ΓΡΑΦΕΙ Ο ΘΑΝΟΣ ΠΡΑΤΙΝΟΣ
Ασφαλώς και οι πιο πετυχημένες πρωτοβουλίες στο επίπεδο της Βουλής αν δεν υποστηρίζονται με μεγάλες κοινωνικές κινητοποιήσεις δεν μπορούν να σημειώσουν τημέγιστη δυνατή αποτελεσματικότητα.
Η εκτίμηση αυτή, βεβαίως, καθόλου δεν σημαίνει ότι η πρωτοβουλία για δημοψήφισμα επί του νόμου για τη «μικρή» ΔΕΗ δεν ήταν επιτυχής. Και θα ήταν πολύ πιο αποτελεσματική ενάντια στην Κυβέρνηση και υπέρ του συνόλου της Αριστεράς και των λαϊκών συμφερόντων, αν το ΚΚΕ με τη στάση του δεν επιφύλασσε για τον εαυτό του ένα πολύ άσχημο ρόλο: Να δίνει προσχήματα σε ΝΔ και ΠΑΣΟΚ προκειμένου με αφορμή την πρόταση του ΚΚΕ να κάνουν λόγο για ανόμοιες προτάσεις με ανόμοια ερωτήματα, που δεν μπορούν να αθροισθούν για να συγκεντρωθεί ο "μαγικός" αριθμός των 120 Βουλευτών για δημοψήφισμα.
Το ΚΚΕ, ανεξάρτητα από τις συνολικότερες απόψεις του, θα έπρεπε να ήταν το πρώτο που όφειλε να αναλάβει πρωτοβουλία για να ακυρωθεί με δημοψήφισμα ο νόμος για τη «μικρή» ΔΕΗ, ο νόμος δηλαδή που την τεμαχίζει και την εκποιεί.
Το ΚΚΕ αντ’ αυτού και αφού η σχετική πρωτοβουλία ανελήφθη από άλλο κόμμα, αντί να την υποστηρίξει από την πρώτη στιγμή, έσπευσε να διαχωρισθεί, προτείνοντας για δημοψήφισμα έξι από κοινού νόμους (!), συμπεριλαμβανομένου και αυτού της "μικρής" ΔΕΗ, αρχής γενομένης από το 1990, πριν 25 χρόνια(!), που αφορούσαν από την απελευθέρωση της αγοράς ενέργειας μέχρι τιςμετοχοποιήσεις της ΔΕΗ.
Και το ερώτημα είναι: τώρα θυμήθηκε το ΚΚΕ να θέσει για δημοψήφισμα νόμους που έχουν ψηφιστεί από το 1990; Και γιατί δεν το έκανε νωρίτερα; Περίμενε να ψηφιστεί και ο νόμος για η «μικρή» ΔΕΗ και να εκδηλωθεί η πρωτοβουλία του ΣΥΡΙΖΑ; Αναρωτήθηκε, επίσης το ΚΚΕ, αν ήταν συμβατό με το Σύνταγμα και τον κανονισμό της Βουλής να θέτει όποτε «ξυπνήσει» πρόταση γιαδημοψήφισμα επί οποιουδήποτε νόμου, ακόμα και αν έχει παρέλθει ¼ του αιώνα; Αναρωτήθηκε, ακόμα, για την αίσθηση των πολιτών επί μιας τέτοιας πρότασης;
Αλλά αν θυμήθηκε τώρα το ΚΚΕ να θέσει πακέτο για δημοψήφισμα έξι νόμους από το 1990, δεν καταλάβαινε ότι για να προχωρήσουν οι διαδικασίες δημοψηφίσματος δεν αρκούν οι 12 βουλευτές του Κόμματος αλλά ότι κατά το Σύνταγμα χρειάζονταν 120 βουλευτές;
Πως θα βρίσκονταν 120 βουλευτές, εκτός εκείνων του ΣΥΡΙΖΑ, ο οποίος εξαρχής τόνισε ότι δεν έχει αντίρρηση και επί της προτάσεως του ΚΚΕ;
Προφανώς 120 για την πρόταση του ΚΚΕ δεν υπήρχαν, ούτε υπήρχε περίπτωση να βρεθούν.
Εκατόν είκοσι υπήρχαν μόνο για την πρόταση δημοψηφίσματος επί του νόμου για τη «μικρή» ΔΕΗ. Υπήρχαν 120, όμως, μαζί με το ΚΚΕ και όχι χωρίς αυτό (αφού αυτονοήτως δεν επιδιώκετο η άθροιση των βουλευτών της Χρυσής Αυγής).
Το ΚΚΕ, όμως, αντί να πει, τότε, ευθέως ότι αποδεχόταν δημοψήφισμα έστω και μόνο επί του νόμου της «μικρής» ΔΕΗ, επέμενε να λέει ότι η πρόταση του ήταν διαφορετική και ζητούσε δημοψήφισμαπακέτο για όλους τους νόμους που πρότεινε. Μάλιστα η Αλ. Παπαρήγα έφτασε να χαρακτηρίζει «νόθο» (!!!) το ερώτημα σε δημοψήφισμα για το αν εγκρίνει ή όχι ο πολίτης το σχετικό νόμο για τη «μικρή» ΔΕΗ, ερώτημα που είχαν προτείνει όλοι οι άλλοι, ανεξαιρέτως, οι υπογράφοντες βουλευτές.
Μήπως, λοιπόν, ήταν «αντεπαναστατική» και «αντιδραστική», κατά το ΚΚΕ, η επιλογή δημοψηφίσματος μόνο για τη «μικρή» ΔΕΗ και γι αυτό την απέρριπτε, διεκδικώντας σώνει και καλά δημοψήφισμα για όλους τους νόμους;
Μια τέτοια σκέψη μόνο ως παραλογισμός θα μπορούσε να εκληφθεί!
Διότι αν προχωρούσε ένα τέτοιο δημοψήφισμα με αντικείμενο το νόμο για τη «μικρή» ΔΕΗ, το οποίο κατά πάσαν πιθανότητα θα το έχανε πανηγυρικά η κυβέρνηση, θα ματαιωνόταν ο τεμαχισμός και ηπώληση της ΔΕΗ και θα εδέχοντο ένα βαρύτατο πλήγμα, στην καρδιά τους, τα μνημόνια, ηκυβέρνηση και φυσικά οι κοινοτικές διαδικασίες απελευθέρωσης της ηλεκτρικής ενέργειας, στο όνομα της οποίας ψηφίστηκε ο νόμος της «μικρής» ΔΕΗ.
Γιατί, λοιπόν, το ΚΚΕ δεν θέλησε να διευκολύνει όσο ήταν δυνατόν μια τέτοια εξέλιξη;
Γιατί το ΚΚΕ επέμενε μέχρι τέλους, ακόμα και την τελευταία ώρα στη Διάσκεψη των Προέδρων της Βουλής, να θέλει να αθροίζεται μεν, αλλά γενικώς και αορίστως, στο δημοψήφισμα, επιμένοντας, όμως, μέχρι τέλους ότι έχει «διαφορετική» πρόταση για το περιεχόμενο του και προτείνει «διαφορετικό» ερώτημα στο δημοψήφισμα, ενώ ήξερε ότι αυτή η στάση του γινόταν αφορμή και σημαία από ΝΔ και ΠΑΣΟΚ, προκειμένου να κάνουν λόγο για ανόμοιες προτάσεις δημοψηφίσματος(και επομένως διαφορετικά δημοψηφίσματα) που δεν μπορούσαν να «αθροισθούν»;
Στα ερωτήματα αυτά η απάντηση είναι μάλλον προφανής, όπως προφανέστατο είναι ότι το ΚΚΕ για άλλη μια φορά πέταξε την μπάλα στην εξέδρα, αντί στο αντίπαλο τέρμα.
ΑΡΘΡΟ ΣΤΟΝ 902.gr ΚΑΙ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ Ν.Ζ. ΤΗΣ ΙΣΚΡΑ
Στο άρθρο του Θάνου Πρατινού απάντησε ανεπιτυχώς ο Μιλτιάδης Κόκκινος από τον 902.gr τη Δευτέρα (14/7).
Η Iskra στη συνέχεια φιλοξενεί ολόκληρο το άρθρο του Μιλτιάδη Κόκκινου και ακολουθεί το σχόλιο επ' αυτού του Ν.Ζ. της Iskra (14/7).
ΤΑ ΖΟΡΙΑ ΤΗΣ ΊΣΚΡΑ» ΚΑΙ Η ΤΑΥΤΙΣΗ ΤΗΣ ΜΕ ΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Του Μιλτιάδη Κόκκινου
Κατανοούμε απόλυτα τα ζόρια που αντιμετωπίζει η δήθεν «αριστερή» «Ίσκρα» του Λαφαζάνη από το γεγονός ότι η όλη ιστορία με το δημοψήφισμα και τον αγώνα των εργαζομένων της ΔΕΗ αποκάλυψε για μια ακόμη φορά ότι ο ΣΥΡΙΖΑ όχι μόνο αποδέχεται όλο το ευρωενωσιακό πλαίσιο απελευθέρωσης και ιδιωτικοποίησης της Ενέργειας, αλλά κάνει ό,τι μπορεί για να υπονομεύσει τους αγώνες των εργαζομένων και κυρίως την προοπτική αυτοί οι αγώνες να χειραφετηθούν από τις συμπληγάδες της κυβερνητικής εναλλαγής «εντός των τειχών» και να αποκτήσουν πραγματικά ριζοσπαστικό και ανατρεπτικό προσανατολισμό.
Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή:
Το ΚΚΕ, ως όφειλε, έθεσε ως περιεχόμενο ενός πιθανού δημοψηφίσματος, αλλά και ως περιεχόμενο διεκδίκησης και πάλης, την ανάγκη να καταργηθούν όλοι εκείνοι οι νόμοι που έχουν υλοποιήσει τις κατευθύνσεις της ΕΕ για την απελευθέρωση και την ιδιωτικοποίηση της ΔΕΗ, αρνούμενο να υπερασπιστεί τη σημερινή ιδιωτικοποιημένη ΔΕΗ που έχει κόψει το ρεύμα σε χιλιάδες νοικοκυριά, έχει εκτοξεύσει την τιμή του ρεύματος και έχει τσακίσει τα δικαιώματα των εργαζομένων στη ΔΕΗ.
Τι λέει επ’ αυτού η «Ίσκρα» σε πρόσφατο άρθρο:
«Το ΚΚΕ αντ’ αυτού και αφού η σχετική πρωτοβουλία ανελήφθη από άλλο κόμμα, αντί να την υποστηρίξει από την πρώτη στιγμή, έσπευσε να διαχωρισθεί, προτείνοντας για δημοψήφισμα έξι από κοινού νόμους (!), συμπεριλαμβανομένου και αυτού της "μικρής" ΔΕΗ, αρχής γενομένης από το 1990, πριν 25 χρόνια(!), που αφορούσαν από την απελευθέρωση της αγοράς ενέργειας μέχρι τιςμετοχοποιήσεις της ΔΕΗ...».
Με λίγα λόγια η «Ίσκρα» θεωρεί εξωφρενικό να τίθεται από τη μεριά του ΚΚΕ ως αίτημα η κατάργηση των νόμων της απελευθέρωσης, πέρα από εκείνο για τη «μικρή ΔΕΗ». Αυτό μάλλον αποδεικνύει πώς εννοούν οι «αριστεροί» της «Ίσκρα» τα περί «δημόσιας ΔΕΗ»: Δημόσια στα λόγια, ιδιωτικοποιημένη στην πράξη και μέσα στη ζούγκλα της ευρωενωσιακής αγοράς.
Παρακάτω λένε:
«Διότι αν προχωρούσε ένα τέτοιο δημοψήφισμα με αντικείμενο το νόμο για τη "μικρή" ΔΕΗ, το οποίο κατά πάσαν πιθανότητα θα το έχανε πανηγυρικά η κυβέρνηση, θα ματαιωνόταν ο τεμαχισμός και ηπώληση της ΔΕΗ και θα εδέχοντο ένα βαρύτατο πλήγμα, στην καρδιά τους, τα μνημόνια, η κυβέρνησηκαι φυσικά οι κοινοτικές διαδικασίες απελευθέρωσης της ηλεκτρικής ενέργειας, στο όνομα της οποίας ψηφίστηκε ο νόμος της"μικρής" ΔΕΗ».
Αυτό και αν είναι κοροϊδία. Αφού «καταπίνουν αμάσητους» όλους τους ευρωενωσιακούς νόμους της απελευθέρωσης, μετά μιλάνε για πλήγμα στις κοινοτικές διαδικασίες. Και όλα αυτά μάλιστα τη στιγμή που η παράταξη του ΣΥΡΙΖΑ στοιχήθηκε πίσω από την ηγεσία της ΓΕΝΟΠ/ΔΕΗ, η οποία αφού πρώτα υπονόμευσε την επιτυχία της απεργίας και άφησε τους εργαζόμενους απροετοίμαστους στην κυβερνητική επιστράτευση, στη συνέχεια απέρριψε την πρόταση του ΠΑΜΕ για νέα απεργία. Μιλάμε για τέτοιο «ανένδοτο» αγώνα εναντίον της κυβέρνησης και τέτοια συμβολή στη λαϊκή οργάνωση και πάλη!
Το καλύτερο όμως οι της «Ίσκρα» το φυλάνε για το τέλος γράφοντας:
«Γιατί το ΚΚΕ επέμενε μέχρι τέλους, ακόμα και την τελευταία ώρα στη Διάσκεψη των Προέδρων της Βουλής, να θέλει να αθροίζεται μεν, αλλά γενικώς και αορίστως, στο δημοψήφισμα, επιμένοντας, όμως, μέχρι τέλους ότι έχει "διαφορετική" πρόταση για το περιεχόμενο του και προτείνει "διαφορετικό" ερώτημα στο δημοψήφισμα...»
Επί της ουσίας η «Ίσκρα» αποδέχεται όλη την κυβερνητική επιχειρηματολογία για την απόρριψη του δημοψηφίσματος, παραγνωρίζοντας το προηγούμενο της Συνθήκης της Λισαβόνας, όπου έγινε η συζήτηση για το δημοψήφισμα, αν και οι προτάσεις των κομμάτων ήταν τελείως διαφορετικές.
Και εις ανώτερα παιδιά! Επειδή το ΚΚΕ σας χαλάει τη σούπα και αποκαλύπτει την υποκρισία ιδιαίτερα της Αριστερής Πλατφόρμας του ΣΥΡΙΖΑ που γίνεται πλυντήριο, όπως και όλος ο ΣΥΡΙΖΑ, των διαφόρων στελεχών της κεντροαριστεράς και των διαφόρων παζαριών στις πλάτες του λαού, τότε δανείζεστε επιχειρήματα ακόμη και από την κυβέρνηση, για να επιτεθείτε στο ΚΚΕ.
Δευτέρα 14 Ιουλίου 2014
Ο ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΣ ΤΟΥ 902.gr ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΕΙ ΤΑ ΑΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΑ
Η ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΑΜΥΝΑ ΕΙΝΑΙ Η ΑΤΑΚΤΗ ΦΥΓΗ ΣΤΟ ΠΟΥΘΕΝΑ
ΤΟΥ Ν.Ζ.
Η απόπειρα του Μιλτ. Κόκκινου να απαντήσει στο άρθρο του Θάνου Πρατινού στην Iskra ήταν εξίσου θλιβερή με την τακτική του ΚΚΕ περί του δημοψηφίσματος για τη ΔΕΗ.
Το ΚΚΕ για άλλη μια φορά χρησιμοποίησε ένα εκτός τόπου και χρόνου «αριστερίστικο» βερμπαλισμό, ο οποίος δεν είχε καμία άλλη χρησιμότητα από το να δίνει προσχήματα στην κυβέρνηση για να απορρίψει τη συγκεκριμένη και σαφή πρόταση δημοψηφίσματος επί του ψηφισθέντος νόμου για τη«μικρή» ΔΕΗ.
Ο αρθρογράφος του 902.gr δεν απάντησε γιατί θυμήθηκε τώρα το ΚΚΕ να θέσει για δημοψήφισμανόμους για την ενέργεια, όσο αντιδραστικοί και αν είναι, που ψηφίστηκαν εδώ και 25 χρόνια;
Γιατί δεν το έκανε εδώ και χρόνια, αφού, υποτίθεται, είχε τη δυνατότητα να το κάνει; Τους είχε ξεχάσει αυτούς τους νόμους, που τους θεωρεί τώρα τόσο κρίσιμους; Γιατί, όμως;
Και γιατί επίσης αφού θέλει να κόψει με την πρότασή του, πάλι υποτίθεται, όλες τις δυνατότητες για «απελευθέρωση» της αγοράς ενέργειας, δεν έφτασε μέχρι να ζητήσει στην πρόταση του δημοψήφισμακαι για την μετέπειτα από το 1990 ψηφισθείσα Συνθήκη του Μάαστριχτ;
Μήπως, όπως συνήθως λέει το ΚΚΕ, στη Συνθήκη του Μάαστριχτ δεν εδράζεται και η «απελευθέρωση» και ιδιωτικοποίηση του χώρου της ενέργειας; Γιατί αυτή η παράλειψη; Και δεν είναι κι αυτό ατόπημα,πάντα κατά τη λογική του ΚΚΕ, η οποία υπακούει στη ρήση «όλα ή τίποτα»;
Δεν απάντησε, επίσης, ο αρθρογράφος του 902.gr αν το Σύνταγμα επιτρέπει να τεθεί σε δημοψήφισμα ψηφισθείς νόμος, όσο παλιός και αν είναι, ακόμα και πριν ¼ του αιώνα;
Εκτός αν η πρόταση του ΚΚΕ έγραφε στα παλιά της τα παπούτσια το Σύνταγμα, δικαίωμά του, αλλά τότε έγραφε πρακτικά στα παλιά της τα παπούτσια και τη δυνατότητα να γίνει δημοψήφισμα.
Τέλος, ακόμη και αν η πρόταση του ΚΚΕ ήταν συμβατή με το Σύνταγμα, μπορούσε πρακτικά να συγκεντρώσει υπογραφές πέραν των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ, που ήταν θετικοί, για να φτάσει τον απαιτούμενο αριθμό των 120; Δεν υπήρχε καμία πιθανότητα για κάτι τέτοιο. Δεν υπήρχε καμία απολύτως πιθανότητα για λόγους ουσίας να υπογράψουν την πρόταση η ΔΗΜΑΡ και οι ΑΝΕΛ, για να μη μιλήσουμε για τους ανεξάρτητους. Τότε γιατί κατέθεσε την πρόταση του το ΚΚΕ αφού δεν μπορούσε να συγκεντρώσει τους 120; Για να απορριφθεί;
Το ΚΚΕ διαχωριζόταν με την πρόταση του για να κρατήσει, δήθεν, την «επαναστατικότητά» του, αλλά με αυτόν τον τρόπο έδινε προσχήματα στη ΝΔ να ισχυρίζεται ότι δεν υπήρχε ο απαιτούμενος αριθμός των 120, αφού οι προτάσεις για το δημοψήφισμα ήταν διαφορετικές μιας και είχαν πολύ διαφορετικά ερωτήματα.
Μήπως, όμως, ήταν λίγο να γίνει απόπειρα δημοψηφίσματος για τη «μικρή» ΔΕΗ;
Η ενδεχόμενη δημοψηφισματική ακύρωση του νόμου για τη «μικρή» ΔΕΗ θα τίναζε, κυριολεκτικά,στον αέρα όχι μόνο την απελευθέρωση της αγοράς ενέργειας και την πορεία ιδιωτικοποίησης τηςΔΕΗ αλλά και τις μνημονιακές δεσμεύσεις και την ίδια την κυβέρνηση.
Το επιτυχές δημοψήφισμα θα άρχιζε να ξηλώνει την κάλτσα.
Ήταν μικρό πράγμα αυτό; Γιατί, λοιπόν, το ΚΚΕ να δώσει προσχήματα και απατηλά, έστω,επιχειρήματα στην κυβερνητική προσπάθεια να τεμαχίσει και να ξεπουλήσει τη ΔΕΗ;
Θα πείτε, μπορεί η κυβέρνηση να απέρριπτε με την περιστασιακή πλειοψηφία της και την αντιδημοκρατικότητα της την πρόταση όλης της δημοκρατικής αντιπολίτευσης ακόμα και αν η πρόταση του ΚΚΕ για δημοψήφισμα περιοριζόταν στο νόμο για τη «μικρή» ΔΕΗ.
Πράγματι, θα μπορούσε να κάνει κι αυτό η κυβέρνηση. Αλλά θα έπραττε πολύ πιο δύσκολα και με πολύ μεγαλύτερο κόστος και κυρίως χωρίς τη χρήση «άλλοθι» από αριστερά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παράκληση να μην υπάρχουν μηνύματα υβριστικού περιεχομένου.