Υπέρμαχοι της λίστας αγορών πριν περάσουν την πόρτα του σούπερ μάρκετ είναι πλέον οι Έλληνες, ενώ κάνουν και έρευνα αγοράς για τις τιμές αξιοποιώντας το Διαδίκτυο. Οι συμπεριφορές αυτές, τις οποίες διαπιστώνει έρευνα καταναλωτών που διενήργησε η εταιρεία ερευνών αγοράς IRI σε επτά ευρωπαϊκές χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας, αποτελούν αν μη τι άλλο απότοκο της πολυετούς οικονομικής κρίσης.
Ειδικότερα, το 93% των ερωτηθέντων στην Ελλάδα κάνει λίστα με τα είδη
που χρειάζεται να αγοράσει από το σούπερ μάρκετ, το οποίο αποτελεί το
μεγαλύτερο ποσοστό μεταξύ των χωρών στις οποίες πραγματοποιήθηκε η
έρευνα (Ελλάδα, Ιταλία, Ισπανία, Γερμανία, Γαλλία, Ηνωμένο Βασίλειο και
Ολλανδία). Το αντίστοιχο ποσοστό σε όλες τις χώρες όπου διεξήχθη η
έρευνα είναι 84%, ενώ μόνο 11% δεν κάνει καμία προετοιμασία και
προχωράει σε αυθόρμητες αγορές.
Επιπλέον, το 45% των ερωτηθέντων στην Ελλάδα χρησιμοποιεί το Διαδίκτυο προκειμένου να αναζητήσει πληροφορίες για τα προϊόντα που θέλει να αγοράσει από το σούπερ μάρκετ και κυρίως για τις τιμές τους. Υψηλά ποσοστά παρατηρούνται εν γένει στις χώρες του ευρωπαϊκού Νότου που συμμετέχουν στην έρευνα, κάτι το οποίο δεν προκαλεί απορία καθώς αυτές επλήγησαν περισσότερο από την οικονομική κρίση. Στο Διαδίκτυο αναζητεί πληροφορίες το 39% των Ισπανών και το 33% των Ιταλών, ενώ τα αντίστοιχα ποσοστά στην Ολλανδία και στη Γαλλία είναι 26% και 31%. Στη Γερμανία, το ποσοστό είναι επίσης υψηλό, 37%, λόγω προφανώς της αυξημένης καταναλωτικής συνείδησης και όχι λόγω κρίσης.
Σε ευρωπαϊκό επίπεδο, η έρευνα έδειξε ότι περισσότερο από το ένα τρίτο των καταναλωτών χρησιμοποιεί τις εφαρμογές των κινητών για να αναζητήσει διαδικτυακά μια πληροφορία –κυρίως όσον αφορά τις καλύτερες προσφορές και τα χαρακτηριστικά των προϊόντων– πριν ψωνίσουν (34%) και ενώ ψωνίζουν (36%). Το 65% αυτών των αγοραστών ισχυρίζονται ότι με αυτόν τον τρόπο εξοικονομούν χρήματα. Η πλειονότητα των αγοραστών αναζητεί προσφορές σε είδη με υψηλή τιμή, όπως προϊόντα μακιγιάζ και καθαριστικά πλυντηρίου, τα οποία προσφέρουν μεγαλύτερη έκπτωση ανά τεμάχιο.
Το 37% των καταναλωτών που ψάχνει στο Διαδίκτυο θέλει να εξοικονομήσει χρήματα από διάφορες προωθητικές ενέργειες και προσφορές στο κατάστημα, ενώ το 22% των καταναλωτών αναζητεί πληροφορίες σχετικά με το ποιο κατάστημα έχει τις καλύτερες προσφορές τη συγκεκριμένη ημέρα ή εβδομάδα.
Τέλος, σχεδόν ένας στους τρεις ερωτηθέντες δήλωσε ότι έχει χρησιμοποιήσει το Διαδίκτυο τουλάχιστον μία φορά για να αγοράσει είδη σούπερ μάρκετ.
Επιπλέον, το 45% των ερωτηθέντων στην Ελλάδα χρησιμοποιεί το Διαδίκτυο προκειμένου να αναζητήσει πληροφορίες για τα προϊόντα που θέλει να αγοράσει από το σούπερ μάρκετ και κυρίως για τις τιμές τους. Υψηλά ποσοστά παρατηρούνται εν γένει στις χώρες του ευρωπαϊκού Νότου που συμμετέχουν στην έρευνα, κάτι το οποίο δεν προκαλεί απορία καθώς αυτές επλήγησαν περισσότερο από την οικονομική κρίση. Στο Διαδίκτυο αναζητεί πληροφορίες το 39% των Ισπανών και το 33% των Ιταλών, ενώ τα αντίστοιχα ποσοστά στην Ολλανδία και στη Γαλλία είναι 26% και 31%. Στη Γερμανία, το ποσοστό είναι επίσης υψηλό, 37%, λόγω προφανώς της αυξημένης καταναλωτικής συνείδησης και όχι λόγω κρίσης.
Σε ευρωπαϊκό επίπεδο, η έρευνα έδειξε ότι περισσότερο από το ένα τρίτο των καταναλωτών χρησιμοποιεί τις εφαρμογές των κινητών για να αναζητήσει διαδικτυακά μια πληροφορία –κυρίως όσον αφορά τις καλύτερες προσφορές και τα χαρακτηριστικά των προϊόντων– πριν ψωνίσουν (34%) και ενώ ψωνίζουν (36%). Το 65% αυτών των αγοραστών ισχυρίζονται ότι με αυτόν τον τρόπο εξοικονομούν χρήματα. Η πλειονότητα των αγοραστών αναζητεί προσφορές σε είδη με υψηλή τιμή, όπως προϊόντα μακιγιάζ και καθαριστικά πλυντηρίου, τα οποία προσφέρουν μεγαλύτερη έκπτωση ανά τεμάχιο.
Το 37% των καταναλωτών που ψάχνει στο Διαδίκτυο θέλει να εξοικονομήσει χρήματα από διάφορες προωθητικές ενέργειες και προσφορές στο κατάστημα, ενώ το 22% των καταναλωτών αναζητεί πληροφορίες σχετικά με το ποιο κατάστημα έχει τις καλύτερες προσφορές τη συγκεκριμένη ημέρα ή εβδομάδα.
Τέλος, σχεδόν ένας στους τρεις ερωτηθέντες δήλωσε ότι έχει χρησιμοποιήσει το Διαδίκτυο τουλάχιστον μία φορά για να αγοράσει είδη σούπερ μάρκετ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παράκληση να μην υπάρχουν μηνύματα υβριστικού περιεχομένου.