Τιμη Νι

Παρέχεται από το Investing.com

Τράπεζες, μεταφορές, αγορά ενέργειας στην ατζέντα των αποκρατικοποιήσεων


 Ο στόχος για το επόμενο έτος είναι να εισπραχθεί τουλάχιστον 1 δισ.
από τις ιδιωτικοποιήσεις
Σωτηρης Nικας
Eντός του Σεπτεμβρίου αναμένεται να οριστούν οι σύμβουλοι ιδιωτικοποιήσεων για το σύνολο του προγράμματος αποκρατικοποιήσεων που έχει ήδη ανακοινώσει το οικονομικό επιτελείο, ενώ στον «χορό» μπαίνουν δυνατά και οι αμυντικές βιομηχανίες της χώρας.
Φέτος, δεν προβλέπεται να προχωρήσει κάποια ιδιωτικοποίηση, αλλά για του χρόνου ο στόχος είναι να εισπραχθεί τουλάχιστον ένα δισ. ευρώ από τις ιδιωτικοποιήσεις. Τα μέτωπα είναι όλα ανοιχτά και εξελίξεις αναμένονται στον τραπεζικό τομέα, στα αεροδρόμια, στα λιμάνια, στις ΕΥΔΑΠ και ΕΥΑΘ, στην αγορά ενέργειας και στην αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας, ενώ μέσα στον Αύγουστο θα δοθεί εκτός απροόπτου σε διαβούλευση και το νομοσχέδιο για το ηλεκτρονικό στοίχημα και εν γένει τα παίγνια.
Σύμφωνα με πληροφορίες, αυτή τη στιγμή ήδη εργάζονται οι σύμβουλοι που μελετούν τους τρόπους αναδιάρθρωσης του τραπεζικού συστήματος. Τις επόμενες μέρες αναμένεται να οριστούν και τυπικά. Πρόκειται για τρεις χρηματοοικονομικούς συμβούλους (μεταξύ των ΗSBC, Lazard, Deutsche Bank, Credit Suisse και Morgan Stanley) και δύο νομικούς. Εξελίξεις στο τραπεζικό τοπίο θα υπάρξουν από τα τέλη Σεπτεμβρίου και μετά, ενώ πληροφορίες αναφέρουν ότι όλες οι μεγάλες τράπεζες έχουν κάνει κινήσεις για την πρόσληψη συμβούλων.
Πάντως, κανείς δεν αποκλείει και την εμπλοκή ξένων τραπεζών στις κυοφορούμενες αλλαγές του ελληνικού τραπεζικού συστήματος, αν και προς το παρόν δεν έχει εκδηλωθεί κάποιο σοβαρό ενδιαφέρον. Σε κάθε περίπτωση, η κυβέρνηση διαμηνύει ότι αν γίνουν αλλαγές θα είναι προς το δημόσιο συμφέρον και όχι απλώς για να γίνουν. Στην κορυφή της ατζέντας των αποκρατικοποιήσεων υπάρχουν επίσης άλλα επτά κρίσιμα ζητήματα:
1. ΟΣΕ: Το οικονομικό επιτελείο τελεί εν αναμονή του νομοσχεδίου για την αναδιάρθρωση του ΟΣΕ, ώστε να προωθήσει και την πώληση του 49% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Επίσης, θα προχωρήσει και η αξιοποίηση των ακινήτων του Οργανισμού και ιδίως των εμπορικών σταθμών.
2. ΟΑΣΑ: Η κυβέρνηση θέλει να βάλει «φρένο» στα ελλείμματα του ΟΑΣΑ και σχεδιάζει τον εξορθολογισμό και την αναδιάρθρωση του Οργανισμού. Στο πλαίσιο αυτό περιλαμβάνεται και η αξιοποίηση των ακινήτων του ΟΑΣΑ που βρίσκονται στην Αττική, αλλά και ενδεχομένως η είσοδος ιδιωτών σε ό,τι έχει να κάνει με τον έλεγχο των εισιτηρίων. Από το υπουργείο Οικονομικών ξεκαθαρίζουν πάντως ότι σε καμία περίπτωση δεν τίθεται θέμα ιδιωτικοποίησης των αστικών συγκοινωνιών.
3. Τυχερά παιχνίδια: Το υπουργείο Οικονομικών έχει έτοιμο το προσχέδιο του νόμου για το διαδικτυακό στοίχημα, τα βιντεολόττο και τον ΟΔΙΕ. Σύμφωνα με πληροφορίες, μετά τις 15 Αυγούστου το προσχέδιο αυτό θα δοθεί για διαβούλευση. Σε εκκρεμότητα βρίσκεται και το τι θα γίνει με τη διάθεση νέων αδειών ΞΥΣΤΟ.
4. Υποδομές: Στον ορισμό συμβούλων θα προχωρήσει η κυβέρνηση και για την αξιοποίηση των αεροδρομίων και των λιμένων της χώρας. Στις υποδομές αυτές αναμένεται να ακολουθηθεί η διαδικασία της σύμβασης παραχώρησης.
5. Ακίνητα: Αυτή τη στιγμή εξετάζονται όλα τα θεσμικά ζητήματα που υπάρχουν με τα ακίνητα του Δημοσίου (χρήσεις γης σε κάθε ακίνητο του κράτους, πολεοδομικούς όρους, ιδιοκτησιακό καθεστώς κ.λπ.), για να προχωρήσουν οι διαδικασίες αξιοποίησής τους.
6. Νερό: Σύμβουλοι αποκρατικοποίησης αναμένεται να οριστούν και για τις περιπτώσεις των ΕΥΔΑΠ και ΕΥΑΘ. Η κυβέρνηση έχει ήδη ανακοινώσει ότι επιθυμεί να πωλήσει το 10% της ΕΥΔΑΠ και το 23% της ΕΥΑΘ, αλλά δεν έχει ξεκαθαριστεί ακόμα το αν θα δοθεί και το μάνατζμεντ των επιχειρήσεων αυτών.
7. ΔΕΗ - ΔΕΠΑ: Το Δημόσιο θα συνεχίσει να κατέχει το 51% της ΔΕΗ, όμως το οικονομικό επιτελείο εξετάζει τον τρόπο με τον οποίο θα απελευθερωθεί η αγορά ενέργειας. Παράλληλα η κυβέρνηση θα προχωρήσει στον διαχωρισμό ΔΕΠΑ και ΔΕΣΦΑ, ενώ θα εκτιμηθεί η αξία της option της ΔΕΗ στη ΔΕΠΑ για αγορά του 30% από το Δημόσιο.
Επίσης, σύμβουλοι θα οριστούν και για την περίπτωση της πώλησης του 39% των ΕΛΤΑ, ενώ εξελίξεις αναμένονται και στις περιπτώσεις των ΛΑΡΚΟ, Helexpo, του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ) «Ελ. Βενιζέλος» και των καζίνο.
Ειδικά για τον ΔΑΑ τα σενάρια κάνουν λόγο για επαναδιαπραγμάτευση με τη γερμανική Hoctief σε ό,τι αφορά τη χρονική επέκταση της σύμβασης που υπάρχει και σε δεύτερο χρόνο την από κοινού διάθεση ποσοστού της επιχείρησης είτε σε ιδιώτη είτε την τοποθέτησή του στο Χρηματιστήριο Αθηνών. Για τον ΟΤΕ προς το παρόν, η κυβέρνηση δεν προτίθεται να προχωρήσει σε κάποια κίνηση.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παράκληση να μην υπάρχουν μηνύματα υβριστικού περιεχομένου.