Να ανεβάσει ταχύτητες στο θέμα της εκταμίευσης της
υποδόσης επιδιώκει η κυβέρνηση. Οι υποχρεώσεις στο μέτωπο των
ιδιωτικοποιήσεων εμφανίζουν τα μεγαλύτερα εμπόδια. Τι αλλάζει σε
ασφαλιστικό και τράπεζες, πώς προχωρά στην ενέργεια.
Τα δεκαπέντε βήματα που χωρίζουν την Αθήνα από
την υποδόση των 2,8 δισ. ευρώ βρίσκονται στο επίκεντρο των συζητήσεων
σήμερα στις Βρυξέλλες, τόσο στο ραντεβού του οικονομικού επιτελείου με
τον Μοσκοβισί, όσο και στο EwG που προετοιμάζει το Eurogroup της 9ης
Σεπτεμβρίου.
Και ενώ στα περισσότερα από τα προαπαιτούμενα η κυβέρνηση εμφανίζεται έτοιμη να ικανοποιήσει τις απαιτήσεις των δανειστών τις αμέσως επόμενες ημέρες, ως μεγαλύτερο μέτωπο αναδεικνύεται αυτό των ιδιωτικοποιήσεων.
Τα έξι προαπαιτούμενα που συνδέονται με τις ιδιωτικοποιήσεις φαίνεται να κινούνται με την...
όπισθεν, μολονότι φαίνεται πως τις τελευταίες ημέρες προχωρούν οι διαδικασίες για την επιλογή των προσώπων που θα στελεχώσουν το Εποπτικό Συμβούλιο της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας Α.Ε. (ΕΕΣΠ Α.Ε.), όπως ονομάζεται το νέο υπερταμείο. Το 5μελές Εποπτικό Συμβούλιο έπρεπε να έχει επιλεγεί μέσα στον Ιούνιο, χωρίς μέχρι σήμερα να έχουν ανακοινωθεί τα πρόσωπα. Κατά πληροφορίες, τη θέση του προέδρου αναλαμβάνει Γάλλος παλαίμαχος τραπεζίτης. Το Εποπτικό Συμβούλιο είναι ένα από τα «καυτά» προαπαιτούμενα του φθινοπώρου.
Εξίσου δύσκολη υπόθεση φαντάζει και η δεύτερη δέσμευση της κυβέρνησης σύμφωνα με την οποία τον Σεπτέμβριο θα μεταφερθούν στο υπερταμείο οκτώ επιπλέον κρατικές εταιρείες. Ηδη έχει αποφασιστεί η μεταφορά υπό την ομπρέλα της Εταιρείας Δημοσίων Συμμετοχών Α.Ε. (ΕΔΗΣ Α.Ε.) των ΟΑΣΑ, ΟΣΥ, ΣΤΑΣΥ, ΟΣΕ, ΟΑΚΑ και ΕΛΤΑ. Με το δεύτερο κύμα μεταφέρονται οι ΕΥΑΘ, ΕΥΔΑΠ, Κτιριακές Υποδομές Α.Ε., ΕΛΒΟ, Αττικό Μετρό, ΔΕΗ ΔΕΗ -2,65%, ΑΔΜΗΕ και ΕΑΒ. Πρόκειται για τις συμμετοχές που διατηρεί το δημόσιο και δεν έχουν μεταφερθεί στο Ταμείο Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ).
Το τρίτο προαπαιτούμενο που συνδέεται με τις ιδιωτικοποιήσεις προβλέπει την έγκριση από τη Βουλή της συμφωνίας πώλησης των μετοχών του Ελληνικού στο σχήμα υπό τη Lamda Development του ομίλου Λάτση. Εκκρεμεί, επίσης, η ενίσχυση του πλαισίου λειτουργίας της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), με την προώθηση σχετικού σχεδίου νόμου, ώστε να ολοκληρωθεί η συμφωνία παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων στο σχήμα υπό τη γερμανική Fraport και να εισπραχθεί το 1,23 δισ. ευρώ.
Σχεδόν αδύνατη θεωρείται και η τήρηση του συμφωνηθέντος χρονοδιαγράμματος για τον διαγωνισμό παραχώρησης της Εγνατίας Οδού σε ιδιώτες. Οι σύμβουλοι του ΤΑΙΠΕΔ επελέγησαν προ εβδομάδων, ενώ η συμφωνία με τους δανειστές προέβλεπε πως ο διαγωνισμός θα προκηρυχθεί τον Σεπτέμβριο.
Μικτή είναι η εικόνα όσον αφορά στο έκτο και τελευταίο προαπαιτούμενο για τις ιδιωτικοποιήσεις, που προέβλεπε «την επίλυση όλων των εκκρεμοτήτων αναφορικά με το πρόγραμμα του ΤΑΙΠΕΔ έως τον Αύγουστο». Αρκετά ζητήματα έχουν προχωρήσει, αλλά οι εκκρεμότητες παραμένουν σε πολλά μέτωπα.
Η ανασύνθεση των Δ.Σ. και η προσαρμογή των δομών εταιρικής διακυβέρνησης σε όσα προβλέπει ο νόμος που ψήφισε το 2015 η κυβέρνηση αποτελεί ένα από τα 15 προαπαιτούμενα.
Το Μνημόνιο προβλέπει ότι η διαδικασία προσαρμογής των τραπεζών στα αποτελέσματα της αξιολόγησης των δομών εταιρικής διακυβέρνησης, που ολοκλήρωσε το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας, θα ολοκληρωθεί εντός του Σεπτεμβρίου.
Με δεδομένες, όμως, τις δυσκολίες στην προσέλκυση στελεχών, τα οποία να πληρούν τα αυστηρά κριτήρια του νόμου περί εταιρικής διακυβέρνησης, η ελληνική πλευρά αιτήθηκε άτυπη παράταση μερικών εβδομάδων, που έγινε καταρχήν αποδεκτή από πλευράς θεσμών (σ.σ. τυπικά το θέμα θα εξετασθεί στη συνεδρίαση του EuroWorking Group).
Οι νομοθετικές πρωτοβουλίες έχουν προωθηθεί στις περισσότερες περιπτώσεις, ενώ το άνοιγμα της αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας με περιορισμό του μεριδίου της ΔΕΗ ΔΕΗ -2,65%, παρά τις διαφωνίες μεταξύ διοίκησης ΔEΗ και πολιτικής ηγεσίας ως προς τον τρόπο, δείχνει να επιτυγχάνεται χάρη στη συγκυρία, χωρίς άλλες ιδιαίτερες προσπάθειες.
Συγκεκριμένα, μέχρι στιγμής η κυβέρνηση θα έπρεπε να προωθήσει τα μέτρα για την απελευθέρωση της αγοράς φυσικού αερίου, ενώ η Επιτροπή Ανταγωνισμού θα έπρεπε να αναθεωρήσει τις ποσότητες φυσικού αερίου που θα διαθέτει η ΔΕΠΑ μέσω δημοπρασιών.
Επίσης, θα έπρεπε να νομοθετηθεί το νέο πλαίσιο για τις ΑΠΕ και την κατανομή του ΕΤΜΕΑΡ, ώστε να διασφαλίζεται η βιωσιμότητα και ο μηδενισμός του ελλείμματος του ειδικού λογαριασμού ΑΠΕ μέχρι τον Ιούνιο του 2017.
Όσο για τον ΑΔΜΗΕ, η Γ.Σ. των μετόχων της ΔEΗ θα έπρεπε να αποφασίσει την απόσχισή του και να δημοσιεύσει την προκήρυξη για την πώληση του 20% σε στρατηγικό επενδυτή. Τέλος, η γενική συνέλευση της ΔEΗ (Δημόσιο) θα έπρεπε να εξουσιοδοτήσει τη διοίκηση της εταιρείας για την υπογραφή συμβάσεων με τους βιομηχανικούς καταναλωτές.
Από τις παραπάνω υποχρεώσεις, εκκρεμότητα συνεχίζει να υφίσταται στον καθορισμό του καθεστώτος για τις δημοπρασίες φυσικού αερίου από τη ΔΕΠΑ, όπως και η σύγκλιση εκ μέρους της διοίκησης της ΔEΗ, νέας γενικής συνέλευσης μετόχων, προκειμένου να λάβει εξουσιοδότηση για την υπογραφή συμβάσεων με μεγάλους βιομηχανικούς καταναλωτές. Επί του τελευταίου πάντως, η διοίκηση της ΔEΗ επισημαίνει ότι μετά τη απόφαση της Γ.Σ. της 7ης Δεκεμβρίου 2015, με την οποία διαμορφώθηκαν συγκεκριμένοι τιμοκατάλογοι για τους βιομηχανικούς πελάτες, έχουν ήδη υπογραφεί συμβάσεις με τους 53 από τους 61 πελάτες υψηλής τάσης.
Επίσης ότι βρίσκονται σε εξέλιξη διαδικασίες για την περαιτέρω τιμολόγηση του Αλουμίνιου και της ΛΑΡΚΟ (οι μεγαλύτεροι καταναλωτές στη χώρα με ίδιο προφίλ). Έτσι, η ΔEΗ θεωρεί πως σε ό,τι αφορά στο συγκεκριμένο προαπαιτούμενο, «δεν υφίσταται κανένα θέμα για την επικείμενη αξιολόγηση, δεδομένου ότι οι συγκεκριμένες αυτές εκκρεμότητες αφορούν στις σχέσεις της ΔEΗ με τους πελάτες της».
Τέλος, σε ό,τι αφορά στην υποχρέωση για τις δημοπρασίες τύπου ΝΟΜΕ και στον σχεδιασμό του νέου μοντέλου λειτουργίας της αγοράς ηλεκτρισμού (target model), ήδη πληροφορίες αναφέρουν ότι η απόφαση για τις δημοπρασίες υπεγράφη ορίζοντας ως τιμή εκκίνησης τα 37,5 ευρώ η μεγαβατώρα. Επίσης στις 5 Σεπτεμβρίου, η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας πραγματοποιεί ειδική ημερίδα για την ενημέρωση των άμεσα ενδιαφερομένων σχετικά με τη διαδικασία και τις λεπτομέρειες των δημοπρασιών. Όσο για το target model, αναμένεται να ανακοινωθεί μέσα στον μήνα.
Οι διαπραγματεύσεις με τους εκπροσώπους των δανειστών δεν είχαν θετική κατάληξη, με αποτέλεσμα τα μέτρα, που αναμένεται να οδηγήσουν σε αύξηση εισφορών και πιθανότατα ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης εκατοντάδες χιλιάδες ασφαλισμένων, με 4 μήνες καθυστέρηση παίρνουν τον δρόμο προς τη Βουλή. Στην πράξη, οι διατάξεις που προβλέπονται στο συμπληρωματικό μνημόνιο θα αλλάξουν επί τα χείρω τον πρόσφατα ψηφισθέντα ασφαλιστικό νόμο Κατρούγκαλου.
Αν και αρχικά οι δανειστές ζητούσαν να καταργηθούν όλες οι εξαιρέσεις σε σχέση με την ασφάλιση των ελεύθερων επαγγελματιών σε περιοχές κάτω των 2.000 κατοίκων, που δηλώνουν εισόδημα έως και 10.000 ευρώ τον χρόνο, τελικά σύμφωνα με το τελικό σχέδιο που επεξεργάζεται το υπουργείο Εργασίας, η αλλαγή θα αφορά μόνο στους ιδιοκτήτες τουριστικών καταλυμάτων.
Στην πράξη, περίπου 50.000 ασφαλισμένοι στον ΟΓΑ, ιδιοκτήτες καφενείων, ενοικιαζόμενων δωματίων και μικρών καταστημάτων διατηρούσαν το δικαίωμα να ακολουθήσουν τη μεταβατική περίοδο που έχει προβλεφθεί για τους αγρότες, ώστε να πληρώνουν εισφορά στο 26,95% του εισοδήματός τους (για σύνταξη και υγεία) το 2022.
Με δεύτερη διάταξη αναμένεται να αυξηθούν οι εισφορές υγείας για όλους τους αγρότες αλλά και τους νέους επιστήμονες για τους οποίους ο νόμος Κατρούγκαλου είχε προβλέψει εκπτώσεις.
Μεγάλες ανατροπές στη συνταξιοδότηση θα προκαλέσει η τρίτη διάταξη που αναμένεται να ψηφιστεί εντός του Σεπτεμβρίου, καθώς μετά την απαίτηση των εκπροσώπων των δανειστών, θα μειωθεί η έκπτωση 15% που προβλέφθηκε στον πρόσφατο νόμο για όσους εξαγοράζουν εφάπαξ, πλασματικά έτη ασφάλισης.
- της εξάλειψης της κατώτατης εισφοράς για τους ιδιοκτήτες τουριστικών καταλυμάτων
- κατάργηση όλων των εξαιρέσεων των χαμηλών εισφορών υγείας
- αναθεώρηση προς τα κάτω των εκπτώσεων για τα εφάπαξ.
2. Ολοκλήρωση της αξιολόγησης των συμβουλίων των τραπεζών από το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας (ΤΧΣ) σε συνεργασία με ανεξάρτητο διεθνή σύμβουλο.
3. Επίτευξη συμφωνίας κυβέρνησης-δανειστών για τη στελέχωση του Εποπτικού Συμβουλίου του νέου Ταμείου Αποκρατικοποιήσεων, το οποίο θα ορίσει και τα μέλη του συμβουλίου διοικητών και η ολοκλήρωση του εσωτερικού κανονισμού του Ταμείου.
4. Μεταφορά του δεύτερου πακέτου ΔΕΚΟ στο νέο Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων.
5. Έγκριση από τη Βουλή της συμφωνίας πώλησης των μετοχών του Ελληνικού στον ιδιώτη επενδυτή.
6. Ενίσχυση του πλαισίου λειτουργίας της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας.
7. Το ΤΑΙΠΕΔ θα απευθύνει πρόσκληση για την εκδήλωση ενδιαφέροντος αναφορικά με τις μακροχρόνιες συμβάσεις για την Εγνατία Οδό.
8. Επίλυση όλων των εκκρεμοτήτων αναφορικά με το πρόγραμμα του ΤΑΙΠΕΔ έως τον Αύγουστο.
9. Λήψη μέτρων για τη διασφάλιση της επάρκειας πόρων (ανθρώπινων και υλικών) της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων.
10. Ορισμός μελών του Συμβουλίου Διοίκησης της νέας Αρχής Δημοσίων Εσόδων.
11. Προώθηση από ΡΑΕ των μέτρων για την απελευθέρωση της αγοράς φυσικού αερίου και αναθεώρηση από την Επιτροπή Ανταγωνισμού στην ίδια κατεύθυνση των ποσοτήτων για τις δημοπρασίες.
12. Νέο πλαίσιο για την κατανoμή του ΕΤΜΕΑΡ και την αναμόρφωση της αγοράς των ΑΠΕ που θα διασφαλίζει τη βιωσιμότητα και τον μηδενισμό του ελλείμματος το αργότερο μέχρι τον Ιούνιο του 2017.
13. Η γενική συνέλευση της ΔEΗ να αποφασίσει για την απόσχιση του ΑΔΜΗΕ και τον Ιούλιο του 2016 να βγάλει την προκήρυξη για τη διάθεση κατ' ελάχιστον ποσοστού 20% σε στρατηγικό επενδυτή.
14. Η γενική συνέλευση της ΔEΗ να εξουσιοδοτήσει τη διοίκηση της εταιρίας για την υπογραφή συμβάσεων με τους βιομηχανικούς καταναλωτές στη βάση ευέλικτων διαπραγματεύσεων, που θα λαμβάνουν υπόψη τους το κόστος και το καταναλωτικό προφίλ του καθενός.
15. Υποβολή σχεδίου για τη μετάβαση της αγοράς ηλεκτρισμού στο ευρωπαϊκό μοντέλο απελευθέρωσης (target model).
Και ενώ στα περισσότερα από τα προαπαιτούμενα η κυβέρνηση εμφανίζεται έτοιμη να ικανοποιήσει τις απαιτήσεις των δανειστών τις αμέσως επόμενες ημέρες, ως μεγαλύτερο μέτωπο αναδεικνύεται αυτό των ιδιωτικοποιήσεων.
Τα έξι προαπαιτούμενα που συνδέονται με τις ιδιωτικοποιήσεις φαίνεται να κινούνται με την...
όπισθεν, μολονότι φαίνεται πως τις τελευταίες ημέρες προχωρούν οι διαδικασίες για την επιλογή των προσώπων που θα στελεχώσουν το Εποπτικό Συμβούλιο της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας Α.Ε. (ΕΕΣΠ Α.Ε.), όπως ονομάζεται το νέο υπερταμείο. Το 5μελές Εποπτικό Συμβούλιο έπρεπε να έχει επιλεγεί μέσα στον Ιούνιο, χωρίς μέχρι σήμερα να έχουν ανακοινωθεί τα πρόσωπα. Κατά πληροφορίες, τη θέση του προέδρου αναλαμβάνει Γάλλος παλαίμαχος τραπεζίτης. Το Εποπτικό Συμβούλιο είναι ένα από τα «καυτά» προαπαιτούμενα του φθινοπώρου.
Εξίσου δύσκολη υπόθεση φαντάζει και η δεύτερη δέσμευση της κυβέρνησης σύμφωνα με την οποία τον Σεπτέμβριο θα μεταφερθούν στο υπερταμείο οκτώ επιπλέον κρατικές εταιρείες. Ηδη έχει αποφασιστεί η μεταφορά υπό την ομπρέλα της Εταιρείας Δημοσίων Συμμετοχών Α.Ε. (ΕΔΗΣ Α.Ε.) των ΟΑΣΑ, ΟΣΥ, ΣΤΑΣΥ, ΟΣΕ, ΟΑΚΑ και ΕΛΤΑ. Με το δεύτερο κύμα μεταφέρονται οι ΕΥΑΘ, ΕΥΔΑΠ, Κτιριακές Υποδομές Α.Ε., ΕΛΒΟ, Αττικό Μετρό, ΔΕΗ ΔΕΗ -2,65%, ΑΔΜΗΕ και ΕΑΒ. Πρόκειται για τις συμμετοχές που διατηρεί το δημόσιο και δεν έχουν μεταφερθεί στο Ταμείο Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ).
Το τρίτο προαπαιτούμενο που συνδέεται με τις ιδιωτικοποιήσεις προβλέπει την έγκριση από τη Βουλή της συμφωνίας πώλησης των μετοχών του Ελληνικού στο σχήμα υπό τη Lamda Development του ομίλου Λάτση. Εκκρεμεί, επίσης, η ενίσχυση του πλαισίου λειτουργίας της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), με την προώθηση σχετικού σχεδίου νόμου, ώστε να ολοκληρωθεί η συμφωνία παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων στο σχήμα υπό τη γερμανική Fraport και να εισπραχθεί το 1,23 δισ. ευρώ.
Σχεδόν αδύνατη θεωρείται και η τήρηση του συμφωνηθέντος χρονοδιαγράμματος για τον διαγωνισμό παραχώρησης της Εγνατίας Οδού σε ιδιώτες. Οι σύμβουλοι του ΤΑΙΠΕΔ επελέγησαν προ εβδομάδων, ενώ η συμφωνία με τους δανειστές προέβλεπε πως ο διαγωνισμός θα προκηρυχθεί τον Σεπτέμβριο.
Μικτή είναι η εικόνα όσον αφορά στο έκτο και τελευταίο προαπαιτούμενο για τις ιδιωτικοποιήσεις, που προέβλεπε «την επίλυση όλων των εκκρεμοτήτων αναφορικά με το πρόγραμμα του ΤΑΙΠΕΔ έως τον Αύγουστο». Αρκετά ζητήματα έχουν προχωρήσει, αλλά οι εκκρεμότητες παραμένουν σε πολλά μέτωπα.
Διορία ως τα τέλη Οκτωβρίου για αλλαγές στα Δ.Σ. τραπεζών
Από την άλλη πλευρά, άτυπη παράταση ως την τρίτη εβδομάδα του Οκτωβρίου έλαβαν οι τράπεζες, προκειμένου να ολοκληρώσουν τη διαδικασία ανασύνθεσης των Διοικητικών τους Συμβουλίων.Η ανασύνθεση των Δ.Σ. και η προσαρμογή των δομών εταιρικής διακυβέρνησης σε όσα προβλέπει ο νόμος που ψήφισε το 2015 η κυβέρνηση αποτελεί ένα από τα 15 προαπαιτούμενα.
Το Μνημόνιο προβλέπει ότι η διαδικασία προσαρμογής των τραπεζών στα αποτελέσματα της αξιολόγησης των δομών εταιρικής διακυβέρνησης, που ολοκλήρωσε το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας, θα ολοκληρωθεί εντός του Σεπτεμβρίου.
Με δεδομένες, όμως, τις δυσκολίες στην προσέλκυση στελεχών, τα οποία να πληρούν τα αυστηρά κριτήρια του νόμου περί εταιρικής διακυβέρνησης, η ελληνική πλευρά αιτήθηκε άτυπη παράταση μερικών εβδομάδων, που έγινε καταρχήν αποδεκτή από πλευράς θεσμών (σ.σ. τυπικά το θέμα θα εξετασθεί στη συνεδρίαση του EuroWorking Group).
Τρέχουν στην ενέργεια
Με γρήγορο ρυθμό κινείται το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, σε ό,τι αφορά στο κλείσιμο των εκκρεμοτήτων στον ενεργειακό τομέα.Οι νομοθετικές πρωτοβουλίες έχουν προωθηθεί στις περισσότερες περιπτώσεις, ενώ το άνοιγμα της αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας με περιορισμό του μεριδίου της ΔΕΗ ΔΕΗ -2,65%, παρά τις διαφωνίες μεταξύ διοίκησης ΔEΗ και πολιτικής ηγεσίας ως προς τον τρόπο, δείχνει να επιτυγχάνεται χάρη στη συγκυρία, χωρίς άλλες ιδιαίτερες προσπάθειες.
Συγκεκριμένα, μέχρι στιγμής η κυβέρνηση θα έπρεπε να προωθήσει τα μέτρα για την απελευθέρωση της αγοράς φυσικού αερίου, ενώ η Επιτροπή Ανταγωνισμού θα έπρεπε να αναθεωρήσει τις ποσότητες φυσικού αερίου που θα διαθέτει η ΔΕΠΑ μέσω δημοπρασιών.
Επίσης, θα έπρεπε να νομοθετηθεί το νέο πλαίσιο για τις ΑΠΕ και την κατανομή του ΕΤΜΕΑΡ, ώστε να διασφαλίζεται η βιωσιμότητα και ο μηδενισμός του ελλείμματος του ειδικού λογαριασμού ΑΠΕ μέχρι τον Ιούνιο του 2017.
Όσο για τον ΑΔΜΗΕ, η Γ.Σ. των μετόχων της ΔEΗ θα έπρεπε να αποφασίσει την απόσχισή του και να δημοσιεύσει την προκήρυξη για την πώληση του 20% σε στρατηγικό επενδυτή. Τέλος, η γενική συνέλευση της ΔEΗ (Δημόσιο) θα έπρεπε να εξουσιοδοτήσει τη διοίκηση της εταιρείας για την υπογραφή συμβάσεων με τους βιομηχανικούς καταναλωτές.
Από τις παραπάνω υποχρεώσεις, εκκρεμότητα συνεχίζει να υφίσταται στον καθορισμό του καθεστώτος για τις δημοπρασίες φυσικού αερίου από τη ΔΕΠΑ, όπως και η σύγκλιση εκ μέρους της διοίκησης της ΔEΗ, νέας γενικής συνέλευσης μετόχων, προκειμένου να λάβει εξουσιοδότηση για την υπογραφή συμβάσεων με μεγάλους βιομηχανικούς καταναλωτές. Επί του τελευταίου πάντως, η διοίκηση της ΔEΗ επισημαίνει ότι μετά τη απόφαση της Γ.Σ. της 7ης Δεκεμβρίου 2015, με την οποία διαμορφώθηκαν συγκεκριμένοι τιμοκατάλογοι για τους βιομηχανικούς πελάτες, έχουν ήδη υπογραφεί συμβάσεις με τους 53 από τους 61 πελάτες υψηλής τάσης.
Επίσης ότι βρίσκονται σε εξέλιξη διαδικασίες για την περαιτέρω τιμολόγηση του Αλουμίνιου και της ΛΑΡΚΟ (οι μεγαλύτεροι καταναλωτές στη χώρα με ίδιο προφίλ). Έτσι, η ΔEΗ θεωρεί πως σε ό,τι αφορά στο συγκεκριμένο προαπαιτούμενο, «δεν υφίσταται κανένα θέμα για την επικείμενη αξιολόγηση, δεδομένου ότι οι συγκεκριμένες αυτές εκκρεμότητες αφορούν στις σχέσεις της ΔEΗ με τους πελάτες της».
Τέλος, σε ό,τι αφορά στην υποχρέωση για τις δημοπρασίες τύπου ΝΟΜΕ και στον σχεδιασμό του νέου μοντέλου λειτουργίας της αγοράς ηλεκτρισμού (target model), ήδη πληροφορίες αναφέρουν ότι η απόφαση για τις δημοπρασίες υπεγράφη ορίζοντας ως τιμή εκκίνησης τα 37,5 ευρώ η μεγαβατώρα. Επίσης στις 5 Σεπτεμβρίου, η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας πραγματοποιεί ειδική ημερίδα για την ενημέρωση των άμεσα ενδιαφερομένων σχετικά με τη διαδικασία και τις λεπτομέρειες των δημοπρασιών. Όσο για το target model, αναμένεται να ανακοινωθεί μέσα στον μήνα.
Νομοθετούνται τα «ασφαλιστικά»
Εντός του Σεπτεμβρίου αναμένεται να ψηφιστούν στη Βουλή τρεις εκκρεμότητες του ασφαλιστικού που αποτελούν προαπαιτούμενο για να καταβληθεί η υποδόση των 2,8 δισ. ευρώ.Οι διαπραγματεύσεις με τους εκπροσώπους των δανειστών δεν είχαν θετική κατάληξη, με αποτέλεσμα τα μέτρα, που αναμένεται να οδηγήσουν σε αύξηση εισφορών και πιθανότατα ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης εκατοντάδες χιλιάδες ασφαλισμένων, με 4 μήνες καθυστέρηση παίρνουν τον δρόμο προς τη Βουλή. Στην πράξη, οι διατάξεις που προβλέπονται στο συμπληρωματικό μνημόνιο θα αλλάξουν επί τα χείρω τον πρόσφατα ψηφισθέντα ασφαλιστικό νόμο Κατρούγκαλου.
Αν και αρχικά οι δανειστές ζητούσαν να καταργηθούν όλες οι εξαιρέσεις σε σχέση με την ασφάλιση των ελεύθερων επαγγελματιών σε περιοχές κάτω των 2.000 κατοίκων, που δηλώνουν εισόδημα έως και 10.000 ευρώ τον χρόνο, τελικά σύμφωνα με το τελικό σχέδιο που επεξεργάζεται το υπουργείο Εργασίας, η αλλαγή θα αφορά μόνο στους ιδιοκτήτες τουριστικών καταλυμάτων.
Στην πράξη, περίπου 50.000 ασφαλισμένοι στον ΟΓΑ, ιδιοκτήτες καφενείων, ενοικιαζόμενων δωματίων και μικρών καταστημάτων διατηρούσαν το δικαίωμα να ακολουθήσουν τη μεταβατική περίοδο που έχει προβλεφθεί για τους αγρότες, ώστε να πληρώνουν εισφορά στο 26,95% του εισοδήματός τους (για σύνταξη και υγεία) το 2022.
Με δεύτερη διάταξη αναμένεται να αυξηθούν οι εισφορές υγείας για όλους τους αγρότες αλλά και τους νέους επιστήμονες για τους οποίους ο νόμος Κατρούγκαλου είχε προβλέψει εκπτώσεις.
Μεγάλες ανατροπές στη συνταξιοδότηση θα προκαλέσει η τρίτη διάταξη που αναμένεται να ψηφιστεί εντός του Σεπτεμβρίου, καθώς μετά την απαίτηση των εκπροσώπων των δανειστών, θα μειωθεί η έκπτωση 15% που προβλέφθηκε στον πρόσφατο νόμο για όσους εξαγοράζουν εφάπαξ, πλασματικά έτη ασφάλισης.
Τα 15 προαπαιτούμενα
1. Ολοκλήρωση της εναρμόνισης των κοινωνικών εισφορών μέσω:- της εξάλειψης της κατώτατης εισφοράς για τους ιδιοκτήτες τουριστικών καταλυμάτων
- κατάργηση όλων των εξαιρέσεων των χαμηλών εισφορών υγείας
- αναθεώρηση προς τα κάτω των εκπτώσεων για τα εφάπαξ.
2. Ολοκλήρωση της αξιολόγησης των συμβουλίων των τραπεζών από το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας (ΤΧΣ) σε συνεργασία με ανεξάρτητο διεθνή σύμβουλο.
3. Επίτευξη συμφωνίας κυβέρνησης-δανειστών για τη στελέχωση του Εποπτικού Συμβουλίου του νέου Ταμείου Αποκρατικοποιήσεων, το οποίο θα ορίσει και τα μέλη του συμβουλίου διοικητών και η ολοκλήρωση του εσωτερικού κανονισμού του Ταμείου.
4. Μεταφορά του δεύτερου πακέτου ΔΕΚΟ στο νέο Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων.
5. Έγκριση από τη Βουλή της συμφωνίας πώλησης των μετοχών του Ελληνικού στον ιδιώτη επενδυτή.
6. Ενίσχυση του πλαισίου λειτουργίας της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας.
7. Το ΤΑΙΠΕΔ θα απευθύνει πρόσκληση για την εκδήλωση ενδιαφέροντος αναφορικά με τις μακροχρόνιες συμβάσεις για την Εγνατία Οδό.
8. Επίλυση όλων των εκκρεμοτήτων αναφορικά με το πρόγραμμα του ΤΑΙΠΕΔ έως τον Αύγουστο.
9. Λήψη μέτρων για τη διασφάλιση της επάρκειας πόρων (ανθρώπινων και υλικών) της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων.
10. Ορισμός μελών του Συμβουλίου Διοίκησης της νέας Αρχής Δημοσίων Εσόδων.
11. Προώθηση από ΡΑΕ των μέτρων για την απελευθέρωση της αγοράς φυσικού αερίου και αναθεώρηση από την Επιτροπή Ανταγωνισμού στην ίδια κατεύθυνση των ποσοτήτων για τις δημοπρασίες.
12. Νέο πλαίσιο για την κατανoμή του ΕΤΜΕΑΡ και την αναμόρφωση της αγοράς των ΑΠΕ που θα διασφαλίζει τη βιωσιμότητα και τον μηδενισμό του ελλείμματος το αργότερο μέχρι τον Ιούνιο του 2017.
13. Η γενική συνέλευση της ΔEΗ να αποφασίσει για την απόσχιση του ΑΔΜΗΕ και τον Ιούλιο του 2016 να βγάλει την προκήρυξη για τη διάθεση κατ' ελάχιστον ποσοστού 20% σε στρατηγικό επενδυτή.
14. Η γενική συνέλευση της ΔEΗ να εξουσιοδοτήσει τη διοίκηση της εταιρίας για την υπογραφή συμβάσεων με τους βιομηχανικούς καταναλωτές στη βάση ευέλικτων διαπραγματεύσεων, που θα λαμβάνουν υπόψη τους το κόστος και το καταναλωτικό προφίλ του καθενός.
15. Υποβολή σχεδίου για τη μετάβαση της αγοράς ηλεκτρισμού στο ευρωπαϊκό μοντέλο απελευθέρωσης (target model).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παράκληση να μην υπάρχουν μηνύματα υβριστικού περιεχομένου.