Banking News 04/09/13 - 16:56
Στο e-mail της τρόικα αναμένεται να απαντήσει η ελληνική κυβέρνηση, γνωστοποιώντας στους εκπρόσωπους των δανειστών, την «αντιπρόταση» της ελληνικής πλευράς ως προς το «μέλλον» των αμυντικών βιομηχανιών.
Ειδικότερα, ο υπουργός Οικονομικών, Γ. Στουρνάρας και η αναπληρώτρια υπουργός Εθνικής Άμυνας, Φ. Γεννηματά αναμένεται να προκρίνουν την εξής αντιπρόταση:
- «Λουκέτο» στην Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων(ΕΛΒΟ)
- Πώληση 2 εκ των 5 εργοστασίων των Ελληνικών Αμυντικών Συστημάτων. Σύμφωνα με πληροφορίες, πρόκειται για τα εργοστάσια σε Υμηττό και Αίγιο
- Ιδιωτικοποίηση της ΛΑΡΚΟ για την οποία ήδη έχει εκδηλωθεί έντονο ενδιαφέρον
Παράλληλα, σύμφωνα με πληροφορίες της εφημερίδας «Real News», οι δύο υπουργοί αναμένεται να εξάρουν την εθνική σημασία των αμυντικών βιομηχανιών.
Υπενθυμίζεται, πως η αρχική πρόταση της ελληνικής κυβέρνησης, η οποία και έτυχε την αρνητική στάση των δανειστών, προέβλεπε την εν λειτουργία εκκαθάριση των τριών βιομηχανιών.
Η απάντηση της τρόικα στην ελληνική κυβέρνηση
Το επίμαχο e-mail, μέσω του οποίου η τρόικα αντιτάχθηκε στα σχέδια της κυβέρνησης για το «μέλλον» της ΛΑΡΔΟ, ΕΑΣ και ΕΛΒΟ, αποκαλύπτει σήμερα, η εφημερίδα «Real News».
«Σου επισυνάπτουμε την απάντησή μας κατά την οποία τα αναδιαρθρωτικά σχέδια δεν είναι ούτε δυνατά ούτε ρεαλιστικά και δεν εγγυώνται βιώσιμη λύση για οικονομική αποδοτικότητα και τις απόψεις μας για θέματα κρατικού προϋπολογισμού και επιδοτήσεων. Κατά την άποψή μας, η πιθανότητα για κλείσιμο/εκκαθάριση πρέπει να εξεταστεί και για τις τρεις εταιρίες (όπως αντανακλάται στη MEFP/MoU και στην δημόσια ανακοίνωση τον Ιούλιο). Σε αυτό το πλαίσιο, οποιαδήποτε εκκαθάριση δεν θα πρέπει να είναι υπό τον όρο αποζημιώσεων πέραν των νόμιμων απαιτήσεων ή αναδιοργάνωσης του εργατικού δυναμικού.
ΛΑΡΚΟ
Η βασική ανησυχία μας για τη ΛΑΡΚΟ είναι ότι στην πρότασή σας οι προσφορές διεργασιών για τα δύο ενεργητικά κεφάλαια δεν είναι απόλυτα ανεξάρτητες μεταξύ τους (για την ιδιωτικοποίηση των χυτήριων και των ορυχείων αντίστοιχα) που συνεπάγεται επιχειρηματική συνέχεια χωρίς να απευθύνεται στις βασικές κρατικές ανησυχίες (η συναλλαγή είναι δομημένη με τέτοιο τρόπο ώστε να υπάρχει υψηλή πιθανότητα ότι ο ίδιος επενδυτής θα αποκτήσει και τα δύο ενεργητικά κεφάλαια και έτσι θα είναι υπόλογος να πληρώσει τις κρατικές επιδοτήσεις). Επίσης, οι πιθανοί επενδυτές αναγκάζονται να κρατήσουν εργατικό δυναμικό σε έναν οργανισμό με πλεονάζον προσωπικό, που βλέπει ζημιά από το 2008. Αυτός είναι στόχος που δε συμβαδίζει με την μακροβιωσιμότητα της εαιρείας και δημιουργεί επιπλέον οικονομικούς κινδύνους.
Οι εναλλακτικές για την κυβέρνηση θα πρέπει να είναι είτε να πουλήσουν τα κεφάλαια από τον αγοραστή για να πληρώσει τις κρατικές επιδοτήσεις (όπως αναφέρθηκε στην επιστολή Αλμούνια-Ρεν) είτε να πουλήσουν ξεχωριστά την παραχώρηση Άγιος Ιωάννης/Λαρύμνα και τα υπόλοιπα κεφάλαια ΛΑΡΚΟ με αδεσμοποίητη διαδικασία, χωρίς να δώσουν στον επενδυτή κάποια συγκεκριμένη επιλογή για να αποκτήσει όλα τα κεφάλαια ή αλλιώς να εκκαθαριστούν (εάν δε βρουν αγοραστές). Σε αυτό το πλαίσιο, οι εκτιμήσεις εναλλακτικών θα βελτιωθούν εάν μπορέσετε να μας παράσχετε με τους τέως και νυν αναδιαρθρωτικούς λογαριασμούς.
ΕΑΣ
Εσείς προβλέπετε 144 εκατ. ευρώ από κρατικά κεφάλαια στις στρατιωτικές εργασίες που θα έρθουν σαν αποτέλεσμα από τον διαχωρισμό ανάμεσα σε πολιτικές και στρατιωτικές εργασίες των ΕΑΣ, επιπρόσθετα στις μέχρι τώρα κληρονομημένες υποχρεώσεις του παρελθόντος. Η πρόταση ουσιαστικά προβλέπει μία γενναιόδωρη συνταξιοδότηση και σχέδιο εξόδου το οποίο θα έχει επιπτώσεις όσον αφορά στο δημοσιονομικό κενό και το πρόγραμμα. Δεδομένων των περιορισμών λόγω του δημοσιονομικού κενού και την εξάρτηση της εταιρίας στις εγχώριες απαιτήσεις, πιστεύουμε ότι δεν πρόκειται για μία βιώσιμη λύση και πως η εταιρία θα πρέπει να προχωρήσει σε εκκαθάριση.
Σε περίπτωση που υπάρξει θέμα από άποψη εθνικής ασφάλειας, αυτό θα πρέπει να αφορά μια συρρικνωμένη εταιρία, η οποία θα έχει ορίζοντα εγχώριο. Θα πρέπει να εξεταστεί (δεδομένων των χαμηλότερων κερδών αλλά και των υψηλών σταθερών εξόδων) εάν σε ένα μικρότερο επίπεδο έχει νόημα από οικονομική άποψη να κρατηθεί η εταιρία στην αγορά ή αν θα πρέπει να προχωρήσει σε ολοκληρωμένη εκκαθάριση.
ΕΛΒΟ
Το σχέδιο εκκαθάρισης είναι ακόμη πιο δαπανηρό από χρεωκοπία. Για παράδειγμα, αν η εταιρία εκκαθαριστεί, θα χρειαστούν 13,5 εκατ. ευρώ για αποζημιώσεις. Ωστόσο, αν η εταιρία συνεχίσει να λειτουργεί κάτω από ειδικό καθεστώς εκκαθάρισης, θα χρειαστούν 27,5 εκατ. ευρώ προκειμένου να τρέξει η λειτουργία μέχρι το τέλος των τωρινών συμβολαίων.
Το θέμα στην ανάλυσή σας ότι οι απώλειες των μετόχων θα σταματήσουν μετά το τέλος των συμβολαίων και πως η εταιρία μπορεί να κερδίσει περισσότερα συμβόλαια επιτρέποντας με αυτόν τον τρόπο την ολοκλήρωση του σχεδίου δεν είναι ρεαλιστική και δεν εγγυάται την βιωσιμότητα και το μέλλον της εταιρίας. Σε τελική ανάλυση, πιστεύουμε ότι η χρεοκοπία της εταιρίας είναι η καλύτερη και περισσότερο ρεαλιστική λύση.
Περιμένουμε μία νέα βελτιωμένη εκδοχή των σχεδίων αναδιάρθρωσης/εκκαθάρισης για τις τρεις εταιρίες, η οποία θα λάβει υπόψιν της και τις δικές μας προτάσεις και σχόλια»
www.bankingnews.gr
- «Λουκέτο» στην Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων(ΕΛΒΟ)
- Πώληση 2 εκ των 5 εργοστασίων των Ελληνικών Αμυντικών Συστημάτων. Σύμφωνα με πληροφορίες, πρόκειται για τα εργοστάσια σε Υμηττό και Αίγιο
- Ιδιωτικοποίηση της ΛΑΡΚΟ για την οποία ήδη έχει εκδηλωθεί έντονο ενδιαφέρον
Παράλληλα, σύμφωνα με πληροφορίες της εφημερίδας «Real News», οι δύο υπουργοί αναμένεται να εξάρουν την εθνική σημασία των αμυντικών βιομηχανιών.
Υπενθυμίζεται, πως η αρχική πρόταση της ελληνικής κυβέρνησης, η οποία και έτυχε την αρνητική στάση των δανειστών, προέβλεπε την εν λειτουργία εκκαθάριση των τριών βιομηχανιών.
Η απάντηση της τρόικα στην ελληνική κυβέρνηση
Το επίμαχο e-mail, μέσω του οποίου η τρόικα αντιτάχθηκε στα σχέδια της κυβέρνησης για το «μέλλον» της ΛΑΡΔΟ, ΕΑΣ και ΕΛΒΟ, αποκαλύπτει σήμερα, η εφημερίδα «Real News».
«Σου επισυνάπτουμε την απάντησή μας κατά την οποία τα αναδιαρθρωτικά σχέδια δεν είναι ούτε δυνατά ούτε ρεαλιστικά και δεν εγγυώνται βιώσιμη λύση για οικονομική αποδοτικότητα και τις απόψεις μας για θέματα κρατικού προϋπολογισμού και επιδοτήσεων. Κατά την άποψή μας, η πιθανότητα για κλείσιμο/εκκαθάριση πρέπει να εξεταστεί και για τις τρεις εταιρίες (όπως αντανακλάται στη MEFP/MoU και στην δημόσια ανακοίνωση τον Ιούλιο). Σε αυτό το πλαίσιο, οποιαδήποτε εκκαθάριση δεν θα πρέπει να είναι υπό τον όρο αποζημιώσεων πέραν των νόμιμων απαιτήσεων ή αναδιοργάνωσης του εργατικού δυναμικού.
ΛΑΡΚΟ
Η βασική ανησυχία μας για τη ΛΑΡΚΟ είναι ότι στην πρότασή σας οι προσφορές διεργασιών για τα δύο ενεργητικά κεφάλαια δεν είναι απόλυτα ανεξάρτητες μεταξύ τους (για την ιδιωτικοποίηση των χυτήριων και των ορυχείων αντίστοιχα) που συνεπάγεται επιχειρηματική συνέχεια χωρίς να απευθύνεται στις βασικές κρατικές ανησυχίες (η συναλλαγή είναι δομημένη με τέτοιο τρόπο ώστε να υπάρχει υψηλή πιθανότητα ότι ο ίδιος επενδυτής θα αποκτήσει και τα δύο ενεργητικά κεφάλαια και έτσι θα είναι υπόλογος να πληρώσει τις κρατικές επιδοτήσεις). Επίσης, οι πιθανοί επενδυτές αναγκάζονται να κρατήσουν εργατικό δυναμικό σε έναν οργανισμό με πλεονάζον προσωπικό, που βλέπει ζημιά από το 2008. Αυτός είναι στόχος που δε συμβαδίζει με την μακροβιωσιμότητα της εαιρείας και δημιουργεί επιπλέον οικονομικούς κινδύνους.
Οι εναλλακτικές για την κυβέρνηση θα πρέπει να είναι είτε να πουλήσουν τα κεφάλαια από τον αγοραστή για να πληρώσει τις κρατικές επιδοτήσεις (όπως αναφέρθηκε στην επιστολή Αλμούνια-Ρεν) είτε να πουλήσουν ξεχωριστά την παραχώρηση Άγιος Ιωάννης/Λαρύμνα και τα υπόλοιπα κεφάλαια ΛΑΡΚΟ με αδεσμοποίητη διαδικασία, χωρίς να δώσουν στον επενδυτή κάποια συγκεκριμένη επιλογή για να αποκτήσει όλα τα κεφάλαια ή αλλιώς να εκκαθαριστούν (εάν δε βρουν αγοραστές). Σε αυτό το πλαίσιο, οι εκτιμήσεις εναλλακτικών θα βελτιωθούν εάν μπορέσετε να μας παράσχετε με τους τέως και νυν αναδιαρθρωτικούς λογαριασμούς.
ΕΑΣ
Εσείς προβλέπετε 144 εκατ. ευρώ από κρατικά κεφάλαια στις στρατιωτικές εργασίες που θα έρθουν σαν αποτέλεσμα από τον διαχωρισμό ανάμεσα σε πολιτικές και στρατιωτικές εργασίες των ΕΑΣ, επιπρόσθετα στις μέχρι τώρα κληρονομημένες υποχρεώσεις του παρελθόντος. Η πρόταση ουσιαστικά προβλέπει μία γενναιόδωρη συνταξιοδότηση και σχέδιο εξόδου το οποίο θα έχει επιπτώσεις όσον αφορά στο δημοσιονομικό κενό και το πρόγραμμα. Δεδομένων των περιορισμών λόγω του δημοσιονομικού κενού και την εξάρτηση της εταιρίας στις εγχώριες απαιτήσεις, πιστεύουμε ότι δεν πρόκειται για μία βιώσιμη λύση και πως η εταιρία θα πρέπει να προχωρήσει σε εκκαθάριση.
Σε περίπτωση που υπάρξει θέμα από άποψη εθνικής ασφάλειας, αυτό θα πρέπει να αφορά μια συρρικνωμένη εταιρία, η οποία θα έχει ορίζοντα εγχώριο. Θα πρέπει να εξεταστεί (δεδομένων των χαμηλότερων κερδών αλλά και των υψηλών σταθερών εξόδων) εάν σε ένα μικρότερο επίπεδο έχει νόημα από οικονομική άποψη να κρατηθεί η εταιρία στην αγορά ή αν θα πρέπει να προχωρήσει σε ολοκληρωμένη εκκαθάριση.
ΕΛΒΟ
Το σχέδιο εκκαθάρισης είναι ακόμη πιο δαπανηρό από χρεωκοπία. Για παράδειγμα, αν η εταιρία εκκαθαριστεί, θα χρειαστούν 13,5 εκατ. ευρώ για αποζημιώσεις. Ωστόσο, αν η εταιρία συνεχίσει να λειτουργεί κάτω από ειδικό καθεστώς εκκαθάρισης, θα χρειαστούν 27,5 εκατ. ευρώ προκειμένου να τρέξει η λειτουργία μέχρι το τέλος των τωρινών συμβολαίων.
Το θέμα στην ανάλυσή σας ότι οι απώλειες των μετόχων θα σταματήσουν μετά το τέλος των συμβολαίων και πως η εταιρία μπορεί να κερδίσει περισσότερα συμβόλαια επιτρέποντας με αυτόν τον τρόπο την ολοκλήρωση του σχεδίου δεν είναι ρεαλιστική και δεν εγγυάται την βιωσιμότητα και το μέλλον της εταιρίας. Σε τελική ανάλυση, πιστεύουμε ότι η χρεοκοπία της εταιρίας είναι η καλύτερη και περισσότερο ρεαλιστική λύση.
Περιμένουμε μία νέα βελτιωμένη εκδοχή των σχεδίων αναδιάρθρωσης/εκκαθάρισης για τις τρεις εταιρίες, η οποία θα λάβει υπόψιν της και τις δικές μας προτάσεις και σχόλια»
www.bankingnews.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παράκληση να μην υπάρχουν μηνύματα υβριστικού περιεχομένου.