Τιμη Νι

Παρέχεται από το Investing.com

Λέμε το ψωμί… ψωμάκι στην Ελλάδα – Κόβουμε ακόμα και από το γάλα, τα αβγά και το αλεύρι


leme-to-psomi-psomaki-stin-ellada-koboume-akoma-kai-apo-to-gala-ta-abga-kai-to-aleuri.LΜαχαίρι ακόμα και σε βασικά είδη διατροφής βάζουν τα νοικοκυριά «κόβοντας» το γάλα, το ψωμί, τα αβγά, αλλά και το αλεύρι. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Nielsen, η πτώση της κατανάλωσης στο επτάμηνο του έτους και συγκεκριμένα από τον Ιανουάριο μέχρι και τα μέσα Αυγούστου περιορίστηκε στο 0,7% από 1,1% στο εξάμηνο και 3,9% στο πεντάμηνο του 2017, με αποτέλεσμα ο τζίρος των σούπερ μάρκετ να διαμορφώνεται πλέον στα 5,8 δισ. ευρώ από 5,84 δισ. ευρώ το αντίστοιχο περυσινό διάστημα.
Υπερδιπλάσια όμως ήταν η ποσοστιαία μείωση στις πωλήσεις των ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών (τρόφιμα, ποτά, είδη προσωπικής και οικιακής φροντίδας κ.λπ.) φτάνοντας στο -1,5. Τις μεγαλύτερες απώλειες κατέγραψαν τα αβγά με -14,9%, γεγονός που ενδεχομένως οφείλεται και στο διατροφικό σκάνδαλο των εκατομμυρίων μολυσμένων με εντομοκτόνο αβγών που ξέσπασε στην Ευρώπη το καλοκαίρι. Ακολούθησαν το παγωμένο τσάι με -12,4%, το μέλι με -12%, το γάλα και τα φρέσκα προϊόντα αρτοποιίας και ζαχαροπλαστικής με -8%, τα έτοιμα γεύματα και εδέσματα για παιδιά με -7,5%, το αλεύρι με -6,4% και το ψωμί με -4%.

Στο 0,7% η πτώση της κατανάλωσης στο επτάμηνο. Εκτιμήσεις για απώλειες 5% τον Σεπτέμβριο

Σημαντική ήταν η κάμψη και στα είδη προσωπικής φροντίδας, όπου οι πωλήσεις προϊόντων περιποίησης μαλλιών περιορίστηκαν κατά 9% και σαμπουάν κατά 4,8%.
Αντίθετα, με θετικό πρόσημο έκλεισαν το επτάμηνο οι πωλήσεις ελληνικού καφέ με αύξηση 16,2%, παιχνιδιών με 14%, κριτσινιών με 8,7%, έτοιμων γευμάτων με 8,4%, φρούτων με 7,3% και παγωτού με 5,7%.
Συνολικά από τις 179 κατηγορίες προϊόντων που πωλούνται από τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ και σκανάρονται από τη Nielsen οι 70 εξακολουθούν να βρίσκονται στο… κόκκινο.

Ερχονται τα χειρότερα

Παρά την καλοκαιρινή περίοδο με την άφιξη εκατομμυρίων τουριστών στη χώρα μας, η κατανάλωση κινήθηκε σε αρνητικό έδαφος, με στελέχη του κλάδου να επισημαίνουν στον «Ε.Τ.» ότι η εικόνα θα είναι πολύ χειρότερη στην επόμενη μέτρηση, δεδομένου ότι τα νοικοκυριά έχουν επιβαρυνθεί με την πληρωμή των φορολογικών τους υποχρεώσεων. Οι πρώτες εκτιμήσεις αναφέρουν ότι η κάμψη στην κατανάλωση τον Σεπτέμβριο θα αγγίξει το 5%, ενώ σε ορισμένες αλυσίδες οι πωλήσεις καταγράφουν διψήφιο ποσοστό μείωσης. Ετσι, θα επιβεβαιωθούν και οι προβλέψεις που κάνουν λόγο για απώλειες 2,3% στο οργανωμένο λιανεμπόριο στο τέλος του 2017, αλλά και 1,5% το 2018.

Η αγορά των σούπερ μάρκετ έχει γυρίσει στο 2005. Στα 10 δισ. € ο τζίρος από 14 δισ. € το 2009

Σύμφωνα δε με όσα ειπώθηκαν στο πρόσφατο συνέδριο Shopper Trends, η αγορά των σούπερ μάρκετ έχει γυρίσει δώδεκα χρόνια πίσω και συγκεκριμένα στο 2005, καθώς ο ετήσιος τζίρος τους κινείται πλέον λίγο πάνω από τα 10 δισ. ευρώ έναντι 14 δισ. ευρώ το 2009. Μάλιστα, φέτος αναμένεται να χαθούν επιπλέον 500 εκατ. ευρώ δημιουργώντας περαιτέρω πίεση στις αλυσίδες οργανωμένου λιανεμπορίου.
Αξίζει να σημειωθεί ότι, όπως είχε δηλώσει στις αρχές του καλοκαιριού ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου METRO, στον οποίο ανήκουν τα σούπερ μάρκετ My market και τα cash&carry METRO, το «καλάθι» της νοικοκυράς έχει περιοριστεί στα 250 ευρώ το μήνα έναντι 380 ευρώ που ήταν προ κρίσης.

Τα e-supermarket κερδίζουν έδαφος

Κι ενώ τα «παραδοσιακά» σούπερ μάρκετ καταγράφουν απώλειες, τα διαδικτυακά σούπερ μάρκετ μπορούν να κερδίσουν έδαφος. Σύμφωνα με έρευνα της IRI, το 25% των Ελλήνων καταναλωτών εμφανίζονται θετικοί στο επόμενο διάστημα να πραγματοποιούν ηλεκτρονικά τις αγορές τους. Πρόκειται για ένα ικανοποιητικό ποσοστό, αν αναλογιστεί κανείς ότι ο μέσος όρος σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες ανέρχεται στο 21% και σε κράτη όπως για παράδειγμα στη Γερμανία το αντίστοιχο ποσοστό διαμορφώνεται μόλις στο 9%.
Ωστόσο, υπάρχει ακόμα δρόμος μέχρι να στραφούν οι καταναλωτές στα e-supermarket, καθώς η χώρα έχει το μεγαλύτερο ποσοστό (99%) στις επιτόπιες επισκέψεις στα σούπερ μάρκετ, όταν ο μέσος όρος άλλων χωρών είναι στο 91%. Παρ’όλα αυτά, το 40% των Ελλήνων έχει επισκεφθεί τουλάχιστον μία φορά τους τελευταίους έξι μήνες ηλεκτρονικό σούπερ μάρκετ, χωρίς απαραίτητα να έχει πραγματοποιήσει και αγορές. Το 86% αυτών τα επισκέπτονται κυρίως για να ενημερωθούν για τυχόν προσφορές και εκπτωτικά κουπόνια.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παράκληση να μην υπάρχουν μηνύματα υβριστικού περιεχομένου.