Την Άνοιξη του 2014 θα είναι σε πλήρη ανάπτυξη τα εργοτάξια στους τέσσερις μεγάλους αυτοκινητοδρόμους, μετά την οριστικοποίηση των διαπραγματεύσεων και την κατάθεση των αναθεωρημένων συμβάσεων στην Βουλή το μεσημέρι της Παρασκευής. Στόχος είναι να...
ψηφιστούν μέχρι τις 9 Δεκεμβρίου ώστε να ξεκινήσει άμεσα η εκταμίευση των πόρων και τα πρώτα εργοτάξια να είναι έτοιμα έως τα τέλη Φεβρουαρίου. Για την επανεκκίνηση όμως των συμβάσεων παραχώρησης που υπολογίζεται να έχουν επίδραση στο ΑΕΠ 1,2% την επόμενη τριετία και να δημιουργήσουν τουλάχιστον 20.000 θέσεις εργασίας, το ελληνικό δημόσιο αλλά και οι χρήστες θα πληρώσουν βαρύ τίμημα.
Με την ενεργοποίηση των εργασιών στους αυτοκινητοδρόμους προβλέπεται αύξηση των σταθμών διοδίων αλλά και αύξηση του κόστους ανά χιλιόμετρο (σε 0.04 σέντς συν ΦΠΑ). Για παράδειγμα σε σταθμούς διοδίων της Νέα Οδού όπως Αφίδνες, Μαλακάσα, Οινόφυτα, Θήβα ο μέσος όρος αύξησης διοδίων είναι περίπου 60%. Για την Πελασγία που είναι στο « Μαλιακός -Κλειδί» το κόστος από 2,70 ευρώ για τα ΙΧ από την 1 Ιανουαρίου εκτινάσσεται σε 3,50 ευρώ, αυξημένο κατά 30%. Αντίστοιχα θα προστεθούν τρεις νέοι σταθμοί στο Ελευσίνα-Κόρινθος (Νέα Πέραμος, Πάχη, Αγίοι Θεόδωροι) άλλοι τρεις μέσα στην Αττική (Άγιος Στέφανος, Βαρυμπόμπη) ενώ προβλέπεται γενναία εκπτωτική πολιτική έως 80% για τους συχνούς χρήστες. «Το κόστος πραγματοποίησης των έργων είναι πολύ μεγάλο. Κανείς δεν μας χαρίστηκε. Οι διαπραγματεύσεις ήταν δύσκολες και το δημόσιο δεν είχε άλλη συμφερότερη λύση για να πραγματοποιηθούν» δήλωσε ο υπουργός Υποδομών κ. Μιχάλης Χρυσοχοίδης.
Το χρηματοδοτικό κενό των αυτοκινητοδρόμων που θα καλύψει το ελληνικό δημόσιο υπολογίζεται σε 1,7 δισ. ευρώ, και είναι πόροι που θα προέλθουν κυρίως από την αναθεώρηση του ΕΣΠΑ, συν το δάνειο των 650εκ.ευρώ από την ΕΤΕπ. Εξ αυτών η πρόσθετη χρηματοδότηση είναι 215 εκ. ευρώ στον Άξονα Κεντρικής Ελλάδας, 179 εκ. ευρώ στην Ιόνια Οδό, 410 εκ. ευρώ στον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου και 250 εκ. ευρώ στην Ολυμπία Οδό. Επιπρόσθετα το δημόσιο μπαίνει ως εγγυητής των εργολάβων και των τραπεζών παραχωρώντας μέρος των μελλοντικών του εσόδων από τα διόδια για να καλυφθούν οι υποχρεώσεις εφόσον οι κυκλοφορίες είναι κατώτερες των προβλεπόμενων και δεν καλύπτουν τις ανάγκες.
Σε ότι αφορά το συνολικό ποσό των αποζημιώσεων, που θα δοθούν στους εργολάβους και παραχωρησιούχους το ύψους τους ανέρχεται σε 574 εκ. ευρώ και αφορά τις καθυστερήσεις που έχουν σημειωθεί μέχρι σήμερα στους οδικούς άξονες λόγω απαλλοτριώσεων, αρχαιολογίας κ.α. Όπως επιβεβαίωσε την Παρασκευή ο ειδικός διαπραγματευτής των παραχωρήσεων και σύμβουλος του Πρωθυπουργού για τα έργα κ. Ευθύμιος Βιδάλης, η συμφωνία περιλαμβάνει πρόσθετη χρηματοδότηση 170 εκ. ευρώ (πέραν των αποζημιώσεων που είχαν συμφωνηθεί επί υπουργίας κ. Κωστή Χατζηδάκη και υπολογίζονταν περίπου στα 400 εκ. ευρώ). Πρόκειται για κάλυψη των μεγάλων απαιτήσεων των εργολάβων, την οποία ο κ. Βιδάλης αλλά και ο νομικός σύμβουλος του υπουργείου κ. Μαρκεζίνης απέδωσαν στις απώλειες εσόδων που είχαν οι παραχωρησιούχοι λόγω των καθυστερήσεων στα έργα μέχρι την υπογραφή των συμβάσεων.
Η κυβέρνηση υπεραμύνεται του χρηματοδοτικού μοντέλου που επέλεξε για να συνεχίσει τα έργα, προβάλλοντος ιδιαίτερα τον δείκτη IRR ( είναι ο δείκτης που μετρά την απόδοση των επενδυδυμένων κεφαλαίων σε όλη την περίοδο της κατασκευής). Με βάση την συμφωνία ο μέσος όρος στα έργα ανέρχεται σε 8% όταν σε άλλες παραχωρήσεις όπως η Γέφυρα Ρίο Αντίρριο είναι 12% και 11,6% ο μέσος διεθνής όρος. Σύμφωνα με τον Κ.Βιδάλη αυτό αποδεικνύει «την εμπιστοσύνη στην χώρα και ότι οι κατασκευαστές συμμετέχουν στις δυσκολίες που περνά η χώρα μειώνοντας τις μελλοντικές τους προβλέψεις».
Ο σύμβουλος του Πρωθυπουργού για να καταδείξει την κατάρρευση όλων των χρηματοδοτικών μοντέλων των έργων υποστήριξε ότι τα έσοδα από διόδια σε όλη την διάρκεια της παραχώρησης είχαν υπολογιστεί σε 38 δις. ευρώ και με την κρίση έπεσαν στα 23,2 δις. ευρώ μειωμένα κατά 62%. Εάν το δημόσιο επέλεγε την καταγγελία των συμβάσεων θα έπρεπε να πληρώσει 2 δισ. ευρώ ως αποζημίωση για τα έργα...
newmoney.gr
ψηφιστούν μέχρι τις 9 Δεκεμβρίου ώστε να ξεκινήσει άμεσα η εκταμίευση των πόρων και τα πρώτα εργοτάξια να είναι έτοιμα έως τα τέλη Φεβρουαρίου. Για την επανεκκίνηση όμως των συμβάσεων παραχώρησης που υπολογίζεται να έχουν επίδραση στο ΑΕΠ 1,2% την επόμενη τριετία και να δημιουργήσουν τουλάχιστον 20.000 θέσεις εργασίας, το ελληνικό δημόσιο αλλά και οι χρήστες θα πληρώσουν βαρύ τίμημα.
Με την ενεργοποίηση των εργασιών στους αυτοκινητοδρόμους προβλέπεται αύξηση των σταθμών διοδίων αλλά και αύξηση του κόστους ανά χιλιόμετρο (σε 0.04 σέντς συν ΦΠΑ). Για παράδειγμα σε σταθμούς διοδίων της Νέα Οδού όπως Αφίδνες, Μαλακάσα, Οινόφυτα, Θήβα ο μέσος όρος αύξησης διοδίων είναι περίπου 60%. Για την Πελασγία που είναι στο « Μαλιακός -Κλειδί» το κόστος από 2,70 ευρώ για τα ΙΧ από την 1 Ιανουαρίου εκτινάσσεται σε 3,50 ευρώ, αυξημένο κατά 30%. Αντίστοιχα θα προστεθούν τρεις νέοι σταθμοί στο Ελευσίνα-Κόρινθος (Νέα Πέραμος, Πάχη, Αγίοι Θεόδωροι) άλλοι τρεις μέσα στην Αττική (Άγιος Στέφανος, Βαρυμπόμπη) ενώ προβλέπεται γενναία εκπτωτική πολιτική έως 80% για τους συχνούς χρήστες. «Το κόστος πραγματοποίησης των έργων είναι πολύ μεγάλο. Κανείς δεν μας χαρίστηκε. Οι διαπραγματεύσεις ήταν δύσκολες και το δημόσιο δεν είχε άλλη συμφερότερη λύση για να πραγματοποιηθούν» δήλωσε ο υπουργός Υποδομών κ. Μιχάλης Χρυσοχοίδης.
Το χρηματοδοτικό κενό των αυτοκινητοδρόμων που θα καλύψει το ελληνικό δημόσιο υπολογίζεται σε 1,7 δισ. ευρώ, και είναι πόροι που θα προέλθουν κυρίως από την αναθεώρηση του ΕΣΠΑ, συν το δάνειο των 650εκ.ευρώ από την ΕΤΕπ. Εξ αυτών η πρόσθετη χρηματοδότηση είναι 215 εκ. ευρώ στον Άξονα Κεντρικής Ελλάδας, 179 εκ. ευρώ στην Ιόνια Οδό, 410 εκ. ευρώ στον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου και 250 εκ. ευρώ στην Ολυμπία Οδό. Επιπρόσθετα το δημόσιο μπαίνει ως εγγυητής των εργολάβων και των τραπεζών παραχωρώντας μέρος των μελλοντικών του εσόδων από τα διόδια για να καλυφθούν οι υποχρεώσεις εφόσον οι κυκλοφορίες είναι κατώτερες των προβλεπόμενων και δεν καλύπτουν τις ανάγκες.
Σε ότι αφορά το συνολικό ποσό των αποζημιώσεων, που θα δοθούν στους εργολάβους και παραχωρησιούχους το ύψους τους ανέρχεται σε 574 εκ. ευρώ και αφορά τις καθυστερήσεις που έχουν σημειωθεί μέχρι σήμερα στους οδικούς άξονες λόγω απαλλοτριώσεων, αρχαιολογίας κ.α. Όπως επιβεβαίωσε την Παρασκευή ο ειδικός διαπραγματευτής των παραχωρήσεων και σύμβουλος του Πρωθυπουργού για τα έργα κ. Ευθύμιος Βιδάλης, η συμφωνία περιλαμβάνει πρόσθετη χρηματοδότηση 170 εκ. ευρώ (πέραν των αποζημιώσεων που είχαν συμφωνηθεί επί υπουργίας κ. Κωστή Χατζηδάκη και υπολογίζονταν περίπου στα 400 εκ. ευρώ). Πρόκειται για κάλυψη των μεγάλων απαιτήσεων των εργολάβων, την οποία ο κ. Βιδάλης αλλά και ο νομικός σύμβουλος του υπουργείου κ. Μαρκεζίνης απέδωσαν στις απώλειες εσόδων που είχαν οι παραχωρησιούχοι λόγω των καθυστερήσεων στα έργα μέχρι την υπογραφή των συμβάσεων.
Η κυβέρνηση υπεραμύνεται του χρηματοδοτικού μοντέλου που επέλεξε για να συνεχίσει τα έργα, προβάλλοντος ιδιαίτερα τον δείκτη IRR ( είναι ο δείκτης που μετρά την απόδοση των επενδυδυμένων κεφαλαίων σε όλη την περίοδο της κατασκευής). Με βάση την συμφωνία ο μέσος όρος στα έργα ανέρχεται σε 8% όταν σε άλλες παραχωρήσεις όπως η Γέφυρα Ρίο Αντίρριο είναι 12% και 11,6% ο μέσος διεθνής όρος. Σύμφωνα με τον Κ.Βιδάλη αυτό αποδεικνύει «την εμπιστοσύνη στην χώρα και ότι οι κατασκευαστές συμμετέχουν στις δυσκολίες που περνά η χώρα μειώνοντας τις μελλοντικές τους προβλέψεις».
Ο σύμβουλος του Πρωθυπουργού για να καταδείξει την κατάρρευση όλων των χρηματοδοτικών μοντέλων των έργων υποστήριξε ότι τα έσοδα από διόδια σε όλη την διάρκεια της παραχώρησης είχαν υπολογιστεί σε 38 δις. ευρώ και με την κρίση έπεσαν στα 23,2 δις. ευρώ μειωμένα κατά 62%. Εάν το δημόσιο επέλεγε την καταγγελία των συμβάσεων θα έπρεπε να πληρώσει 2 δισ. ευρώ ως αποζημίωση για τα έργα...
newmoney.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παράκληση να μην υπάρχουν μηνύματα υβριστικού περιεχομένου.