Τιμη Νι

Παρέχεται από το Investing.com

Συμφωνία - σταθμός για Πετζετάκι

Το πρόβλημα που παρουσιάστηκε στη Ν. Αφρική και η «λύση» που έρχεται

Συμφωνία - σταθμός για Πετζετάκι Ένα ακόμα «αγκάθι» στο δρόμο της σωτηρίας και της επανάκαμψης είχε να αντιμετωπίσει ο Γιώργος Πετζετάκις της πανίσχυρης βιομηχανίας, το μεγαλύτερο καμάρι της ελληνικής επιχειρηματικότητας στο παρελθόν, που σήμερα αντιμετωπίζει τεράστια προβλήματα.

Πρόκειται για το εργοστάσιο που έχει η θυγατρική της ελληνικής εταιρίας στη Νότια Αφρική με αξιοζήλευτες ακόμα και σήμερα επιδόσεις και το οποίο επιχείρησε να πάρει στα χέρια της η εκεί ανταγωνίστρια εταιρία. Η αντιδικία της «Πετζετάκις» γνωρίζοντας ασφαλώς τα προβλήματα του Ομίλου «αγόρασε» κάποια από τα δάνεια της και προσέφυγε στη δικαιοσύνη με ένα κόλπο γκρόσο. Να πτωχεύσει την εταιρία και να τη συγχωνεύσει. Οι θέσεις του δεν έγιναν κατ' αρχήν δεκτές από το δικαστήριο και παρά το γεγονός ότι όλη αυτή η περιπέτεια θα τελεσιδικήσει τον επόμενο μήνα, η αισιοδοξία στο στρατόπεδο του Έλληνα επιχειρηματία είναι διάχυτη. ΄


Αυτό είναι και το τελευταίο εμπόδιο της Α.Γ. Πετζετάκις ΑΕ να γυρίσει σελίδα, καθώς είναι ζήτημα πλέον μερικών εβδομάδων η ολοκλήρωση της συμφωνίας με τους Αυστραλούς επενδυτές με τους οποίους έχει υπογραφεί ήδη προσύμφωνο συνεργασίας. Η συμφωνία προβλέπει την ανάληψη του συνόλου των δανειακών υποχρεώσεων προς τις τράπεζες, ενώ ήδη έχουν ρυθμιστεί ή βρίσκονται στο στάδιο της ολοκλήρωσης οι περισσότερες εκκρεμότητες που έχουν να κάνουν με συνεργάτες, πιστωτές κ.λπ.

Με την ολοκλήρωση της συμφωνίας ανοίγει ο δρόμος και για τη διεκδίκηση τεράστιας αποζημίωσης από τους Ελβετούς της Javes Sernces, οι οποίοι επί της ουσίας ευθύνονται για το βύθισμα της ελληνικής εταιρίας. Οι Ελβετοί της Javes είχαν εμφανιστεί ως σοβαροί επενδυτές ανέλαβαν το μάνατζμεντ της εταιρίας και τα κεφάλαια που επρόκειτο να βάλουν στην εταιρία δεν έφτασαν ποτέ. Εκείνο το χρονικό διάστημα ο Γ. Πετζετάκις δε συμμετείχε στη διοίκηση της εταιρίας, έστω κι αν πριν από λίγο καιρό βρέθηκε κατηγορούμενος για χρέη προς το Δημόσιο. Ο Γιώργος Πετζετάκις μετά το πρόβλημα που προέκυψε με τους Ελβετούς και τους ανθρώπους που τους αντιπροσώπευαν επιδόθηκε σε ένα τιτάνιο και δύσκολο για την εποχή αγώνα διάσωσης και κατ' ουσία επανεκκίνησης της εταιρίας του. Η αλήθεια είναι ότι μίλησε με πολλούς. Διαπραγματεύτηκε με ισχυρό ινδικό όμιλο που ενδιαφέρθηκε πρωτίστως για το εργοστάσιο της Νοτίου Αφρικής, με Αμερικανούς που αποδείχθηκε πως εκπροσωπούσαν κερδοσκοπικό fund και άλλους πριν τεθούν οι βάσεις για τη συνεργασία που σήμερα βρίσκεται στα σκαριά.

Ακόμα ο επενδυτικός σύμβουλος Lead Finance είχε καταθέσει επίσημο ενδιαφέρον από αμερικανικό fund (έχει να επενδύσει στην Ελλάδα 150 εκατ. δολάρια σύμφωνα με τους ανθρώπους της), αλλά η υπόθεση δεν προχώρησε.

Σοβαρή πρόταση

Απ' όλα αυτά η πιο σοβαρή πρόταση και μάλιστα με τεράστια προοπτική ανάπτυξης είναι αυτή των Αυστραλών με την οποία προχωρά η Α.Γ. Πετζετάκις Α.Ε. Η επανάκαμψη της βιομηχανίας Πετζετάκι θα αποτελέσει σταθμό για την ελληνική οικονομία για δύο λόγους:

Πρώτον επειδή επί της ουσίας θα πρόκειται για την πρώτη ελληνική εταιρία που θα καταφέρει να ξεπεράσει και μάλιστα σε περίοδο κρίσης τους σκοπέλους ακόμα κι αυτές που προσφεύγουν και εγκρίνονται για το άρθρο 99 δύσκολα «επανέρχονται». Δεύτερον, γιατί πρόκειται για μια βιομηχανική εταιρία από τις κορυφαίες του χώρου, η οποία έχει διαδραματίσει πρωτοποριακό ρόλο στις παραγωγές της και διατηρεί ακόμα στο εξωτερικό ένα «καλό» όνομα.

Ο Αριστόβουλος

Η Α.Γ. Πετζετάκις που καθιερώθηκε από τον ιδρυτή της Αριστόβουλο Πετζετάκι ως μια παγκοσμίου φήμης εταιρία πλαστικών έχει εργοστάσια στην Ελλάδα, την Ισπανία, τη Γερμανία και την Ν. Αφρική.

Η «Πετζετάκις» ιδρύθηκε το 1960 από τον πατέρα του Γιώργου, Αριστόβουλο τον Έλληνα βιομήχανο που είχε πάρει τον τίτλο του «εφευρέτη πρώτης κλάσης» και το όνομά του έγινε πασίγνωστο στα πέρατα της γης με το Heliflex και γενικά την τεχνολογία που εφάρμοσε και αξιοποιήθηκε από εταιρίες όπως η Goodyears, η Pirelli, η Dunlop, η Toyo κ.ά.

Γεννημένος στην Αμοργό ο Αριστόβουλος έφυγε από τη ζωή το 19713 σε ηλικία 50 ετών αφήνοντας το 7% της εταιρίας του στους εργαζόμενους.

Ο Γ. Πετζετάκις ανέλαβε την εταιρία το 1986 σε ηλικία 23 χρόνων (προηγουμένως τα ηνία είχαν η μητέρα του και η θεία του) με εξαίρεση την περίοδο που τη διαχείριση είχαν οι Ελβετοί της Javes.

Πόσα χρειάζονται για το νέο ξεκίνημα

Το ποσό που θα χρειαστεί η Πετζετάκις προκειμένου να «επανέλθει» στην αγορά, πέρα από την ανάληψη των δανειακών υποχρεώσεων (τις καλύπτουν πλήρως οι Αυστραλοί) φτάνει, σύμφωνα με τα business plans που έχουν καταρτίσει τα 110 εκατομμύρια δραχμές. Επιπλέον όμως απαιτούνται και χρήματα για την κάλυψη και άλλων υποχρεώσεων της εταιρίας που είναι θετικό ότι ήδη τα στελέχη της εταιρίας που «τρέχνουν» την υπόθεση έχουν έλθει σε επαφή και συμφωνία με τους ομολογιούχους.

Τα εργοστάσια του Πετζετάκι σήμερα δεν λειτουργούν αλλά είναι υπερσύγχρονα και «ετοιμοπόλεμα» για την επανεκκίνηση. Η μετοχή της εταιρίας βρίσκεται σε αναστολή διαπραγμάτευσης, από τις 31 Ιανουαρίου 2011.

Η Πετζετάκις είχε υποβάλλει αίτηση για ένταξη στο άρθρο 99 αλλά την απέσυρε. Αν ολοκληρωθεί η συμφωνία, δεν απαιτείται η «προστασία από τους πιστωτές». Σύμφωνα με τα στοιχεία που υπάρχουν, οι ζημιές του Ομίλου Πετζετάκις το 2010 έφταναν τα 213,3 εκατ. ευρώ.

Εν ολίγοις η εταιρία πάσχει από «καύσιμα» και ρευστότητα που καθιστά δυνατή την πληρωμή μισθών και απαγορευτική την προμήθεια των πρώτων υλών.

Σ' αυτό ασφαλώς συνετέλεσε ότι το χρηματοπιστωτικό σύστημα σταμάτησε τις όποιες «παροχές» μετά την εμπλοκή με το ελβετικό fund, που έπρεπε να είχε χρηματοδοτήσει την εταιρία με 25 εκατ. ευρώ, αλλά αυτά τα χρήματα δεν έφτασαν ποτέ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παράκληση να μην υπάρχουν μηνύματα υβριστικού περιεχομένου.