται τη διαγραφή του ενδιαφερόμενου από τον ανωτέρω πίνακα.
Όσον αφορά στη διαδικασία επιλογής προσωπικού για απασχόληση ορισμένου χρόνου, οι θέσεις που αναλογούν στο ποσοστό 30% επί του συνόλου των εκάστοτε θέσεων που προκηρύσσονται για την απασχόληση προσωπικού ορισμένου χρόνου σε υπηρεσίες και φορείς του δημόσιου τομέα, καλύπτονται κατά προτεραιότητα από το προσωπικό που έχει ενταχθεί στον εκάστοτε ισχύοντα Ενοποιημένο Πίνακα Κατάταξης Πλεονάζοντος Προσωπικού.
Η διαδικασία επιλογής του ανωτέρω προσωπικού είναι η ακόλουθη:
Ο οικείος φορέας αποστέλλει στο ΑΣΕΠ ανακοίνωση στην οποία περιλαμβάνονται:
α) Ο αριθμός κατά ειδικότητα του προς πρόσληψη προσωπικού
β) Τα απαιτούμενα προσόντα
γ) Η υπηρεσία στην οποία θα υποβληθούν οι αιτήσεις των ενδιαφερομένων
δ) Η προθεσμία μέσα στην οποία θα υποβληθούν οι αιτήσεις
ε) Ο υπολογισμός του ποσοστού 30% επί του συνόλου των προκηρυσσόμενων θέσεων και η κατανομή αυτού μεταξύ των κλάδων-ειδικοτήτων που περιλαμβάνονται στον Ενοποιημένο Πίνακα Κατάταξης Πλεονάζοντος Προσωπικού.
Σε περίπτωση που δεν καλυφθούν οι θέσεις του ποσοστού 30% από το προσωπικό της κατηγορίας αυτής, θα καλυφθούν από τους λοιπούς υποψηφίους, εφόσον έχουν συμπεριλάβει στις προτιμήσεις τους τις θέσεις αυτές και κατέχουν τα απαιτούμενα από την ανακοίνωση προσόντα.
Για την επιλογή προσωπικού μερικής απασχόλησης, το προσωπικό που έχει ενταχθεί στον Ενοποιημένο Πίνακα Κατάταξης Πλεονάζοντος Προσωπικού, εφόσον υποβάλλει αίτηση, προηγείται έναντι όλων των λοιπών κατηγοριών για την επιλογή υποψηφίων μερικής απασχόλησης.
Σημειώνεται, ότι η παραμονή στον Ενοποιημένο Πίνακα Κατάταξης Πλεονάζοντος Προσωπικού, το οποίο απασχολείται σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 7 και 8 του παρόντος ΠΔ, δεν διαγράφεται από τον ανωτέρω πίνακα, ο δε χρόνος απασχόλησης δεν προσμετράται ως χρόνος παραμονής σ' αυτόν.
Όσον αφορά στη διαδικασία επιλογής προσωπικού για απασχόληση ορισμένου χρόνου, οι θέσεις που αναλογούν στο ποσοστό 30% επί του συνόλου των εκάστοτε θέσεων που προκηρύσσονται για την απασχόληση προσωπικού ορισμένου χρόνου σε υπηρεσίες και φορείς του δημόσιου τομέα, καλύπτονται κατά προτεραιότητα από το προσωπικό που έχει ενταχθεί στον εκάστοτε ισχύοντα Ενοποιημένο Πίνακα Κατάταξης Πλεονάζοντος Προσωπικού.
Η διαδικασία επιλογής του ανωτέρω προσωπικού είναι η ακόλουθη:
Ο οικείος φορέας αποστέλλει στο ΑΣΕΠ ανακοίνωση στην οποία περιλαμβάνονται:
α) Ο αριθμός κατά ειδικότητα του προς πρόσληψη προσωπικού
β) Τα απαιτούμενα προσόντα
γ) Η υπηρεσία στην οποία θα υποβληθούν οι αιτήσεις των ενδιαφερομένων
δ) Η προθεσμία μέσα στην οποία θα υποβληθούν οι αιτήσεις
ε) Ο υπολογισμός του ποσοστού 30% επί του συνόλου των προκηρυσσόμενων θέσεων και η κατανομή αυτού μεταξύ των κλάδων-ειδικοτήτων που περιλαμβάνονται στον Ενοποιημένο Πίνακα Κατάταξης Πλεονάζοντος Προσωπικού.
Σε περίπτωση που δεν καλυφθούν οι θέσεις του ποσοστού 30% από το προσωπικό της κατηγορίας αυτής, θα καλυφθούν από τους λοιπούς υποψηφίους, εφόσον έχουν συμπεριλάβει στις προτιμήσεις τους τις θέσεις αυτές και κατέχουν τα απαιτούμενα από την ανακοίνωση προσόντα.
Για την επιλογή προσωπικού μερικής απασχόλησης, το προσωπικό που έχει ενταχθεί στον Ενοποιημένο Πίνακα Κατάταξης Πλεονάζοντος Προσωπικού, εφόσον υποβάλλει αίτηση, προηγείται έναντι όλων των λοιπών κατηγοριών για την επιλογή υποψηφίων μερικής απασχόλησης.
Σημειώνεται, ότι η παραμονή στον Ενοποιημένο Πίνακα Κατάταξης Πλεονάζοντος Προσωπικού, το οποίο απασχολείται σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 7 και 8 του παρόντος ΠΔ, δεν διαγράφεται από τον ανωτέρω πίνακα, ο δε χρόνος απασχόλησης δεν προσμετράται ως χρόνος παραμονής σ' αυτόν.
Πηγή: in.gr
Φ. Σαχινίδης: Δεν αποκλείεται να μειωθούν οι συντάξεις στο δημόσιο
«Πρόωρη» χαρακτήρισε ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών κ. Φ. Σαχινίδης κάθε συζήτηση περί τυχόν μείωσης των συντάξεων των δημοσίων υπαλλήλων μετά την εφαρμογή του ενιαίου μισθολογίου στο 60% των τακτικών αποδοχών τους, δίχως ωστόσο να αποκλείσει το ενδεχόμενο αυτό. Το θέμα έθεσε στην αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή της Βουλής ο βουλευτής του ΠαΣοΚ κ. Αν. Μακρυπίδης και το επανέφερε ο πρώην υφυπουργός Οικονομικών κ. Δ. Κουσελάς, επισημαίνοντας ότι «είναι διάχυτη μια περιρρέουσα φημολογία ότι θα μειωθεί το ποσοστό σύνταξης στο 60% των τακτικών αποδοχών, κάτι που έχει οδηγήσει ένα μεγάλο αριθμό, χιλιάδες εργαζόμενους, να υποβάλουν αιτήσεις συνταξιοδότησης». Και κάλεσαν τον κ. Σαχινίδη να δώσει μια απάντηση στο ερώτημα «αν και κατά πόσο είσαστε διατεθειμένοι να μειώσετε τη σύνταξη ή όχι».
Ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών απάντησε ότι είναι «πρόωρη η ανακίνηση οποιασδήποτε συζήτησης γύρω από αυτό το ζήτημα», καθώς δεν έχουμε ακόμα την οριστική εικόνα για το ποια θα είναι η μεθοδολογία που θα ακολουθήσουμε για να εισάγουμε το ενιαίο μισθολόγιο». «Θεωρώ πρόωρη οποιαδήποτε εκτίμηση έχει γίνει, ότι δηλαδή το νέο μισθολόγιο μπορεί να οδηγήσει σε περικοπή συντάξεων. Θεωρώ ότι αυτή τη στιγμή δεν έχει γίνει σχετική προεργασία έτσι ώστε να υπάρχει μια απάντηση, γι' αυτό και θεωρώ ότι όλοι αυτοί οι οποίοι διακινούν αυτές τις φήμες κάνουν περισσότερη ζημιά στους εργαζόμενους, παρά τους βοηθούν να πάρουν τη σωστή απόφαση», ανέφερε ο κ. Σαχινίδης δίχως ωστόσο να αποκλείσει το ενδεχόμενο μείωσης των συντάξεων αφού όπως επισήμανε «όταν θα έρθει η ώρα και θα ανακοινωθεί το μισθολόγιο, όταν δηλαδή θα προσδιορισθούν όλα τα χαρακτηριστικά του νέου μισθολογίου, τότε θα υπάρχει μια ξεκάθαρη απάντηση ως προς το ζήτημα αυτό».
Ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών απάντησε ότι είναι «πρόωρη η ανακίνηση οποιασδήποτε συζήτησης γύρω από αυτό το ζήτημα», καθώς δεν έχουμε ακόμα την οριστική εικόνα για το ποια θα είναι η μεθοδολογία που θα ακολουθήσουμε για να εισάγουμε το ενιαίο μισθολόγιο». «Θεωρώ πρόωρη οποιαδήποτε εκτίμηση έχει γίνει, ότι δηλαδή το νέο μισθολόγιο μπορεί να οδηγήσει σε περικοπή συντάξεων. Θεωρώ ότι αυτή τη στιγμή δεν έχει γίνει σχετική προεργασία έτσι ώστε να υπάρχει μια απάντηση, γι' αυτό και θεωρώ ότι όλοι αυτοί οι οποίοι διακινούν αυτές τις φήμες κάνουν περισσότερη ζημιά στους εργαζόμενους, παρά τους βοηθούν να πάρουν τη σωστή απόφαση», ανέφερε ο κ. Σαχινίδης δίχως ωστόσο να αποκλείσει το ενδεχόμενο μείωσης των συντάξεων αφού όπως επισήμανε «όταν θα έρθει η ώρα και θα ανακοινωθεί το μισθολόγιο, όταν δηλαδή θα προσδιορισθούν όλα τα χαρακτηριστικά του νέου μισθολογίου, τότε θα υπάρχει μια ξεκάθαρη απάντηση ως προς το ζήτημα αυτό».
Πηγή: tovima.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παράκληση να μην υπάρχουν μηνύματα υβριστικού περιεχομένου.