Στον ραδιοθάλαμο του Υπουργείου Ναυτιλίας συναγερμός. Ξημερώματα
παραμονής Χριστουγέννων και το φορτηγό πλοίο – σημαίας Αντίγκουα –
Cadrera εκπέμπει SOS…Βρίσκεται έξω από το ακρωτήριο Καμπανός, στη
βορειοδυτική πλευρά της Ανδρου με τους ισχυρούς βόρειους ανέμους να το
σπρώχνουν στα βράχια, στην πλέον βραχώδη και απόκρημνη ακτή του νησιού…
Το πλοίο εξόκειλε και εγκαταλείφθηκε άμεσα από το πλήρωμα του, ενώ το
θέαμα που βλέπουν οι πιλότοι των δύο ελικοπτέρων που έρχονται άμεσα για
βοήθεια είναι μοναδικό: τα κύματα σαρώνουν από την γέφυρα και το
accommodation της πρύμνης καθότι από την θάλασσα εξέχουν μόνο το
κομοθέσιο της πρύμης και η πλώρη.... Η πρόσβαση από τη στεριά είναι
δύσκολη από στιγμή που χρειάζεται περισσότερο από 30-40 λεπτά περπάτημα
από μονοπάτι και στο σημείο όπου προσάραξε το φορτηγό, υπάρχει
επικίνδυνος γκρεμός περίπου 60-70 μέτρων… Λίγο πριν νυχτώσει το ναυάγιο
περικύκλωσαν τρία μεγάλα ρυμουλκά διαφόρων εταιριών (Σπανόπουλου,
Μαρινάκη) που αναμένουν ν αρχίσουν οι διαπραγματεύσεις με τους
πλοιοκτήτες, προκειμένου να αναλάβουν την αποκόλληση του. Στην περιοχή
φθάνει και το ειδικό αντιρρυπαντικό σκάφος «Αιγίς» για να συνδράμει στην
επιχείρηση προστασίας του θαλασσίου περιβάλλοντος. Και αυτό είναι το
μεγάλο ζητούμενο. Στα αμπάρια του Cadrera βρίσκονται 3.500 τόνοι
σιδηρονικελίου που είχε φορτώσει από την ΛΑΡΚΟ, ενώ στις δεξαμενές του
20 τόνοι πετρελαίου.
Το μεγάλο στοίχημα…
Μέχρι να κοπάσουν οι βοριάδες-δηλαδή περίπου στα μέσα της επόμενης εβδομάδας-και να κατορθώσουν να ανέβουν στο πλοίο εμπειρογνώμονες, κανείς δεν μπορεί να ξέρει πόσα ρήγματα και που έχει υποστεί το βαπόρι και τις έχει πέσει στην θάλασσα. Άρα η κατάσταση είναι σοβαρή… Το Cadrera ανήκει σε εταιρία γερμανικών συμφερόντων. Χθες, ανήμερα των Χριστουγέννων, εκπρόσωπος των πλοιοκτητών και των ασφαλιστών πλοίου και φορτίου έφτασε στην Άνδρο για τις πρώτες συνεννοήσεις με τις Λιμενικές αρχές. Ταυτόχρονα, άρχισε και η προανάκριση για να εξακριβωθούν τα αίτια του ναυαγίου.
Και το στοίχημα έχει να κάνει με το …φορτίο του και την επικινδυνότητα του. Ο λόγος; Το σιδηρονικέλιο χρησιμοποιείται πρωτίστως στην κατασκευή ανοξείδωτων χαλύβων (γνωστών και ως σειρές 200 και 300). Είναι η πιο ευρέως διαδεδομένη ομάδα ανοξείδωτων χαλύβων, αναλογώντας στο 70%-75% περίπου της παγκόσμιας παραγωγής. Και το φορτίο που έχει την …αγκαλιά του το πλοίο αξίζει έξι εκατομμύρια δολάρια (!!!)Η χρήση του σιδηρονικέλιου είναι εξαιρετικά καινοτόμος, ενώ η μεγάλη του χρηστικότητα αντισταθμίζει το σχετικά υψηλό του κόστος. Με αποδειγμένη την καινοτόμο πορεία του, το σιδηρονικέλιο θα διαδραματίζει έναν ακόμα πιο σημαντικό ρόλο στις μελλοντικές κοινωνίες από ότι σήμερα. Στην Ελλάδα βρίσκεται περίπου το 6% της παγκόσμιας παραγωγής. Το εργοστάσιο της ΛΑΡΚΟ, λειτουργεί 24 ώρες την ημέρα, 365 ημέρες το χρόνο παράγοντας κοκκοποιημένο σιδηρονικέλιο υψηλής καθαρότητας, χαμηλής περιεκτικότητας σε άνθρακα, το οποίο χρησιμοποιείται αποκλειστικά στην παραγωγή ανοξείδωτου χάλυβα. Οι ναυλωτές του φορτίου, δεν θέλουν σε καμία περίπτωση, να χάσουν αυτό το πολύτιμο μετάλλευμα. Θα προσπαθήσουν λοιπόν να το μεταφέρουν από τα αμπάρια του Cabrera, πριν καταστραφεί.
Η πρώτη αυτοψία έχει δείξει ότι μάλλον δεν πρόκειται να βουλιάξει, γιατί αφ ενός έχει σφηνωθεί για καλά στην βραχώδη ακτή και αφ ετέρου εκεί, τα νερά δεν είναι βαθειά. Το σχέδιο προβλέπει να τοποθετηθούν ειδικά φράγματα γύρω από το μισοβουλιαγμένο βαπόρι, να «πλυθεί» η θάλασσα με διαλυτικά υγρά και ταυτόχρονα να γίνει προσπάθεια να πραγματοποιηθεί απάντληση του πετρελαίου (περίπου 20 τόνοι) από τις δεξαμενές του Cabrera. Μέχρις ότου βελτιωθεί ο καιρός και με τα χτυπήματα του πλοίου στα βράχια, είναι πολύ πιθανόν οι δεξαμενές να ανοίξουν και το πετρέλαιο να χυθεί στην θάλασσα και στις παρθένες παραλίες της Άνδρου, με συνέπεια ανυπολόγιστη καταστροφή. Πόσο εύκολο είναι να πετύχουν και οι δύο επιχειρήσεις; Να μην χυθεί το πετρέλαιο στη θάλασσα και να μην πιάσει …θάλασσα το σιδερονικέλιο; Στοίχημα μεγάλο και περιμένουμε με αγωνία το αποτέλεσμα
Το μεγάλο στοίχημα…
Μέχρι να κοπάσουν οι βοριάδες-δηλαδή περίπου στα μέσα της επόμενης εβδομάδας-και να κατορθώσουν να ανέβουν στο πλοίο εμπειρογνώμονες, κανείς δεν μπορεί να ξέρει πόσα ρήγματα και που έχει υποστεί το βαπόρι και τις έχει πέσει στην θάλασσα. Άρα η κατάσταση είναι σοβαρή… Το Cadrera ανήκει σε εταιρία γερμανικών συμφερόντων. Χθες, ανήμερα των Χριστουγέννων, εκπρόσωπος των πλοιοκτητών και των ασφαλιστών πλοίου και φορτίου έφτασε στην Άνδρο για τις πρώτες συνεννοήσεις με τις Λιμενικές αρχές. Ταυτόχρονα, άρχισε και η προανάκριση για να εξακριβωθούν τα αίτια του ναυαγίου.
Και το στοίχημα έχει να κάνει με το …φορτίο του και την επικινδυνότητα του. Ο λόγος; Το σιδηρονικέλιο χρησιμοποιείται πρωτίστως στην κατασκευή ανοξείδωτων χαλύβων (γνωστών και ως σειρές 200 και 300). Είναι η πιο ευρέως διαδεδομένη ομάδα ανοξείδωτων χαλύβων, αναλογώντας στο 70%-75% περίπου της παγκόσμιας παραγωγής. Και το φορτίο που έχει την …αγκαλιά του το πλοίο αξίζει έξι εκατομμύρια δολάρια (!!!)Η χρήση του σιδηρονικέλιου είναι εξαιρετικά καινοτόμος, ενώ η μεγάλη του χρηστικότητα αντισταθμίζει το σχετικά υψηλό του κόστος. Με αποδειγμένη την καινοτόμο πορεία του, το σιδηρονικέλιο θα διαδραματίζει έναν ακόμα πιο σημαντικό ρόλο στις μελλοντικές κοινωνίες από ότι σήμερα. Στην Ελλάδα βρίσκεται περίπου το 6% της παγκόσμιας παραγωγής. Το εργοστάσιο της ΛΑΡΚΟ, λειτουργεί 24 ώρες την ημέρα, 365 ημέρες το χρόνο παράγοντας κοκκοποιημένο σιδηρονικέλιο υψηλής καθαρότητας, χαμηλής περιεκτικότητας σε άνθρακα, το οποίο χρησιμοποιείται αποκλειστικά στην παραγωγή ανοξείδωτου χάλυβα. Οι ναυλωτές του φορτίου, δεν θέλουν σε καμία περίπτωση, να χάσουν αυτό το πολύτιμο μετάλλευμα. Θα προσπαθήσουν λοιπόν να το μεταφέρουν από τα αμπάρια του Cabrera, πριν καταστραφεί.
Η πρώτη αυτοψία έχει δείξει ότι μάλλον δεν πρόκειται να βουλιάξει, γιατί αφ ενός έχει σφηνωθεί για καλά στην βραχώδη ακτή και αφ ετέρου εκεί, τα νερά δεν είναι βαθειά. Το σχέδιο προβλέπει να τοποθετηθούν ειδικά φράγματα γύρω από το μισοβουλιαγμένο βαπόρι, να «πλυθεί» η θάλασσα με διαλυτικά υγρά και ταυτόχρονα να γίνει προσπάθεια να πραγματοποιηθεί απάντληση του πετρελαίου (περίπου 20 τόνοι) από τις δεξαμενές του Cabrera. Μέχρις ότου βελτιωθεί ο καιρός και με τα χτυπήματα του πλοίου στα βράχια, είναι πολύ πιθανόν οι δεξαμενές να ανοίξουν και το πετρέλαιο να χυθεί στην θάλασσα και στις παρθένες παραλίες της Άνδρου, με συνέπεια ανυπολόγιστη καταστροφή. Πόσο εύκολο είναι να πετύχουν και οι δύο επιχειρήσεις; Να μην χυθεί το πετρέλαιο στη θάλασσα και να μην πιάσει …θάλασσα το σιδερονικέλιο; Στοίχημα μεγάλο και περιμένουμε με αγωνία το αποτέλεσμα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παράκληση να μην υπάρχουν μηνύματα υβριστικού περιεχομένου.