Η Ελλάδα πρέπει να τρέξει και να παρουσιάσει τις θέσεις σε εννέα βασικούς τομείς με κυριότερο την οριστικοποίηση του κενού της διετίας 2015-2016. Ζητούνται διαβεβαιώσεις από δανειστές για ομαλή χρηματοδότηση Αγκάθι οι οφειλές σε ΕΥΔΑΠ-ΕΥΑΘ και οι πωλήσεις των αμυντικών βιομηχανιών.
Φουλ τις μηχανές έχει βάλει το υπουργείο Οικονομικών για να είναι έτοιμο ώστε να προωθήσει τις θέσεις της Ελλάδας στην επόμενη διαπραγμάτευση που ξεκινά σε 15 ημέρες, με την έλευση των τεχνικών κλιμακίων της τρόικας στην Αθήνα.Η Ελλάδα πρέπει να τρέξει και να παρουσιάσει τις θέσεις σε εννέα βασικούς τομείς με κυριότερο την οριστικοποίηση του κενού της διετίας 2015-2016 αλλά και να λάβει την διαβεβαίωση από τους δανειστές για την ομαλή χρηματοδότηση της χώρας και της βιωσιμότητας του ελληνικού χρέους.
Ο επόμενος έλεγχος θα περιλαμβάνει:
- Το χρηματοδοτικό κενό. Το υπουργείο Οικονομικών θεωρεί ότι δεν πρέπει να προχωρήσει κούρεμα του χρέους, καθώς πιστεύουν ότι το κενό καλύπτεται εάν η Ευρωζώνη λύσει το πρόβλημα που η ίδια δημιούργησε με την μη μετάθεση του χρόνου αποπληρωμής των ομολόγων που κατέχει το Ευρωσύστημα και με την χρήση μέρους των κεφαλαίων που δεν θα χρειαστούν στην ανακεφαλαιοποίηση των ελληνικών τραπεζών.
- Νέα μέτρα. Επιτελείς της οδού Νίκης πιστεύουν ότι τα μέτρα που θα πρέπει να προσδιοριστούν ως το 2016 δεν θα πρέπει να ξεπερνούν τα 2,5 δισ ευρώ, ενώ η τρόικα επιμένει ότι ανέρχονται σε 4,2 δισ.
- Δημόσιο. Πρέπει να ολοκληρωθεί το πρώτο κύμα των 12.500 διαθέσιμων δημοσίων υπαλλήλων και η κυβέρνηση να παρουσιάσει από πού θα καλυφθεί το δεύτερο κύμα των επιπλέον 12.500 εργαζομένων που θα τεθούν σε καθεστώς διαθεσιμότητας. Παράλληλα, όπως έχει αφήσει να φανεί ο Κυριάκος Μητσοτάκης ετοιμάζεται να ζητήσει παράταση για το δεύτερο κύμα με επιχείρημα την επιτυχή ολοκλήρωση του πρώτου.
- Αποκρατικοποιήσεις. Τα έσοδα από το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων καθορίζουν το μέγεθος της τρύπας του χρηματοδοτικού προγράμματος της χώρας.
- Πρόγραμμα προσλήψεων. Η Κυβέρνηση έχει δεσμευθεί πως θέλει να το εφαρμόσει, αλλά η τρόικα θέλει να διαπιστώσει εάν θα υλοποιηθεί σωστά ή θα γίνουν προσλήψεις ασύδοτες και χωρίς έλεγχο.
- Αγορά εργασίας. Στόχος είναι η περαιτέρω βελτίωση της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής οικονομίας.
- Κοινωνική πολιτική. Η τρόικα έχει διαμηνύσει ότι τα θεωρούν πολύ σημαντικά τα προγράμματα αυτά, καθώς μπορούν να αποτελέσουν το αντίβαρο στα μέτρα που έχουν υιοθετηθεί και στα προβλήματα που αντιμετωπίζει μεγάλο μέρος της κοινωνίας.
- Καταπολέμηση διαφθοράς και φοροδιαφυγής. Είναι πρώτιστης σημασίας για την τρόικα, αφού εκτιμά ότι η αντιμετώπιση των προβλημάτων αυτών μπορεί να δώσει τα εχέγγυα στην κοινωνία για να συνεχίσει να στηρίζει το πρόγραμμα.
- Πλειστηριασμοί πρώτης κατοικίας. Η κυβέρνηση έχει δεσμευτεί στην λογική άρση της απαγόρευσης με την απόλυτη προστασία των οικονομικά αδύναμων και απομένει να φανεί εάν η τρόικα θα προβάλει αντιρρήσεις επί του σχεδίου αυτού.
- Κλειστά επαγγέλματα. Η τρόικα περιμένει να δει τις αλλαγές στον κώδικα των δικηγόρων, ενώ θα σχεδιαστούν και τα επόμενα βήματα στο άνοιγμα των κλειστών επαγγελμάτων.
Παρά το γεγονός ότι το κρίσιμο θέμα της συρρίκνωσης του Δημοσίου φαίνεται να υπάρχει κινητικότητα, τα μέτωπα των αμυντικών βιομηχανικών και της ΛΑΡΚΟ, αλλά και των δύο μεγάλων εταιριών ύδρευσης Αθήνας και Θεσσαλονίκης βρίσκονται σε εκκρεμότητα.
Η διευθέτηση των χρεών προς τις ΕΥΔΑΠ -ΕΥΑΘ, κάτι που συνδέεται ευθέως με την αποκρατικοποίηση των δύο επιχειρήσεων φαντάζει δυσεπίλυτο πρόβλημα, αφού το σύνολο των οφειλών του δημοσίου φτάνει περίπου τα 600 εκατ. ευρώ. Το πρόβλημα βρίσκεται όχι τόσο στις οφειλές από υδροληψία οι οποίες υπολογίζονται κοντά στα 200-230 εκατ. ευρώ όσο στις επενδυτικές οφειλές του δημοσίου που ξεπερνούν 350 εκ ευρώ.
Η τύχη των δύο αμυντικών βιομηχανικών (ΕΑΣ & ΕΛΒΟ) αναμένεται να οριστικοποιηθεί μέσα στην εβδομάδα, αφού το υπουργείο οικονομικών και τα συναρμόδια υπουργεία άμυνας και περιβάλλοντος πάρουν την γνώμη της τρόικας για τα σχέδια αναδιάρθρωσης που έχουν στείλει από τα μέσα της περασμένης εβδομάδας.
Ο διαγωνισμός για την πώληση της ΛΑΡΚΟ θα ακολουθεί τον κανόνα του 2 σε 1 ακολουθώντας το αρχικό σχεδιασμό του δημοσίου για πώληση της επιχείρησης ως ενιαία μονάδα. Συγκεκριμένα θα γίνουν δύο διαγωνισμοί. Ένας για το ορυχείο και ένας για το εργοστάσιο της εταιρίας. Ωστόσο ο ιδιώτης επενδυτής που θα ενδιαφερθεί για ένα από τα δύο τμήματα της εταιρίας θα έχει αυτόματα και ένα δικαίωμα προτίμησης και για το άλλο. Αυτό βέβαια δεν αποκλείει η αποκρατικοποίηση να έχει τελικά δύο ιδιώτες που θα διαμοιράσουν τα ιμάτια της ΛΑΡΚΟ. Σε ότι αφορά τα περίπου 1.000 άτομα που απασχολούνται σήμερα στην εταιρία υπάρχει κατ αρχήν απόφαση για την διατήρηση των θέσεων εργασίας.
Στην ΕΑΣ είναι δεδομένο ότι ακόμη και μετά την απόσχιση του πολιτικού από το στρατιωτικό σκέλος της επιχείρησης θα πρέπει να γίνει μείωση του προσωπικού των 800 εργαζόμενων Από εκεί και πέρα το στρατιωτικό σκέλος θα παραμείνει υπό την εποπτεία του υπουργείου άμυνας ενώ το πολιτικό σκέλος θα οδεύσει προς αποκρατικοποίηση.
Αγκάθι και σε αυτό θα αποτελέσουν οι "παράνομες" κρατικές ενισχύσεις ύψους 130 εκατ. ευρώ τις οποίες έχει εντοπίσει η Επιτροπή Ανταγωνισμού της ΕΕ και οι οποίες θα πρέπει να ξεκαθαριστούν πριν προχωρήσει η αποκρατικοποίηση . Η επιλογή της απόσχισης στηρίχθηκε στο γεγονός ότι στο πολιτικό μέρος της επιχείρησης οφείλει μόνο το 7-8% των κρατικών ενισχύσεων ήτοι περίπου 10 εκατ. ευρώ που θεωρείται ότι μπορούν να καλυφθούν .
Στην περίπτωση της ΕΛΒΟ η εταιρία θα πρέπει να εκκινήσει και πάλι την δραστηριότητα της και να ξεκινήσει την εκκαθάριση που αποφάσισε ο σύμβουλος του Δημοσίου. Με βάση το νόμο του 2005 με τον οποίο θα γίνει η εκκαθάριση ο υπεύθυνος δεν θα μπορεί να αναιρέσει τις τρέχουσες υποχρεώσεις της εταιρίας αλλά θα μπορεί να καταργήσει - και μάλιστα αζημίως για το δημόσιο- συμβάσεις εργασίας.
Με άλλα λόγια αν θεωρηθεί ότι στους περίπου 300 εργαζόμενοι υπάρχουν υπεράριθμοι μάλλον το προσωπικό θα μειωθεί περισσότερο.
EYRO2day
Ο επόμενος έλεγχος θα περιλαμβάνει:
- Το χρηματοδοτικό κενό. Το υπουργείο Οικονομικών θεωρεί ότι δεν πρέπει να προχωρήσει κούρεμα του χρέους, καθώς πιστεύουν ότι το κενό καλύπτεται εάν η Ευρωζώνη λύσει το πρόβλημα που η ίδια δημιούργησε με την μη μετάθεση του χρόνου αποπληρωμής των ομολόγων που κατέχει το Ευρωσύστημα και με την χρήση μέρους των κεφαλαίων που δεν θα χρειαστούν στην ανακεφαλαιοποίηση των ελληνικών τραπεζών.
- Νέα μέτρα. Επιτελείς της οδού Νίκης πιστεύουν ότι τα μέτρα που θα πρέπει να προσδιοριστούν ως το 2016 δεν θα πρέπει να ξεπερνούν τα 2,5 δισ ευρώ, ενώ η τρόικα επιμένει ότι ανέρχονται σε 4,2 δισ.
- Δημόσιο. Πρέπει να ολοκληρωθεί το πρώτο κύμα των 12.500 διαθέσιμων δημοσίων υπαλλήλων και η κυβέρνηση να παρουσιάσει από πού θα καλυφθεί το δεύτερο κύμα των επιπλέον 12.500 εργαζομένων που θα τεθούν σε καθεστώς διαθεσιμότητας. Παράλληλα, όπως έχει αφήσει να φανεί ο Κυριάκος Μητσοτάκης ετοιμάζεται να ζητήσει παράταση για το δεύτερο κύμα με επιχείρημα την επιτυχή ολοκλήρωση του πρώτου.
- Αποκρατικοποιήσεις. Τα έσοδα από το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων καθορίζουν το μέγεθος της τρύπας του χρηματοδοτικού προγράμματος της χώρας.
- Πρόγραμμα προσλήψεων. Η Κυβέρνηση έχει δεσμευθεί πως θέλει να το εφαρμόσει, αλλά η τρόικα θέλει να διαπιστώσει εάν θα υλοποιηθεί σωστά ή θα γίνουν προσλήψεις ασύδοτες και χωρίς έλεγχο.
- Αγορά εργασίας. Στόχος είναι η περαιτέρω βελτίωση της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής οικονομίας.
- Κοινωνική πολιτική. Η τρόικα έχει διαμηνύσει ότι τα θεωρούν πολύ σημαντικά τα προγράμματα αυτά, καθώς μπορούν να αποτελέσουν το αντίβαρο στα μέτρα που έχουν υιοθετηθεί και στα προβλήματα που αντιμετωπίζει μεγάλο μέρος της κοινωνίας.
- Καταπολέμηση διαφθοράς και φοροδιαφυγής. Είναι πρώτιστης σημασίας για την τρόικα, αφού εκτιμά ότι η αντιμετώπιση των προβλημάτων αυτών μπορεί να δώσει τα εχέγγυα στην κοινωνία για να συνεχίσει να στηρίζει το πρόγραμμα.
- Πλειστηριασμοί πρώτης κατοικίας. Η κυβέρνηση έχει δεσμευτεί στην λογική άρση της απαγόρευσης με την απόλυτη προστασία των οικονομικά αδύναμων και απομένει να φανεί εάν η τρόικα θα προβάλει αντιρρήσεις επί του σχεδίου αυτού.
- Κλειστά επαγγέλματα. Η τρόικα περιμένει να δει τις αλλαγές στον κώδικα των δικηγόρων, ενώ θα σχεδιαστούν και τα επόμενα βήματα στο άνοιγμα των κλειστών επαγγελμάτων.
Αμυντικές Βιομηχανίες & ΕΥΔΑΠ, ΕΥΑΘ
Τα χρέη του Δημοσίου στις εταιρίες ύδρευσης και η αναδιάρθρωση ΕΑΣ ΕΛΒΟ και ΛΑΡΚΟ παραμένουν ανοιχτά ακόμη από το μέτωπο των προαπαιτούμενων μέτρων που θα οδηγήσει στην έγκριση της τρόικας για τη υπο-δόση του 1 δισ. ευρώ που θα εκταμιευτεί μέσα στον Οκτώβριο.Παρά το γεγονός ότι το κρίσιμο θέμα της συρρίκνωσης του Δημοσίου φαίνεται να υπάρχει κινητικότητα, τα μέτωπα των αμυντικών βιομηχανικών και της ΛΑΡΚΟ, αλλά και των δύο μεγάλων εταιριών ύδρευσης Αθήνας και Θεσσαλονίκης βρίσκονται σε εκκρεμότητα.
Η διευθέτηση των χρεών προς τις ΕΥΔΑΠ -ΕΥΑΘ, κάτι που συνδέεται ευθέως με την αποκρατικοποίηση των δύο επιχειρήσεων φαντάζει δυσεπίλυτο πρόβλημα, αφού το σύνολο των οφειλών του δημοσίου φτάνει περίπου τα 600 εκατ. ευρώ. Το πρόβλημα βρίσκεται όχι τόσο στις οφειλές από υδροληψία οι οποίες υπολογίζονται κοντά στα 200-230 εκατ. ευρώ όσο στις επενδυτικές οφειλές του δημοσίου που ξεπερνούν 350 εκ ευρώ.
Η τύχη των δύο αμυντικών βιομηχανικών (ΕΑΣ & ΕΛΒΟ) αναμένεται να οριστικοποιηθεί μέσα στην εβδομάδα, αφού το υπουργείο οικονομικών και τα συναρμόδια υπουργεία άμυνας και περιβάλλοντος πάρουν την γνώμη της τρόικας για τα σχέδια αναδιάρθρωσης που έχουν στείλει από τα μέσα της περασμένης εβδομάδας.
Ο διαγωνισμός για την πώληση της ΛΑΡΚΟ θα ακολουθεί τον κανόνα του 2 σε 1 ακολουθώντας το αρχικό σχεδιασμό του δημοσίου για πώληση της επιχείρησης ως ενιαία μονάδα. Συγκεκριμένα θα γίνουν δύο διαγωνισμοί. Ένας για το ορυχείο και ένας για το εργοστάσιο της εταιρίας. Ωστόσο ο ιδιώτης επενδυτής που θα ενδιαφερθεί για ένα από τα δύο τμήματα της εταιρίας θα έχει αυτόματα και ένα δικαίωμα προτίμησης και για το άλλο. Αυτό βέβαια δεν αποκλείει η αποκρατικοποίηση να έχει τελικά δύο ιδιώτες που θα διαμοιράσουν τα ιμάτια της ΛΑΡΚΟ. Σε ότι αφορά τα περίπου 1.000 άτομα που απασχολούνται σήμερα στην εταιρία υπάρχει κατ αρχήν απόφαση για την διατήρηση των θέσεων εργασίας.
Στην ΕΑΣ είναι δεδομένο ότι ακόμη και μετά την απόσχιση του πολιτικού από το στρατιωτικό σκέλος της επιχείρησης θα πρέπει να γίνει μείωση του προσωπικού των 800 εργαζόμενων Από εκεί και πέρα το στρατιωτικό σκέλος θα παραμείνει υπό την εποπτεία του υπουργείου άμυνας ενώ το πολιτικό σκέλος θα οδεύσει προς αποκρατικοποίηση.
Αγκάθι και σε αυτό θα αποτελέσουν οι "παράνομες" κρατικές ενισχύσεις ύψους 130 εκατ. ευρώ τις οποίες έχει εντοπίσει η Επιτροπή Ανταγωνισμού της ΕΕ και οι οποίες θα πρέπει να ξεκαθαριστούν πριν προχωρήσει η αποκρατικοποίηση . Η επιλογή της απόσχισης στηρίχθηκε στο γεγονός ότι στο πολιτικό μέρος της επιχείρησης οφείλει μόνο το 7-8% των κρατικών ενισχύσεων ήτοι περίπου 10 εκατ. ευρώ που θεωρείται ότι μπορούν να καλυφθούν .
Στην περίπτωση της ΕΛΒΟ η εταιρία θα πρέπει να εκκινήσει και πάλι την δραστηριότητα της και να ξεκινήσει την εκκαθάριση που αποφάσισε ο σύμβουλος του Δημοσίου. Με βάση το νόμο του 2005 με τον οποίο θα γίνει η εκκαθάριση ο υπεύθυνος δεν θα μπορεί να αναιρέσει τις τρέχουσες υποχρεώσεις της εταιρίας αλλά θα μπορεί να καταργήσει - και μάλιστα αζημίως για το δημόσιο- συμβάσεις εργασίας.
Με άλλα λόγια αν θεωρηθεί ότι στους περίπου 300 εργαζόμενοι υπάρχουν υπεράριθμοι μάλλον το προσωπικό θα μειωθεί περισσότερο.
EYRO2day
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παράκληση να μην υπάρχουν μηνύματα υβριστικού περιεχομένου.