Τιμη Νι

Παρέχεται από το Investing.com

H συγκριτική-παραπλανητική διαφήμιση και τα νεύρα μας...


AddThis Social Bookmark Button
2uxzn14Χαμός με τη συγκριτική διαφήμιση των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας. Να δούμε ποιοι θα είναι οι επόμενοι που θα ακολουθήσουν στον άγριο πόλεμο. Ήδη είναι πόλεμος και χωρίς αυτού του τύπου τη διαφήμιση. Τα νεύρα μας έχουν γίνει κορδέλες από το βομβαρδισμών των διαφημίσεων. Κι εκείνοι έχουν ολόκληρους στρατούς από τρελαμένους που η ζωή τους είναι χειρότερη κόλαση ακόμα κι από εκείνη που είδαμε στο ο «διάβολος φορούσε Πράντα»!
Ένας ανελέητος καθημερινός βομβαρδισμός ( γεμάτος , μεταξύ άλλων, από παραπλανητικά στοιχεία, θρασύτατα πλασαρίσματα...
με ελάχιστη η μηδενική αλήθεια,  κάθε είδους)  που στόχος φυσικά είναι ο πολίτης  ο οποίος άλλωστε φτιάχτηκε γι΄αυτό το λόγο. Για να είναι καταναλωτής και όχι πολίτης. Ο πολίτης που εδώ και πάρα πολύ καιρό έχει πάψει να καταλαβαίνει τι του χρειάζεται τελικά σ΄αυτή τη ζωή και τι όχι. Ο πολίτης που περιμένει σαν το χάνο να του υποδείξουν τι να φάει, πως να ντυθεί, πως να συμπεριφέρεται στα παιδιά του, πως να ..... τη γυναίκα του! Δεν μπορεί να κάνει κάτι διαφορετικό γιατί δεν υπάρχει η δυνατότητα.

Όλα είναι προϊόντα. Τα πάντα. Κάτι που δεν είναι προϊόν δεν υπάρχει παρά μόνο σαν μια ασαφή εικόνα στο μυαλό κάποιου που δεν ενδιαφέρει κανέναν άλλον εκτός από τον ίδιο.  Ακόμα και τα βασικά συναισθήματα όπως π.χ. έρωτας έχουν συγκεκριμένα κλισέ πλέον. Τι να φοράς για να γίνεις ερωτεύσιμος, τι φαί είναι αφροδισιακό, ποια είναι η καλύτερη μάρκα προφυλακτικού όταν φτάσεις στη ποθητή κατάληξη, τι δωράκι να της κάνεις μετά, τι ποτό ταιριάζει για να το γιορτάσετε, τι άρωμα θα της μείνει στη μύτη της να σε θυμάται για πάντα!!!

Ακόμα και η πολιτική που θα καθορίσει τις τύχες του με σποτάκια πλασάρεται πριν τις εκλογές. Τι το ψάχνουμε?...

Αλλά ας μην αρχίσω το βρισίδι πάλι. Δεν υπάρχει άλλωστε λόγος γιατί και να βρίσω στο βρόντο πάει. Χωρίς σπόνσορα που πάω? ??

Για όποιον ενδιαφέρεται πάντως να μάθει τι προβλέπει η σχετική οδηγία περί παραπλανητικής και συγκριτικής διαφήμισης το σχετικό κείμενο.
ΠΡΑΞΗ

Οδηγία 2006/114/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 12ης Δεκεμβρίου 2006, για την παραπλανητική και τη συγκριτική διαφήμιση (κωδικοποίηση).
ΣΥΝΟΨΗ

Η εν λόγω οδηγία καταργεί και κωδικοποιεί (δηλαδή ενοποιεί) την οδηγία 84/450/ΕΟΚ και όλες τις τροποποιήσεις της σε μια ενιαία νομική πράξη.
Η οδηγία αυτή αποσκοπεί στο να επιτρέψει τον έλεγχο της παραπλανητικής διαφήμισης προς όφελος των καταναλωτών, των ανταγωνιστών και γενικά του κοινού. Πέραν τούτου, ορίζει τις προϋποθέσεις υπό τις οποίες είναι νόμιμη η συγκριτική διαφήμιση.
Παραπλανητική διαφήμιση
Ως παραπλανητική διαφήμιση νοείται η διαφήμιση που, δυνητικά ή πραγματικά, παραπλανά ή επηρεάζει την κρίση του καταναλωτή ή που, για τους λόγους αυτούς, βλάπτει έναν ανταγωνιστή.
Για τον καθορισμό του παραπλανητικού χαρακτήρα μιας διαφήμισης λαμβάνονται υπόψη:
τα χαρακτηριστικά των αγαθών ή των υπηρεσιών·
η τιμή τους·
οι όροι προμήθειας του αγαθού ή της παροχής υπηρεσιών·
η ιδιότητα, τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα και τα δικαιώματα του διαφημιζομένου.
Συγκριτική διαφήμιση
Η συγκριτική διαφήμιση ορίζεται ως κάθε διαφήμιση που κατονομάζει ρητά ή υπονοεί έναν ανταγωνιστή ή τα αγαθά και τις υπηρεσίες που προσφέρονται από έναν ανταγωνιστή.
Είναι απαραίτητη η θέσπιση κριτηρίων ώστε να προσδιορισθεί εάν μια συγκριτική διαφήμιση είναι νόμιμη ή όχι. Όταν δεν είναι παραπλανητική, η συγκριτική διαφήμιση είναι δυνατό να αποτελεί νόμιμο μέσο ενημέρωσης των καταναλωτών σχετικά με το συμφέρον τους.
Η συγκριτική διαφήμιση επιτρέπεται εφόσον πληροί τις εξής προϋποθέσεις:
δεν είναι παραπλανητική·
συγκρίνει αγαθά ή υπηρεσίες που ανταποκρίνονται στις ίδιες ανάγκες ή έχουν τους ίδιους στόχους·
συγκρίνει κατά τρόπο αντικειμενικό χαρακτηριστικά που είναι ουσιώδη, συναφή, επαληθεύσιμα και αντιπροσωπευτικά των εν λόγω αγαθών ή υπηρεσιών, στα οποία μπορεί να συμπεριλαμβάνεται και η τιμή·
δεν δημιουργεί στην αγορά σύγχυση μεταξύ του διαφημιζόμενου και ενός ανταγωνιστή·
δεν έχει ως συνέπεια τη δυσφήμιση ή την υποτίμηση των σημάτων, των εμπορικών επωνυμιών ή άλλων διακριτικών σημείων ενός ανταγωνιστή·
για προϊόντα με ονομασία προέλευσης, αφορά προϊόντα με την ίδια ονομασία προέλευσης·
δεν επωφελείται αθέμιτα από τη φήμη σήματος ή άλλων διακριτικών σημείων ενός ανταγωνιστή·
δεν παρουσιάζει ένα αγαθό ή μια υπηρεσία ως απομίμηση ή αντίγραφο αγαθού ή υπηρεσίας που φέρουν σήμα κατατεθέν ή εμπορική επωνυμία.
Έννομη προστασία
Για την καταπολέμηση της παραπλανητικής και της συγκριτικής διαφήμισης, τα κράτη μέλη μεριμνούν ώστε τα πρόσωπα ή οι οργανώσεις που έχουν νόμιμο συμφέρον να μπορούν:
να προσβάλλουν δικαστικά την εν λόγω διαφήμιση·
να φέρουν τη διαφήμιση αυτή ενώπιον διοικητικού οργάνου αρμόδιου να αποφασίσει σχετικά με τις προσφυγές ή να κινήσει τις κατάλληλες δικαστικές διαδικασίες.
Στο πλαίσιο αυτό τα κράτη μέλη παρέχουν στα δικαστήρια ή στα αρμόδια διοικητικά όργανα εξουσίες οι οποίες τους επιτρέπουν:
να διατάζουν την παύση της παραπλανητικής ή της παράνομης συγκριτικής διαφήμισης ή να κινούν τις κατάλληλες νόμιμες διαδικασίες προκειμένου να διατάσσεται η παύση της διαφήμισης αυτής·
να απαγορεύουν μια παραπλανητική ή παράνομη συγκριτική διαφήμιση η έκδοση της οποίας επίκειται ή να κινούν την οικεία διαδικασία απαγόρευσης της εν λόγω διαφήμισης, έστω και αν δεν αποδεικνύεται ζημία ή πραγματική βλάβη, ούτε δόλος ή αμέλεια εκ μέρους του διαφημιζομένου.
Τα μέτρα αυτά μπορούν να αποτελούν αντικείμενο ταχείας διαδικασίας, προσωρινής ή οριστικής ισχύος.

Τα κράτη μέλη μπορούν να εξουσιοδοτούν τα δικαστήρια ή τα αρμόδια διοικητικά τους όργανα να απαιτούν τη δημοσίευση:
της απόφασης παύσης της παραπλανητικής ή της συγκριτικής διαφήμισης·
επανορθωτικής δήλωσης.
Εάν οι αρμοδιότητες αυτές ασκούνται αποκλειστικά από διοικητικό όργανο, πρέπει να προβλέπονται δικαστικά μέσα προσβολής κάθε καταχρηστικής ή αδικαιολόγητης άσκησης των εξουσιών του εν λόγω διοικητικού οργάνου.
Η οδηγία δεν αποκλείει τον εθελοντικό έλεγχο της παραπλανητικής ή της συγκριτικής διαφήμισης από αυτόνομους οργανισμούς, εφόσον υπάρχουν τέτοιες διαδικασίες που μπορούν να κινηθούν ενώπιόν τους εκτός των δικαστικών ή διοικητικών διαδικασιών.

Τα κράτη μέλη παρέχουν στα δικαστήρια ή στα αρμόδια διοικητικά όργανα τις κατάλληλες αρμοδιότητες που τους επιτρέπουν, στο πλαίσιο αστικής ή διοικητικής διαδικασίας:
να απαιτούν, αν είναι απαραίτητο, να προσκομίζει ο διαφημιζόμενος αποδείξεις για την αντικειμενική ακρίβεια των πραγματικών ισχυρισμών που περιέχονται στη διαφήμιση·
να θεωρούν ανακριβείς τους πραγματικούς ισχυρισμούς που περιέχονται στη διαφήμιση, εφόσον οι αποδείξεις που ζητούνται είναι ανύπαρκτες ή ελλιπείς.

http://europa.eu/legislation_summaries/consumers/consumer_information/l32010_el.htm

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παράκληση να μην υπάρχουν μηνύματα υβριστικού περιεχομένου.